Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)
Witam
Zastanawiam sie nad zakupem Mazdy 3 z lat 2003-05. Mam mozliwosc obecnie zakupu tego samochodu z silnikiem 1.4 (84KM). Da sie tym w miare dynamicznie jezdzic? Nie zalezy mi na jakiejs super dynamiczniej jezdzie ale nie chce sie tez wlec i miec mozliwosc od czasu do czasu kogos wyprzedzic.
Poprawiłem trochę temat.
Don
Zastanawiam sie nad zakupem Mazdy 3 z lat 2003-05. Mam mozliwosc obecnie zakupu tego samochodu z silnikiem 1.4 (84KM). Da sie tym w miare dynamicznie jezdzic? Nie zalezy mi na jakiejs super dynamiczniej jezdzie ale nie chce sie tez wlec i miec mozliwosc od czasu do czasu kogos wyprzedzic.
Poprawiłem trochę temat.
Don
-
coldrain
Hm. Mazda do najlżejszych nie należy i żeby pociągnąć tyle masy jest jednak potrzeba troche koni. Przy 105KM mam wrażenie, że jeszcze troszke by się przydało. A spalanie przy tych silnikach jest niezauważalne. Trzeba jeszcze przyznać, że 1.4 są najmniej popularne. Pzdr.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Osobiscie bym odradzil ten silniczek.
Zaznaczam, ze nie mam z nim zadnych doswiadczen ale uzytkowinicy czasem marudzili na silnik 1,6, ktory jest zdecydowanie mocniejszy. W domku mam wersje 2,3 oraz 2,0 z tych polecam zdecydowanie 2,0 ten drugi odradzam. Spalanie 2,0 w miescie to od 8,5 do 11 litrow.
Zaznaczam, ze nie mam z nim zadnych doswiadczen ale uzytkowinicy czasem marudzili na silnik 1,6, ktory jest zdecydowanie mocniejszy. W domku mam wersje 2,3 oraz 2,0 z tych polecam zdecydowanie 2,0 ten drugi odradzam. Spalanie 2,0 w miescie to od 8,5 do 11 litrow.
Nie znam nikogo, kto posiadałby 1.4. Ja osobiście nie chciałbym nic słabszego niż moja 1.6 – chociaż kiedyś się jeździło np Corollką 75KM i też było
Inna sprawa to taka, że chyba te wersje z 1.4 były dość słabo wyposażone.
coldrain napisał(a):Da sie tym w miare dynamicznie jezdzic?
Absolutnie Nie!
1.6 (105KM) to minimum do takiej masy jak ma M3, a i tak na tą 1.6 benzynke są osoby co narzekają i wcale im sie nie dziwie.... w końcu M3 ma aspiracje sportowe
Pozdr.
coldrain – da się, ale trzeba przekraczać 4000rpm i pędzić obrotomierz dalej
Do spokojnej jazdy będzie OK.
Do spokojnej jazdy będzie OK.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Do naprawdę spokojnej jazdy powinien wystarczyć ale faktycznie 1,6 to niezbędne minimum dla tego pojazdu. Spalanie według katalogu jest praktycznie takie samo ( różnica 0,4 l w mieście i 0,2 w mieszanym ). Co do samego zakupu to 1.4 występował tylko z najsłabszymi wersjami wyposażenia. Jak szukałem samochodu dla siebie to było kilka ofert z 1.4 ale cenowo bardzo zbliżonych do wersji 1.6 ale ze znacznie lepszym wyposażeniem. Należy sie więc zastanowić czy warto dawać te same pieniądze za pojazd znacznie gorzej wyposażony, chyba że różnica w cenie wynosi 5 tysięcy zł.
RP
RP
coldrain napisał(a):Witam
Zastanawiam sie nad zakupem Mazdy 3 z lat 2003-05. Mam mozliwosc obecnie zakupu tego samochodu z silnikiem 1.4 (84KM). Da sie tym w miare dynamicznie jezdzic? Nie zalezy mi na jakiejs super dynamiczniej jezdzie ale nie chce sie tez wlec i miec mozliwosc od czasu do czasu kogos wyprzedzic.
mam taka mazda i jestem zadowolony spalanie okolo 7 lit jazda mieszana jesli potrzebujesz auta do jazdy to ten silnik spokojnie sobie radzi trzeba utrzymywac wyzsze obroty na miasto super
trabkastar
- Od: 16 cze 2006, 18:22
- Posty: 12
- Skąd: stargard szczecinski
- Auto: 626 r92 poj 20i 16v ge,mazda3
Jeżeli chodzi o silniczek 1,4 to różnica jest także w rozrządzie, w tym silniku najprawdopodobniej (poprawcie mnie koledzy jezeli się mylę) zamiast łańcucha jest pasek!
- Od: 20 wrz 2008, 15:52
- Posty: 7
paweljazzy napisał(a):Jeżeli chodzi o silniczek 1,4 to różnica jest także w rozrządzie, w tym silniku najprawdopodobniej (poprawcie mnie koledzy jezeli się mylę) zamiast łańcucha jest pasek!
tez jest lancuch
trabkastar
- Od: 16 cze 2006, 18:22
- Posty: 12
- Skąd: stargard szczecinski
- Auto: 626 r92 poj 20i 16v ge,mazda3
Posiadam silnik 1.4.Poruszam się w 90 % po Katowicach,gdzie czwarty bieg wrzucam bardzo rzadko.Jeśli o mnie chodzi w mieście ok,ale na trasie brakuje kopa.Dodam jeszcze,że klima zabiera moc,nie wiem jak jest w 1.6.Przy klimie w mieście (Katowice,korki,światła...itp) 7,3 l;na trasie 6 litrów.Tankuje głównie na Lotosie.
- Od: 26 kwi 2009, 22:40
- Posty: 16
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 1.4
witam
doradźcie mili jaki silnik wybrać do mazdy 3
cy silnik 1.6ctdi nie jest za slaby do tego samochodu ? głównie chodzi mi o jego żywotnośc. Nie chciał bym aby po 150kkm silnik wymagał kapitalki itp
drugą alternatywa jest 2.0 Pb – jak ten silniczek sie sprawuje?
jak ze spalaniem w obu przypadkach?
jak z napędem rozrządu – łańcuch czy pasek ?
dzięki za odpowiedzi!
doradźcie mili jaki silnik wybrać do mazdy 3
cy silnik 1.6ctdi nie jest za slaby do tego samochodu ? głównie chodzi mi o jego żywotnośc. Nie chciał bym aby po 150kkm silnik wymagał kapitalki itp
drugą alternatywa jest 2.0 Pb – jak ten silniczek sie sprawuje?
jak ze spalaniem w obu przypadkach?
jak z napędem rozrządu – łańcuch czy pasek ?
dzięki za odpowiedzi!
Podpisuję się pod postem Brodiii-ego.
Poza tym zobacz z jakimi silnikami najwięcej jest problemów opisywanych na forum. Co nie znaczy, że jak będziesz dbał o autko a kupisz dobre to nie możesz jeździć bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów. No ale jak to mówią: jest kłamstwo, jest ohydne kłamstwo i jest statystyka
Benzynki mają łańcuch.
Poza tym zobacz z jakimi silnikami najwięcej jest problemów opisywanych na forum. Co nie znaczy, że jak będziesz dbał o autko a kupisz dobre to nie możesz jeździć bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów. No ale jak to mówią: jest kłamstwo, jest ohydne kłamstwo i jest statystyka
Benzynki mają łańcuch.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości