Złoty środek na zapychający się DPF ?? – nowy środek WURTH

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2014, 17:51

W styczniowym poradniku Auto Świata opisano preparat o nazwie „Zmywacz filtra cząstek stałych firmy WURTH".
Przetestowano działanie tego preparatu i to działa. Po zaaplikowaniu tego preparatu do filtra przez otwór na czujnik ciśnienia i 20 minutowej przejażdżce różnica ciśnień spadła z 187 do 24 mbr. Testowali to na Peugocie 406 2.2 HDI.
Myślę, że wielu z Was którzy maja dpf-y mogło by skorzystać z takiego czyszczenia i ominąć wizytę w ASO w celu serwisowego wypalenia dpf-a. Preparat kosztuje około 100 zł. i z zaaplikowaniem go nie widzę dużych problemów. Trzeba mieć tylko dostęp do kanału.

Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 5 lut 2014, 17:54

A to nie jest czasami do filtra FAP ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2014, 18:06

z Wikipedii ;) :
Filtr cząstek stałych – skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules)


PS. zapewne chodzi Ci o to , czy to nie jest do filtrów "mokrych" (czyli tych, gdzie trzeba dolewać jakiś specyfik) ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 5 lut 2014, 19:12

Ja się pytam czy ten środek jest do filtrów cząstek stałych DPF czy FAP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2014, 21:56

A ja Ci odpisałem, że DPF = FAP , tylko, że jedno jest z angielskiego, a drugie z francuskiego ;)

PS.
dobrzyn22 napisał(a):chodzi Ci o to , czy to nie jest do filtrów "mokrych" (czyli tych, gdzie trzeba dolewać jakiś specyfik) ??


Ten specyfik jest odpowiedni do filtrów sucych, czyli takich jak montowane w Mazdach.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Li Mu Bai » 5 lut 2014, 22:17

dobrzyn22 mazda ma filtry mokre (silnik 1.6) i suche (silnik 2.0), a tu na forum się jakoś utarło, że FAPem nazywają ten w wersji mokrej, mimo że obie nazwy DPF i FAP oznaczają jedno i to samo i nie są formalnie rozdzieleniem tych dwóch typów filtrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Janusz626 » 5 lut 2014, 22:23

W skrócie cię kształce kolego Dobrzyn:

DPF... czyli regenerowanly w 100% jak w naszych mazdach np w M6, wypala sadzę paliwem na którym pracuje silnik, w temp. powyżej 600stC pozbywa się spalając badziewia, sadze i inne.

FAP... nie jest regenerowanly, jego życie jest określone.
Posiada układ dozujący płyn katalityczny podawany do paliwa, obniża temp. spalin w tym cząstki sadzy które odkładają się w filtrze tzw FAP. Zapycha się i FAP do wymiany, mycia ciśnieniowego bądź kastracja.

I tu się pytam, do którego filtra ten specyfik się stosuje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2014, 23:17

o boziu, Ty znowu swoje <oczy>
przeczytaj te swoje wywody z ostatniego posta i na logikę weź, na który z tych filtrów mówi się potocznie "mokry", a na który "suchy"...


Janusz626 napisał(a):I tu się pytam, do którego filtra ten specyfik się stosuje ??

potem się cofnij nieco wcześniej i doczytasz:
Ten specyfik jest odpowiedni do filtrów sucych



Li Mu Bai napisał(a):mazda ma filtry mokre (silnik 1.6)

zgadza się oczywiście – ten fakt pominąłem

Li Mu Bai napisał(a):obie nazwy DPF i FAP oznaczają jedno i to samo i nie są formalnie rozdzieleniem tych dwóch typów filtrów.

dokładnie – to samo napisałem wcześniej

Li Mu Bai napisał(a):a tu na forum się jakoś utarło

nie tylko tu ;)


Janusz626 napisał(a):W skrócie cię kształce kolego Dobrzyn:

to wykształć się lepiej, jak chcesz pouczać :>
kolega Li Mu Bai w poście powyżej bardzo dobrze wyjaśnił różnice
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 5 lut 2014, 23:36

Oj drobnostko w świecie wielkim... <spoko> papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smile » 6 lut 2014, 10:56

Janusz626 napisał(a):FAP... nie jest regenerowanly, jego życie jest określone.

Sadzę w FAPie także można oczyszczać wypalaniem i o to w nim chodzi.
Janusz626 napisał(a):Posiada układ dozujący płyn katalityczny podawany do paliwa, obniża temp. spalin w tym cząstki sadzy które odkładają się w filtrze tzw FAP. Zapycha się i FAP do wymiany, mycia ciśnieniowego bądź kastracja.
Płyn katalityczny ma trochę inna funkcję. Pozwala w niższej temperaturze oczyścić filtr z sadzy, FAP-y także się wypala, a więc regeneracje zarówno automatyczne jak i wymuszone. Żywotność FAPu wynika z zatykania się wkłądu ceramicznego tym, czego nie jest w stanie wypalić a więc min. resztkami płynu katalitycznego. Takie błędne koło?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 6 lut 2014, 11:19

smile napisał(a):Takie błędne koło?!

takie dzisiejsze podejście większości producentów...zaplanowana żywotność ( dość krótka oczywiście),
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 6 lut 2014, 13:04

Więc tak, odnośnie tego specyfiku firmy WURTH do czyszczenia filtra cząstek stałych mokrych czy suchych to niech się inni zastanawiają nad różnicą...
i tutaj mam pytanie w formie prostszej:

1. czy czasem nie jest to taki środek który czyści pozostałości po płynie katalitycznym ??

2. czy może do czyszczenia czytaj: pozbywania się sadzy i reszty badziewia z wnętrza filtra na zewnątrz czytaj: na trawe chodnik w powietrze itd ?? oblepia łapie chwyta i wyrzuca na zewnątrz... ??
bo przecież czy ten środek ma chemiczną możliwoś aby zutylizował cząstki sadzy !!

3. czy może taki środek po zaaplikowaniu do wnętrza ma zdolność w której zachodzi reakcja w której następuje utylizacja sadzy ??

... na pytanie nr 2. to jeśli nawet, pozbawia filtr sadzy i syfu w sposób wydalania na zewnątrz to ja się pytam dlaczego jest dostępny w sprzedaży.. przecież on nie utylizuje i nie spala sadzy w sposób właściwy.. w taki sposób dla którego powstały DPFy i FAPy... bo tylko one mają za zadanie spalać utylizować czy gromadzić szkodliwe sadze i inne... w taki sposób aby nikomu nie szkodziły nawet pchle na psim ogonie !!

Nie zastanawiam się nad stosowaniem tego WURTHa tylko nad stosowaniem metod wydalających z powrotem do atmosfery szkodliwej tablicy Mendelejewa !! !!

... na pytanie nr 3. jeśli ten środek ma możliwości utylizacji poprzez spalanie czy zobojętniania sadzy, to czemu za parę PLNów mamy środek cudowny na problemy ekologii w spalinach.... a nie to co kosztuje kilka tysięcy PLNów i nazywa się DPF FAP....

Wg mnie odpowiedź jest prosta, to jest środek który powinien być ustawiony na tej samej półce w sklepie obok środków czyszczących kominki grile piekarniki itd... i pewnie dla innych będzie to cudowny środek XXI wieku na problemy o nazwie DPF czy FAP ....czy też w formie typu odpier...cie sie ekolodzy bo ja mam coś co XXI wiek wprowadził do legalnej sprzedaży depcząc waszą filozofie.

papa
Ostatnio edytowano 6 lut 2014, 13:56 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: usunieto OT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smile » 6 lut 2014, 20:52

Filozofować nie widzę potrzeby, o produkcie Wurt'a się nie wypowiem. Jak są jakieś niewiadome co do sposobu działania, polecam użyć google. Producent na 100% nie zataja tych informacji <oczko> <oczko> <oczko>

Za to znam podobny produkt ale od Tunapa, dostępny w dobrych serwisach od jakiś 4 lat.
Obrazek
SZCZEGÓŁOWY OPIS DZIAŁANIA – Janusz626 to dla Ciebie :)
Są to produkty przeznaczone dla warsztatów a nie dla "Kowalskiego". Chociaż by dlatego, że np. że aby odkręcić czujnik temperatury trzeba wiedzieć, który a są 3. Samo odkręcanie elementu na wydechu, gdzie panują zmienne temperatury, nawet do kilkuset stopni, kluczem nasadowym nie podejdzie się, płaskim można szybko zdeformować śrubę... zapiekanie się czujnika to norma, ukręcony czujnik = wymiana na nowy, koszta w tysiące...
Dla Kowalskiego jest np. Forte DPF dolewany profilaktycznie do paliwa. Lepiej jest zapobiegać niż leczyć!!
Aha... wyprzedam pytania, środek "ekologiczny", rozpuszcza sadzę a ta następnie jest w ekologiczny sposób spalana przy wypalaniu DPF-u.

Co do filtrów cząstek stałych "mokrych", dla mnie to takie, które mają natrysk AdBlue bezpośrednio na filtr DPF, np. Mazda CX-7 2,2 MZR-CD ( ER ); Mercedes ML 350 Bluetec (W166).
Dodatek katalityczny w 1,6 PSA jest dozowany do paliwa, nie na filtr. A więc filtr pracuje w warunkach suchych jak pieprz <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto