Witam
jak już pisałem w powitaniu, przymierzam się do zakupu Mazdy 6 po liftingu z dieslem. Przekopując internet w poszukiwaniu różnych informacji min na temat bezpieczeństwa w Mazdzie natknąłem się na rozbieżne wyniki testów zderzeniowych niby tych samych(?) aut! W testach euroNCAP Mazda dostała 4 gwiazdki głównie przez deformację przednich słupków i podłogi. W testach amerykańskiego IIHS deformacja nie nastąpiła. Zastanawiam się dlaczego? Dla mnie dziwna sprawa! Wersja ameryka aż tak się różni od europejskiej. Testowane auta są z 2003r z silnikiem 2.3 jedyna różnica to jest w typie nadwozia: u amerykanów sedan, w euro zaś liftback. No i euro podaje masę auta 1510kg?!!
Ja wiem że wielu pewnie uważa że "to są laboratoryjne testy, nie odzwierciedlają rzeczywistości" i "że w sumie to oni nie planują się rozbijać" i "że jak trafisz na tira to nic ci nie pomoże..." itd ale ja dużo jeżdżę po Polsce i dużo już widziałem moje auto musi być wytrzymałe.
test IIHS
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=179&seriesid=266
test NCAP
http://www.euroncap.com/tests/mazda_6_2003/181.aspx
Mazda 6 GG crash testy NCAP a IIHS
Strona 1 z 1
Leci do moto, Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
thecuba napisał(a):W testach euroNCAP Mazda dostała 4 gwiazdki głównie przez deformację przednich słupków i podłogi. W testach amerykańskiego IIHS deformacja nie nastąpiła. Zastanawiam się dlaczego?
Z tego co kojarzę to testy zderzeniowe w USA i Japonii odbywają się przy niższych prędkościach niż europejskie (55km/h vs 65km/h)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ano zgadza się – kiedyś były różnice w prędkości na chwilę obecną prędkości są te same ale jest różnica:
"Nowe testy IIHS różni od Euro NCAP rodzaj uderzenia. W teście przeprowadzonym przez amerykański instytut auto uderza w sztywną barierę z prędkością 64 km/h, tylko ¼ przodu samochodu. Z kolei w Euro NCAP 40% przodu auta uderza w barierę odkształcalną. Ta 15-procentowa różnica diametralnie wpływa na wyniki testów zderzeniowych."
"Nowe testy IIHS różni od Euro NCAP rodzaj uderzenia. W teście przeprowadzonym przez amerykański instytut auto uderza w sztywną barierę z prędkością 64 km/h, tylko ¼ przodu samochodu. Z kolei w Euro NCAP 40% przodu auta uderza w barierę odkształcalną. Ta 15-procentowa różnica diametralnie wpływa na wyniki testów zderzeniowych."
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
To są testy tzw Small overlap front test i zostały wprowadzone w 2012 roku. Test który zamieściłem jest to Moderate overlap front test czyli klasyczny 40% przodu auta przy prędkości 40MPH czyli ok 65km/h. Czyli wszystko tak jak w ncap.
Są 2 różnice które zauważułem:
1. W teście IIHS jest sedan, w NCAP liftback ale to chyba bez znaczenia
2. Trochę inaczej wygląda ta przeszkoda odkształcalna w którą uderzają auta. I to chyba wyjaśnia ale testy innych aut np mercedesa C wychodzą podobnie...
Chyba że NCAP dokonuje sabotażu aut
zauważcie że w tamtych czasach japońskie auta rzadko dostawały 5star. Honda Accord VII, Mazda 3 4 gwiazdi choć focus II i Volvo S40 dostały 5 a to podobno wspólne platformy. Taka mała teoria spiskowa...
Dorzucili jakieś obciążenie bo skąd wytrzasnęli 1510 kg dla 2.3
Są 2 różnice które zauważułem:
1. W teście IIHS jest sedan, w NCAP liftback ale to chyba bez znaczenia
2. Trochę inaczej wygląda ta przeszkoda odkształcalna w którą uderzają auta. I to chyba wyjaśnia ale testy innych aut np mercedesa C wychodzą podobnie...
Chyba że NCAP dokonuje sabotażu aut


- Od: 23 kwi 2013, 14:51
- Posty: 4
w IIHS Merc C wypadł blado z tego co widziałem. Co do różnicy w masie – nie zdziwię się jak jedni podają masę samochodu pustego a drudzy załadowanego manekinami i paliwem 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
C klasa wypadła blado właśnie w tym nowym rodzaju testów z resztą wszystkie auta oprócz Volvo S60 i Acury TL wypadły blado.
http://www.mototok.pl/Amerykanie-wprowadzaja-nowy-rodzaj-crash-testu-fatalne-wyniki-Audi-Mercedesa-i-Lexusa-a2184
http://www.mototok.pl/Amerykanie-wprowadzaja-nowy-rodzaj-crash-testu-fatalne-wyniki-Audi-Mercedesa-i-Lexusa-a2184
- Od: 23 kwi 2013, 14:51
- Posty: 4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości