Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tery » 10 mar 2009, 10:57

Witam miłośników Mazdy, zwłaszcza CX-7ek. Mam zamiar kupić to autko. Ze względu na wysokie spalanie, średnio ok.13l czekałem na Diesla. W końcu się pojawił w Genewie. Oto artykuł http://www.roadlook.pl/wrazenia-z-jazdy ... leria.html Silnik o mocy 173 KM, moment obrotowy 400Nm...ale powiem szczerze przeżywam duże rozczarowanie ...ponieważ osiągi nie powalają-delikatnie rzecz ujmując-na kolana. Przyspieszenie 11,3 sek.do 100km/h wypada blado na tle choćby np.Citroena C-crossera. Auta mają zbliżoną masę, wymiary, moment, moc.Citroen ma nawet kilkanaście KM mniej a jego przyspieszenie wynosi poniżej 10 sekund. Inżynierowie Mazdy nie popisali się chyba. Jakie jest Wasze zdanie na temat CX-7 z silnikiem Diesla po faceliftingu? Proszę o wyczerpujące komentarze. Liczę na to, że pomogą mi one podjąć właściwą decyzję co do wyboru jednostki napędowej. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowano 1 maja 2016, 14:57 przez stachan, łącznie edytowano 6 razy
Powód: Połączono wątki
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 14:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez jancio68 » 10 mar 2009, 11:07

No to porażka z tym dieslem. Nie jestem entuzjastą klekotów a w tym przypadku taki samochód będzie mnie interesował w wieku 60+.
W Cx sylwetka, nadwozie, układ kierowniczy, hamulce i napęd wiele obiecują i w przypadku 2.3 DISI to się spełnia. Z dieslem popadłbym w depresję gdyby C-crossery, Outlandery i wszelkie Ravki mnie objeżdżały jak wóz konny. Pozostaje się ścigać z Navarami, Hilluxami i innymi taczkami. Masakra.
Ze spalaniem zapewne będzie tak, że obiecane 7,5l uzyskasz pieszcząc i muskając pedał gazu. Chcąc "depnąć" wyjdzie zapewne w okolicach przynajmniej 10l. Masa własna pewnie podchodzi pod 1900kg
Wersja silnikowa dla odważnych i bardzo statecznych faja .
Można też znajomym opowiadać godzinami o ekologicznym aspekcie tego samochodu a na imprezach jako anegdotę podawać, że w "MZR-CD 2,2 jest układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) po raz pierwszy zastosowany w samochodzie Mazda, przetwarzający NOx w nieszkodliwy azot i wodę, z użyciem mocznika." Zainteresowanie murowane
Może warto poczekać na czyjeś wrażenia z jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 16:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Deniorek » 10 mar 2009, 11:41

Też przeżyłem niemałe rozczarowanie (w najbliższym czasie również kupuję -chyba- CX-7), ale nie powiem, że od diesela wymagałem więcej. Wynik do setki poniżej/ w okolicach 10 sekund znośny, ale 11,3????? Takiemu dieselowi mówię NIE! Rozczarowanie... Ale nic, najbliższe parę miesięcy pokażą co i z czym w moim przypadku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 18:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tery » 10 mar 2009, 11:57

Jancio68, Deniorek duże dzięki za opinie. Mam dokładnie te same odczucia. Jeśli nie DISI to chyba powróci temat 6-tki w dieslu 185KM...hmm...ale CX-7 kusi :P ...rozum podpowiada inaczej <glupek2> Zapraszam pozostałych forumowiczów do wyrażenia swych poglądów, zależy mi na wysłuchaniu Waszego zdania przed podjęciem decyzji...
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 17:44 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 14:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez jancio68 » 10 mar 2009, 14:06

Mam nadzieję, że ktoś to wszystko zdementuje bo przyjdzie się wstydzić za kolegów z 2,2CD. Nie daj boże z brakiem oznaczeń będą je mylić z DISI. Co za wstyd!!!
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 16:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 10 mar 2009, 15:13

