Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez siechu » 14 paź 2009, 20:24

2.0 MZR rządzi :D
zoom zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 15:07
Posty: 55
Skąd: Łódź/Warszawa
Auto: In progres

Postprzez DeadlY » 14 paź 2009, 21:45

siechu napisał(a):2.0 MZR rządzi :D

co prawda to prawda ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 10:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez rybol24 » 24 lut 2010, 08:36

Witam wszystkich.
Przymierzam się do zakupu Mazdy 3 rocznik 2004 – 2006 w granicach 30 – 35 tyś.
Z racji tego że dość sporo będę jeździł chce kupić mazdę z silnikiem 1.6 Diesel i tu pojawia się problem !
Oglądając oferty na allegro, trader, otomoto itp sprzedający w swoich opisach używają wielu nazw dotyczących tylko i wyłącznie silnika 1.6 Diesel
Po pierwsze to piszą 109 KM i 110 KM – więc nie wiem co jest prawdą ?
A po drugie wersje silnikowe jakie znalazłem to:
– CDTi
– CiTD
– TDCI
– TDI
– TiCD
– MZ-CD
Widząc takie opisy totalnie zgłupiałem i nie wiem kto tu ma racje.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć jakie silniki diesla 1,6 występowały w mazdach 3 w latach 2004 – 2006 ?
Na stronie auto centrum natomiast występuje tylko jedna wersja silnikowa 1.6 MZ-CD 110KM, 2004-2009

I jeszcze jedno! Z tego co wyczytałem to silnik 1,6 Diesel występuje w 2 wersjach: z filtrem cząsteczek stałych i bez filtra...
Czy ktoś wie jak to odruznić

Wolałbym kupić mazdę bez tego filtra bo wymiana co 120 tyś i koszt 2,5 tyś i płyn trzeba dolewać co 60 tyś i koszt 500zł. A to trochę kosztowne.

Bardzo proszę o odpowiedz, będę bardzo wdzięczny :–)
rybol24
 

Postprzez vqsoft » 24 lut 2010, 08:54

heh te oznaczenia to marketingowy chwyt :)
1.6 w Mazdzie to silnik mz-cd y6 który jest silnikiem koncernu PSA i montowany jest w wielu markach ale pod rożnymi skrótami
np Citroen, peugot – 1.6 hdi ( tu w wersji 90 i 109 KM)
Ford 1.6 tdci rownież w 2 wersjach mocowych
Volvo
mazda


co do filtru czastek stałych – rocznik 2004 na bank go nie miał! potem juz były montowane

co do kwoty za niezmęczonego diesla z roku 2004 musisz liczyć jakieś 35 kpln
oznaczenia tdi raczej zarezerwowane są dla vagów.
Nasze silniczki wyposarzone sa w uklad CR III
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 18:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez uszatyy » 24 lut 2010, 15:23

rybol24 napisał(a):
I jeszcze jedno! Z tego co wyczytałem to silnik 1,6 Diesel występuje w 2 wersjach: z filtrem cząsteczek stałych i bez filtra...
Czy ktoś wie jak to odruznić



Ja wiem jak to odróżnić
bez filtra – norma spalania euro 3
z filtrem – norma spalania euro 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez rybol24 » 24 lut 2010, 17:45

Dziękuję bardzo za odpowiedzi :–)

Kolega vqsoft dużo mi pomógł bo już myślałem że naprawdę tego tyle wyszło że nie sposób się połapać i którego mam konkretnie szukać jak by co !

I mam pytanie do kolegi uszaty?
Jak mam to rozumnieć! a tak dokładniej dla laika... jak można to rozpoznać przy kupnie samochodu.

Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi normami spalania

Proszę o odpowiedź
rybol24
 

Postprzez vqsoft » 24 lut 2010, 19:14

właśnie z tym rozróżnieniem jest chyba ciężko
bo wlewu płynu katalitycznego łatwo sie nie wypatrzy a sam filtr nie jest widoczny z góry.

zastanawiam sie czy na naklejce na karoserii nie ma wpisanej normy EURo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 18:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez uszatyy » 24 lut 2010, 20:17

do kazdego samochodu jest dawane COC – Certificate of conformity – taki certyfikat z danymi technicznymi – tam masz podana norme spalania, jak rowniez ilosc g CO2 na km – EURO 4 to granica 120-130g/km.

Bez dokumentacji – sam nie stwierdzisz..

Jesli wozek jest z niemiec masz spore szanse na zielona naklejke na szybie z numerkiem – numerek to nr normy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez verasco » 25 lut 2010, 13:06

vqsoft napisał(a):co do filtru czastek stałych – rocznik 2004 na bank go nie miał! potem juz były montowane


nie ma 100% pewności, Niemcy we własnym zakresie montują DPF-y aby uzyskać EURO4 i zniżki w podatku
uszatyy napisał(a):Jesli wozek jest z niemiec masz spore szanse na zielona naklejke na szybie z numerkiem – numerek to nr normy


zielona naklejka = DPF
------
Edytujemy swoje posty, nie piszemy jednego pod drugim!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 11:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez uszatyy » 25 lut 2010, 18:14

verasco napisał(a):zielona naklejka = DPF
------
Edytujemy swoje posty, nie piszemy jednego pod drugim!


no nie do konca, bo moze byc zielona naklejka z 4 = euro 4 = dpf
ale moze byc naklejka z 3 = euro 3 = brak dpf
no chyba ze inny numer to inny kolor, ja mialem zielona z 4

nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez verasco » 25 lut 2010, 18:43

uszatyy napisał(a):[
ale moze byc naklejka z 3 = euro 3 = brak dpf
no chyba ze inny numer to inny kolor, ja mialem zielona z 4

nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski ??


euro4 to zielona naklejka, a euro3 ma kolor żółty, euro2 – czerwona naklejka

uszatyy napisał(a):[
nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski ??


masz rację, ale póki co wystarczy mieć euro3, a w niektórych tylko euro2, żeby wjechać do centrum, ale wiem że plany są aby ograniczyć wjazd tylko do euro4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 11:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez piotrek1963 » 1 mar 2010, 15:56

<spoko> Mam własnie taka Madzie 1,4 i spokojnie da sie tym jezdzic bez problemu, chyba ze ktos chce zostawiac gumy na asfalcie to mocy jest za mało.
piotrek1963
 

Postprzez uszatyy » 1 mar 2010, 22:25

diesel wazy 1355kg (masa wlasna z dowodu), benzynka pewnie niewiele mniej. kwestia jest jak chcesz tym jezdzic – jak spokojnie i bez szalenstw to ci wystarczy, jak lubisz docisnac to szukaj innego silnika. jezdzilem kiedys corsa B z gazem, miala 40KM i niejednego ze skrzyzowania bralem :P:P:P wiec 85KM wystarczy do przemieszczania sie. jesli chodzi o diesla 110km to tak.. ciut malo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez RobertPi » 2 mar 2010, 00:53

Benzyna 1,6 waży 1265. Mam Kie Pride ( Mazda 121 ) 66 KM i 700kg – to jeździ ale 1250kg według katalogu i 84KM ?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez widmo82 » 6 mar 2010, 22:20

uszatyy napisał(a):nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski ??

A do auto np z polski to sie ma tak jak i do wszystkich innych: 40euro :)
wrzuci w google haslo: Umweltzone i dowiesz sie ze te strefy sa rozne w zaleznosci od normy mozesz wjechac blizej scislego centrum.
poczawszy od http://www.umwelt-plakette.de/int_polen ... 820nttgb87
po np: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7425649,C ... tzone.html
nawet na allegro sa :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Miacho » 6 mar 2010, 23:02

Swoją Mazdę kupowałem w Niemczech w salonie, gdzie przed powrotem został zrobiony przegląd i wydano mi dokumenty z przeglądu. Miesiąc później byłem w Monachium i chciałem kupić tą naklejkę/plakietkę – pokazałem na stacji kontroli pojazdów owe dokumenty i zapłaciłem tylko 4 (cztery) euro. Teraz mam zieloną naklejkę (mam DPF) z polskim numerem :P

A jeśli chodzi o pytanie rybol24 to:
z tego co wiem to te silniki 1,6 diesel (PSA) mają jedno oznaczenie w Mazdach tj. MZ-CD.
– CDTi – Opel
– CiTD – Mazda 6 (silnik mazdowski)
– TDCI – Ford (ten sam silnik co w Maździe)
– TDI – niemieckie i paraniemieckie (vw, audi, skoda, seat)
– TiCD – nie wiem za bardzo, kiedyś sąsiad miał kie carnival i coś mi się z tym kojarzy, ale pewności nie mam
– MZ-CD – Mazda 3

Co do zakupu Mazdy, gdybyś miał zamiar sprowadzać to polecam salon/ASO Mazdy w Ammern (Niemcy) Auto Gunter (może akurat mają coś w ofercie). Można z nimi negocjować, wystawiają certyfikat bezwypadkowości i prawdziwości przebiegu (licznik nie kręcony i nie wymieniany na inny), ogólnie byłem bardzo zadowolony – nawet umyli i zatankowali samochód na powrót do Polski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez uszatyy » 7 mar 2010, 09:13

A do auto np z polski to sie ma tak jak i do wszystkich innych: 40euro :)
wrzuci w google haslo: Umweltzone i dowiesz sie ze te strefy sa rozne w zaleznosci od normy mozesz wjechac blizej scislego centrum.
poczawszy od http://www.umwelt-plakette.de/int_polen ... 820nttgb87
po np: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7425649,C ... tzone.html
nawet na allegro sa :)[/quote]

a ja mialem nalepke po kupnie auta i ja zdarlem bo mnie denerwowala :D a do germanskiego najezdzcy nie jezdze to kij z nimi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Miacho » 7 mar 2010, 11:21

Masz rację uszatyy z zieloną plakietką można wjechać w ścisłe centrum. Zastanawia mnie tylko ta kwota 40 euro – pewnie jest to cena nalepki razem z badaniem. Ja to badanie miałem (tak jak wspomniałem) robione może miesiąc wcześniej w salonie, więc koleś to tylko obejrzał, wypisał plakietkę, skasował 4 euro i kazał od razu nakleić i tyle.

a do germanskiego najezdzcy nie jezdze to kij z nimi

ja też nie pałam do nich sympatią, ale drogi mają konkretne :) zresztą celem wycieczki było GaPa i muzeum BMW w Monachium – też fajnie zobaczyć.

W ogóle nie wiem uszatyy czy Cie nie widziałem w Opolu jakieś ~2 tyg. temu. Na światłach przy ul. Pruszkowskiej (chyba tak się nazywa) obok wypożyczalni video Beverly. Podobna Mazda 3 w takim zarąbistym kolorze stała w kierunku centrum a ja skręcałem w stronę bloków i A4. Może pomyłka :) pozdro 600.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 12:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez widmo82 » 7 mar 2010, 22:16

uszatyy 40euro to koszt mandatu :) bo tak jak napisal Miacho koszt wyrobienia w jednym z setek punktow na terenie Niemiec to 4euro, koszt zakupu przez posrednikow w PL to od ok 40PLN. Nalepka jest wydawana dla danych tablic, tak wiec po zakupie auta musimy ja zerwac i postarac sie o kolejna – platna. Pare tygodni temu kumpel kupil od Niemca BMW z 96r ktore mialo zamontowane dwa katalizatory zeby miec EURO4 :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez verasco » 8 mar 2010, 09:06

Dla aut zarejestrowanych w DE naklejkę można nabyć w wydziale komunikacji lub na poczcie za 5 EURO, wydawane są na podstawie dokumentów auta, gdyż tam jest informacja na temat normy emisji spalin. Dla auta zarejestrowanego w PL na niemieckich stacjach kontroli pojazdów, nie znam kosztu ale wydaje mi się, że trzeba zapłacić dodatkowo parę euro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 11:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Moto