Strona 1 z 1

Mazda 6 GG crash testy NCAP a IIHS

PostNapisane: 23 kwi 2013, 15:34
przez thecuba
Witam
jak już pisałem w powitaniu, przymierzam się do zakupu Mazdy 6 po liftingu z dieslem. Przekopując internet w poszukiwaniu różnych informacji min na temat bezpieczeństwa w Mazdzie natknąłem się na rozbieżne wyniki testów zderzeniowych niby tych samych(?) aut! W testach euroNCAP Mazda dostała 4 gwiazdki głównie przez deformację przednich słupków i podłogi. W testach amerykańskiego IIHS deformacja nie nastąpiła. Zastanawiam się dlaczego? Dla mnie dziwna sprawa! Wersja ameryka aż tak się różni od europejskiej. Testowane auta są z 2003r z silnikiem 2.3 jedyna różnica to jest w typie nadwozia: u amerykanów sedan, w euro zaś liftback. No i euro podaje masę auta 1510kg?!!
Ja wiem że wielu pewnie uważa że "to są laboratoryjne testy, nie odzwierciedlają rzeczywistości" i "że w sumie to oni nie planują się rozbijać" i "że jak trafisz na tira to nic ci nie pomoże..." itd ale ja dużo jeżdżę po Polsce i dużo już widziałem moje auto musi być wytrzymałe.

test IIHS
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=179&seriesid=266

test NCAP
http://www.euroncap.com/tests/mazda_6_2003/181.aspx

Re: Mazda 6 crash testy NCAP a IIHS

PostNapisane: 23 kwi 2013, 15:53
przez Marianek
Leci do moto, Marian

PostNapisane: 23 kwi 2013, 20:49
przez brii
thecuba napisał(a):W testach euroNCAP Mazda dostała 4 gwiazdki głównie przez deformację przednich słupków i podłogi. W testach amerykańskiego IIHS deformacja nie nastąpiła. Zastanawiam się dlaczego?

Z tego co kojarzę to testy zderzeniowe w USA i Japonii odbywają się przy niższych prędkościach niż europejskie (55km/h vs 65km/h)

PostNapisane: 23 kwi 2013, 21:17
przez Grucha
Amerykańskie testy są przy 40mph więc przy ok 65km/h

Re: Mazda 6 GG crash testy NCAP a IIHS

PostNapisane: 24 kwi 2013, 08:33
przez brii
Ano zgadza się – kiedyś były różnice w prędkości na chwilę obecną prędkości są te same ale jest różnica:
"Nowe testy IIHS różni od Euro NCAP rodzaj uderzenia. W teście przeprowadzonym przez amerykański instytut auto uderza w sztywną barierę z prędkością 64 km/h, tylko ¼ przodu samochodu. Z kolei w Euro NCAP 40% przodu auta uderza w barierę odkształcalną. Ta 15-procentowa różnica diametralnie wpływa na wyniki testów zderzeniowych."

Re: Mazda 6 GG crash testy NCAP a IIHS

PostNapisane: 24 kwi 2013, 19:37
przez thecuba
To są testy tzw Small overlap front test i zostały wprowadzone w 2012 roku. Test który zamieściłem jest to Moderate overlap front test czyli klasyczny 40% przodu auta przy prędkości 40MPH czyli ok 65km/h. Czyli wszystko tak jak w ncap.

Są 2 różnice które zauważułem:
1. W teście IIHS jest sedan, w NCAP liftback ale to chyba bez znaczenia
2. Trochę inaczej wygląda ta przeszkoda odkształcalna w którą uderzają auta. I to chyba wyjaśnia ale testy innych aut np mercedesa C wychodzą podobnie...

Chyba że NCAP dokonuje sabotażu aut <diabełek> zauważcie że w tamtych czasach japońskie auta rzadko dostawały 5star. Honda Accord VII, Mazda 3 4 gwiazdi choć focus II i Volvo S40 dostały 5 a to podobno wspólne platformy. Taka mała teoria spiskowa... <nie powiem> Dorzucili jakieś obciążenie bo skąd wytrzasnęli 1510 kg dla 2.3

PostNapisane: 25 kwi 2013, 08:53
przez brii
w IIHS Merc C wypadł blado z tego co widziałem. Co do różnicy w masie – nie zdziwię się jak jedni podają masę samochodu pustego a drudzy załadowanego manekinami i paliwem ;)

Re: Mazda 6 GG crash testy NCAP a IIHS

PostNapisane: 25 kwi 2013, 12:53
przez thecuba
C klasa wypadła blado właśnie w tym nowym rodzaju testów z resztą wszystkie auta oprócz Volvo S60 i Acury TL wypadły blado.
http://www.mototok.pl/Amerykanie-wprowadzaja-nowy-rodzaj-crash-testu-fatalne-wyniki-Audi-Mercedesa-i-Lexusa-a2184