Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
smile napisał(a):Zaraz... przecież ja mam 323 BJ DITD a ten post jest pisany w GF/GW...
Dlaczego?!
Watek dotyczy wszystkich modeli z DITD dlatego jest skopiowany i widoczny w BJ i GF/GW.
smile napisał(a):No to albo wzrok mi płata figle albo go w DITD nie ma
Możesz kolego podrzucić link do tego wątku w BJ?!
Proszę .
viewtopic.php?f=465&t=154802&view=unread#unread
siegu napisał(a):Watek dotyczy wszystkich modeli z DITD dlatego jest skopiowany i widoczny w BJ i GF/GW.
Z tego co widzę, to są dwa osobne wątki jednakowo zatytułowane.... Moderatorom należy się...
nie narzekaj w CP nie mają wcale, wiec bierz co dają
smile napisał(a):to gdzie mam szukać pomocy?
dzwoń od razu do Tadziola
Apetyt na dobre paliwo DiTD potrafi czasem do zawału doprowadzić. Jakiś czas temu zaczęły się problemy z rozruchem a po odpaleniu z mocą. Wstępna diagnoza – wymienię filtr paliwa. Przed wymianą wlałem Xeramic`a żeby przeczyściło co tylko się da. Na drugi dzień po wymianie filtra – koszmar. Samochód ma problem z odpaleniem a jak już załapie to dymi na biało, po przegazowaniu na czarno i ogólnie ma problem z wejściem na obroty (raz wchodzi, raz nie). Już miałem dzwonić do Tadziola, pompę wymieniać ale podjechałem jeszcze na Shella i wlałem ichniejsze Nitro. I życie w Mazdę wróciło i problemy się skończyły... Najciekawsze jest w tym to, że do tej pory lałem zawsze BP Ultimate więc nie była to zwykła gnojówka
- Od: 23 sty 2010, 08:53
- Posty: 23
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM
Cześć i czołem, witam w obcym mi dziale
Mój kolega ma BJ-kę 200X rok DiTD RF4F. Wracając z Krakowa czuł, że auto ma troszkę mniej mocy i słyszał że coś gwizdało. Przyjechał do Kielc i mówił, że blisko domu już w ogóle auto nie miało mocy i ledwo się zbierało na jedynce. Ja akurat na osiedlu stałem przy kiosku i się odwróciłem, zobaczyłem jego auto w ruchu i słyszałem jakieś metaliczne szuranie. Myślałem, że łożysko w kole mu się rozsypało. Dziś jednak odpalił przy mnie auto i nagrałem taki o to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=u94giSK_NCQ
Na nagraniu słychać bardziej trzaski, ale w rzeczywistości jest to bardzo głośne rzegotanie i dochodzi zza silnika. Ja i mój kolega zgodnie twierdzimy, że padła turbina. Osobiście sądzę, że wirnik szlag trafił.
A według Was co to może być?
Pozdrawiam
Mój kolega ma BJ-kę 200X rok DiTD RF4F. Wracając z Krakowa czuł, że auto ma troszkę mniej mocy i słyszał że coś gwizdało. Przyjechał do Kielc i mówił, że blisko domu już w ogóle auto nie miało mocy i ledwo się zbierało na jedynce. Ja akurat na osiedlu stałem przy kiosku i się odwróciłem, zobaczyłem jego auto w ruchu i słyszałem jakieś metaliczne szuranie. Myślałem, że łożysko w kole mu się rozsypało. Dziś jednak odpalił przy mnie auto i nagrałem taki o to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=u94giSK_NCQ
Na nagraniu słychać bardziej trzaski, ale w rzeczywistości jest to bardzo głośne rzegotanie i dochodzi zza silnika. Ja i mój kolega zgodnie twierdzimy, że padła turbina. Osobiście sądzę, że wirnik szlag trafił.
A według Was co to może być?
Pozdrawiam
Zdejmijcie turę która idzie z filtra do turbo i wirnik będzie na widoku.
Tez juz wpadlem na ten pomysl i napisalem do kolegi o tym. Zastanawia mnie jeszcze to, ze grzybek od sterowania turbina znajduje sie ciagle w jednym polozeniu – czy auto zgaszone czy odpalone. Moze wezyk podcisnieniowy nieszczelny albo filterek na przewodzie zapchany i geometria turbiny byla w jednym polozeniu i to sie przyczynilo do jej uszkodzenia?
Edit: siegu
Diagnoza potwierdzona, wirnik się rozleciał w pół.
Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
Edit: siegu
Diagnoza potwierdzona, wirnik się rozleciał w pół.
Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
A wiadomo czemu sie rozlecial? Jaki przebieg? Jak turbina traktowana?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Przebieg pisałem wyżej, chyba ma 180 tysięcy przejechane, ale nie wiem dokładnie. Turbo niby chłodził po przyjeździe z trasy. A czemu tak się stało, to pieron wie.
Ja tylko ubolewam, że wymienił olej przy wymianie turbo, a że na szybko to wszystko robione, to znów wlał Mobila z promocji i na dodatek znów 10W40...
Ja tylko ubolewam, że wymienił olej przy wymianie turbo, a że na szybko to wszystko robione, to znów wlał Mobila z promocji i na dodatek znów 10W40...
a niby dlaczego jest zły? taki dopuszcza producent
Owszem, dopuszcza, ale jednak widziałem kilka filmików na youtube ukazujących płynność olejów o różnych gęstościach w ujemnych temperaturach, no i chciałem koledze polecić zrobienie płukanki i przejście na 5W40. No ale zrobił jak chciał..
Panowie, mam szybkie pytanie o filtry do 323 BJ 2.0 DiTD 90 KM, 1999r.
Czy te będą ok:
Filtr paliwa – Filtron PP 950, Knecht KC100D
Filtr powietrza – Filtron AP111/1, Knecht LX595
Filtr oleju – Filtron OP 557, Knecht OC205
Czy te będą ok:
Filtr paliwa – Filtron PP 950, Knecht KC100D
Filtr powietrza – Filtron AP111/1, Knecht LX595
Filtr oleju – Filtron OP 557, Knecht OC205
- Od: 24 wrz 2012, 18:46
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD
kubsztyk napisał(a):Owszem, dopuszcza, ale jednak widziałem kilka filmików na youtube ukazujących płynność olejów o różnych gęstościach w ujemnych temperaturach
Zapodaj linki do filmikow jesli jeszcze je masz albo wiesz jak znalezc. To calkiem interesujace
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości