Zakup używanego samochodu – budżet do 15.000 zł

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez nemi » 19 wrz 2018, 09:57

Octavia wychodziła z 1.8T, ale niestety pojęcia nie mam w jakich latach :D.

Ostatnio miałem okazję jechać tym 1.6 102 KM. Może i silnik trwały, ale strasznie nie chce jechać.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Dominator » 19 wrz 2018, 10:23

Zdzichu Accord i ta laguna 3 to udane konstrukcje, moim zdaniem warto dołożyć. I chyba kupił bym lagunę bo będzie te kilka lat młodsza i lakier ma solidniejszy. W golfie to tylko ten słaby 1.6 jest spoko. Ewentualnie fsi, ale pewnie trzeba będzie zdjąć głowice do czyszczenia z nagarów. Octavia1 to już stara konstrukcja ale bardzo przyjemna z tym 1,8T. Jeździłem w tym z kolegą do pracy, po dziurawym Krakowie i byłem bardzo zadowolony jako pasazer.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez piwo » 19 wrz 2018, 12:50

jak 2,0fsi to moze seat toledo 3? spory rodzinny samochod wiec cztery dorosle osoby powinny spokojnie sie zmiescic.
https://allegro.pl/ogloszenie/seat-tole ... 7563225705
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4732 (214/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez nemi » 19 wrz 2018, 13:19

A czy przypadkiem te FSI i T(F)SI nie są owiane bardzo złą sławą? FSI nie wymaga jazdy na PB98? Coś mi tak świta...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Dominator » 19 wrz 2018, 13:57

Tfsi z tych lat to była kupa. Fsi bez turbo były lepsze ale wspomniany nagar się zbiera w silniku i trzeba to czyścić co wiąże się z dodatkowymi kosztami. I coś tam z razrzadem się dzialo :P Też kojarzę że trzeba było jeździć na 98, ale domyślam się że spora część jeździ na 95 co pewnie generuje dodatkowe koszty ;) porównując z laguna i accordem, eksploatacyjnie jednostka fsi wypada gorzej.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2018, 14:17

piwo napisał(a):lepiej gdy czesci sa kosmicznie drogie ale sie nie psuja przez 300 tys km.


czyli entliczek pętliczek na kogo wypadnie na tego bęc. Coś jak rozrząd w 3.0 TDI fajnie na łańcuchu ale jak zacznie grzechotać to 7-10 tyś nie twoje. Ja bym wolał rozrząd na pasku i wymienić go kiedy trzeba niż liczyć że coś wytrzyma zanim go sprzedam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ZdzichuZ » 21 wrz 2018, 21:07

To może podsumuję to co powyżej:
Croma – nie, dziękuję. Auto może i przestronne, może i fajnie wykonane, ale z czym ja mam tam jeździć? Z 1.9 CDTI / JTD? Ok, silnik podobno super, ale z racji wieku przebiegi realne to ile? 350 – 500 tys km? To i najlepszy silnik w tym czasie powie pewnie sayonara turbinie, dwumasie, wtryskom i co tam jeszcze może klęknąć. No i miałem teraz przez kilka dni jako pasażer styczność ze Stilo. Jeżeli jakość materiałów i wyciszenie w Cromie jest podobne to dziękuję.
VW z motorami FSI / TFSI – jechaliśmy dziś na A1 z kumplem za takim TFSI. Piękna niebieska chmurka za nim, a dodajmy do tego, że ryzyko zakupu powypadkowego ulepa ściąganego z Niemiec jest w przypadku Audi / VW w tej cenie dość wysoka.
VW z motorem 1.6 102 KM – nawet chętnie, ale w dobie coraz częstszego spotykania na trasie aut z silnikami turbo to na autostradę się średnio nadaje. A takie trasy mnie interesują – Toruń – Wrocław, Toruń – Częstochowa. Zważywszy na to, że czasami (w sumie to często) warto mieć dobre przyspieszenie 100 – 140, to takie 102 KM mogłoby być za mało.
Może nakreślę jak ja bym to widział – dobrze wyciszone, elastyczne auto z silnikiem benzynowym, ale może być z LPG. Nadwozie liftback / sedan, w ostateczności kombi. Z wygodnymi fotelami, pewnie się prowadzące przy prędkościach autostradowych, zwłaszcza odporne na boczny wiatr. Może ktoś miał bezpośrednie porównanie Laguny II z np. Volvo V70 z podobnych lat?
Ewentualnie kasę wrzucę do wiosny na konto, ogarnę formalności i będzie na wkład własny w leasing jakiegoś nowego kompakta.
ZdzichuZ
 

Postprzez Bo_Lo » 21 wrz 2018, 23:02

No to przy takich wymaganiach celowalbym w saaba 93 turbobenzyna ,Volvo S60 2.4 .
Auta dobrze wyciszone ,szybkie na autostradzie,dobrze wykonane ,z ruda się nie lubią.
Bralbym jeszcze pod uwagę mocno lagune3 ale w tym budżecie może być ciężko na 2.0t
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez dadan » 21 wrz 2018, 23:09

Laguna II ma z tyłu belkę z przodu mcpersony, jak chcesz coś na autostradę co się pewnie i komfortowo prowadzi przy dużych prędkościach dobrze jakby miał wielowahacz i przód i tył. W tym budżecie pug 407 3.0 v6 z 6-biegowym automatem ewentualnie hdi.

V70 to będzie 15 letnie kombi z przebiegiem...hmm raczej ogromnym. Dalej accord na pewno proste mało awaryjne auto ale czy na autostradę nie będzie za głośny? Avensis 2 zapomnij benzyna głośna jak cholera, chyba że diesel ale raczej bałbym się tego silnika. Jak chcesz względnie cisze to raczej ukłon w stronę niemieckich aut – może e39 (tutaj nie wiem jak budżet) albo coś z ałdi.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Neonixos666 » 21 wrz 2018, 23:40

Bo_Lo napisał(a):No to przy takich wymaganiach celowalbym w saaba 93 turbobenzyna


Też był brał Saaba 2.0 T w wersji 175 powinien dać radę a do tego łyka LPG bez problemu a i cenowo nie powinno być źle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 22 wrz 2018, 02:07

Z tego co napisałeś nie potrzebujesz wielkiego rodzinnego kombi więc to może być fajna opcja obok saaba 93
Silnik kompletnie nie wysilony więc taki przebieg to pewnie ledwo dotarty i brzmi fantastycznie (ahhh te 5tki w rzędzie <serduszka> )
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7563046665
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez gutek_wrb » 26 wrz 2018, 06:10

Hej

Proponuję ci pomyśleć o ciekawym modelu jaki sam posiadałem i wiem ze warto ba nawet można spokojnie zagazować lub kupić z instalacją tylko nie model z silnikiem 125 km.

Auto jest tanie w serwisie i warto kupować modele Exutiv bo są wypasione poznasz je po szyberdachu i podgrzewanych fotelach <czarodziej>

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-fr- ... 6527bbdbc5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez ZdzichuZ » 26 wrz 2018, 07:11

Z Hondy tylko Accord wchodzi w grę. Ale na VII za mało, VI za stara, chociaż zadbaną 2.3 bym nie pogardził. Ale dzisiejsze poranne przymrozki przypomniały mi o jednym aucie: Mondeo z lat 2000 – 2006. Podgrzewana szyba, dobre zawieszenie, przestronne wnętrze. Za 15 tys. można kupić dobry egzemplarz i tak też na 99 % zrobię.
ZdzichuZ
 

Postprzez Dominator » 26 wrz 2018, 07:53

W pakiecie z ruda.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Bo_Lo » 26 wrz 2018, 08:13

Ruda,silniki takie sobie.nie wiem jak z wyciszeniem kabiny,ale podejrzewam że do volvo i saaba nie ma podejścia.
A gdyby tak lexusa IS200?
https://allegro.pl/ogloszenie/lexus-is- ... 7575511671

https://allegro.pl/ogloszenie/lexus-is2 ... 7581615128
Silnik pancerny,wyciszenie jak to lexus,jakość wnętrza pewnie kładzie na łopatki mondka,ruda czasem występuje tylko w kilku znanych miejscach ale spokojnie do opanowania a nie jak w mażdzie.No i wartość trzyma.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez nemi » 26 wrz 2018, 10:40

Bo_Lo napisał(a):Ruda,silniki takie sobie.

Ale te silniki w Mazdzie6 GG już są OK?

Jeśli Mondeo, to tylko po ostatnim lifcie (światła z paseczkami z tyłu), roczniki 2006 lub 2007. Duuużo mniejsza podatność na rdzę, prosty samochód bez udziwnień ze świetnym prowadzeniem. Przejechałem około 45.000 km i byłem bardziej niż zadowolony.
Ceny części niższe/podobne jak w Renault Clio z 2000 roku (miałem oba na raz).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez ZdzichuZ » 26 wrz 2018, 10:53

No właśnie kojarzyłem, że ktoś miał Mondeo. Właśnie, celoeałbym w silnik 1.8 lub lepiej 2.0. Ostatni rok produkcji i to krajowy egzemplarz można za mniej niż 15 dostać. Na flocie u nas w firmie takie parę lat temu jeździły w dieslu i ludzie nie narzekali.
ZdzichuZ
 

Postprzez nemi » 26 wrz 2018, 12:03

To one tak cenę trzymają? Ja za swojego wziąłem chyba 18500 ze 4 lata temu, a był z 2006 roku. Silnik 1.8.

Bardzo porządny był i zmieniłem go na jeden z najgorszych samochodów świata. Niestety ogarnął mnie jakiś totalny mrok i zaćmienie umysłu <czarodziej> .
Załączniki
___DSC07636-HDR (1).JPG
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez rafik89 » 26 wrz 2018, 13:27

Może citroen c5 I po fl, czyli roczniki 2004-2008? Dużo miejsca w środku, silnik 2.0 140 KM powinien wystarczyć, można go też zagazować, bardzo wygodne auto na trasy, często bogato wyposażone. Nawet nie psuje się zbytnio, u mnie w większości eksploatacja. Raz tylko pompa zawieszenia klękła, ale to przez mój błąd. Mam takie auto od ponad 4 lat i czasami patrzę na co mógłbym zmienić po sprzedaży i dołożeniu niewielkiej kwoty i w cenie ok 15 tyś. nie bardzo widzę auto dające równie dużo komfortu, przestrzeni i poziomu wyposażenia i bezpieczeństwa.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 22:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez mad_man » 26 wrz 2018, 17:56

Laguna III z silnikiem do LPG to tylko 2.0T i niestety z 27k na model z automatem (trwałym) albo 30k i więcej na wersję GT z 4control i wtedy belka z tyłu nie jest problemem :) Proponuje kombi gdyż różnica 5cm daje nam 50L większy bagażnik.
Ewentualnie LIII w dieslu, tutaj za 25k albo i mniej da się coś wyrwać ale z 4control to pewnie za dopłatą. Silniki bardzo trwałe. Rocznik 2010 z polskiego salonu pojawiał się w wersji bez dpf!.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto