Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mazdampv » 2 sie 2015, 21:35

Nie chcę gazu bo jesli kupie to jej przebieg roczny bedzie okolo 5tys, a jesli chodzi o carfax to jeszcze nie dostalem vin.
Jak wytrzymuja turbiny i wtryski? bo to chyba najslabszy punkt?
Ogólnie cena dobra a wyposazenie super jak za te pieniadze, na miejscu zobaczęe jak to sie trzyma bo twierdze ze byla sprowadzona jako uszkodzona z US
Początkujący
 
Od: 26 lip 2015, 17:58
Posty: 4
Auto: mazda tribute II 08r hybryda

Postprzez Lowiec » 18 paź 2015, 22:54

Do osób, które rozważały X5 3.0 (2003-2007) manual a CX7 2.3 EU przedlift, Jaki wynik i jak wrażenia?
Dodatkowe pytanie już o CX7 – od czego mogło powstać takie uszkodzenia tapicerki drzwi?
Załączniki
IMG_0945.JPG
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Velom » 20 paź 2015, 20:46

Może od trzymania tzw "zimnego łokcia"
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 19:46
Posty: 27
Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM

Postprzez iwan900 » 7 gru 2015, 15:38

Witam serdecznie mam do wyboru 2 opcje
zakup cx7 2.3 benz z 2008 r ze skrzynią manualną lub
cx 7 2.3 benz z 2007 r ze skrzynią automatyczną cena podobna przebieg 135.000 km

Nie ukrywam że miło by było bez wahlowania w mieście ale jak ta skrzynia??

pozdrawiam
iwan900
 

Postprzez Vito » 7 gru 2015, 18:05

Witam,

Ogólnie to nie ma większego znaczenia bo auto wygląda niemal podobnie, są delikatne różnice zewnętrzne i wewnętrzne. Automaty były tylko na rynek US i Kanady oraz Rosji (ale te z Rosji są tam montowane i mają zupełnie inne części z innymi wymaganiami jakościowymi – każdy serwis Mazdy to potwierdzi). Więc jak Mazda CX-7 w AT to warto sprawdzić czy nie po powodzi, wypadku, itp..
Wersje CX-7 MT były przeznaczone głownie na rynek Europejki i Azjatycki. Nie wszystkie automaty mają napęd 4x4, trzeba zajrzeć pod spód auta i zobaczyć czy przez dół auta przechodzi wał i jest tylny dyferencjał. Nie zawsze w wersjach US były xenony i jest brak spryskiwaczy reflektorów. Jeśli już są to są dołożone. Poza tym wady i zalety jak w każdym innym aucie, o których poczytasz na innych forach. Trwałość aut moim zdaniem jest podobna do tych z grupy VAG, jakość wyższa niż tych z grupy PSV. W ogóle Japońce są trwałe i dobrze spasowane i bija na głowę zawieszeniem auta innych producentów. Sztywne zawieszenie, dobrze trzyma, dobrze wybiera nierówności, okupione jest to jednak skomplikowaną wielo wahaczową konstrukcją zwłaszcza tylnego.

Do najważniejszych różnic należny zaklasyfikować:

Opcja I – CX-7 2.3 benzyna z 2008, MT, wersja EU
zalety:
– mniej pali od wersji US około 13,5 l/100 km w mieście
– skrzynia nie do zajechania

wady:
– koło dwu masowe, sprzęgło
– ciężko się rusza na wolnych obrotach i od jazdy w korku noga boli
– łańcuch rozrządu
– benzyna 98 oktan

Opcja II – CX-7 2.3 benzyna z 2007, AT, wersja US
zalety:
– brak koła dwu masowego
– skrzynia automatyczna, większy komfort jazdy, bierze większe obciążenia na siebie stąd brak koła dwu masowego

