Strona 1 z 1

Sprowadzona M5 a gwarancja na kroserię

PostNapisane: 16 cze 2013, 11:45
przez kallak
Witam
Niedawno stałem się właścicielem Mazdy 5 <serduszka> z 02.2009r, więc auto ma tak właściwie dopiero ponad 4 lata. Przeglądając różne posty <nauka> natknąłem się na info o 12-letniej gwarancji Mazdy na blachę. W książkach od Niemca też jest jakas książeczka 2+3 Jahre Guarantie-Pass (Anschluss-Garantie), z podpisami i pieczątką.

Niestety ostatni przegląd odbyła w 03.20012 w De, więc regulaminowego przeglądu co 12 m-cy nie odbyła w marcu '13, a auto dopiero parę dni jest moje i dopiero doczytuję się kolejnych rzeczy i nie bylo szans wczesniej o tym wiedzieć.

Czy mozna jeszcze jakos zawalczyć o gwarancję na lakier, czy raczej nic z tego?

Odp: Sprowadzona M5 a gwarancja

PostNapisane: 18 cze 2013, 10:06
przez jeziorek
Mozna, ale trzeba napisac/zadzwonic do salonu w de. Moja tez miala gwarancje niemiecka i wszystkie naprawy robili tutaj ale w porozumueniu wczesniejszym z de. Wydaje mi sie ze oni za to placili. Podobmie zrobil moj kolega z insygnia. Generalnie musisz ze wszystkimi problemami uderzac do de, a oni kontaktuja sie z serwisem w pl.

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

Re: Sprowadzona M5 a gwarancja

PostNapisane: 18 cze 2013, 10:57
przez Wojtek
Dobrze poszukaj na forum... sprawa M6 z Wloch...
W skrocie:
Musisz miec 2 ostatnie przeglady karoserii... I gwarancja jest jedna na caly swiat...

Minusem jest, ze blachy objete sa na perforacje (ktorej nie uswiadczysz), a lakier jest duzo krocej... uwaga nie sa brane pod uwage odpryski...

tapatalk 2

PostNapisane: 18 cze 2013, 11:41
przez kallak
To że odpryski nie wchodzą w grę to zdaję sobie sprawę, już nawet zakupiłem w ASO zestaw do zaprawek. Co w takim razie najlepiej zrobić? Uderzyć najpierw do ASO w DE skąd była kupiona, ASO w PL czy też od razu z zapytaniem do MMPoland?

A jak się ma do tego fakt iż w DSR ostatni przegląd jest w 03.2012 a teraz mamy czerwiec? Mogą ale nie muszą się zgodizć? Czy na pałę zrobić inspekcję lakieru w ASO w PL, a potem sie okaże ?

Re: Sprowadzona M5 a gwarancja

PostNapisane: 18 cze 2013, 18:25
przez stonoga
Ja zrobiłem "na pałe" W Rz w Czach Mazda nieco ponad 100zł. Ale tydzień po tym przyszła mi odpowiedź na moje pytanie od MMPoland że nie mam gwarancji na perforację bo przegląd po 1-ym roku był nie zrobiony. Pozostałe 5 Niemiec zrobił. Napisz maila do MMPoland bo mi ASO nie dało odpowiedzi czy mam gwarancję w związku z tym że pierwsza inspekcja była nie zrobiona. Ile kosztował zestaw do zaprawek?

Re: Sprowadzona M5 a gwarancja

PostNapisane: 19 cze 2013, 06:36
przez kallak
Zestaw kosztował 40zł w ASO Mazda Nordic Motors w Bydgoszczy, dwuskładnikowy oczywiscie, kolor pasuje idealnie, zrobiłem na razie tylko 2 większe odpryski od kamyczków na próbę. W weekend czeka mnie robienie mniejszych..

PS:@stonoga pisałes listownie czy mailem? a moze lepiej zadzwonic?

Re: Sprowadzona M5 a gwarancja na kroserię

PostNapisane: 19 cze 2013, 10:27
przez Wojtek
przenosze do dzialu Moto, poniewaz zakres pytan nie dotyczy tylko jednego modelu, a wszystkich...

