Chyba jak kręcisz do 2500 rpm....Khirali napisał(a):nam udaje sie zejsć ponizej 10 litrów miescie
Średnie zużycie paliwa
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mi tam po miescie spala 10l wiec dziwi mnie jak 2,5 moze palic tyle samo albo i mniej.Rozmawialem z uzytkownikami 2,5 i twierdzili ,ze im spala po miescie nawet do 13.
A teraz to juz wogole tragedia jak jest tak zimno i ta wilgoc....szkoda gadac ,lepiej isc na autobus
A teraz to juz wogole tragedia jak jest tak zimno i ta wilgoc....szkoda gadac ,lepiej isc na autobus
Ahura Mazda – dobry bóg
Bokciu napisał(a):.Rozmawialem z uzytkownikami 2,5 i twierdzili ,ze im spala po miescie nawet do 13.
mam Klienta ktory tak samo twierdzi ....ma rację widziałem tę mazdę w Warszawie jak jechał Trasą Ł 60km/h ....to nic dziwnego ze pali mu 9L/100 w miescie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
2.5 pali róznie w zaleznosci od nastroju kierowcy pali od 9 do nikt nie zna górnej granicy w trasie nie wiadomo róznie ale mozno koło 6,5 utrzymywac przy dosc delikatnej jezdzie a pozatym obroty rzędu 2,5 tyssiaca nie sa wcale eokonomiczne niskie obroty meczą silnik i mozna poprzekręsac kilka rzeczy przysmieszając na 5 biegu od 30km/h
90 PS 125Nm i 850 kg nieco przytulona do ziemi i na boskiej króciutkiej skrzyni
- Od: 13 wrz 2004, 19:40
- Posty: 181
- Skąd: Świdnik
- Auto: Corsa B 1.4 16v
Heh, mnie ostatnio udało się zejsć na trasie KL-ką do 12.5LPG/100km przy jeździe przeważnie ok 130kph, przy wyprzedzaniach czasem 170-180, parę razy przybutając do 6krpm, jak konieczność tego wymagała.
Miasto ostatnio 15.5LPG/100 przy normalnej jeździe.
Pozdr
SM
Miasto ostatnio 15.5LPG/100 przy normalnej jeździe.
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Wyniki po trasie sa zadowalajace, u mnie 6l/100. Ciekawi mnie jak wychodza wasze Madzie po miescie. Mnie raz udalo sie zakonczyc wypicie pelnego baku wynikiem 9.3l/100. Ale to bylo tylko raz Teraz jest juz zimniej i w dodatku robie krotkie przebiegi (ok 8 km do pracy), to wplywa bardzo negatywnie na spalanie, ostatnio wyszedlem 10.5l/100km. Moze powiecie, ze to dobry wynik na takie warunki, ale przeciez zawsze moze byc lepiej
Czy ktos moglby wypowiedziec sie na temat ekonomicznej jazdy (pod katem Mazdy oczywiscie).
Tzn, jak jezdzic ekonomicznie i jednoczesnie nie udlawic silnika ? przy jakich obrotach najlepiej zmieniac bieg i jakie obroty utrzymywac ?
Slyszalem tez, ze przy dojezdzaniu do skrzyzowania lepiej jest hamowac na biegu (to chyba powiedzial J. Clarkson w Top Gear). Sprobowalem takiej jazdy, ale nie zauwazylem zmian. Moze po prostu mialem za malo skrzyzowan/hamowan po drodze .
Pozdrawiam
Czy ktos moglby wypowiedziec sie na temat ekonomicznej jazdy (pod katem Mazdy oczywiscie).
Tzn, jak jezdzic ekonomicznie i jednoczesnie nie udlawic silnika ? przy jakich obrotach najlepiej zmieniac bieg i jakie obroty utrzymywac ?
Slyszalem tez, ze przy dojezdzaniu do skrzyzowania lepiej jest hamowac na biegu (to chyba powiedzial J. Clarkson w Top Gear). Sprobowalem takiej jazdy, ale nie zauwazylem zmian. Moze po prostu mialem za malo skrzyzowan/hamowan po drodze .
Pozdrawiam
Czy ciemno czy jasno sunie Mazda przez miasto....
- Od: 7 wrz 2004, 12:13
- Posty: 31
- Skąd: Łódź
- Auto: bezfurewie
Mia fura spala ...yyyyyyyyyy.......komputer pokładowy pokazuje 9,5-10,5l/100km miasto .... oczywiscie Pb ( LPG brak i nigdy nie będzie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ha to i ja sie dołączę kto tu nie wierzył ile spala KL mam ją od roku wczesną wiosną musiałem być pilnie we Wrocławiu – mieszkam w Tarnowie wiec tarsa Tarnów- Kraków-A4-Katowice(łoj korki)-A4-Wrocław z prędkością nie schodzącą poniżej 140 a pozwoliłem sobie maxa potestować i wyprzedziło mnie raptem kilka merców . Tankowane od korka do korka dało 8.7 l/100 rewelacja wg mnie a maździa nie nowa 93' i 200 tys za nią
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 7 cze 2004, 17:21
- Posty: 6
- Skąd: Tarnów
- Auto: 626 2,5V6 93' 323F 1,8DOHC
I znow dzis byla powtorka Top Gear, w ktorej to Jeremy Clarkson mowil o dojezdzaniu do skrzyzowania na biegu. Podobno wtedy fura nie zuzywa paliwa Czy ktos wie o co chodzilo temu gosciowi ? Jak to wyglada od strony technicznej, czy to wynika z zasady dzialania silnikow wtryskowych ? Tzn. gdy hamujace kola napedzaja silnik to wtryski nie podaja mieszanki do silnika Ja to tak rozumiem, co Wy na to
Czy ciemno czy jasno sunie Mazda przez miasto....
- Od: 7 wrz 2004, 12:13
- Posty: 31
- Skąd: Łódź
- Auto: bezfurewie
To proste, jak hamujesz silnikiem, to do chwili, gdy auto nie zejdzie poniżej obrotów minimalnych, ECU nie podaje paliwa, bo masz zdjętą nogę z gazu, skutkiem czego TPS podaje sygnał o zamknięciu przepustnicy, więc ECU sie loozuje i czeka, aż obroty zejdą poniżej progu obrotów minimalnych i dopiero wtedy przejmuje sprawę w swoje "ręce" i za pomocą bypassa i wtrysków utrzymuje obroty jałowego, zeby silnik nie zgasł. Gdy dojeżdżając do skrzyżowania np przy 40kph wyrzucisz na "looz", wówczas auto się toczy samoczynnie, lecz ECU czuwa nad tym, zeby silnik nie zgasł i w w/w sposób utrzymuje stabilne obroty jałowego, a na to oczywiscie potrzebne jest paliwo, bo niestety, ale w tym przypadku zespół napędowy nie bierze udziału w hamowaniu i silnik nie korzysta z energii kręcących się kół, tylko musi liczyć sam na siebie (i na ECU ). Tak to na chłopski rozum na szybko mozna wytłumaczyć.
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Jechałem z Niemiec do Polski i spaliła mi 7,2 do 7,5 l/100. Prędkość na niemieckich autostradach około 150-170 km/h. W mieście pali około 8,5 – 9 l. Jeżdżę dość ekonomicznie max 2500 obrotów. Czasami oczywoiście tyrafi się 4000-4500 obr. przy konieczności szybkiego wyprzedzenia. Jeżdżę do pracy ok. 10 km więc są to krótkie odcinki.
- Od: 26 paź 2004, 10:14
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.
PIETRO napisał(a): jechałem 140-160 km/godz. Spaliła ok. 7 litrów
na niemieckim paliwie.Udalo mi sie osiagnac podobny wynik ale niestety teraz jezdzac juz na naszym chorym paliwie nie jest juz tak kolorowo.
Ahura Mazda – dobry bóg
Sprawdzałem i u mnie minimum zużycia wychodzi gdy delikatnie przyspieszam w zakresie obrotów 2000/2500 i do przesady stosuję jazdę wybiegiem. Gdy warunki na to pozwalają to w mieście toczę się luzem nawet do 3/4 przejechanej drogi.
Ale najważniejsze to tak jeździć, żeby jak najmniej hamować...
W cyklu miejskim pół na pół jazdy ekonomicznej i dynamicznej wychodzi mi 12.5 l gazu (typowego) lub 12.2 l (z BP). Wyniki są jak najbardziej powtarzalne.
Ale najważniejsze to tak jeździć, żeby jak najmniej hamować...
W cyklu miejskim pół na pół jazdy ekonomicznej i dynamicznej wychodzi mi 12.5 l gazu (typowego) lub 12.2 l (z BP). Wyniki są jak najbardziej powtarzalne.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Ośmielam się wątpić w rzetelność tego wynikuPiotrek napisał(a):6.5 litra gazu/100 km. Predkosc jazdy – 120/130 km/h.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Witam,
Na razie przejechałem tylko 190 km po miescie; zakładając duży błąd związany z tym krótkim dystansem, wychodzi mi 6.4l ON na 100 km.
Pozdrawiam
Na razie przejechałem tylko 190 km po miescie; zakładając duży błąd związany z tym krótkim dystansem, wychodzi mi 6.4l ON na 100 km.
Pozdrawiam
-
molest
Hmm ja obserwuje takie spalanie u siebie:
LPG:
-miasto: 17litrów
-wieś: ca. 15 litrów
Benzyna
-miasto: 15 litrów
-wieś: 12-13 litrów
Nie wiem jak Wy uzyskujecie tak rewelacyjne wyniki spalania. Kompletna magia jak dla mnie.
LPG:
-miasto: 17litrów
-wieś: ca. 15 litrów
Benzyna
-miasto: 15 litrów
-wieś: 12-13 litrów
Nie wiem jak Wy uzyskujecie tak rewelacyjne wyniki spalania. Kompletna magia jak dla mnie.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
heh a dużo ludzi cię wyprzedza ?
Bo według moich obserwacji iliść wąchajacych moje spaliny przekłada siię proporcjonalnie na wielkość spalania .
A samochodzik masz cacy więc kusi depnąć ( mnie też czasem kusi a wtedy to tak pali) a odejścia są najbardziej pliwożerne , No chyba że się mylę
Bo według moich obserwacji iliść wąchajacych moje spaliny przekłada siię proporcjonalnie na wielkość spalania .
A samochodzik masz cacy więc kusi depnąć ( mnie też czasem kusi a wtedy to tak pali) a odejścia są najbardziej pliwożerne , No chyba że się mylę
- Od: 7 cze 2004, 17:21
- Posty: 6
- Skąd: Tarnów
- Auto: 626 2,5V6 93' 323F 1,8DOHC
Sek w tym, że wcale nie jeżdżę spektakularnie szybko. Poza tym najczęściej w mieście, gdzie nie ma nawet warunków żeby depnąć. Z drugiej strony jazda w zakresie 2000 obrotów jakoś do mnie nie przemawia, biorąc pod uwagę fakt, że obrotomierz jest wyskalowany do 8 tys rpm.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
A ja ostatni boje sie dzielić ilość spalopnego paliwa przez ilość kilometrów, bo zaczynają mi wychodzić rzeczy nieprawdopodobne w porównaniu do letniego okresu czyżby mi sie coś do podeszwy przyklwiło Ostatni mój obrotomierz zaczyna się lulać w okolicach min. połowy skali. Lepej pozostać w niewiedzy ale tak na oko wychodzi mi ok 13-14 litrów Hmmmm a może na ssaniu za dużo śmigam
Ale jak podkręce spalanie niżej to będe głębiej do podłogi nogą sięgał, więc po co. I tak na to zamo wyjdzie
Ale jak podkręce spalanie niżej to będe głębiej do podłogi nogą sięgał, więc po co. I tak na to zamo wyjdzie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 47 gości