Strona 1 z 5

Oznaczenia 121 DB a moc silnika

PostNapisane: 17 paź 2005, 07:33
przez dj jawa
Witam.
Różne zródła różnie podają że 121 1.4 16v ma moc około 57 koni a inne że 72. Ile właściwie 1.4 16v ma koni?
Chyba że są silniki mono i pełny wtrysk.
Pozdrawiam. :)

PostNapisane: 17 paź 2005, 08:43
przez yari
1,3 16v ma podobno 73KM... :|
a 57KM to chyba 1.1...

PostNapisane: 17 paź 2005, 09:42
przez kopajt
W DR mam wpisane 53,00 kW – poj. 1324 ccm

PostNapisane: 17 paź 2005, 10:56
przez yari
tu uwazalbym na szczegulowowsc systemu w "rejestracyjnym", ktora jest ...slaba /z obserwacji/

PostNapisane: 17 paź 2005, 17:19
przez dj jawa
Ja mam w dowodzie 39.00 kW to wychodzi około 57 koni.
Ale jak jest dokładnie to nie wiem.

PostNapisane: 17 paź 2005, 21:34
przez Kubutek
Dane z naszej stronki: http://www.mazdaspeed.pl/modele/121_tech.php

To chyba dotyczy tej 8 zaworowej:

Pojemność skokowa: 1324 ccm
Moc maksymalna: 53 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Maksymalny moment obrotowy: 97 Nm przy 2800 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,7 sek.
V maksymalna: 150 km/h

A to 16 zaworowej:

Pojemność skokowa: 1324 ccm
Moc maksymalna: 73 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8 (tu powinna być wg mnie 16)
Maksymalny moment obrotowy: 104 Nm przy 3700 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,4 sek.
V maksymalna: 155 km/h

PostNapisane: 18 paź 2005, 06:49
przez dj jawa
No więc to by pasowało te 72 koniki do 1.4 16v
U mnie po przeliczeniu kW wychodzi 57koni ale to raczej jesz bład w dany zawartych w DR.
Pozdrawiam. :)

PostNapisane: 20 paź 2005, 09:42
przez Misio
Ja mam w dowodzie i w Briefie 39 kW czyli 57 KM. Są 2 wersje silnika 16V – 57 i 72 KM – nie mam pojęcia od czego to zależy.

Jeśli ktoś wie jakie oznaczenie ma pojemność 1324 ccm – 1,3 czy 1,4 – bo na tylnej szybie mam resztki naklejki, z których nic nie wynika ;–)

Pozdrav

PostNapisane: 20 paź 2005, 18:10
przez Kubutek
Szczerze powiem, że nie spotkałem się jeszcze z oznaczeniem 1.3 w żadnej z 121 DB CT (otwierany dach).
Na wszystkich (na mojej też) było 1.4i 16V
Raz widziałem 121 ze zwykłym dachem z oznaczeniem 1.3 8V

Dochodzi jeszcze kwestia samej literki "i"
Może wychodziły 1324 ccm ale bez wtrysku i stąd wynika mniejsza moc?

PostNapisane: 20 paź 2005, 19:40
przez AdamMal
Moja ma napisane 1.4 na szybie, a dawca cześci(Kubutek wie o co chodzi ;) ) ma napis 1.3.
Wersje dokładnie te same(CT), te same sliniki troche inne wyposarzenie i główna różnica – oznaczenie 1.4 na rynek niemiecki, oznaczenie 1.3 na austriacki.Wnioskuje ,ze zalezało do którego kraju produkowana

EDIT:
A co do mocy. Mam niemiecki prospekt(jak dorwe skaner to zrobie kopje) w którym jest tabelka i podział na dwie wersje 1.4.
Pierwsza 121 LX ma moc: 39kW/53kM przy 5500obr/min,( moment 97Nm/2800obr)

Druga 121GLX/Canvas Top ma moc: 53kW/72kM przy 6000obr/min (moment 104Nm/3700obr)

Według katalogu obie są 16v, mają wtrysk jednopunktowy i ten sam stopień sprężania.Różnią sie spalaniem, v-max i przyspieszeniem.POZDRO[/b]

PostNapisane: 20 paź 2005, 19:49
przez yari
ktos gdzies napisal na tej stronce, ze 1.4i maja tylko CT, a 1.3i maja tylko hardtop'y... zauwazylem, ze tak wlasnie jest /w kazdym razie nie widzialem jeszcze 1.4hardtop, albo pomylilem ja z 1.1.... czy to ma jakies znaczenie?
ja mam 1.3 16v CT, i nie mam "napisu"... to jaki ja mam silnik? :D i ile konikow? :|

PostNapisane: 20 paź 2005, 19:53
przez AdamMal
Wlasne znam jednego 1.3i w wersji CT. Stawiam , ze jesli masz CT to na 99%masz 72 koniki

EDIT:
Acha, zapomnialem wersja słabsza była produkowana tylko w latach 1991-1992

PostNapisane: 20 paź 2005, 20:59
przez Kubutek
Hehe, ale to wszystko zamotane :D

Moja Mazdeczka jest z 1991 roku,
w dowodzie mam 1324 ccm i 53 kW
silnik – B3
na tylniej szybie było 1.4i 16V (zerwałem naklejke tak dla niepoznaki :D )
na boku mam kolejną naklejke GLX

Podejrzewam zatem, że seryjnie miałem te 72 koniki...
Poprzedni właściciel wymienił jednak wałek rozrządu :] i sam jestem ciekaw ile to dało no i ile z tych seryjnych koników jest jeszcze sprawnych. Jeździłem jeszcze 2 innymi 121 DB z takimi samymi silnikami jak moja, ale jakoś takie wolniejsze się wydawały...
Jak zaoszczędzę trochę kaski, trzeba się będzie przejechać na hamownie :)

PostNapisane: 21 paź 2005, 06:35
przez dj jawa
Ja mam z roku '94 LX i ma 39kW to daje 57 koni.
Chyba nie ma zależności roku.

EDIT:
Ja mam z roku '94 a 39kW w DR.
Wersja LX. :)

PostNapisane: 21 paź 2005, 23:24
przez AdamMal
No to wychodziłoby na to, że LX ma 57kM, a GLX 72kM. Te dane co ja mam odnośnie rocznika, to są na rynek brytyjski, więc pewnie w innych krajach były sprzedawane dłużej te słabsze.

PostNapisane: 23 paź 2005, 21:10
przez yari
no dobra, bo sie pogubilem... a co z silnikami 1.4i?

PostNapisane: 23 paź 2005, 22:48
przez Kubutek
nie ma silników 1.4 w 121 :) To jest tylko takie oznaczenie, bo pojemność jest 1324 ccm.
Za to dowiedliśmy, że wersja LX jest 57 konna, a GLX 72 konna :)

PostNapisane: 2 lip 2007, 13:53
przez andrzej-w
ja mam w DR wpisane 1324,00 / 47,00 kW
wersja CanvasTop '92 .. czyli nie 39kW i nie 53kW, nic z tego nie rozumiem ;P Ile w koncu tych kucykow mam pod macha.

PostNapisane: 5 lip 2007, 15:28
przez Spawn
Officialne dane od Mazdy:

121 DB 1991 – 1996

1.:
Modelcode: DB 12B2
Enginecode: B3 (L)
Engine: 1324 ccm
Valve: 16
Power: 40kW / 54hp / 5500rpm
Torque max: 99Nm@2600rpm

2.:
Modelcode: DB 12D2
Enginecode: B3 (S)
Engine: 1324 ccm
Valve: 16
Power: 54kW / 73hp / 6000rpm
Torque max: 106Nm@3700rpm

DBCT jest jawsze Model z B3 (S), a normalny DB moze byc albo B3 (L) albo B3 (S)!
Normalny DB z seriinie lakierowanymi zderzakami przewaznie jest B3 (S)!

A co do zaworow, to jedynie DA mal 8V B3 silnik!

Pomaga??

PostNapisane: 10 lis 2007, 14:54
przez JOOYY
Ja mam 91r. twardy dach ,wersje lx, na szybie napis 1.4 16v i chyba ma 57 KM