Re: Sprowadzona M5 a gwarancja na kroserię

PostNapisane: 19 cze 2013, 10:45
przez kallak
Informacja z ASO w Bydgoszczy (w moim imieniu mieli kontaktować się z centralą) brzmi mniej więcej tak – MMPoland "prawdopodobnie" będzie skłonna kontynuować gwarancję, gdy będę dokonywał dalej płatne przeglądy nadwozia, w razie czego zastosują tzw. good will. W sumie to nie mam pominiętego żadnego przeglądu ale tylko jest przesunięcie o 3 miesiące, nie z mojej winy w dodatku tylko z tego powodu że auto najpierw zostało wystawione do odsprzedaży (zresztą w salonie Mazda w DE) a potem przeze mnie kupione, co wplynelo na ten rozjazd czasu. Zresztą czy salon dealerski nie powinien sam z siebie takiego przeglądu zrobic, skoro auto wzięli w rozliczenie i do odsprzedaży, nawet jesli klient już nie robil u nich pelnego serwisu??

Rozumiem że skoro nie dostanę tego na piśmie to nadal pewności mieć nie mogę...hmm zawsze mogą powiedzieć że rozmowy nie było, że nic nie pamiętają:( Czy ktoś mial do czynienia z takim rozwiązaniem sprawy? Często Mazda robi ukłon w stronę klienta czy też wolą się "wypiąć" ? Może lepiej mimo wszystko samodzielnie do nich napisac? Czy może lepiej zrobić jak najszybciej inspekcję nadwozia (najwyzej będę stratny za ten jeden, i niczego on mi nie da) , a dopiero po nim do nich napisać?

I dodatkowe pytanie – czy taka gwarancja obejmuje ewentualną rdzę przy nadkolach, gdzie wiem że na zgrzewach blachy najszybciej wyłazi "ruda"? U mnie na razie jest czysciutko i gładko jak pupcia niemowlaczka.

PostNapisane: 19 cze 2013, 10:54
przez Wojtek
kallak napisał(a):Zresztą czy salon dealerski nie powinien sam z siebie takiego przeglądu zrobic,

oni robia tylko przeglad, aby auto wyjechalo bezpiecznie nan droge...

co do pisma, to powinienes sie kontaktowac bezposrednio z MM Polska i przedstawic cala sytuacje...

Re: Sprowadzona M5 a gwarancja na kroserię

PostNapisane: 20 cze 2013, 18:38
przez kallak
Wczoraj napisalem do MMPoland, dziś dostalem odpowiedź.

Niestety odpowiedź jest ponizszej treści:

W przedmiotowym przypadku samochodu o numerze VIN xxxxxxxxxxxxxxx, z powodu braku przeglądu nadwozia w przewidzianym przez producenta terminie, gwarancja na perforację blachy wygasła.

Informujmy jednak, iż kontynuowanie regularnego wykonywania przeglądów nadwozia pozwoli na rozpatrywanie wniosków o naprawę w ramach dobrej woli producenta.


Hmm nie wiem co zrobic, jak to się dotychczas kończylo – stosują tą dobrą wolę producenta? Co właściwie ona z reguły oznacza? Partycypują 50/50 czy jak?

PostNapisane: 20 cze 2013, 20:22
przez brii
kallak napisał(a):
Informujmy jednak, iż kontynuowanie regularnego wykonywania przeglądów nadwozia pozwoli na rozpatrywanie wniosków o naprawę w ramach dobrej woli producenta.


Hmm nie wiem co zrobic, jak to się dotychczas kończylo – stosują tą dobrą wolę producenta? Co właściwie ona z reguły oznacza? Partycypują 50/50 czy jak?


MMP nie raz wykazała się już "dobrą wolą" – nie ma sensu przepłacać w tym wypadku za serwis. Z resztą korpo nie ma czegoś takiego jak dobra wola, korporacja ma cel ;)

Re: Sprowadzona M5 a gwarancja na kroserię

PostNapisane: 21 cze 2013, 14:29
przez kallak
Domyślam się że jest to ironia....?

Tak sobie myślę że gdyby mieli "dobrą wolę" to by mi oficjalnie potwierdzili kontynuację gwarancji... bo nie byl pominięty serwis tylko nie odbyl się w terminie (aż o 3 miesiące, WOW, szmat czasu w perspektywie 12letniej gwarancji)... W razie czego pewnie i tak bylaby <dupa>

PostNapisane: 21 cze 2013, 15:23
przez brii
kallak napisał(a):Domyślam się że jest to ironia....?

Tak sobie myślę że gdyby mieli "dobrą wolę" to by mi oficjalnie potwierdzili kontynuację gwarancji...

<spoko>