Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 26 paź 2009, 17:01

MDO napisał(a):Jakie mapy mogę wgrać, gdzie kupić?

Polecam udać się do salonu – powinni takowe posiadać. Navteq bardzo często aktualizuje mapy – ja na chwilę obecną mam Europę 2009/2010 Navteqa, ale nie w Maździe.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Deniorek » 27 paź 2009, 16:40

MDO napisał(a):Właśnie kupiłem nowiutką Mazde CX7 diesel. Mieszkam we Francji, wiec mogę cieszyć sie tym autem trochę wcześniej. Sprzedaż w Polsce dopiero rusza.
Mnie to auto zadawala. Z góry powiem ze nie interesują mnie komentarze typu, jaki to ja jestem głupi, jaki to wstyd przyniosę innym posiadaczom CX7 w wersji benzynowej.
Szukam natomiast pomocy w sprawie GPS. Auto jest wyposażone w mapy europy zachodniej. Czy ktoś z Was ma doświadczenia z GPS firmy NAVTEQ. Jakie mapy mogę wgrać, gdzie kupić?


Gratuluję zakupu. Oczywiście nikt nie napisze (mam nadzieję?), że zrobiłeś błąd kupując diesela. Każdy wybiera to, co go zadowala. Jeżeli ci wystarczają osiągi diesela to musisz być 100% zadowolony z auta i tego Ci życzę. Jako turysta zauważyłem, że Mazd wcale nie jeździ tam o wiele więcej niż w Polsce, ale kiedy u nas czekano na trójkę, u Was była w salonach. :P Co do wyboru wyposażenia to raczej bym się nie martwił. W Polsce nie jest lepiej. :P

No i masz bardziej uśmiechniętego CX-7 po lifcie. ;) Nie wiem czemu ludzie narzekają na to, że Mazdy coraz bardziej się śmieją (lepsze to niż "Ford Kinetic Design" – ale to też kwestia gustów)?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez daniel407 » 28 paź 2009, 00:23

Dzisiaj wybrałem sie na jazde CX7 w dieslu, aby przekonać się jak rzeczywiście wyglądają osiągi tego silnika.

Obrazek

Obrazek

A więc... na pierwszych dwóch biegach auto jest ślamazarne, bardzo opornie nabiera prędkości,przez co jazda po mieście od świateł do świateł na pewno będzie uciążliwa. Próba mocniejszego dodania gazu powoduje głównie zwiększenie hałasu. Dopiero od trzeciego biegu auto zaczyna bez problemu przyśpieszać (nawet przy niskich obrotach), a wskazówka prędkościomierza się szybko przemieszczać. Auto nie ma sportowych osiągów, ale dla przeciętnego użytkownika na pewno będą wystarczające. A jeśli ktoś oczekuje że przy ruszaniu spod świateł 400Nm wgniecie go w fotel to się rozczaruje :)
Ja się nie rozczarowałem, jeździło mi się przyjemnie i chętnie zamieniłbym moją 6 na ten model :)
daniel407
 

Postprzez fazer72 » 28 paź 2009, 08:14

Ta ślamazarność na 1-2 to pewnie kwestia zmiany softu. Mazda Corp., ekologiczna jej mać, zapewne ograniczyła doładowanie (tak jak w 3 MPS) na najniższych biegach. Wirus i jeździsz normalnie. Taki self made zoom-zoom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez brii » 28 paź 2009, 08:46

Trwałość przeniesienia napędu?? Przecież na najniższych biegach przeniesienie dostaje po dupsku najbardziej (im cięższy samochoód tym gorzej)...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez maler » 28 paź 2009, 10:24

daniel407 piszesz, że jest na początku ślamazarne... trudno; domyślam się, że elastyczności przy wyższych prędkościach nie próbowałeś?

A jak z hałasem? czy odczucia podobne do traktora czy też chodziło o to, że po prostu go słychać?

Mocno mnie to interesuje, bo jakiś czas temu zamówiłem cx'a z tym silnikiem, no i praktycznie w ciemno. Mam odebrać za jakieś 2 tygodnie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez maler » 28 paź 2009, 10:39

tutaj można przeczytać trochę bardziej szczegółowy test:

http://www.autojaho.pl/nggallery/post/t ... slideshow/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez brii » 28 paź 2009, 10:52

Do szczegółowego to jeszcze "trochę" w tym teście brakuje ;)

A tak serio – można było się spodziewać słabego dołu z powodu małej pojemności i dużej mocy...
Nie rozumiem podjeścia Mazdy – akcyza za ten silnik jest taka sama jak za np.: 2.7L a przy większej pojemności napewno miałby lepszy dół...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez daniel407 » 28 paź 2009, 11:39

maler napisał(a):daniel407 piszesz, że jest na początku ślamazarne... trudno; domyślam się, że elastyczności przy wyższych prędkościach nie próbowałeś?

A jak z hałasem? czy odczucia podobne do traktora czy też chodziło o to, że po prostu go słychać?

Mocno mnie to interesuje, bo jakiś czas temu zamówiłem cx'a z tym silnikiem, no i praktycznie w ciemno. Mam odebrać za jakieś 2 tygodnie...


Próbowałem do 150km/h. Jak dla mnie elastyczność jest zadowalająca. Myślę że nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakich osiągów od diesela 2.2 napędzającego auto ważące 1,9t. Mazda dała alternatywę dla wersji benzynowej, czyli auto ekonomiczne i ekologiczne.
Co do hałasu, silnik na zimno troche klekocze, ale nie ma żadnych wibracji. Jak się rozgrzeje chodzi w miarę cicho.
daniel407
 

Postprzez tery » 28 paź 2009, 13:03

daniel407 napisał(a):Mazda dała alternatywę dla wersji benzynowej, czyli auto ekonomiczne i ekologiczne.


Ile spalała w czasie Twojej jazdy testowej ??

Mam jeszcze jedno pytanie do znających się na rzeczy...co daje te 400Nm Maździe CX-7 z silnikiem o pojemności 2.2 litra i mocy 173KM ?? Honda CRV ma identyczną pojemność, 340Nm i 140KM...masa 1729 kg...CX-7 1865kg (prawdopodobnie z kierowcą 75kg). Ta większa moc i większy moment nie przekładają się na osiągi (CRV ma lepsze) a różnica mas to w przybliżeniu jakieś sześćdziesiąt kilogramów...O co więc chodzi ??
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez DISItune » 28 paź 2009, 16:36

o kijowo zestopniowane dwa pierwsze biegi i prawdopodobnie ograniczone na nich doladowanie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez tery » 28 paź 2009, 16:42

Dzięki za wyjaśnienie.

misiekwaw napisał(a):prawdopodobnie ograniczone na nich doladowanie


...mógłbyś rozwinąć wątek?
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Globy » 28 paź 2009, 20:56

Poza tym pewnie Mazda ma dłuższe biegi. Ciekawe, jak wygląda krzywa momentu, bo w "szóstce" 400 niutków dostępne jest od 1600 obr./min. Inna sprawa, że wszystkie te turbodiesle mają nisko momenty, a i tak ciągną od 2000 obr./min.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Deniorek » 28 paź 2009, 22:53

Wszystko jest tak zestrojone, żeby było ekologicznie i rozsądnie. Ot tyle.

Globy, wg tej recenzji przytoczonej kilka postów wyżej moment dostępny jest w CX-7 od 2000 obr./min. Autor podkreśla to i jest zdziwiony, że tak późno. Ale wydaje mi się, że to zmierzył na wyczucie kiedy mu auto ciąg łapało. :)

Od razu widać, że Maździe nie chodziło o zrobienie diesela w CX-7 z kosmicznymi osiągami. Po prostu chyba wystawili klientów na próbę, czy wybrać paliwożernego, ale potężnego DISI, czy oszczędnego, ale ślamazarnego diesela. Nie każdy chce szarżować w rytmie zoom-zoom. :P

Jeśli chodzi o lifting z zewnątrz i wewnątrz to porażająca różnica. W sumie nie myślałem, że aż tak te zmiany będzie widać. Zmiany oczywiście na wielki plus!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Deniorek » 29 paź 2009, 01:01

Oto wykres:
cx7.jpg
Ostatnio edytowano 28 maja 2014, 12:16 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Osadzenie zdjęcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tery » 29 paź 2009, 14:03

Deniorek napisał(a):Od razu widać, że Maździe nie chodziło o zrobienie diesela w CX-7 z kosmicznymi osiągami. Po prostu chyba wystawili klientów na próbę, czy wybrać paliwożernego, ale potężnego DISI, czy oszczędnego, ale ślamazarnego diesela. Nie każdy chce szarżować w rytmie zoom-zoom.


...zgadza się, ale czy musieli wystawiać aż na taką ? Z tego co pisze misiekwaw, brii czy Globy to inżynierowie Mazdy mogli trochę bardziej popracować nad tymi dwoma pierwszymi biegami...ja rozumiem ekologia ekologią, ale bez przesady. Osiągnęli zamierzony cel- jak najniższe spalanie 7,5 litra i dobrze, jednak jak dla mnie zbyt dużym kosztem parametrów...gdyby spalała 9 litrów tragedii by nie było. Mamy już dwie opinie poświadczające, że CX-7 MZR-CD jest ślamazarna na dwóch pierwszych biegach a w jednej z nich pojawia się sugestia o potrzebie dopracowania tego diesla. Cały czas przyrównując ten silnik do konkurencji i nie mam tu na myśli Hondy, ale także inne marki, 2.2 MZR-CD wypada słabo.


Deniorek napisał(a):Zmiany oczywiście na wielki plus!


Przychylam się do opinii, to jeden z najładniejszych crossoverów a zmiany w środku jak najbardziej pozytywne, jedyna drobna rzecz nad którą designerzy Mazdy mogliby popracować , to jak dla mnie osłona zegarów. Same zegary super, osłona- ta wewnętrzna...kwestia gustu.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Globy » 29 paź 2009, 14:55

A ja będę tęsknić za starą kierownicą – była super i przycisków w sam raz, ta nowa nie rzuca na kolana. Ciekawy jestem, czy deskę pokryto miękkim tworzywem. Co do silnika, muszę się sam przejechać. Akurat dla mnie dłuższe biegi z dołu to nie problem, bo i w mieście wygodniej, podobnie jak utrzymywanie obrotów w okolicach 2 tys. Fajnie, jeśli nie będzie palić jak RAV4 2.2, czyli 12 litrów po Warszawie ;) Jak jednak pisałem, już po wykresie widać niestety, że tak górka momentu idzie zbyt stromo.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Sevyoruum » 30 paź 2009, 05:04

Tery wszystko zalezy jaka byla dokladnie polityka Mazdy. W mojej opini tez mamy kosmiczne DISI i dosyc wolnego diesla i przydaloby sie cos pomiedzy. Piszesz- mogliby polepszyc osiagi, a spalanie podneisc do 9 litrow. Jednak widzisz- Ciebie odstraszylo spalanie 12-15l benzyny, mnie nie. Pytanie ile osob by odstraszylo spalanie 9l diesla? Jesli Mazda chce trafic tym dieslem do emerytów, ktorzy maja kase, ale na sama mysl o 260km dostaja migotania przedsionkow, to moze sie to udac, lub tez do takich, ktorzy zyja jeszcze w erze- wszystko na kartki i boja sie- no mam pieniadze, ale co jak zabraknie ON na stacji? Nie nie 9l to za duzo!

Tobie zalezy na dynamice. Wielu, ktorym na dunamice zalezy wzielo po prostu DISI, tym ktorzy chca miec ladne auto moze po prostu wystarczy diesel.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Lucass » 30 paź 2009, 10:45

A tam te diesle teraz to nieporozumienie.Silniki muszą być ekologiczne a wiadomo że diesel nie może być ekologiczny i niestety montują w nich te badziewie DPF , kombinują z przełożeniami , momentami, PORAŻKA .
Żona jeżdzi Accord-eonem 2.2 CTDI i po przejechaniu 10 tys.km zapaliła się kontrolka DPF !
Jeżdzi ona bardzo dynamicznie i czasami bierzemy Honde na wyjazd weekendowy co by go przeciągnąć i mimo to zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych , na szczęście panowie serwisanci poradzili sobie czyszcząć go bo gdyby on padł to nawet nie będe piasał jakie są koszty(nie jest ujęty w gwarancji) .Powiedzieli żonie w serwisie żeby najlepiej nie oszczędzać paliwa i cały czas ganiać ten silnik <jelen> To jest poprostu bezsens bo spalanie wychodzi ok. 10L/100km , czyli na h.. ten diesel ?!
Niestety kobieta mnie nie posłuchała jak mówiłem "kup benzynę" .
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Deniorek » 30 paź 2009, 13:31

Jeżdżąc CX-7 zapomniałeś, że często w ofercie wielu producentów to diesele są mocniejsze. I nie służy to wyłącznie do oszczędzania. Przykładowo ludzie nie kupują Jaguarów z dieselem żeby oszczędzać, tylko jeździć. A to, że Mazda zastosowała w przypadku CX-7 taki radykalny krok... wiele osób to dziwi chociażby w tym temacie. Nie wiem czemu właściciele DISI tak trzymają na swoim i nie mogą zrozumieć, że można mieć potężne auto i przy tym rozsądne spalanie. Mnie właśnie najbardziej wkurza w tym mazdowskim dieselu, że jest nijaki (nie wiem jak go określić).

BTW: Versówka zrobiła już 18 tysięcy od połowy maja i żadna kontrolka się nie zapaliła, średnie spalanie nie przekracza 8,7 litra w najgorszych przypadkach (a 6 litrów spokojnie da się osiągnąć jeżdżąc dosłownie przepisowo), a przy tym osiągi na miarę zoom-zoom. To jest poprawny diesel. Gdybym wybrał benzynę miałbym 2 sekundy więcej do setki, spalanie 2-3 litry więcej (bo tyle potrafiła wziąć benzyna w tym samym aucie) i obrotomierz do 8 tysięcy z redline od 6,5. W sumie wolę dociskać do 3,5 tysięcy na obrotomierzu, mieć mniejsze spalanie i lepsze osiągi – to poprawny diesel. Stąd takie nieporozumienie z dieselem w CX-7.

Nie bez powodu tyle kasy pakowało się w rozwój tej jednostki. Mówi się, że gdyby w Wankla pakowało się tyle samo pieniędzy to byśmy właśnie jeździli dzisiaj na silnikach rotacyjnych przeważnie. Lucass, zastanowiłeś się czemu ludzie kupują diesela? Coś w nim musi być skoro sprzedaje się i ma się całkiem dobrze. Piszę to jako zwolennik benzyn (i Wankli :P), który teraz ma trochę kontaktu z dieselem (pierwszy raz w życiu). I w sumie nie obchodzi mnie, że wieszacie psy na dieselach, tylko po co pisać bzdety, że ten silnik to nieporozumienie skoro tyle ludzi na nim jeździ (i to często nie dla oszczędności)?

No i nie zazdroszczę Hondy, która sprawia takie problemy po 10 tysiącach km. :| W zupełności rozumiem zirytowanego właściciela takiego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości

Moderator

Moderatorzy Moto