Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
70%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
14
30%
 
Liczba głosów : 47

Postprzez Neonixos666 » 7 lut 2014, 16:13

Obecnie producenci paliw zmniejszają zawartość siarki w paliwie by ograniczyć emisję szkodliwych związków niestety takie paliwa mają gorsze parametry co do smarowności, dodatek oleju może wspomóc smarowanie zarówno pompy jak i wtryskiwaczy. Jednak moim zdaniem jeśli auto ma ponad 200K przebiegu a my od wczoraj dolewamy mu oleju do paliwa to mu nic nie pomoże i pompa może tak samo paść. Takie moje zdanie.
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7599 (21/125)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez smile » 7 lut 2014, 17:54

Neonixos666 napisał(a):Jednak moim zdaniem jeśli auto ma ponad 200K przebiegu a my od wczoraj dolewamy mu oleju do paliwa to mu nic nie pomoże i pompa może tak samo paść.
Moje ma 315k km, dolewam od początku tego roku, pompa regenerowana w 2012 roku w tucholskiem zagłębiu serwisów diesli.
Michale, a kto się odważy do nowego auta dolewać czegoś do paliwa?! Mało kto... :)
Mi natomiast spalanie z tankowania do pełna wskoczyło z 6,3 litra na prawie 8 na 100km... Ale to efekt mocnego odpychania się momentem obrotowym po trójmieście <rotfl>
_______________________________________

Ktoś zainteresowany nowymi oryginalnymi felgami Mazda z rabatem np. 20% z ASO ? :) Wysyłka do ogarnięcia :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2600 (70/56)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 8 lut 2014, 20:08

Kety napisał(a):wiemy juz jakie sa plusy lania oleju T2. A jakie sa minusy?

no....trza go kupić...a to oznacza wydanie kasy <lol>
jutro ja dolewam do mojego klekota <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 2939 (6/124)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY RF5C&turbo VJ 36

Postprzez smile » 8 lut 2014, 20:28

ooooooooo... i Tadziol się zaraził mixolem :)
Zdaj relację :)
_______________________________________

Ktoś zainteresowany nowymi oryginalnymi felgami Mazda z rabatem np. 20% z ASO ? :) Wysyłka do ogarnięcia :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2600 (70/56)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 8 lut 2014, 21:34

Przeszperałem to co wyszukal wujek google. Wiele osob dolewa do ON oleju do 2T, z pozytywnymi skutkami. W poniedziałek też kupie i doleje litr. Mam zrobione 200km na baku na obecna chwile. Spalil teraz 49 litrow na 700 km jezdzac po miescie. Zobaczymy czy spalanie sie zmieni.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez smile » 8 lut 2014, 21:46

Litr na 50 litrów ON to raczej za dużo... Ja dolewam ok. 250 ml oleju 2T na bak ( 50 litrów )
_______________________________________

Ktoś zainteresowany nowymi oryginalnymi felgami Mazda z rabatem np. 20% z ASO ? :) Wysyłka do ogarnięcia :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2600 (70/56)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 9 lut 2014, 09:16

smile napisał(a):ooooooooo... i Tadziol się zaraził mixolem :)
Zdaj relację :)

spoko,napiszę co i jak.
poza tym mam parę innych pomysłów co do DITD,ale brakuje czasu na próby :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 2939 (6/124)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY RF5C&turbo VJ 36

Postprzez smile » 9 lut 2014, 11:01

Jeśli masz pomysł na dołożenie tempomatu do DITD i ewentualnie komputera pokładowego pokazującego spalanie, to jesteś w stanie odwieść mnie od przesiadki do M6 GY DPF :)
_______________________________________

Ktoś zainteresowany nowymi oryginalnymi felgami Mazda z rabatem np. 20% z ASO ? :) Wysyłka do ogarnięcia :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2600 (70/56)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 9 lut 2014, 11:57

Komputer pokladowy chodzi mi po glowie. Tylko trzeba by znac wydajnosc wtrykiwaczy dokladne cisnienie na nim. A czas wtrysku bierzemy z spv.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2014, 23:27

ewemarkam napisał(a):Komputer pokladowy chodzi mi po glowie. Tylko trzeba by znac wydajnosc wtrykiwaczy dokladne cisnienie na nim. A czas wtrysku bierzemy z spv.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka


a jak policzysz ciśnienie pierwszego otwarcia i drugiego na wtryskiwaczu? nic nie mierzy ciśnienia.
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7599 (21/125)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez ewemarkam » 10 lut 2014, 00:31

No wlasnie o to chodzi. Jakby to znac to sprawa juz jest prosta.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez morphi » 14 lut 2014, 17:18

Witam,

nie wiem gdzie mogę na tym forum się zwrócić bo wątków jest od groma. Zakupiłem nie dawno Mazdę 323F 2.0 Diesel z 2001 roku. W jaki sposób mogę sprawdzić jaka to jest wersja silnika tzn. DiTD czy TDI ??? Jedyne informacje jakie posiadam to takie że jego pojemność wynosi 1998ccm posiada 74kW/101KM. Na silniku jest napisane 16V Direct Injection. W dokumentach w wersji pojazdu napisane mam Mazda 323F BJ SPORTY. Bardzo prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2014, 17:15
Posty: 12 (5/0)
Auto: Mazda 323F 2001 BJ 2.0 DIESEL 101KM

