Sprowadzenie auta z gazem z zagranicy. Czy warto?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Huberto_88 » 20 kwi 2014, 20:10

Przeglądając ogłoszenia na pewnym znanym serwisie aukcyjnym rzuca mi się w oczy coraz więcej egzemplarzy "zagramanicznych" z instalacją LPG założoną w ojczyźnie auta, najczęściej z Niemiec, Belgii, Holandii.
I tak się zastanawiam jakie są wasze opinie na temat takich kombinacji, bo osobiście tak sobie myślę, że troche bałbym się o autentyczność tych magicznych przebiegów 180 tyś. Nie sądzę, że dobry Hans przerabiał auto na gaz po to żeby zrobić prezent biedniejszemu sąsiadowi zza Odry, tylko po to żeby rąbać tym autem mnogie kilometry po autostradach.
Co więcej, zastanawiam się nad rodzajem i marką instalacji montowanych w wyżej wymienionych krajach. Czy są to te same technologie i czy nie byłoby problemu z serwisowaniem takiej instalacji u polskiego gazownika. Problem z częściami zamiennymi mógłby być w swej istocie bardzo irytujący :/
Małym plusem jaki jestem w tym dostrzec to nadzieja, że jednak użytkownicy z zachodu trochę bardziej dbają o serwis swoich aut, robią to w profesjonalnych warsztatach i nie dopuszczają się dziadowskich oszczędności tak jak co niektórzy u nas, oszczędzają na wymianie oleju <nie> No ale mogę się mylić...

Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat, jaki macie odczucie w tej kwestii i czy sami byście zaryzykowali taki zakup?
Osobiście szukam M6 która będzie w gazie lub którą przerobie sam ale troche mam wątpliwości czy jest sens przerabiać np 10 letni samochód na gaz, bo na młodszy raczej niestety nie będzie mnie stać :(

Dzięki z góry za wyrażone opinie
Ostatnio edytowano 23 kwi 2014, 17:12 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 19 lis 2013, 12:52
Posty: 21
Auto: Laguna I ale będzie "szóstka" ;)

Postprzez mark.87 » 23 kwi 2014, 10:20

Jesli ja mialbym kupic autko z zagranicy z LPG to tylko z instalka BRC czy PRINSA, sa to bardzo dobre instalki i nie ma problemow z serwisowaniem w polsce, co do aut z holandi to slyszalem ze w pl trzeba przerabiac cos bo nie chca jezdzic na naszym lpg ale tego nie wiem,
co do czesci to wszystko kupisz u nas,pod warunkiem ze to nie jakis wynalazek jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez dadan » 24 kwi 2014, 00:14

Po pierwsze musisz wymienić butle, musi być butla z polska legalizacja, więc to pierwszy koszt, po drugie musisz pomyśleć co z końcówką, na zachodzie mają inne więc prawdopodobnie musiałbyś albo zakładać polską przejściówkę przy każdym tankowaniu, albo wymienić. Musi Ci ktoś całą instalkę zalegalizować, w sensie jakiś gazownik, więc żeby to legalnie było w dowodzie to trzeba się liczyć z kosztami, plus oczywiście przegląd będzie droższy o 69 zł.
Na zachodzie często montują PRINSA, jeżeli chodzi o holandie tutaj przebiegi są spore, zresztą patrząc na ogłoszenia w holandii, albo te auta robią najwięcej km w europie, albo nikt tam nie kręci liczników :) Reasumując zależy za ile kupujesz auto, bo jeżeli za kwote do 10 tyś zł, to może i się opłaca kupić samochód już z gazem. Ale jeżeli to ma być droższe auto, to jednak wolałbym w kraju montować. Wydaje mi się że w polsce jednak są bardziej wyspecjalizowane warsztaty w zakładaniu gazu, głównie przez popularność, po drugie taka instalka w polsce jest dużo tańsza, więc jeżeli niemiec zakłada to raczej nie po to żeby jeździć 15 tyś km rocznie.
Jeżeli chodzi o serwis zagranicznych instalek w Polsce to nie wydaje mi się żeby były jakieś problemy.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto