Strona 1 z 19

Wybór samochodu za ok. 20 tys. zł

PostNapisane: 4 lis 2009, 22:36
przez Kameleon8989
Witam małymi kroczkami przymierzam sie do zakupu "nowego" samochodu i mam mały dylemat w którym mam nadzieje ze wyrazicie swoje opinie...
mam ok. 20tys zł na autko na początku chciałem kupić MB C202 C230 lub C200 kompressor
(max 10 lat, krajowy albo sprowadzony, diesel, LPG, benzyna, spalanie w cyklu miejskim max 10l/100km-benzyna, kombi, sedan ) tylko chodzi mi o to ze do pracy w jedna stronę mam ok 10km jeżdżąc swoja mazda 323f BG auto mi dobrze sie nagrzeje gdy jestem już na miejscu...
biorę TERAZ pod uwagę kupno MB C230, MB C200, AUDI A6 2,5TDI, AUDI A4 2,5TDI, VW PASSAT 2,5TDI...
Proszę o jakieś wskazówki co waszym zdaniem było by najlepsze dla mnie

PostNapisane: 5 lis 2009, 00:52
przez Riki
Kameleon8989 napisał(a):AUDI A6 2,5TDI, AUDI A4 2,5TDI, VW PASSAT 2,5TDI...


Powyższe auta jak najbardziej... ale jeśli diesel i ten rocznik to tylko 1.9 TDI. V6 bym odpuścił... chyba, że masz kaskę na dokładanie (usterki) + wyższe utrzymanie :)

Z powyższych wybrałbym.. jeśli MB to C 220CDI (udane silniki, prawie tak dobre jak 270 które w tej generacji jest chyba najlepszym silnikiem diesla)
jeśli Audi to A4 1.9 TDI (polecam kombi-Avant!) – nie jest to najświeższa ale sprawdzona konstrukcja (podobnie jak MB)

PostNapisane: 5 lis 2009, 11:26
przez Magdalena
---> Ogólny

Re: wybór samochodu

PostNapisane: 5 lis 2009, 12:33
przez Maciej Loret
Kameleon8989 napisał(a):[...] tylko chodzi mi o to ze do pracy w jedna stronę mam ok 10km jeżdżąc swoja mazda 323f BG auto mi dobrze sie nagrzeje gdy jestem już na miejscu...


Nie taniej będzie włożyć w to auto kilka złotych by nagrzało się po 2-3 kilometrach?
Auto z silnikiem diesla raczej nie nagrzeje się szybciej (chyba, że z dogrzewaniem kabiny)...

PostNapisane: 5 lis 2009, 13:26
przez krzych
Maciej Loret napisał(a):Auto z silnikiem diesla raczej nie nagrzeje się szybciej (chyba, że z dogrzewaniem kabiny)...

Nie wiem jak w Audi, ale moja 6 zagrzewa sie po 2/3 km (webasto bez programatora)
A w ogole to dobrym wyborem jest niezagazowana benzyna w dobrym stanie ktora pierwsze co sie robi to gazuje i bedzie zarowno tanio jak i bez dokladania. Diesla trafic w dobrym stanie jest ciezko.

PostNapisane: 5 lis 2009, 16:13
przez jjmag
przy tej kasie szukałbym takich aut jak Saab Volvo jakąś alfe, mb silniki dobre tylko licz sie z tym że w co drugim był przystanek z pod berlina, audi tylko i wyłacznie S6 i jakiekolwiek audi powyżej 95r na wielowachaczowym zawieszeniu musisz sie liczyć z kosztami tego orginał nie jest tani a na podrubkach długo nie pojeździsz

PostNapisane: 5 lis 2009, 17:10
przez Riki
jjmag napisał(a):przy tej kasie szukałbym takich aut jak Saab Volvo jakąś alfe

Jeśli kogoś stać na utrzymanie to pewnie, że tak.

jjmag napisał(a):audi tylko i wyłacznie S6

za 20k?


jjmag napisał(a):Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.


fajna "myśl" <zeby>

PostNapisane: 5 lis 2009, 18:27
przez Lukano
Riki napisał(a):Jeśli kogoś stać na utrzymanie to pewnie, że tak.

Riki bez przesady ;) No i kto jak kto ale Ty ;)
w czym taki saab drogi w utrzymaniu ?? Oczywiście mówię o zagazowanej benzynie. Bo Diesel to porażka.
13 litrów gazu w mieście za ten komfort i jazdę myślę, ze nie majatek. Części tanie. Przednie zawieszenie jak vectra C, tylne jak B ;)
silniki jak się zmienia olej na czas rewelacyjne.
Drogie to są wielo wahaczowe audi. Tu są tuleki, końcówki. wszystko do zmiany we własnym zakresie i tanie.
Komplet Lemforda na tył 400 PLN. Moim zdaniem nie dużo. a jak się kupi te same tylko pod logo GM, koszt 250 zeta.