Postprzez ewemarkam » 14 lut 2014, 18:14

Masz silnik o oznaczeniu RF4A, jest to silnik DiTD. A nie jakies vw czy audi tdi.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Michał » 14 lut 2014, 19:31

Każdy koncern motoryzacyjny oznacza turbodoładowany silnik diesla swoim oznaczeniem, przykładowo Ford – TDCI, TDDI, Opel – DTI, CDTI, Toyota – D4D i tak dalej. Ogólnie to masz silnik turbo diesel, jego oznaczenie przez Mazdę to DiTD.
TDI to z kolei oznaczenie zarezerwowane przez grupę Volskwagena i Audi, aczkolwiek z racji popularności tych marek i silników w Polsce część osób, szczególnie tych mało obeznanych w mototyzacji nazywa też inne turbo diesle silnikami TDI :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 22:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez morphi » 15 lut 2014, 10:20

Serdecznie dziękuję wam za pomoc :) jestem zielony tutaj na forum więc przepraszam jeśli pytanie poruszyłem w złym temacie. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2014, 17:15
Posty: 12 (5/0)
Auto: Mazda 323F 2001 BJ 2.0 DIESEL 101KM

Postprzez tadziol » 19 lut 2014, 20:44

Michał napisał(a):część osób, szczególnie tych mało obeznanych w mototyzacji nazywa też inne turbo diesle silnikami TDI

niekoniecznie słabo obeznanych....posiadanie samochodu napędzanego jednostką TDI to swego rodzaju prestiż i ogólnie zrozumiane poważanie w społeczeństwie.
wyrwanie lachona na wiejskiej dyskotece znacznie łatwiej przychodzi posiadaczowi tedei aniżeli stojącemu obok dżentelmenowi z mercedesem SL 600.w końcu opary etyliny to nie to samo co kłąb czarnego smogu za stiuningowanym paskiem czy fauwejem.
już samo wymówienie DITD nie jest łatwą rzeczą,a wplecenie tego zwrotu w trakcie luźnej konwersacji ze znajomymi może zostać odebrane jako próba obrażenia słuchaczy.
ale użycie zwrotu:
mój pojazd jest napędzany wysokoprężną jednostką doładowaną o wtrysku bezpośrednim
spowoduje szmer podziwu i niedowierzania wśród gremium,a nasz samochód obiektem kultu i pielgrzymek z najdalszych zakątków globu hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 2939 (6/124)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY RF5C&turbo VJ 36

Postprzez kierownik » 20 lut 2014, 09:58

Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego :)

Dopisano 20 lut 2014, o 09:58:

Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 2956 (3/3)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bieski » 20 lut 2014, 10:03

kierownik napisał(a):Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego

Jest! Pierwsza ikonka przy postach :P
......................
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4540 (16/165)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tadziol » 26 lut 2014, 21:26

ewemarkam napisał(a):Spalil teraz 49 litrow na 700 km jezdzac po miescie.

smile napisał(a): Tadziol się zaraził mixolem :)
Zdaj relację :)
smile napisał(a):Ja dolewam ok. 250 ml oleju 2T na bak ( 50 litrów )

i słowo ciałem się stało :)
też dolałem ćwiartkę na bak..... i co ??
fakt niezaprzeczalny:na rozgrzanym silniku nie wiadomo,że to klekot.wyciszyła sie dość znacznie.jak na silnik o wtrysku bezpośrednim i dość słabo rozwiniętym sposobie zapłonu mieszanki A/F to,twierdzę duży sukces.
zużycie nafty –> 47 litrów żółtego płynu pozwoliło pokonać 765 km po mieście ! jak na wagę 626 i moje deptanie po sandale gazu to chyba dobry wynik ?
fakt,że mam kolektor ssący zrobiony jak fabryczny i głowica tak samo wyczyszczona na błysk.EGR-u nie widziała od momentu czyszczenia...
dzisiaj zapodałem kolejną działkę Castrola zwei takt motorem oil.....
następna relacja za ok 700 kilosów.
szerokości <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 2939 (6/124)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY RF5C&turbo VJ 36

Postprzez smile » 26 lut 2014, 21:57

Cieszę się, że Tadziol zauważył różnicę na rozgrzanym silniku. Na zimnym nawet nowe Skay-aktivie D z Mazdy 6 GJ klekoczą jak stare traktory. Na ciepłym silniku kultura pracy DITD napędzanego mieszanką ON i 2T semi-syntetic ulega poprawie :) A już myślałem, że to tylko moje subiektywne odczucie ;)
Co do przejechanych kilometrów, przy ostrym deptaniu w mieście a poza miastem prędkości zazwyczaj 150 km/h przebyłem odległość 622 km na 49 litrach paliwa ( 7,8 litra na 100 km :P )
Ale z kolei jeżdżąc momentem, nie mocą ( doładowanie nie większe niż 0,6 bara, zmiana biegów przy 2000 obr/min, Vmax do 120-130 km/h ) przejechałem 600 km zużywając 37 litrów ON ( 6,2 litra ).
Jak bym miał więcej dyscypliny w sobie :P to spalanie spokojnie może jeszcze spaść.... Ale żucam palenie i ciężko z tym <rotfl>
_______________________________________

Ktoś zainteresowany nowymi oryginalnymi felgami Mazda z rabatem np. 20% z ASO ? :) Wysyłka do ogarnięcia :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2600 (70/56)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto