Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez uszatyy » 13 wrz 2010, 07:54

to jest chyba cos w rodzaju "badania technicznego" ktore masz wazne do 3.11.2010 czyli miesiac, jesli jeszcze nie zarejestrowales to zrob normalne badania, stasrcza na rok..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Mibay » 13 wrz 2010, 14:41

Słuchaj, jeśli jest ważne jeszcze miesiąc, to czego na stronie car-pass.be, wpisując odpowiednie dane, wyświetla mi się że certyfikat stracił ważność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez kwiatek1901 » 14 wrz 2010, 20:37

Mibay napisał(a):Hmm samochód kupiłem 1 czerwca 2010 roku z przebiegiem 115,5 tyś

Czyli raczej nie byl krecony biorac pod uwage ze gosc od ktorego kupiles zakupil je jeszcze wczesniej :)
Mibay napisał(a):Nie robiony, tylko może raczej po obijany, bo tak jest. Zderzak i tylna klapa jest podrapana, trochę po obijana

Wiem wiem ;)Bartek sobie zazartowal :P w uwagach masz to wpisane :)
Mibay napisał(a):Słuchaj, jeśli jest ważne jeszcze miesiąc, to czego na stronie car-pass.be, wpisując odpowiednie dane, wyświetla mi się że certyfikat stracił ważność

Prawdopodobnie dlatego gdyz Twoje auto zostalo wyrejestrowane w Belgii ;)
Pzdr,Kwiatek
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 20:58
Posty: 153
Skąd: Bialystok
Auto: W169,W251,E92

Postprzez Mibay » 15 wrz 2010, 13:25

Aha, czyli wszystko ok :) dzięki bardzo <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Yeti_ » 11 paź 2010, 15:30

Witam,

Na wstępie: przeczytałem sporo porad "co sprawdzić przed zakupem", w tym wszystko, co znalazłem o Maździe 3 (łącznie z 62 stronami topicu na górze), niemniej jednak chciałbym zapytać o kwestie silnika: czy w przypadku silników stosowanych w Maździe powinienem zwrócic na coś szczególna uwagę?
Nie chodzi mi o ogólne porady pt. "przy silniku diesla zwróć baczna uwagę na...", ale konkretnie co w Maździe może się skopsać w przypadku ok. 100 – 150k przebiegu (rocznikowo pewnie 2004 – 5);
jeśli uznacie, że są to jak najbardziej typowe silniki, napiszcie, że takie właśnie są
:–)
w grę wchodzą benzynowe 1,6 i 2,0 oraz 1,6 w dieslu – chwilowo najbliżej mi do 2,0, ale kupię, co będzie w najlepszym stanie (silnikowo, zawieszeniowo i blacharsko);

pzdr
Yeti_
 

Postprzez Fox1984 » 11 paź 2010, 17:41

na pewno ciśnienie sprężania w cylindrach.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 15:59
Posty: 54

Postprzez Ania_TM » 11 paź 2010, 18:13

na pewno powinieneś dopisać się w temacie o którym wspomniałeś :)
Ania_TM
 

Postprzez Yeti_ » 11 paź 2010, 18:25

Widzewianka_TM napisał(a):na pewno powinieneś dopisać się w temacie o którym wspomniałeś :)

generalnie tak, ale tam jest temat absolutnie o wszystkim włącznie z refleksjami na temat stylu jazdy, bezpieczeństwa na drodze i zużycia opon...
...a mi jakoś tak bardziej konkretów trzeba
;–)

pzdr
Yeti_
 

Postprzez Tolek » 11 paź 2010, 20:30

Czytając forum pewnie zauwżyłeś, że praktycznie nikt nie narzeka na silniki benzynowe. Jeżeli się je dobrze eksploatuje to są niezniszczalne ;) . To zależy też od tego jakie przewidujesz roczne przebiegi. 15tyś.-benzyna. 1.6l to tak akurat. 2.0, 2.3 – to już zabawa <jupi>
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez uszatyy » 11 paź 2010, 23:29

i tak wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza

w dieslu przy 150k to bym rozrzad wymienial na dziendobry, sprawdzic oczywiscie turbo, sprezanie w cylindrach, podpiac pod kompa.. trzeba miec troche szczescia przy kupnie albo pewno zrodlo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez irithian » 30 lis 2010, 09:34

Witam,
Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 65 stron.
Mam Madzie 3 z 2007 roku benzyna 1,4
Wiem że nie jest to popularny silnik ale chciałbym się dowiedzieć czy w tym przypadku stosuje się inne oleje i filtry niż w 1,6?
Proszę o poradę i propozycje jakie oleje i filtry są dedykowane i najlepsze do silnika 1,4?
Jak często są zalecane wymiany w przypadku silnika 1,4?
Przebieg mojej Madzi to 24.000km
Dzięki z góry za konkretne porady.
Początkujący
 
