Godsend1978 napisał(a):BlackM3 napisał(a):Najlepsza opcja to 2.0 w dieslu, ale Mazd 3 z tym silnikiem jest jak na lekarstwo. Odradzam Ci silnik 1.6 CiTD, bo dużo z nim problemów (nie sprawdzają się na polskim paliwie).
Moim zdaniem silnik 1,6D jest bardzo udaną konstrukcją. Świadczy o tym chociażby liczba producentów aut stosujących te silniki czasami nawet w kilku modelech: Volvo, Peugeot, Citroen, Ford. Moc jest wystarczająca do codziennej jazdy a spalanie jest wprost rewelacyjne. Moim dotychczas przejechałem około 27tys i z całości mam średnią 5,3l – realne dane nie komputer. Nie miałem z nim żadnych problemów. Oczywiście, że benzyna będzie mniej awaryjna, w końcu są to mniej skomplikowane konstrukcje. Prblemem M3 z dieslem jest to, że większość z nich trafia do nas z EU ze skręconym przebiegiem i po dużych dzwonach. Pozdrawiam.
Tylko się cieszyć, że nie musiałeś po serwisach jeździć. U mnie się nie obeszło. I gdzie bym nie był, to słyszę teksty "same problemy z tymi silnikami", "to czego się pan spodziewał?", "nie mamy softu, żeby się wpiąć z kompem".
Nie chcę generalizować, ale ja jednak jestem trochę rozczarowany. Być może po prostu trafiłem na nieudany egzemplarz z jakąś ciekawą przeszłością.
Przyznaję, że zaraz po zakupie byłem zachwycony, samochód rwał do przodu, aż miło. Ale moja radość trwała tylko miesiąc. Wymieniłem EGR, przepływomierz, z samochodem byłem na pewno w 6 – 8 dobrych warsztatach, sprawdzono co się dało i lipa. Ponad rok już tak się męczę.
Tak jak mówię – nie zniechęcam, tylko opisuje moje doświadczenia z tym autem.