Wady:
– więcej pali od wersji EU, około 17 l / 100 km w mieście
– pada sonda lambda
– słaby łańcuch rozrządu
– pada moduł BCM (komfortu jazdy) i np: szyby się nie otwierają, itp..
– benzyna 98 oktan
– dochodzi serwis skrzyni AT co 30 tyś. kilometrów warto zmienić ATF (Mazda nie zaleca ale nie wieżę że w skrzyni automatycznej nie ma tarcia trybów – oczywiście że jest, wiec skoro w manualnej się olej wymienia to w automacie tym bardziej)
Ostatnio edytowano 10 gru 2015, 10:34 przez Vito, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2014, 13:24
Posty: 61 (0/3)
Auto: Mazda CX-7, wersja EU, turbo benzyna – DISI 2.3L, 260 KM, rok produkcji 09/ 2007.

Postprzez iwan900 » 8 gru 2015, 00:34

może moje pytanie jest dziwne ale dlaczego 98 benzyna na 95 nie jeździ??
iwan900
 

Postprzez Vito » 10 gru 2015, 10:16

Jeździ – na 95 nPb też jeździ, ale pali więcej o jakieś 3 – 4 litry na 100 kilometrów. Silnik pracuje wtedy w trybie low / poor fuel czyli słabego paliwa.

Producent zaleca minimum 98 nPb. Ja ostatnio z ciekawości zalałem 100+ oktan – ale rakieta, i pali od razu jakieś 2 litry mniej. Jakież było moje zdziwienie gdy w mieście przy ogromnym ulicznym korku ze średnia prędkością 13 km/h wyszło tylko 11 litrów / 100 km.

Jak masz zamiar kupić od kogoś kto jeździł na 95 nPb to się zastanów czy warto bo ostatnio widziałem silnik w ASO z CX-7 po 147 000 kilometrów gdzie koleżka jeździł cały czas na paliwie 95 oktan – mnóstwo nagaru, silnik brudny w środku – impreza zaczynała się od 6 000 PLN.

Warto też zwrócić uwagę jak często był zmieniany olej. Jeśli olej był wymieniany co 20 000 kilometrów / lub co roku, to ja osobiście takiego CX-7 bym nie kupił. Olej silnikowy powinien być wymieniany maksymalnie co 10 000 kilometrów / 2 razy w roku – przy tym silniku obciążenia są spore. Około 110 KM z jednego litra, nie ma siły, gdzieś się to musi odbić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2014, 13:24
Posty: 61 (0/3)
Auto: Mazda CX-7, wersja EU, turbo benzyna – DISI 2.3L, 260 KM, rok produkcji 09/ 2007.

Postprzez karol2510 » 25 mar 2016, 18:36

mam prośbę. Chcę kupić mazdę cx7 2,3t disi z 2008r. pytanie jak ten samochodzik sie sprawuje i czy jest awaryjny. myślę też aby założyć w nim gaz. proszę o komentarz bo słyszałem różne opinie <płacze>

Dopisano 25 mar 2016, 12:08:

mam prośbę. chcę kupić mazdę cx7 2,3 disi z manualną skrzynią biegów z 2008r. przebieg 145 tys.. pytanie czy autka są awaryjne i jak się sprawują. i jak sprawuje się turbina. mysle tez nad zalozeniem gazu.a opinie różne slyszalem na temat tych mazd. prosze o opinie <płacze>
karol2510
 

Postprzez MAŹJIN CX7 » 1 maja 2016, 08:21

Jestem początkującym i być może przyszłym posiadaczem Mazdy.
Przesiadka z ludowozu VW na japońca raczej pewna, tylko potrzebuję doprecyzować szereg informacji co mam nadzieję zrobić przy Waszej koleżeńskiej pomocy. I to moja prośba właśnie, która dotyczy CX7 258 KM. Zajawiłem się tym autem z kilku powodów, jednak opinie jak ta cytowana poniżej mocno dają do myślenia. Pomimo przeszperania wielu wątków na tym forum i w innych opracowaniach, moje wątpliwości budzą pytanie: CZY PONIŻSZA SYTUACJA TO SPRAWA POWSZECHNA CZY JAKIŚ PECHOWY EGZEMPLARZ???
Nadmienię, że celuję w auto z lat 2008-2009 więc przebieg pewnie bliski 200kkm.
PROSZĘ PORADŹCIE
MAZDA CX-7 – SZCZEGÓŁY TYPOWEJ USTERKI
Tarcze, rozrząd, pompa.
Mazda CX-7
~Marcus
dodał jakiś czas temu
Komentarz
Jeżdżę delikatnie z powodu masakrycznego spalania. Przy ruszaniu ciągle gaśnie. Mam trzecie tarcze z przodu po 40 tys.(juz przeszlifowane), nowe poduszki amortyzatorow z przodu, teraz będę miał nowy łancuch rozrządu, bo ten się rozciągnął, ponieważ do oleju dostaje się benzyna i go rozcieńcza. Oleju po prostu przybywa (powąchajcie bagnet!!!). Podobno przyczyną jest pompa wysokiego ciśnienia. Nie muszę dodawać, ze skonczyla mi sie gwarancja. Mazda idzie na układ z tzw. good deal`u: rozrząd 50/50 (ogólny koszt to z wymianą 2500 zl), a pompa – 70/30 (ja placę 70%, czyli 2700 zl). Fajnie, prawda? A gdy tu czytam, że za parę tysięcy km walnie mi turbina za 20 tys. zl, to nie wiem juz, co robić. Sprzedać? Auto kosztowalo 130 tys, a po 3 latach jest warte 50 tys. Masakra.
Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:
wystąpiła|nie wystąpiła
mniej niż 15 1
11
od 15 do 30 0
9
od 30 do 45 0
9
od 45 do 60 1
8
od 60 do 75 2
6
od 75 do 90 1
5
od 90 do 105 1
3
więcej niż 105 2
0

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/autorentgen/m ... z47K4NEsZ8
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2016, 16:48
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: VW 1,9 TDI – 11OKM;
MAZDA CX 9 – W PLANIE

Postprzez MAŹJIN CX7 » 5 maja 2016, 05:16

I cóż, spodziewałem się mocnej reakcji na zamieszczony cytat a tu widzę, że Koledzy milczą... <płacze>
Czyżby nikt z posiadaczy CX7 ek nie miał podstaw do zdementowania tych niefajnych informacji...???
A może facet pisze prawdę co mocno mocno by mnie rozczarowało <nie> .

Mam jeszcze pytanie o dostępność sysytemu zdalnego odplalania: Remote Engine Start system.
Czy jest już możliwość nabyci tego modemu w PL. Jeśli ktoś kupił i używa – proszę o namiary oraz komentarz, jak się produkt sprawdza w praktyce???

ODEZWIJCIE SIĘ – PROSZĘ – BARDZO POMOŻECIE W PODJĘCIU DECYZJI <nauka>
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2016, 16:48
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: VW 1,9 TDI – 11OKM;
MAZDA CX 9 – W PLANIE

Postprzez jaskul » 5 maja 2016, 14:13

Nie wiem jak odpowiedzieć ja przeczytałem wszystkie info o tym samochodzie dostępne w sieci :)
i zdecydowałem się na wersję poliftową z silnikiem 2.5 bo lubię święty spokój.

viewtopic.php?f=318&t=191041
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez MAŹJIN CX7 » 6 maja 2016, 16:08

Nawiązując do II-ej części mojego pytania – czy TAKI RES nadaje się do zdalnego ogrzewania / schładzania CX7?:

http://www.ebay.com/itm/Remote-Start-Car-Starter-Keyless-Kit-Bypass-Module-for-Acura-Lexus-Honda-/311447968780?fits=Make%3AMazda%7CModel%3ACX-7&hash=item4883bedc0c:g:KCkAAOSw37tV-Key&vxp=mtr
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2016, 16:48
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: VW 1,9 TDI – 11OKM;
MAZDA CX 9 – W PLANIE

