Strona 3 z 45

PostNapisane: 2 paź 2009, 20:35
przez Tolek
vqsoft napisał(a):w obu mazdach jest tylko radio bez cd
jak to jest – można do niego podpiąć zmieniarkę ? na kokpicie jest przycisk CD

Podpiąć można, ale częściej stosuje się "xcarlink". Jest obszerny opis tego urządzenia jak i instrukcja instalacji w dziale o audio, lub tańszy i gorszy transmiter.
Co do korozji to wydaje mi się, że nie ma szans.

PostNapisane: 3 paź 2009, 09:45
przez Gregen
Po sprowadzeniu raczej nie będzie możliwości z naprawą gwarancyjną. U mnie 2005 i zero śladów korozji a jestem świeżo po inspekcji i zabezpieczeniu antykorozyjnym. Lepiej dmuchać na zimne :P
Podobno niektóre egzemplarze fatalnie wypadają w pojedynku z korozją. Dokładnie sprawdź cały samochód, jeśli to jedno miejsce to luz. Ale tak czy inaczej zachowałbym zimną krew i szukał dalej :)

Co do audio polecam jak przedmówca xcarlinka, jedyne słuszne rozwiązanie. Więcej w dziale audio.


Godsend1978 napisał(a):Panowie, możecie napisać do jakich wielkości podnieśliście moc tym softem / boxem i ile to kosztowało?


Opcja z boxem – pierwotnie 108 KM, teraz 127 KM. Koszt około 1.300 zł. Wrażenia – bezcenne :)

PostNapisane: 3 paź 2009, 16:55
przez BlackM3
Obrazek

Oferta V-tech Kraków

PostNapisane: 3 paź 2009, 18:47
przez vqsoft
dziś oglądałem kolejną 3ke
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8925641

buda zdrowa nie bita
przebieg niski
i chyba problem z silnikiem
wydawało mi się ze silnik w trakcie przyspieszania chwilowo tracił ciąg – lekkie turbo dziury – ale przy wyższych obrotach

PostNapisane: 3 paź 2009, 19:03
przez CezaR83
* DVD
* TEMPOMAT
* KLIMATRONIC 2 STREFOWY
* ALUFELGI 16'
* KOMPUTER POKŁADOWY
* PEŁNA ELEKTRYKA
* HALOGENY
* 8 X AIR-BAG
* WIELOFUNKCYJNA SKÓRZANA KIEROWNICA
* ... I WIELE WIELE INNYCH DODATKóW.

Tempomatu nie ma, Klimatronic owszem ale nie 2 strefowy, takiego nie było wcale! Nie 8 a 6 poduszek bylo maksymalnie. Czujnika deszczu tez bym sie nie spodziewał, chociaż dokładnie tego nie widać.. ale to możesz sprawdzić sam :P

PostNapisane: 3 paź 2009, 20:45
przez vqsoft
hmm poduchy to chyba jednak miała
były poduchy przednie
kurtyny
w fotelach
i w tylnych słupkach

gdzieś jest może jakiś spis wyposażenia 3jek ?

PostNapisane: 3 paź 2009, 22:14
przez CezaR83
Tylko kurtyny sie liczy jako jedna a nie jak dwie osobne (przód – tył) ;) Podczas zderzenia bocznego otwierają sie kurtyny zarówno przód jak i tył bo sa połączone... to ze znaczków SRS jest 8 to (tak sie przyjęło) taki myk marketingowy dla konsumentów i dla testów bezpieczeństwa NCAP itp. :P

Obrazek
Obrazek

spis wyposażenia dla starszych wersji to nie wiem.... zawsze patrzyłem na stronach producenta/importera

Jeśli chodzi o Audio (jak nie znajdziesz wersji z CD/mp3) to tak jak było wspomniane, podpiąć możesz coś takiego:
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 3 paź 2009, 23:34
przez vqsoft
właśnie znalazłem to na allegro
zobaczymy co za mazdę znajdę
dzięki za info

PostNapisane: 4 paź 2009, 20:10
przez Globy
Panowie, temat dotyczy silników, z wątkiem dotyczącym zakupu zapraszam do działu Kupuję Mazdę!.

PostNapisane: 4 paź 2009, 20:14
przez CezaR83
Spoko Preziu ;), myślę ze temat juz zamknięty :)

PostNapisane: 4 paź 2009, 20:38
przez Globy
A może Ty byś Czarku chciał tu pomoderować? Ostro podpowiadasz tematy, byłoby miło i świetnie byś się sprawdził <usmiech>

PostNapisane: 5 paź 2009, 10:57
przez toomaas
vqsoft napisał(a):dziś oglądałem kolejną 3ke
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8925641

buda zdrowa nie bita
przebieg niski
i chyba problem z silnikiem
wydawało mi się ze silnik w trakcie przyspieszania chwilowo tracił ciąg – lekkie turbo dziury – ale przy wyższych obrotach


Ja jakiś czas temu kupowałem 3-kę. Radzę ją bardzo dobrze sprawdzić bo cena w stosunku do rocznika jest podejrzanie niska. W samochodach używanych nie ma okazji i sentymentów – tego się nauczyłem oglądając wiele "igiełek". Dobre auto musi kosztować dobre pieniądze.
Radzę szczególną uwagę zwrócić na turbinę i pompę wspomagania. Z pompą często są problemy w autach powypadkowych (jest ona zaraz za przednim zderzakiem). Radzę dokładnie sprawdzić czy silnik się nie poci (nie cieknie) i w jakim stanie jest koło pasowe.
Jeśli auto ma problem z mocą przy wyższych obrotach to już coś jest nie halo. Od 2000 ma zasuwać aż miło.
Przebieg mało realny moim zdaniem – radzę obejrzeć w jakim stanie jest rozrząd.

PostNapisane: 5 paź 2009, 11:51
przez vqsoft
dzięki za odpowiedz
ta niebieska mazda to nieporozumienie
jak na moją znajomość mechaniki – silnik mocno nie domaga!
dużo powiedział tez olej! czarny i ciągnący jak towot! może i ma 70kkm bo nie widać śladów zużycia wnętrza, lakier oryginalny ale sadze ze słabo o nią ktoś dbał

dziś jadę obejrzeć inna mazdę
mam nadzieje ze będzie lepsza
co do moich testów i opinii – gdy znajdę już to niby warte uwagi autko – autojaksa je prześwietli po swojemu

btw jakie sa terminy wymiany oleju ? jak mazda zaleca?
mam nadzieje ze nie co 30 kkm.
ja jestem przyzwyczajony do wymian co 10 kkm
a w atv co 1kkm

może dlatego mój obecny samochód mimo przebiegu 180kkm smiga na 10w60 i nie łyka grama oliwy

PostNapisane: 6 paź 2009, 08:18
przez vqsoft
i kolejne pytanko o Xcarlinka
na którego będę sie chyba decydował
w aukcji na allegro piszą ze obsługuje on 6 katalogów po 99 utworów w każdym z nich
mam pytanie – czy może działa wtedy ID tag? informacje o plikach sa wyświetlane na wyświetlaczu ??

i wracam do opon – czy dam rade przesmigac sezon na 185/65/15 ? takie zostały mi z almery??

PostNapisane: 6 paź 2009, 09:45
przez pabl0
vqsoft napisał(a):i kolejne pytanko o Xcarlinka
na którego będę sie chyba decydował
w aukcji na allegro piszą ze obsługuje on 6 katalogów po 99 utworów w każdym z nich
mam pytanie – czy może działa wtedy ID tag? informacje o plikach sa wyświetlane na wyświetlaczu pytajnik


Niestety nie obsługuje ID tag, przynajmniej u mnie. Nie wydaje mi się żeby protokół oryginalnej zmieniarki coś takiego obsługiwał a tym właśnie posługuje się xcarlink.

PostNapisane: 6 paź 2009, 11:49
przez CezaR83
pabl0 napisał(a):Niestety nie obsługuje ID tag, przynajmniej u mnie. Nie wydaje mi się żeby protokół oryginalnej zmieniarki coś takiego obsługiwał a tym właśnie posługuje się xcarlink.

Ja mam fabryczną i czyta mi ID plików mp3

vqsoft napisał(a):wracam do opon – czy dam rade przesmigac sezon na 185/65/15 ?

Raczej tak, różnica 10mm na feldze nie powinna przeszkadzać.
vqsoft napisał(a):jakie sa terminy wymiany oleju ? jak mazda zaleca?

co 20 tyś lub 12 m-cy

Ok koniec OT, temat dotyczy czego innego – silników. Zapraszam do działu CarAudio lub na PW

PostNapisane: 14 paź 2009, 12:26
przez grabu122
Z "nowymi" Mazdami nie miałem osobiście styczności ;)
Ale po "rodzinnych doświadczeniach" z 1.6Diesel w Pugu 307 nigdy nie polecił bym tego silnika!!!!
Fakt auto było sprowadzone, relatywnie tanie w zakupie i pewnie z mocno kręconym licznikiem........ sama "zabawa" z filtrem cząstek stałych kosztowała ładnych parę tysięcy (ale oczywiście to nie wszystko co siadło- no niby zużyło się w ciągu 2lat jazdy)
Mazda montowała ten cholerny filtr????

PostNapisane: 14 paź 2009, 12:47
przez Gregen
grabu122 napisał(a):Z "nowymi" Mazdami nie miałem osobiście styczności ;)
Ale po "rodzinnych doświadczeniach" z 1.6Diesel w Pugu 307 nigdy nie polecił bym tego silnika!!!!
Fakt auto było sprowadzone, relatywnie tanie w zakupie i pewnie z mocno kręconym licznikiem........ sama "zabawa" z filtrem cząstek stałych kosztowała ładnych parę tysięcy (ale oczywiście to nie wszystko co siadło- no niby zużyło się w ciągu 2lat jazdy)
Mazda montowała ten cholerny filtr????


Samochody wyposażone w te silniki po 2005 były wyposażane w DPF, dodatkowy koszt eksploatacyjny nie podlega dyskusji. Coś za coś – dzięki temu masz możliwość np. wjazdu do centrum Berlina samochodzikiem :) Klasyfikacja EURO 4 na to pozwala. Swoją drogą z biegiem czasu każdy Diesel będzie wyposażony w coś takiego, także pewnie cena obsługi DPF'u spadnie.

Kompletnie nie wiem jakie masz zastrzeżenia do tej jednostki. Śmiga aż miło. Żabojady zastosowały inny osprzęt i wyszły kwiatki :P

PostNapisane: 14 paź 2009, 13:39
przez CezaR83
grabu122 napisał(a):1.6Diesel w Pugu 307 nigdy nie polecił bym tego silnika!

Mazda ma podobny ale nie ten sam silnik, nie ma co porównywać pod względem niezawodności.;)
grabu122 napisał(a):Mazda montowała ten cholerny filtr?

Montowała i nadal montuje :)

PostNapisane: 14 paź 2009, 20:44
przez vqsoft
Dobra – pora zamknąć ten temat.
Samochód kupiony silnik wybrany.
Zdecydowałem sie na mazde 1.6 MZ-cd