Przedłużona gwarancja na Mazdę – czy warto?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez czarmi » 30 wrz 2014, 14:01

Masz prawo do innej oceny sytuacji.
To wszystko w tym temacie jeśli chodzi o mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 30 wrz 2014, 16:22

Czy wy na pewno mówicie o tym samym? Bo mi się wydaje, że czarmi mówi o przedłużonym o 2 lata okresie gwarancji, a brii o jakiegoś rodzaju rozszerzonym zakresie tejże (w ramach podstawowego, 3-letniego okresu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 30 wrz 2014, 17:54

Ja pisałem o ubezpieczeniowej gwarancji serwisowej rozszerzonej o 2 lata lub 150.000 km przebiegu.
Myślę, że jednak chodzi nam o to samo.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2014, 19:12 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Furgas » 30 wrz 2014, 18:12

Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2014, 13:39
Posty: 75 (6/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM (2014), Sedan Soul Red, 2.0 120KM MT benzyna, SkyEnergy+Xenon+Navi

były – Ford Focus mk1 (2002), Hatchback, 1.6 100KM MT benzyna

Postprzez czarmi » 30 wrz 2014, 18:24

Tak, to
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez cinek78 » 3 gru 2016, 10:09

Może i głupie pytanie, ale...
Kupiłem auto 2-letnie, które prawdopodobnie ma wykupioną gwarancję na 5 lat. Dzisiaj wertuję wszelkiej maści papiery, jakie dostałem przy zakupie – oto, co odkryłem:
1. Mam polisę ubezpieczeniową na 2 lata – to rozszerzenie pięcioletniej gwarancji?
2. Polisa jest na poprzedniego właściciela – czy mam iść zmienić dane w ASO, czy może przyporządkowanie jest do numeru VIN auta?

Z góry dziękuje za odpowiedzi <spoko>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez stachan » 3 gru 2016, 18:26

cinek78 napisał(a):1. Mam polisę ubezpieczeniową na 2 lata – to rozszerzenie pięcioletniej gwarancji?


Polisę ubezpieczeniową czy certyfikat gwarancyjny? Co to jest za dokument? Może masz możliwość wrzucić skan lub zdjęcie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez rafs24 » 3 gru 2016, 18:36

Chodzi o ubezpieczeniową gwarancję serwisową:
http://www.mazda.pl/assets/poland/ofert ... czenia.pdf
Jest ona przypisana do auta, ma sporo wyłączeń, ale zawsze warto ją mieć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 06:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez cinek78 » 5 gru 2016, 17:15

Jest to polisa z gwarancją CarGarantie numer RM14AA...
Jutro postaram się wrzucić skan..
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Akar.Zaephyr » 8 gru 2016, 10:17

To ja odpowiem na pytanie: nie warto kupować dodatkowej gwarancji producenta.

1) Jeśli producent wierzy w trwałość i niezawodność swojego produktu, to pięcioletnią gwarancję powinno się dostać w standardzie, tym bardziej że...
2) ... warunki gwarancji są dość jasne – trzeba auto serwisować w ASO. Innymi słowy – jest to ładna, posmarowana wazelinką, metoda przypięcia klienta łańcuchem do ASO, by regularnie wykonywać u nich przeglądy.
3) Trzeba bardzo dokładnie przeczytać warunki tej dodatkowej gwarancji – wystarczy spóźnić się dwa dni na przegląd, by przy naprawie gwarancyjnej ASO odmówiło naprawy z tytułu gwarancji, posiłkując się niedotrzymaniem terminu przeglądów przez właściciela. Wtedy zaczyna się batalia z ASO, importerem/producentem, z pomocą UOKiK. Oczywiście, nie musi tak być w każym przypadku, ale nie takie historie się już zdarzały.
4) Owa gwarancja najczęściej nie jest pełną, a mocno limitowaną gwarancją.

Dla przykładu – za cenę dodatkowego ubezpieczenia perforacji nadwozia, wolałbym maskę i zderzak pokryć przeźroczystą folią – powinna wystarczająco dobrze chronić przed kamykami na drodze. To samo z konserwacją podwozia zaraz po zakupie – spałbym spokojniej mając fachowo zakonserwowane podwozie, niż gdybym miał liczyć na uznanie gwarancji ASO (która – o ile się nie mylę – i tak podwozia nie obejmuje).

W ogólnym rozrachunku, niech każdy z Was pamięta o jednym: salon i ASO nie są po to, by być Waszymi przyjaciółmi. Istnieją po to, by zarabiać pieniądze, i wszystkie ich działania są temu podporządkowane i nie ma w tym absolutnie nic zdrożnego tak długo, jak długo nie jesteście robieni w balona i wszystko odbywa się zgodnie z prawem. Dlatego też niech żadnemu z Was nie wydaje się, że ta dodatkowa gwarancja jest dla Was, bo nie jest. Jest po to, by ASO mogło zarobić.

Jeśli ktoś z Was jest mocnym negocjatorem, można śmiało użyć dodatkowej gwarancji jako argumentu przy negocjowaniu ceny.

