Zmiana 626 GF na 929 HC

Ponieważ nie chcę robić OT w wątku zmiany 626 na Citroena C5, stwierdziłem, że założę oddzielny temat.
Mianowicie – wpadła mi w oko 929:
http://otomoto.pl/mazda-929-C33256573.html
Jak widać w dość ciekawej konfiguracji – biały kolor, oryginalne felgi, silnik V6, manualna skrzynia biegów. I zastanawiam się, czy nie spieniężyć mojej 626 a następnie kupić 929.
Jak robię sobie mały rachunek, to za 626 przemawia: wiek, bardziej oszczędny silnik, lepsza dostępność części, zainwestowane w nią środku i pewność co do stanu technicznego / blacharki. Przypuszczam, że w kwestii wygody 929 będzie lepsza, w kwestii podatności na rdzę pewnie będzie podobnie. Auta używam dość rzadko – 6000 km zrobionych w ciągu roku, więc nie stanowi dla mnie różnicy ogromnej większe spalanie V6 – tki... No i 929 to jednak dość smakowity kąsek z lat 80 – tych.
Najlepiej byłoby mieć dwa auta, ale po pierwsze – nie są mi dwa samochody potrzebne, po drugie – byłoby to mało ekonomiczne. Pytanie, co zrobić – zostawić swoją 626 czy zamienić na 929? O 929 wiem niewiele, widziałem w generacji HC po FL jedynie raz. Opinii o ewentualnych kosztach / awariach nie ma praktycznie wcale. Czego można się po takim aucie spodziewać?
Mianowicie – wpadła mi w oko 929:

Jak widać w dość ciekawej konfiguracji – biały kolor, oryginalne felgi, silnik V6, manualna skrzynia biegów. I zastanawiam się, czy nie spieniężyć mojej 626 a następnie kupić 929.
Jak robię sobie mały rachunek, to za 626 przemawia: wiek, bardziej oszczędny silnik, lepsza dostępność części, zainwestowane w nią środku i pewność co do stanu technicznego / blacharki. Przypuszczam, że w kwestii wygody 929 będzie lepsza, w kwestii podatności na rdzę pewnie będzie podobnie. Auta używam dość rzadko – 6000 km zrobionych w ciągu roku, więc nie stanowi dla mnie różnicy ogromnej większe spalanie V6 – tki... No i 929 to jednak dość smakowity kąsek z lat 80 – tych.
Najlepiej byłoby mieć dwa auta, ale po pierwsze – nie są mi dwa samochody potrzebne, po drugie – byłoby to mało ekonomiczne. Pytanie, co zrobić – zostawić swoją 626 czy zamienić na 929? O 929 wiem niewiele, widziałem w generacji HC po FL jedynie raz. Opinii o ewentualnych kosztach / awariach nie ma praktycznie wcale. Czego można się po takim aucie spodziewać?