Od: 2 cze 2010, 11:17
Posty: 5
Skąd: Sucha Beskidzka
Auto: Mazda 3 HB 1,4 2007

Postprzez lukaszm » 30 lis 2010, 10:27

weź pod uwagę to że auto z silnikiem 1.4 są gorzej wyposażone i przy ewentualnej sprzedaży takiego auta kiedyś będą ci potencjalni klienci marudzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grzyby » 30 lis 2010, 12:00

lukaszm napisał(a):weź pod uwagę to

Że jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie śmieć. Co Twoja odpowiedź wniosła? Poczułeś się lepiej wytykając komuś słabszy silnik i gorsze (ewentualne) wyposażenie?
Jest takie piękne powiedzenie o milczeniu i odzywaniu się. Pamiętaj o tym.

irithian napisał(a):Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 65 stron.

Napiszę inaczej – po co rozwijać drugi temat o tym samym? Po to żeby w efekcie końcowym mieć 2 praktycznie identyczne wątki mające po 65 stron? I nowego użytkownika który założy kolejny temat o tym samym twierdząc że co prawda są już dwa istniejące ale są za wielkie ....

A co do Twojego pytania – wg katalogów filtry są te same (przynajmniej wg Knechta i Filtrona). A o specyfikacji zalecanego oleju znajdziesz info w instrukcji.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cavka » 28 sty 2011, 01:16

Witam,
Zwracam się z prośbą do fachowców pełną gębą, gdyż tym nawet z ASO nie do końca wierze, gdyż uważam że wcisną każdą ciemnotę za sprzedanie auta...
Chce kupić Mazdę 3 1.6 MZR-CD diesel z 2005, przebieg 132 tys, przy 120 tyś wymieniony kompletny rozrząd i w ogóle obiecują mi cuda na kiju. Dodatkowo auto sprowadzone od I właściciela z Niemiec.
Niepokoi mnie fakt, że salon żąda za niego aż 36 000 (i twierdzi że już jest przeceniony z 39 000, przy takim przebiegu i za auto 6-letnie). Dodatkowo opinia na temat salonu autoryzowanego w Katowicach jest różna (spotkałem się z negatywną na innym forum). Co Szanowni Fachowcy uważają ;)!?
Prosiłbym o poradę!
Z góry dziękuję!

Pozdr.
cavka
 

Postprzez Blumek » 28 sty 2011, 02:20

O cholera, czytając to wyżej mnie trochę zmroziło, i mam teraz pytanie mam 6 poduszek...2 z przodu 2 w siedzeniach a 2 pozostałe gdzie się znajdują?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 28 sty 2011, 08:53

Dwie pozostale to kurtyny boczne:)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Blumek » 28 sty 2011, 12:03

Tak też myślałem i muszę sprawdzić czy je w ogóle mam :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez aRcek » 28 sty 2011, 16:28

Cavka,
W salonie w Katowicach pracuje chyba od nas teraz czlowiek z forum o nicku Blacky24 (uczciwy chłopak – wcześniej sprowadzał Mazdy z Niemiec na własną rękę), moim zdaniem cena ok, nie pękaj kupujesz w ASO jakby co bierz wszystko na papierze i nie mają szans później.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez toyo » 28 sty 2011, 18:06

Taki to kraj oszust i złodziej jest bezkarny,uczciwy wojuje o pieniądze z ubezpieczalnią , następny już ją szykuje na handel ( oczywiście będzie bezwypadkowa ) --- taka to ciut bardziej cywilizowana RUMUNIA
<płacze>
Takie kwiaty często pokazują na turbo ( w programie turbo kamera ) czasem nawet z jakimś skutkiem dla pokrzywdzonego – niech się chamy tłumaczą <oczy> , na Sądy bym nie liczył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez majkel83 » 31 sty 2011, 19:52

Całkiem stary ten wątek. Ale powiem Wam, że kiedy miałem ten wypadek auto miało tymczasowy dowód rejestracyjny (który został przez policje zatrzymany). Auto sprzedałem bez dowodu rejestracyjnego, bo można było go odebrać tylko w dwóch przypadkach: a) zaświadczenie o kasacji auta, b) ważny przegląd techniczny.

Mocno się zdziwiłem kiedy handlarz (któremu ten wrak sprzedałem) podjechał tą wyremontowaną Mazdą żebyśmy pojechali do Wydziału Komunikacji po odbiór dowodu. Mówił, że sam dłubał przy niej przez kilka miesięcy i auto jest gotowe na sprzedaż....

Czyli auto z co najmniej trzema stłuczkami jako "nówka sztuka". Bez komentarza.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

Moderator

Moderatorzy Moto