Niestety, ale to prawda...widziałem w necie krótki felieton jednego z polskich dziennikarzy na temat tego genewskiego Diesla w CX-7. Podsumowanie było niepochlebne jeżeli chodzi o osiągi, które wykrzesali z tego silnika inżynierowie Mazdy. Była tam mowa o kompletnej pomyłce i rozczarowaniu . Podkreślano, że wielu klientów bardzo wyczekiwało na tego diesla...ale przecież nie z tak słabiutkimi osiągami. Oczekiwano jednostki oferującej określoną dynamikę...a tu taka klapa...Mazda CX-7 pozostaje w pokonanym polu...i to przez jakie marki...ech...szkoda mówić...Kompletna porażka. Ci co pisali tu na forum, że to będzie profanacja mieli chyba rację...trzeba im to przyznać.
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 17:45 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 14:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 10 mar 2009, 17:21

Nie tego oczekuje klient , gdy płaci za auto ponad 150tys. DISI kosztuje teraz 150 800 PLN to pewnie diesel będzie droższy, więc jaki będzie sens takiego zakupu? Mam nadzieję, że Mazda szybko pójdzie po rozum do głowy i zareaguje na to co się aktualnie dzieje na rynku. Mam na myśli wdrożenie homologacji na ciężarowe . Wiele marek juz to zrobiło np.Mercedes. Będzie można wówczas odpisać 22% VAT przy zakupie (150 800PLN -33 176PLN= 117 624PLN). Do tego jeszcze będzie można odpisywać VAT od paliwa. Sprzedaż CX-7 na pewno by wzrosła, ale...czy oni wezmą to pod uwage <co?> Wątpię.
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 17:47 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 14:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 10 mar 2009, 19:41

Mam coś na pocieszenie dla tych, którzy czekali na dynamicznego diesla CX-7 i sa rozczarowani: "Kończą się dobre czasy dla właścicieli diesli. Litr oleju napędowego jeszcze kosztuje średnio 3,62 zł, podczas gdy benzyny – 3,91 zł. Jednak eksperci przekonują, że wkrótce olej będzie droższy od benzyny – pisze „Dziennik”.Teraz ceny diesla są niższe, bo spadła aktywność gospodarcza firm" – wyjaśnia Urszula Cieślak z firmy Reflex monitorującej rynek paliw. "Może się to zmienić za kilka, kilkanaście miesięcy, kiedy zaczniemy wychodzić z kryzysu i ponownie zacznie rosnąć popyt na olej-dodaje"<tancze> .
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 17:47 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 14:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 10 mar 2009, 22:40

jancio68 napisał(a):W Cx sylwetka, nadwozie, układ kierowniczy, hamulce i napęd wiele obiecują i w przypadku 2.3 DISI to się spełnia. Z dieslem popadłbym w depresję gdyby C-crossery, Outlandery i wszelkie Ravki mnie objeżdżały jak wóz konny. Pozostaje się ścigać z Navarami, Hilluxami i innymi taczkami. Masakra.
Dokładnie moje odczucia. Czy to jest to samo 2.2 co w M6? Ten wydaje się fajny, a tu taka padaka... 11.5 s w cenie 150 tys. to DOWCIP! Wyprzedzanie z potem na czole albo pełnymi gaciami ;)
Odjedzie mu Astra 1.8 kombi! <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez zbylon » 11 mar 2009, 16:05

Biorąc pod uwage ile pala nowoczesne mocne diesle z DPF plus klekot, plus droższy serwis,plus wyższa cena plus potencjalne problemy ze sprzęgłem, wtryskami itd to mimo wielkiego oczekiwania CX-7 diesel może okazać sie klapą.
nawet jeśli będzie lepsze przyspieszenie niż 11s to spalanie w mieście przekroczy 10l śmiało..................więc może lepiej Ci którzy czekają na CX7 diesel powinni jeszcze raz rozważyć benzyne!
ludzie wciąz są pamięcią przy passacie B5 1.9 90KM które paliły 6l w mieście :)

pozdro dla fanów benzyny
Początkujący
 
Od: 26 maja 2008, 10:39
Posty: 6

Postprzez Deniorek » 11 mar 2009, 17:56

Krótko mówiąc tak jak diesele w innych modelach są droższe, to tak w CX-7 powinien być tańszy. :P Nie wiem, czy to żart ze strony Mazdy, czy tylko nieświadomy błąd, którego będą niewątpliwie żałować. Z takimi osiągami to mogli w ogóle nie robić sobie siary i nie wypuszczać go... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 18:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez corky1 » 11 mar 2009, 18:50

Deniorek napisał(a):Krótko mówiąc tak jak diesele w innych modelach są droższe, to tak w CX-7 powinien być tańszy. :P Nie wiem, czy to żart ze strony Mazdy, czy tylko nieświadomy błąd, którego będą niewątpliwie żałować. Z takimi osiągami to mogli w ogóle nie robić sobie siary i nie wypuszczać go... :)


Tez jestem ciekaw czy diesel w CX-7 bedzie tanszy od benzyny. Jesli skalkuluja cene wyzsza, to dopiero bedzie "zart" :D

W Polsce kupno CX-7 w dieslu rzeczywiscie wydaje sie malo zachecajace biorac pod uwage "osiagi" tej wersji . Natomiast w innych krajach, gdzie trzeba placic wysokie podatki w zaleznosci od pojemnosci i mocy silnika, ta wersja moze byc calkiem popularna. Takze ze wzgledu na nizsze ceny ON (ok. 30%)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez domin1979 » 11 mar 2009, 20:03

Myślę, że będzie tak jak napisał corky1. W wielu krajach względy ekologii i idącej za tym ekonomii będą torować drogę dla diesla o nawet tak, w porównaniu do DISI, kiepskich osiągach. Pamiętajmy, że wygląd pozostaje ten sam, a jedynie znawcy marki będą wiedzieć czy to kierowca niemrawy czy też silnik nie daje rady :P
corky1 napisał(a):Takze ze wzgledu na nizsze ceny ON (ok. 30%)...
Ostatnio akurat prognozują, że ON ma jednak być drożej niż E ze względu na mniejszy popyt ze strony przedsiębiorstw. Pożyjemy, zobaczymy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez corky1 » 11 mar 2009, 20:20

domin1979 napisał(a):Ostatnio akurat prognozują, że ON ma jednak być drożej niż E ze względu na mniejszy popyt ze strony przedsiębiorstw

Jezeli jest mniejszy popyt, to cena powinna byc nizsza, a nie wyzsza ;) Rozumiem, ze to byl skrot myslowy – cena wzrosnie jak zwiekszy sie popyt przedsiebiorstw :)
domin1979 napisał(a):Pożyjemy, zobaczymy

Dokladnie tak. Tym bardziej, ze oprocz popytu znaczenie ma tez polityka podatkowa danego kraju. A w niektorych krajach tzw. Zachodu ON jest obciazony mniejszymi podatkami, stad m.in. takie roznice w cenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez domin1979 » 11 mar 2009, 20:30

corky1 napisał(a):
domin1979 napisał(a):Ostatnio akurat prognozują, że ON ma jednak być drożej niż E ze względu na mniejszy popyt ze strony przedsiębiorstw

Jezeli jest mniejszy popyt, to cena powinna byc nizsza, a nie wyzsza ;) Rozumiem, ze to byl skrot myslowy – cena wzrosnie jak zwiekszy sie popyt przedsiebiorstw :)

Niby tak ale wg artykułu paradoksalnie mniejszy popyt na ON spowoduje zredukowanie produkcji --> wyższe ceny. Ale ja tam anal-itykom nie wierzę bo dopiero co prognozowali cenę ropy 200 USD za baryłkę <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 12 mar 2009, 00:09

Teraz ze względu na nadciągający do firm kryzys popyt na ON maleje a średnia cena oscyluje w granicach 3,62 PLN. Uśredniona cena benzyny zaś, kształtuje się na poziomie 3,91 PLN a więc różnica wynosi ok.30 groszy na litrze na korzyść oleju napędowego. Kryzys gospodarczy ma jednak to do siebie, że wiecznie trwać nie będzie i w momencie nadejścia ożywienia gospodarki i przyśpieszenia, popyt na ON wzrośnie a co za tym idzie wzrośnie i cena. Jest więc realne, że ON będzie droższy od benzyny...tak już przecież było i to całkiem niedawno. Odnośnie skalkulowanej ceny CX-7 z dieslem obstawiam, że będzie wyższa niż DISI lub w granicach aktualnej ceny. Mam na myśli cenę krajową. Cóż...pożyjemy...zobaczymy <tancze>
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 17:38 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 14:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Deniorek » 13 mar 2009, 13:10

domin1979 napisał(a):
tery napisał(a):czy są (znajdą się) tu jacyś potencjalni zwolennicy diesla pytajnik
Zwolennicy diesla pewnie i by się znaleźli ale nie takiego :P


No tak, tak. Diesela to tak, ale nie takiego. Ciekawy jestem, czy będzie tak schodził jak ciepłe bułeczki. Każdy salon chyba tak mówi, a klienta traktują od góry. Nie wiem co się dzieje w naszych rodzimych salonach, ale odnoszę wrażenie, że to my potencjalni klienci robimy przysługę salonom, że do nich przychodzimy. Na szczęście Mazdy podobną politykę stosują inni sprzedawcy/marki więc zbytnio tym się nie przejmuję, ale tylko czekam jak ich bieda złapie to może w końcu uda się pogadać z nimi jak ludzie. :P A nawiązuję do tego, bo uparłem się na Mazdę (taką np. CX-7) ale powoli zaczynam rozglądać się za innymi modelami w tej klasie... Niestety... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 18:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tery » 13 mar 2009, 13:46

Deniorek napisał(a):A nawiązuję do tego, bo uparłem się na Mazdę (taką np. CX-7) ale powoli zaczynam rozglądać się za innymi modelami w tej klasie... Niestety...


Mam podobne odczucia do twoich. CX-7 spodobała mi się i bardzo się na nią nastawiłem jesienią. Ciężko coś u nich rozsądnie wynegocjować. Kurcze... bez przesady...przecież nie przychodzimy kupować auta za 35 000PLN...przeginają. Dla mnie mankamentem powiązanym ze spalaniem jest mały zasięg CX-7 DISI ok.430-550 km. Obecne auto ma 700-800km, więc taki dystans przemierzam bez konieczności tankowania. Za czym się rozglądasz, masz już coś na oku?? Może się zainspiruję twoimi poszukiwaniami , bo to co wyczynia Mazda studzi moje zuroczenie :]
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 17:39 przez tery, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 14:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez corky1 » 13 mar 2009, 14:26

tery napisał(a): Może się zainspiruję twoimi poszukiwaniami ,bo to co wyczynia Mazda studzi moje zuroczenie :]


Niestety, zaczynam podobnie myslec. Nie zamierzam tutaj wzniecac kolejnej dyskusji nt. polityki cenowej MMP (kiedys juz o tym pisalem w innym miejscu), ale jak widze, ze inni tak samo mysla, to musi byc cos na rzeczy. Przyznaje, ze nie rozumiem MMP, ktora, odmiennie niz inni producenci (np. VW), w czasie kryzysu podwyzsza ceny oraz zapowiada, ze czasy promocji sie skonczyly (kiedys przypadkiem trafilem na wywiad w TVN Biznes, podczas ktorego pewny siebie prezes MMP tak wlasnie swierdzil przy okazji otrzymania jakiejs tam nagrody). Szkoda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez domin1979 » 13 mar 2009, 15:12

Panowie, niestety dla Was jest to najgorszy moment na kupno japońskiego samochodu.
W innym wątku już pisałem, jen w 6 miesięcy skoczył 80% do góry, € jakieś 50% i jedyne samochody, które mogłyby być tanie to te z placów, a tych z kolei... nie ma! Skoda czy VW przy dużym udziale w rynku wstawia dużo samochodów do poczekalni, mam wrażenie, że Mazda produkuje tyle ile ma zamówień plus kilka sztuk...
Powiem Wam, że szczerze rozumiem frustrację bo ten sam samochód w grudniu kupiłem za 120 tys., który był ściągany z DE po kursach € 3.3...
Pozostaje Wam albo poczekać na solidny spadek € o ile takowy będzie i ściągnąć w lepszej cenie z innych krajów albo faktycznie rozejrzeć się za czymś od większych europejskich koncernów, które mają wg mnie większe możliwości zbijania cen aby tylko sprzedać.
Kryzys kryzysem, a Audi rekordowe zyski w 2008 roku :P

Wracając do diesla to ten z CX-a ma takie same osiągi jak 2.0 136KM w Fordzie Kouga.
Gdzie się podziewają te KM?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Moto