Re: Kilka pytań przed zakupem Mazdy
Napisane: 3 wrz 2013, 23:29
Witam
Kilka (5) pytań przed zakupem 6 GH kombi 2.0D 2008r. 127tys. km.
-trochę już wiem, resztę będę starał się dowiedzieć, ale teraz mam już mało czasu na decyzję więc zapytam.
1. Wg. książki serwisowej wydanej przez warsztat obsługujący, przy przebiegu 121 tys. km.:
– zalana olejem Mobil1 5W40,
– zmieniony rozrząd – pasek Contitech – reszta nie wiem.
Pytanie:
– od razu wymieniać, czy można trochę pojeździć?
2. We wtyczce wiązki przewodów znajdującej się w komorze bezpieczników przy silniku wyraźnie widoczne jakby nadpalenie (zabrązowienie). Gdzieś to widziałem na forum.
– o tu, "alex15 » 15 cze 2012 18:06 ":
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=64025&start=400
Pytanie:
– czy to jest poważna usterka, albo może jest na to akcja serwisowa?
3. Czy to normalny objaw, że klima załącza się i wyłącza z takim b. wyraźnie słyszalnym klikaniem?
(oczywiście to przy podniesionej masce z głową pod maską)
– w mojej 626 GW też to słychać, ale nie tak wyraźnie. No i ten wentylator też startuje i zatrzymuje się co chwila, ale to już chyba tak ma być.
4. Trzymając tak głowę pod maską usłyszałem jeszcze jeden niepokojący dźwięk
– coś jakby ciche jednostajne buczenie – takie "uuuuuuuuuuuu". Ale nie głośno.
Mam wrażenie jakby pochodziło z okolic paska wielorowkowego gdzieś tam z dołu po prawej stronie (pasażera). Silnik pracował na biegu jałowym.
Pytanie:
– czy to normalne, a jeśli nie to co to może być?
5. Czy w GH nadal tylne zaciski są takie do d..py. Zwłaszcza chodzi mi o ręczny.
– w mojej GW próbowałem to zrobić kilka razy i zawsze pomagało na baaaardzo krótko. Już 2 lata jeżdżę go nie używając. Da się
A tak dla tych co się "naczytali o problemach i przestraszyli":
Dużo naczytałem się o kiepskim lakierze, choć rysek drobnych nie brakuje, ale jakoś nie wygląda najgorzej. Również nie dostrzegłem żadnych ognisk rdzy. Jedynie to na podwoziu i wydechu, ale to też nic wielkiego.
Żadnych innych problemów również na razie nie zidentyfikowałem
Kilka (5) pytań przed zakupem 6 GH kombi 2.0D 2008r. 127tys. km.
-trochę już wiem, resztę będę starał się dowiedzieć, ale teraz mam już mało czasu na decyzję więc zapytam.
1. Wg. książki serwisowej wydanej przez warsztat obsługujący, przy przebiegu 121 tys. km.:
– zalana olejem Mobil1 5W40,
– zmieniony rozrząd – pasek Contitech – reszta nie wiem.
Pytanie:
– od razu wymieniać, czy można trochę pojeździć?
2. We wtyczce wiązki przewodów znajdującej się w komorze bezpieczników przy silniku wyraźnie widoczne jakby nadpalenie (zabrązowienie). Gdzieś to widziałem na forum.
– o tu, "alex15 » 15 cze 2012 18:06 ":
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=64025&start=400
Pytanie:
– czy to jest poważna usterka, albo może jest na to akcja serwisowa?
3. Czy to normalny objaw, że klima załącza się i wyłącza z takim b. wyraźnie słyszalnym klikaniem?
(oczywiście to przy podniesionej masce z głową pod maską)
– w mojej 626 GW też to słychać, ale nie tak wyraźnie. No i ten wentylator też startuje i zatrzymuje się co chwila, ale to już chyba tak ma być.
4. Trzymając tak głowę pod maską usłyszałem jeszcze jeden niepokojący dźwięk
– coś jakby ciche jednostajne buczenie – takie "uuuuuuuuuuuu". Ale nie głośno.
Mam wrażenie jakby pochodziło z okolic paska wielorowkowego gdzieś tam z dołu po prawej stronie (pasażera). Silnik pracował na biegu jałowym.
Pytanie:
– czy to normalne, a jeśli nie to co to może być?
5. Czy w GH nadal tylne zaciski są takie do d..py. Zwłaszcza chodzi mi o ręczny.
– w mojej GW próbowałem to zrobić kilka razy i zawsze pomagało na baaaardzo krótko. Już 2 lata jeżdżę go nie używając. Da się
A tak dla tych co się "naczytali o problemach i przestraszyli":
Dużo naczytałem się o kiepskim lakierze, choć rysek drobnych nie brakuje, ale jakoś nie wygląda najgorzej. Również nie dostrzegłem żadnych ognisk rdzy. Jedynie to na podwoziu i wydechu, ale to też nic wielkiego.
Żadnych innych problemów również na razie nie zidentyfikowałem