PostNapisane: 5 lis 2009, 18:36
przez brii
mam ok. 20tys zł na autko na początku chciałem kupić MB C202 C230 lub C200 kompressor
(max 10 lat, krajowy albo sprowadzony, diesel, LPG, benzyna, spalanie w cyklu miejskim max 10l/100km-benzyna,


Kameleon8989 napisał(a):biorę TERAZ pod uwagę kupno MB C230, MB C200, AUDI A6 2,5TDI, AUDI A4 2,5TDI, VW PASSAT 2,5TDI...

Jak chcesz samochód który nie będzie problematyczny to zmień trochę kryteria – trudno będzie to wszystko pogodzić...

PostNapisane: 5 lis 2009, 18:42
przez Riki
Lukano napisał(a):Riki bez przesady oczko No i kto jak kto ale Ty


Ja jak każdy inny..... ;) wyraziłem tylko swoje zdanie :)


brii napisał(a):Jak chcesz samochód który nie będzie problematyczny to zmień trochę kryteria – trudno będzie to wszystko pogodzić...


ooo.. wyręczyłeś mnie Macieju :)

PostNapisane: 5 lis 2009, 19:53
przez Lukano
brii napisał(a):spalanie w cyklu miejskim max 10l/100km-benzyna,

Fakt, to to akurat prawie żadna normalna benzyna się nie kwalifikuje ;)
Riki napisał(a):Ja jak każdy inny..... oczko wyraziłem tylko swoje zdanie usmiech

wiem, wiem :)
Ja na to przewrażliwiony, bo jak kupowałem saaba to tylko słyszałem głupoty typu, spalanie 20 litrów, kosmiczne ubezpiecznie ;)
Ale OK. Z kryteriami kolegi saab i volvo odpadają w przedbiegach.

PostNapisane: 5 lis 2009, 20:31
przez Beny
jjmag napisał(a):jakiekolwiek audi powyżej 95r na wielowachaczowym zawieszeniu musisz sie liczyć z kosztami tego orginał nie jest tani a na podrubkach długo nie pojeździsz

w jakich modelach z pod znaku VW wystepowało jeszcze takie zawieszenie?

PostNapisane: 5 lis 2009, 20:48
przez krzych
Ja to sie dziwie w ogole, ze chlopak chce zmienic 323 na cos za 20 tysi – trafi padake i bedzie placz...

PostNapisane: 5 lis 2009, 22:58
przez Kameleon8989
krzych jezdziłem MB C230 kompressor i Audi S8 4,2 tylko moje prywatne to mazda 323f kupione 2 lata temu jako pierwszy samochód... (do dziś żadnej kolizji itp)

to może troszkę inaczej.... Riki Beny Lukano brii jjmag Maciej Loret krzych co WY byście kupili za 20 tys PLN??;>

PostNapisane: 5 lis 2009, 23:17
przez Globy
jjmag, przy podanych przez Ciebie propozycjach (np. S6) istotna jest nie tyle cena zakupu, co utrzymanie. Kolega chyba szuka czegoś w "normalnych" kosztach.

Klasę C polecam, o ile znajdziesz egzemplarz zgodny z VIN'em i z potwierdzonym przebiegiem (benzynę będzie łatwiej). Wersje Kompressor odznaczają się niewielkim apetytem na paliwo, celowałbym ewentualnie w 250 TD (nie wiem, czy na dobre CDI Ci starczy, ale nawet 220 CDI ma niezłe osiągi).

2.5 TDI sobie odpuść, krótkowieczna i awaryjna rodzina silników (V6). Skąd w ogóle pomysł na przesiadkę na coś produkcji niemieckiej? Polecałbym BJ'kę 1.6 albo 2.0, a do tego SGI za 2500 zł <usmiech>

PostNapisane: 5 lis 2009, 23:29
przez Maciej Loret
Kameleon8989 napisał(a):to może troszkę inaczej.... Riki Beny Lukano brii jjmag Maciej Loret krzych co WY byście kupili za 20 tys PLN??;>


Jeśli to by miało być jedyne auto w rodzinie, to bym dalej oszczędzał...
Żadnego z pożądanych aut raczej nie kupisz przy tych kryteriach.
Jeśli stać by mnie było na kolejne (drugie,trzecie) auto, to może coś w stylu MX-5...

PostNapisane: 5 lis 2009, 23:35
przez brii
Kameleon8989 napisał(a):co WY byście kupili za 20 tys PLN

Punto ;)

PostNapisane: 5 lis 2009, 23:38
przez Kameleon8989
brii ja nie z tych... fiat jest bratem forda...

PostNapisane: 6 lis 2009, 00:06
przez Lukano
hehehe, no tak :D
Samochody na fffff do pupy ;) :P Ehhhhh
Kup niemca, poznasz co to mechanik :P

PostNapisane: 6 lis 2009, 00:09
przez brii
Kameleon8989 napisał(a):ja nie z tych... fiat jest bratem forda...

Cóż – Twoja strata ;)