Codzienne odpalanie webasto z rana niesie ze sobą negatywne skutki w postaci szybkiego zużycia akumulatora, można tym samym doprowadzić do jego rozładowania, jeśli nie jest już najnowszy (ja dobiłem swój akumulator) – szczególnie jeśli pokonuje się krótkie dystanse. Zdecydowanie lepiej jest odpalić auto z wciśniętym sprzęgłem, zapiąć pasy i po upływie 15-30 sekund rozpocząć jazdę, rozpędzając auto umiarkowanie (rozsądnie), lecz zdecydowanie – da nam to najlepsze efekty.
Jeśli chodzi o spaliny, to zamierzam kupić kawałek elastycznej aluminiowej "harmonijkowej" rurki (takiej, jak do spalin od piecyka gazowego) i doczepić ją do końca wydechu od webasto, po to aby spaliny nie były zaciągane przez nawiew, co przy zmiennym wietrze jest niestety częstym przypadkiem. Średnica rurki wydechowej od webasto wynosi, o ile dobrze pamiętam, 26...28mm, a więc muszę znaleźć rurkę o najbliższej średnicy, a samo uszczelnienie dokona się poprzez solidne zaciśnięcie opaski metalowej.
Diabeł napisał(a):(...) poza tym niższe zużycie paliwa bo silnik jest już częściowo rozgrzany
To ma miejsce jedynie przy temperaturach dodatnich w silniku Diesla, bo jak przyjdą mrozy, to webasto chodzi pełną parą zarówno w mieście, jak i w trasie, więc spalanie jednak nieco wzrasta, najbardziej w mieście na krótkich odcinkach.
Diabeł napisał(a):(...) ps. ja mam na sterowniku ogrzewania postojowego opcję przewietrzenia kabiny lub też ogrzewania kabiny
Ja również mam opcję grzania lub chłodzenia, jednak niestety chłodzenie da się włączyć jedynie na zaprogramowaną godzinę – natychmiastowo da się włączyć jedynie ogrzewanie.