Na koniec: każdemu z Was polecam filmy tego gościa (po angielsku, aczkolwiek część tych porad tyczy się tylko rynku australijskiego): klik
Żałuję że nie obejrzałem go przed zakupem CX-3, nie dalibyśmy się z żoną tak orżnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez toomaas » 8 gru 2016, 11:20

Po prostu trzeba być świadomym tego co się kupuje. Może się to nazywać przedłużona gwarancja i może sprzedawca w ASO nas zapewniać, że jest to super, ale przecież to OWU można wziąć do domu i przeczytać. Nie wstydzić się, że się czegoś nie rozumie, pytać. Mieć świadomość, że są wyłączenia (tak jak i w przypadku zwykłej gwarancji).
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez Bartossz » 18 gru 2016, 18:24

Lepiej uważnie przeczytać umowę, bo w ASO powiedzą to co chcesz usłyszeć byś umowę podpisał.
Bartossz
 

Postprzez mkarol » 2 sty 2017, 16:44

Macie jakieś przykłady z życia co wam zrobiono, a czego nie na przedłużonej gwarancji ?
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 17:20
Posty: 34 (18/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M3 2.0MT SkyEnergy 2014

Postprzez cinek78 » 2 sty 2017, 20:54

Ja się dzisiaj dowiedziałem , że auto będące już w gwarancji przedłużonej , a w rzeczywistości korzystające z polisy :> jest naprawiane w kwocie netto , a brutto dopłaca użytkownik gotówką... :| <czytaj>
Szkoda , że przy wykupowaniu nie ma netto/brutto...
Dotyczy tylko aut na firmę, dla osób fizycznych nie dopytywałem...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Mic » 23 sty 2017, 21:34

Padł mi mechanizm składania lusterka. Po raz bodajże 3-ci. Lusterko ruszało się już niemrawo przed przeglądem po 3 latach, nawet to zgłosiłem, wpisano że powoli się otwiera, no ale "działało". No i wiedziałem, że mam "przedłużoną gwarancję". Miesiąc po upływie 3 lat "podstawowej" gwarancji całkowicie "padło". Pomyślałem "uf, całe szczęście że wykupiłem przedłużoną gwarancję". Spokojnie jadę do ASO, robię zlecenie. Dzwoni po niedługim czasie człowiek z aso i mówi, że "czas nie jest z gumy" i okres gwarancji minął. Ja mówię że mam tą "przedłużoną". Okazuje się, że nie. To co sama mazda nazywa przedłużoną gwarancją to usługa dotycząca bardzo wąskiego katalogu usterek. Mechanizm składania/rozkładania lusterek nie jest objęty. "Trzeba było przeczytać"? Nie, droga mazdo auto poland, trzeba było nie wprowadzać klienta w błąd nazywając to "przedłużoną gwarancją". Ja zaufałem firmie od której kupuje się auto, serwisuje w autoryzowanej przez nich stacji, gdzie kupuje się "przedłużoną gwarancję" Bez, jak naiwnie sądziłem, czytania obszernych warunków.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2014, 12:35
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez Neonixos666 » 23 sty 2017, 21:45

Pomijając tą ,,przedłużoną" gwarancję, jak w aucie tej klasy za taką kasę może zepsuć się lusterko po 3 latach użytkowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mic » 24 sty 2017, 00:13

Jak widać, taka klasa. Dodam jedynie, że auto nie miało "urazów", po prostu mechanizm się zepsuł...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2014, 12:35
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez stachan » 24 sty 2017, 07:29

Mic napisał(a):Nie, droga mazdo auto poland, trzeba było nie wprowadzać klienta w błąd nazywając to "przedłużoną gwarancją"


Nie mogę zgodzić się z taką argumentacją. Tutaj prawda jest bardzo oczywista:

Mic napisał(a):"Trzeba było przeczytać"


I wszystko w temacie! Po to jest umowa, aby przed jej podpisaniem zapoznać się z nią dokładnie. Od dłuższego czasu jest okresowo widoczna w mediach kampania "Przeczytaj, zanim podpiszesz" – odnosi się ona co prawda do seniorów w kontekście "lewych" umów dystrybucji prądu i firm pożyczkowych, ale hasło jest nadal aktualne dla wszystkich.

Mic napisał(a):Jak widać, taka klasa.


To nie jest problem Mazdy <nie powiem>

Nie tylko auta marek Jeep, Dodge i Chrysler borykają się z wadami fabrycznymi. Tylko w listopadzie zgłoszono usterki w samochodach następujących marek: Opel Meriva B, Fiat Freemont, Chevrolet Captiva, Fiat Scudo, Maserati Quattroporte, Toyota Auris, Corolla, RAV4, Urban Cruiser, Yaris. Co miesiąc UOKiK ogłasza kilkanaście komunikatów w sprawie akcji serwisowych


Trudno zresztą uszkodzenie elementu eksploatacyjnego nazwać wadą. Może to być najzwyklejsze prawo serii, które należy rozważyć w oparciu o swoisty, utrwalony latami, paradygmat niezawodności marki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez ereste83 » 24 sty 2017, 11:22

stachan napisał(a):
Mic napisał(a):Nie, droga mazdo auto poland, trzeba było nie wprowadzać klienta w błąd nazywając to "przedłużoną gwarancją"


Nie mogę zgodzić się z taką argumentacją. Tutaj prawda jest bardzo oczywista:

Mic napisał(a):"Trzeba było przeczytać"


I wszystko w temacie!

Nie wszystko. Owszem należało przeczytać, ale problemem tutaj jest nie zakres tylko nazwa usługi/produktu "Przedłużona gwarancja". Moim zdaniem jest to mylące. Sugeruje, że coś co dostaje normalnie na 3 lata jest przedłużone na 5. A tak nie jest, kupuje się inny produkt. Ciekawe co by UOKiK na to powiedziało.

Tylko teraz nic dziwnego, że w 2015 Mazda dawała to za darmo skoro nawet lusterek to nie obejmuje hahaha.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 12:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez zigu18 » 24 sty 2017, 12:17

Bo w Polsce prawo pozwala nazwać usługę jak się chce, dlatego trzeba zawsze czytać warunki umowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 17:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Moto