Postprzez martinbladel77 » 23 sie 2016, 07:51

Witam Panowie

Przymierzam sie do zakupu mazdy cx7 lub mazdy 6 w silniku benzynowym mam pytanie do was uzytkownikow mazd cx7 jaki silnik benzynowy polecacie 2,5 czy 2,3MZR zauwazylem ze tez sa silniki 2,3 bez oznaczenia MZR co sadzicie o tych silnikach czy to jednostka forda? kiedys cos o uszy mi sie obilo ze jeden z nich jest awaryjny i duzo z nim problemow.
Czekam na wasze opinie i komentarze ktore pomogami dokonac trafnego wyboru silnika.
martinbladel77
 

Postprzez tomek670 » 24 sie 2016, 06:16

Ma polskim rynku najpopularniejsze są 2,3 MZR DISI i to radziłbym Ci kupić ze względów praktycznych. (ile znalazłeś ogłoszeń CX-7 z innym silnikiem benzynowym?) Poza tym jeśli tego silnika nie weźmiesz to dużo tracisz z radości z jazdy
Co do awaryjności to raczej loteria, szczególnie gdy kupujesz z drugiej ręki (ale nie tylko), ja mam ponad 270tys z czego 140 tys na gazie i nic z silnikiem nie dzieje się i ze sprężarka również. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez martinbladel77 » 25 sie 2016, 07:35

Auto kupie w Holandii,tutaj zarowno wystepuje w sprzedazy silnik DISI jak i MZR chodzi o to ze kiedys z tego co pamietam czytalem artykul w gazetce auto i czytalem ze silniki MZR sa awaryjne.
Wiec chyba raczej wolalbym silnik DISI a tak przy okazji to jest mazdowska produkcja silnika?
martinbladel77
 

Postprzez jaskul » 25 sie 2016, 19:30

Nie wiem ale wydaje mi sie że nie ma dwóch silników 2,3 DISI i 2,3 MZR to chyba to samo. 2,3 ma bezpośredni wtrysk oraz turbinę i moc w okolicach 260 koni :)
Jest jeszcze 2,2 Diesel
i 2,5 MZR
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez Lechu777 » 28 sty 2023, 15:20

Witam, Mazda Cx7 2.3 disi turbo 2007 rok
, przebieg 330000 km oryginalny łańcuch rozrządu, pozdrawiam serwisy i mechaników którzy od pięciu lat mi mówią żebym wymienił.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2018, 22:21
Posty: 6
Auto: Mazda CX-7 rok produkcji 2007; silnik 2.3 DISI TURBO 260kM

Postprzez mitzer » 28 sie 2023, 06:49

Jestem na etapie sprowadzaniam samochodu z Anglii. Czy będę potrzebował tłumaczenia przysięgłego?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2019, 10:24
Posty: 12
Auto: Mazda 323F II 1996 r pb+lpg 1996

Postprzez Jarwol » 28 sie 2023, 08:35

Tłumaczenie dokumentów związanych z samochodem z języka angielskiego na polski może być ważnym krokiem, aby upewnić się, że wszystkie informacje są poprawnie przetłumaczone i zrozumiane.
Możesz skontaktować się z lokalnymi biurami tłumaczeń, które oferują usługi tłumaczenia przysięgłego. Takie biura posiadają doświadczonych tłumaczy przysięgłych, którzy są w stanie profesjonalnie przetłumaczyć dokumenty z języka angielskiego na polski. Mogę Ci dać namiar na tłumacza przysięgłego języka angielskiego https://mostowy.com.pl/jezyki/tlumacz-p ... ielskiego/
Ostatnio edytowano 5 wrz 2023, 12:12 przez Jarwol, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 mar 2022, 10:16
Posty: 6

Postprzez Pablitos » 29 sie 2023, 12:05

Może kogoś interesuje mazda cx 5 z salonu 2018 diesel manual stan bez zarzutu. Jeśli tak to proszę o kontakt 503151564. Wymieniłem na cx60, ale nie jestem zachwycony.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2023, 07:18
Posty: 20 (0/1)
Auto: mazda cx60 3,3 diesel RWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Moto