Strona 1 z 1

Recall Mazdy w USA – Nowe modele Mazda3 BM i Mazda6 GJ

PostNapisane: 17 kwi 2014, 19:28
przez Wojtek
2014 Mazda3 and 2014-'15 Mazda6 Recalled For Possible Engine Stall
więcej:
http://www.edmunds.com/car-news/2014-ma ... stall.html

Akcja serwisowa przypomina wykonaną u nas w Europie... <szok>
dotyczy aut z motorem benzynowym 2,5 l

"When driving the affected vehicles in heavy rain or in deep puddles, the alternator belt may slip, causing the Power Control module (PCM) to incorrectly assume failure of the charging system," said NHTSA in its summary of the problem. "Once the PCM assumes that the charging system has failed, the vehicle will stop charging and could result in poor acceleration, loss of steering assist and windshield wiper operation, and a possible engine stall, increasing the risk of a crash."

The affected Mazda 3s were built from June 12, 2013 through December 18, 2013. The affected Mazda 6s were built from May 20, 2013 through December 4, 2013.

Mazda dealers will reprogram the Power Control module with updated software to correct the problem.

Re: Recall Mazdy w USA – Nowe modele Mazda3 BM i Mazda6 GJ

PostNapisane: 17 kwi 2014, 21:11
przez artcor
To była tylko kwestia czasu. Ładują w auta coraz więcej bajerów, coraz wiecej softwaru a coraz mniej jest samego samochodu w samochodzie. Patrz właściciele Opli Insignii, u nich co chwila jakies 'updejty' wypuszczają żeby te diesle im jakoś pracowały. Jeszcze troche i będzie jak z Windows na PC :)

PostNapisane: 18 kwi 2014, 08:29
przez Kanalia
W USA chyba tylko 2.5 litrowe jednostki mają iELOOP. U nas ten system jest dostępny także w silnikach 2.0. Usterka dotyczy bardziej tego systemu odzyskiwania energii.

Re: Recall Mazdy w USA – Nowe modele Mazda3 BM i Mazda6 GJ

PostNapisane: 18 kwi 2014, 14:36
przez Waikiki
<rotfl> Chyba jakaś i-eloop psychoza Was dopadła <oczko>

To nie ma nic wspólnego z systemem odzyskiwania energii. Zwykła sprawa, czasami się poślizgnie pasek alternatora – jak w każdym aucie. Aż dziw, że z tego akcja serwisowa powstała...

PostNapisane: 18 kwi 2014, 15:38
przez Paweł
No tak, ale nie w każdym aucie jest tak złożony system ładowania, który jako zabezpieczenie na wypadek awarii (tutaj ewentualnie pomylonej ze ślizgającym się paskiem) wyłącza wspomaganie, wycieraczki i zasilanie elektryki silnika. :)

Re: Recall Mazdy w USA – Nowe modele Mazda3 BM i Mazda6 GJ

PostNapisane: 18 kwi 2014, 19:24
przez ZOOMik
Ja tu żadnej psychozy nie widzę, co najwyżej brak zrozumienia istoty problemu ;)

PostNapisane: 19 lis 2014, 19:38
przez drowo
Orientuje się ktoś z was czy wykonają mi tę akcje serwisową w Polsce jeżeli mam samochód sprowadzony z USA?

PostNapisane: 28 lis 2014, 17:52
przez mad-man
drowo napisał(a):Orientuje się ktoś z was czy wykonają mi tę akcje serwisową w Polsce jeżeli mam samochód sprowadzony z USA?


udało Ci się coś ustalić?

mam akurat wersję mazda 3 2014 USA z silnikiem 2.5 benzyna i z tego co zrozumiałem może mnie również dotyczyć

PostNapisane: 30 mar 2018, 20:13
przez rafik.d
Widzę, źe temat dawno "umarl", ale ja miałem taki wypadek: M3 z silnikiem 2,5 przy przebiegu ok 20 T.km. pasek pękł , ale mimo to źona bez ładowania przyjechała jeszcze kilkanaście km. Akumulator totalnie rozladowany ale żadnych szkód więcej. Aso potwierdziło ze zdarzają się takie przypadki i była akcja ale mój z USA nie podlega pod gwarancję. Proponowali wymianę napinacza i rolki -koszt ok 800 PLN. Prawdopodobnie wadliwa jest rolką, z której pasek potrafi się zeslizgnac i w następstwie pęknąć. Wymieniłem więc samą rolkę i pasek u znajomego mechanika. Koszt ok150 Pln .