Hej!
Mam do Was takie dość dziwne pytanie. Jaki kolor lakieru bazowego (popularnej podkładówki) używa Mazda?
W skrócie chodzi mi po prostu o wybór takiego koloru auta, by zarysowania lakieru jak najmniej rzucały się w oczy, bo jestem z tych ludzi którzy cierpią na widok porysowanego, wymarzonego auta. Zamówiłem sobie mową trójkę w odjechanym, choć mało praktycznym kolorze soul red i mam zgryz czy jeśli Mazda (podobnie np do Toyoty) używa białego podkładu, to nie lepiej byłoby zmienić jeszcze koloru na megapraktyczne srebro, spod którego żadnej rysy nie widać (no chyba że podkładówka ma np kolor czerwony jak np w Koreańcach). W chwili obecnej jeżdzę granatowym autem (bo myślałem, że kolor nie ma znaczenia;)) i moje auto pomimo jego ogólnej zajebistości, znienawidziłem za wszędobylskie białe rysy (których w mieście nie da się uniknąć), które chłoszczą mój zmysł estetyki:D
Mimo wszystko będę wdzięczny za poważne podejście do tematu, choć mam świadomość że u sporej ilości forumowiczów może wywołać uśmiech na twarzy;)
Kolor lakieru bazowego w Mazdach
Strona 1 z 1
Konkretnie w przypadku lakieru Soul Red podkład jest jasny. Ciekawostką jest kolor bazowy, który składa się z dwóch warstw – metalicznej i koloryzującej, zastosowanych oddzielnie dla zwiększenia efektu odbić światła przez drobinki aluminium przy jednoczesnym "pogłębieniu" barwy.
Podejrzewam, że w większości innych przypadków baza też jest jasna – szczególnie przy ciemnych lakierach. Zastanawiam się jednak, czy nie mylisz prześwitywania podkładu z płytszymi rysami klaru, które wydają się jasne przez ich matową strukturę.
Podejrzewam, że w większości innych przypadków baza też jest jasna – szczególnie przy ciemnych lakierach. Zastanawiam się jednak, czy nie mylisz prześwitywania podkładu z płytszymi rysami klaru, które wydają się jasne przez ich matową strukturę.
the right man in the wrong place...
To może uszczegółowię swoje pytanie – chodzi mi o taki case: pionowe rysy tzw parkingowe od otwierania innych, mało uważnych ludzi – zdarta zewnętrzna powłoka lakieru do podkładu właśnie.
W mojej obecnej toyocie (granatowy metallic), takie rysy są białe, bo biała jest podkładówka – pierwsza warstwa na blasze (płytsze rysy są niebieskie matowe – mniej widoczne – akceptowalne). Nie chciałbym mieć tego samego w nowej 3 na soul red (białe krechy na czerwonym lakierze), dlatego zastanawiam się nad zmianą koloru na srebrny. Myślisz, że takie zadrapania na soul red, będą analogiczne, czyli białe rysy na czerwieni, czy po prostu podkład jest jaśniejszy ale nie na tyle jasny że rzuca się w oczy z metra, czy dwóch na porysowanych drzwiach?
Ostatnio rozwaliła mnie Kia żony. Czerwona rysa (zdarta zewnętrzna powłoka) na białym matowym lakierze...
W mojej obecnej toyocie (granatowy metallic), takie rysy są białe, bo biała jest podkładówka – pierwsza warstwa na blasze (płytsze rysy są niebieskie matowe – mniej widoczne – akceptowalne). Nie chciałbym mieć tego samego w nowej 3 na soul red (białe krechy na czerwonym lakierze), dlatego zastanawiam się nad zmianą koloru na srebrny. Myślisz, że takie zadrapania na soul red, będą analogiczne, czyli białe rysy na czerwieni, czy po prostu podkład jest jaśniejszy ale nie na tyle jasny że rzuca się w oczy z metra, czy dwóch na porysowanych drzwiach?
Ostatnio rozwaliła mnie Kia żony. Czerwona rysa (zdarta zewnętrzna powłoka) na białym matowym lakierze...
Nie sądzę, żeby udało Ci się uniknąć widoczności takich głębokich zarysowań o jakich piszesz. Podkłady najczęściej są szare, bo to zapewnia odbicie pełnego spektrum światła (część promieni przenika przez bazę do podkładu). Dodatkowo, jak napisałem wcześniej, podkład bardzo często jest kontrastowy w stosunku do bazy, żeby dodać lakierowi efektu. Wydaje się dziwne, że KIA miała czerwony podkład, ale może taki właśnie był zamysł, żeby białej bazie dodać lekko różowego zafarbu, ujawniającego się w określonych sytuacjach.
O ile można zdobyć dane dotyczące przygotowania bazy, to nigdy nie spotkałem się z informacjami dotyczącymi podkładu. Być może ASO po przeszkoleniu lakierniczym ma takie informacje, a może po prostu nie ma to żadnego znaczenia, bo przy naprawach daje się tyle bazy, że kolor podkładu nie ma znaczenia...? Trzeba zapytać lakiernika.
O ile można zdobyć dane dotyczące przygotowania bazy, to nigdy nie spotkałem się z informacjami dotyczącymi podkładu. Być może ASO po przeszkoleniu lakierniczym ma takie informacje, a może po prostu nie ma to żadnego znaczenia, bo przy naprawach daje się tyle bazy, że kolor podkładu nie ma znaczenia...? Trzeba zapytać lakiernika.
the right man in the wrong place...
ZOOMik napisał(a):creet,
Podkład jest jasny, więc jeśli dorobisz się rys bądź odprysków sięgających tej warstwy, co wcześniej czy później nastąpi, to niestety będą widoczne.
Dzięki! Właśnie takich rys się boję. Dlatego zmienię zamówienie na srebrny:) Biały też spoko, ale na nim także widać wszystko, w szczególności cudzy lakier, także słaba zamiana;)
Poczytałem trochę, że da się podobno dość skutecznie wzmocnić powłokę lakierniczą, ale nie są to tanie rzeczy...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości