Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Bandit » 14 gru 2010, 20:54

Neonixos666 napisał(a):CITD ma ale ditd nie

Dokładnie <ok>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2010, 21:01

Ha i pomyśleć że jak pierwszy raz zobaczyłem silnik w swojej madzi ( rok temu) to nie wiedziałem o nim nic a nic, a teraz dzięki forum wiem na tyle aby zaskoczyć nie jednego mechanika. Dobra kończę z OT :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 14 gru 2010, 21:04

Neo ja mam tak samo ;P ale to tylko wiedza teoretyczna :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2010, 21:23

No co wiem to robię sam, ale jak dobrze wiemy trudniejsze prace należy oddać fachowcom dla własnego i innych bezpieczeństwa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Seler » 16 gru 2010, 12:26

Witam! ok, przyznaję rację – pomyłka z tym DiTD...W mojej Mazdzie 6 jest 2,0 CiTD (136 kM ) ! <glupek2>
Przyznam rownież , że na silnikach sie nie znam...przez to wierzę fachowcom, których jest niestety co raz mniej ...Przez mój problem z gaśnięciem auta po rozruchu i podczas jazdy "udało" mi sie wydać trochę pieniędzy....a efektu napraw dotychczas nie było....Dlatego została podjeta decyzja – FORUM :)
Ostatnio po przeczytaniu waszych problemów i sposobów działania, oraz możliwych przyczyn, znalazło sie kilka porad i dla mnie...może w końcu zakonczy sie problem z gaśnięciem .....OBY!

Pozdr Seler
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 11:28
Posty: 5
Skąd: Wrocław/Cieszyn
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136 kM Sport Exlusive GG/GY

Postprzez _Adrian_ » 21 gru 2010, 19:18

Wlasnie przed chwila znlazlem ogloszenie na ebay.co.uk
Mazda 323f ditd 2002 rok – PRZEBIEG 247 TYS MIL – w przeliczeniu na kilometry to jakies 395 tys km.

link
http://cgi.ebay.co.uk/2002-MAZDA-323F-G ... 3cb389d1c6

Opis:
FOR SALE MY MAZDA 323 DIESEL – I HAVE OWNED THIS CAR FROM NEW.

LAST FOUR YEARS HAVE USED FOR PRIVATE HIRE – MOT TESTED BY COUNCIL EVERY SIX MONTHS.

SERVICED EVERY 10 K MILES – RECENTELY REPLACED STARTER MOTOR, GLOW PLUGS, TRACK ROD END, FRONT DISC AND PADS.

STARTS FIRST TIME, ULTRA RELIABLE, NEVER HAD TO TOP UP WATER OR ENGINE OIL.

11 MONTHS MOT.

NOW FOR THE BAD POINTS :–

STONECHIPS ON BONNET AND BUBBLING ON WHEEL ARCHES.

ABS LIGHT COMES ON AND OFF BUT AT MOMENT STAYING ON.

HEAVY RAIN YOU GET A LITTLE WATER COMING IN NEAR CLUTCH, MECHANIC SAYS IT WAS PROBABLY WHEN WINDSCREEN WAS FITTED.

THE ODD KNOCK AND RATTLE DUE TO AGE/MILEAGE.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez Neonixos666 » 21 gru 2010, 19:24

o matko 8 lat samochód a nawalone kilometrów że hej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Waluś » 21 gru 2010, 19:38

Neonixos666 napisał(a):o matko 8 lat samochód a nawalone kilometrów że hej.

a co w tym dziwnego ?? jak mają normalne drogi i autostrady to i do roboty dojeżdżają po 100 km w 40 minut :P to tylko nam naiwniakom z Polski wydaje sie że mamy cudowne auta z Niemiec i innych rozwiniętych krajów z przebiegami po 150 tysi <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Erastotenes » 21 gru 2010, 19:52

Wojtaszek23 napisał(a):Wiadomo cena równa się jakość ale niestety nie było mnie stać na oryginały.
Za amorki + osłony zapłacisz za komplet OEM Mazdy 1400-1600 zl.

Wiecie każda Madzia ma wysoki współczynnik prawdopodobieństwa, że jest kręcona. Handlarze upodobali sobie w Polsce ustawianie licznika w przedziale 130-170 kkm przy ok. 10 letnim aucie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Neonixos666 » 21 gru 2010, 20:19

bo taki przebieg jest najatrakcyjniejszy przy takim wieku. Nie dajmy się zwariować można znaleźć egzemplarze zadbane i z małym przebiegiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Waluś » 22 gru 2010, 20:25

Neonixos666 napisał(a):Nie dajmy się zwariować można znaleźć egzemplarze zadbane i z małym przebiegiem.

nikt nie twierdzi że tak nie jest, ale trzeba długo szukać i dobrze węszyć <lol> masz przykład mojego – jak wsiadłem po raz pierwszy to parsknąłem śmiechem i pokazując na licznik zapytałem właściciela czy to żart jakiś jest <lol> a on tylko powiedział że kupił jak było troszkę ponad 90 tkm, a ja byłem jak było 118. Dopiero bliższe obwąchanie samochodu i konsultacja w ASO utwierdziły mnie, że rzeczywiście ten przebieg może być prawdziwy.
Ale nie przejmujmy się nie tylko auta są kręcone. Mój maxiskuter Burgman jak go kupowałem miał 8 lat pochodził z Włoch i miał coś ponad 30 tysięcy <lol> 30 tysięcy w kraju w którym sezon motocyklowy trwa cały rok. i to też był standardowy przebieg Maxisutera z tamtych lat hehe, tyle że ja w Polsce mając do dyspozycji ledwo 5 miesięcy sezonu nakręciłem w 3 lata dobrze ponad 20 tysięcy. Tak to juz jest niestety. Klijent chce, klijent ma....
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2010, 20:43

Moja jak ją kupiłem miała coś ponad 80 tyś. i też nie chciało mi się wierzyć, bo gościu sprowadził ją z Niemiec i rok nią jeździł. W dieslu taki przebieg to jak trafić w totka. No ale podjąłem ryzyko i jak na razie mazdzia mnie nie zawiodła, tylko trzeba dobrze zadbać i będzie śmigać do końca swoich dni (nie zamierzam zmieniać auta). Teraz ponad 110tyś. i niestety czas na pierwsze kosmetyczne naprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 22 gru 2010, 23:08

Bandit napisał(a):194 tyś (podobno) 22 tyś w moim wykonaniu i nic

Jak swoją w styczniu kupowałem to miała narysowane 173 tyś. from NL przytargana. Specjaliści orzekli, że zadbana i przebieg realny. Przez rok użytkowania (23 tyś. km w PL) auto okazało się dowodem bezawaryjności marki. Żadnej awarii, usterki, po prostu nic. Problem z odpaleniem przy -28 po kilku dniach stania ? Nie wiem co to znaczy, że nie odpala :P Zawsze odpala na dotyk <serduszka>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2010, 23:44

Czyli czysta eksploatacja i do tego są stworzone nasze madzie. Zawsze po przekręceniu kluczyka słyszymy dźwięk silnika :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez darek6261 » 24 gru 2010, 11:06

Witam.
Moją Mazdę 626 2.0DiTD kupiłem w Holandii z przebiegiem 260 tyś km. Po 3 latach ma już 355 tyś km. Żadnych większych napraw. Wymienione tylko tarcze hamulcowe i naprawiona rurka klimy ( przegniła w miejscu mocowania jej do nadwozia ). W tym roku cały rozrząd za 490 zl. Pali na dotyki oleju wcale nie bierze.
darek6261
 

Postprzez pioczel » 24 gru 2010, 13:53

darek6261 napisał(a):). W tym roku cały rozrząd za 490 zl


<lol> co to za rozrząd za takie pieniądze?
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 24 gru 2010, 21:16

Chyba sam pasek. Ja za cały rozrząd dałem ponad 750 zł (bez pompy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 25 gru 2010, 00:58

darek6261 napisał(a):cały rozrząd za 490 zl.

Ja tyle to za wymianę płaciłem <rotfl> a za graty 1200 zł <płacze>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 25 gru 2010, 01:28

Mnie robocizna wyniosła chyba ze 250zł nie pamiętam teraz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez darek6261 » 25 gru 2010, 13:00

Neonixos666 napisał(a):Chyba sam pasek. Ja za cały rozrząd dałem ponad 750 zł (bez pompy)
pioczel napisał(a):<lol> co to za rozrząd za takie pieniądze?
Bandit napisał(a):Ja tyle to za wymianę płaciłem <rotfl> a za graty 1200 zł <płacze>

Części kupione w Inter Cars http://sklep.intercars.com.pl/
Pasek Contitech – 133.10
Rolka napinająca – 195.76
Rolka zwrotna – 159.89
Razem:488.75
Pompa i tłumik drgań z przebiegiem ok.80 tyś i do następnej wymiany paska nie wymagające wymiany.
Wymiana : samodzielnie i własnoręcznie w ciągu 3 godzin ( najwięcej roboty przy zdejmowaniu osłon ).
darek6261
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości

Moderator

Moderatorzy Moto