Strona 6 z 31

Re: Kilka pytań przed zakupem Mazdy

PostNapisane: 3 wrz 2013, 23:29
przez Netto69
Witam

Kilka (5) pytań przed zakupem 6 GH kombi 2.0D 2008r. 127tys. km.
-trochę już wiem, resztę będę starał się dowiedzieć, ale teraz mam już mało czasu na decyzję więc zapytam.

1. Wg. książki serwisowej wydanej przez warsztat obsługujący, przy przebiegu 121 tys. km.:
– zalana olejem Mobil1 5W40,
– zmieniony rozrząd – pasek Contitech – reszta nie wiem.
Pytanie:
– od razu wymieniać, czy można trochę pojeździć?

2. We wtyczce wiązki przewodów znajdującej się w komorze bezpieczników przy silniku wyraźnie widoczne jakby nadpalenie (zabrązowienie). Gdzieś to widziałem na forum.
– o tu, "alex15 » 15 cze 2012 18:06 ":
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=64025&start=400

Pytanie:
– czy to jest poważna usterka, albo może jest na to akcja serwisowa?

3. Czy to normalny objaw, że klima załącza się i wyłącza z takim b. wyraźnie słyszalnym klikaniem?
(oczywiście to przy podniesionej masce z głową pod maską)

– w mojej 626 GW też to słychać, ale nie tak wyraźnie. No i ten wentylator też startuje i zatrzymuje się co chwila, ale to już chyba tak ma być.

4. Trzymając tak głowę pod maską usłyszałem jeszcze jeden niepokojący dźwięk
– coś jakby ciche jednostajne buczenie – takie "uuuuuuuuuuuu". Ale nie głośno.
Mam wrażenie jakby pochodziło z okolic paska wielorowkowego gdzieś tam z dołu po prawej stronie (pasażera). Silnik pracował na biegu jałowym.
Pytanie:
– czy to normalne, a jeśli nie to co to może być?

5. Czy w GH nadal tylne zaciski są takie do d..py. Zwłaszcza chodzi mi o ręczny.
– w mojej GW próbowałem to zrobić kilka razy i zawsze pomagało na baaaardzo krótko. Już 2 lata jeżdżę go nie używając. Da się :D

A tak dla tych co się "naczytali o problemach i przestraszyli":
Dużo naczytałem się o kiepskim lakierze, choć rysek drobnych nie brakuje, ale jakoś nie wygląda najgorzej. Również nie dostrzegłem żadnych ognisk rdzy. Jedynie to na podwoziu i wydechu, ale to też nic wielkiego.
Żadnych innych problemów również na razie nie zidentyfikowałem

PostNapisane: 4 wrz 2013, 07:04
przez Marianek
[quote="Netto69"]Wg. książki serwisowej wydanej przez warsztat obsługujący, przy przebiegu 121 tys. km.:[/quote]
Jakiej książki serwisowej? Prowadzona w ASO Mazdy czy jakimś innym serwisie?
Jeśli ten olej zalano do tego silnika od razu do wymiany.

PostNapisane: 4 wrz 2013, 08:40
przez Janusz626
GH nie ma książki serwisowej, oliwa do zlania, pasek do wymiany! :O <nie powiem>

Dopisano 4 wrz 2013, o 08:41:

GH nie ma książki serwisowej, oliwa do zlania, pasek do wymiany! :O <nie powiem>

PostNapisane: 4 wrz 2013, 11:12
przez Netto69
Marianek napisał(a):Jakiej książki serwisowej? Prowadzona w ASO Mazdy czy jakimś innym serwisie?


Tak jak napisałem "autorska" książka warsztatu samochodowego a nie ASO.

Poza tym już pytałem Cię w watku: "DSR – Dowiedz sie wiecej o swojej Mazdzie" po numerze VIN.
Coś tam ponoć jest. Jak ją kupię to wtedy poproszę o przesłanie pełnego wpisu.

PostNapisane: 4 wrz 2013, 11:28
przez chmooreck
Pytanie ile przejechał na tym oleju (czy nie był wcześniej nim już zalany), czy był to olej przeznaczony do silników z DPF i czy nie kupujesz w związku z tym bomby...
Historię serwisową moim zdaniem lepiej znać przed zakupem auta... potem to już jest deczko po ptokach...

Re: Kilka pytań przed zakupem Mazdy

PostNapisane: 4 wrz 2013, 15:56
przez Marianek
Szczerze mówiąc nie patrząc na historie, jeśli to auto jeździło na tym oleju dłużej to wcześniej czy później
będziesz miał spore kłopoty z tym autem. Zalecany olej to Dexelia (Mazda Orginal) DPF 5w30 C1, lub inny o takich parametrach.

Re: Kilka pytań przed zakupem Mazdy

PostNapisane: 4 wrz 2013, 16:00
przez Netto69
OK, rozumiem – olej i rozrząd trzeba wymienić.
O co możecie powiedzieć o pozostałych pytaniach?

PostNapisane: 4 wrz 2013, 16:39
przez Janusz626
Oliwę i pasek juz wiesz, ta wiązka nie wiem u mnie nic się nie palilo, klime slychac jak zalaczy się sprzeglo, buczenie w okolicy paska może to lozyska rolki lub napinacza, zasiski sa ok w porównaniu do GY-tez pamiętam ale bylo ok u mnie.

Dopisano 4 wrz 2013, o 16:47:

Oliwę i pasek juz wiesz, ta wiązka nie wiem u mnie nic się nie palilo, klime slychac jak zalaczy się sprzeglo, buczenie w okolicy paska może to lozyska rolki lub napinacza, zasiski sa ok w porównaniu do GY-tez pamiętam ale bylo ok u mnie.

PostNapisane: 4 wrz 2013, 17:25
przez Sebal
Z tym olejem to bym aż tak nie przesadzał. Oczywiście nie jest to idealny olej do mazdy (chociaż głownie jest to opinia użytkowników bo ja moim starym GG przejechałem 170 tys. km na Mobilu i wszystko było ok). Na wszelki wypadek możesz zlać i zalać nowy. Nie jest to duży koszt. Jak chcesz. Historie samochodu to rzeczywiście sprawdziłbym to raczej przed zakupem. Rozrząd zakładamy tylko ory. Zamienniki są kiepskiej jakości.
ad.3 jak trzymasz glowę w komorze silnika to normalny objaw. Tak ma być lub ten typ tak ma – jak wolisz
ad 4 trudno po "uuuuuuuuuuuuuu" orzec. nagraj to może dojdziemy o co chodzi
ad. 5
Netto69 napisał(a):Czy w GH nadal tylne zaciski są takie do d..py. Zwłaszcza chodzi mi o ręczny.
– w mojej GW próbowałem to zrobić kilka razy i zawsze pomagało na baaaardzo krótko. Już 2 lata jeżdżę go nie używając. Da się
– wybacz ale ni cholery nie wiem o co ci chodzi. Ręczny działa normalnie czyli dobrze. Jak się nie używa ręcznego w ogóle to przestaje działać dobrze. Taka zasada. Jak jest słaby ręczny to raczej jest wina regulacji (najczęściej)

M6 GH II różne wersje

PostNapisane: 30 lis 2013, 16:40
przez Grzechol
Cześć wszystkim.

Czy może ktoś udostępnić katalog Mazdy 6 GH II po facelifting'u tak z roku 2011 taki jaki można było ściągnąć ze strony producenta (i nie chodzi o manual ani o książkę dotyczącą serwisowania-części), potrzebuję spis wersji z wyposażeniem i jeśli by były ceny dodatkowo to lepiej.

Pozdrawiam i dzięki.

Grzecho.

Re: Katalog GH II Help

PostNapisane: 1 gru 2013, 23:58
przez kusy1

[Usunięte]

PostNapisane: 2 gru 2013, 12:41
przez Grzechol
PostTen post został usunięty przez Gość 2 gru 2013, 12:44.
Powód: duplikacja

Re: M6 GH II różne wersje

PostNapisane: 2 gru 2013, 12:45
przez Grzechol
Dzięki Kusy.

Świetna publikacja, właśnie czegoś takiego szukałem.
Rzecz w tym że w polskich salonach z silnikiem 1.8 można było kupić jedynie "podstawę" i tak jest w ubezpieczalniach że mają tylko Comfort w katalogach. Więc żeby przeliczyć realną wartość samochodu z zagranicy muszę wykazać jakie dodatkowe wyposażenie jest między wersją Comfort a moją Style (katalogową z zagranicy).
Okazuje się że ja z podstawowym silnikiem i według katalogu (bez dokupywania bajerów) mam wiele elementów nawet z Exclusive Plus (czyli PRAWIE top wersje na polski rynek). A to daje różnicę w wartości auta nawet 10-15 tys. zł... Wiem że to wiąże się z wyższą stawką ubezpieczenia ale w razie kradzieży i wypłacie odszkodowania wielu właścicieli takich właśnie samochodów jak mój może się zdziwić...

Pzdr. i pozostawiam temat do przemyśleń dla posiadaczy sztuk spoza granic RP.

Mazda 6 GH 2009-2010 proszę o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań.

PostNapisane: 13 lut 2014, 17:26
przez wlacha
Witam

Jestem całkowicie zielony jeżeli chodzi o Mazdy. Do tej pory jeździłem tylko Audi A4 i A6 z 2003 r.
Chcę kupić Mazde 6 kombi z silnikiem 2,2 diesel 163 lub 185 KM. Szukam Mazdy po lifcie ale zobaczymy jak będzie :). Auto będę kupował w Niemczech.
Mam następujące pytania:

1. Rozumiem że silnik 163 i 185 km to ten sam?
2. Kupując auto z silnikiem 163 można spokojnie podnieść moc do 185 KM bez ingerencji w silnik?
3. Czy w rocznikach 09-10 wyeliminowana problem z łańcuchem rozrządu?
4. Kupując auto warto dowiedzieć się czy łańcuch rozrządu był wymieniany?
5.Jak wygląda sprawa DPF...czy jest bardzo awaryjny?
6.Czy warto zabezpieczyć podwozie przed korozją...poprawiono wady ze starych modeli?
7. Części do auta są drogie czy porównywalne z autami innych marek np audi?
8. Co sprawdzić w trakcie zakupu auta...na co zwrócić uwagę?

Będę wdzięczny za odpowiedź i pomoc.

Re: Mazda 6 GH 2009-2010 proszę o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań.

PostNapisane: 13 lut 2014, 20:08
przez mlodyMazda
1.Ten sam
2.Nie ma takiej potrzeby ,roznica w mocy jest minimalna
3.tzn?
5.Jak sie jezdzi w trasy to nie
6.Poprawiono lecz zawsze warto zabezpieczyc kosztuje to grosze
7.Moze sa troszke drozsze ,ale nie trzeba ich tak czesto wymieniac jak w audi :P
8.Tak jak w innych autach ,bezwypadkowosc ,zawieszenie ,silnik a najlepiej jechac do ASO ,zaplacisz troche i Ci wszystko sprawdza.A przed ogledzinami sprawdz VIN w DSR :)

Re: Mazda 6 GH 2009-2010 proszę o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań.

PostNapisane: 14 lut 2014, 10:06
przez wlacha
Dziękuję za informację. Czyli szukam z silnikiem 163 bo większy wybór :)
Czytałem że była akcja serwisowa jeżeli chodzi o rozrząd...

PostNapisane: 14 lut 2014, 10:19
przez bieski
wlacha napisał(a):Czyli szukam z silnikiem 163 bo większy wybór

Jest różnica między 163 a 185. Ta najmocniejsza wersja ma inne turbo.

PostNapisane: 14 lut 2014, 15:38
przez mlodyMazda
bieski napisał(a):Jest różnica między 163 a 185. Ta najmocniejsza wersja ma inne turbo.


Racja ma inne turbo niz te slabsze jednostki ale sam silnik jest ten sam ,a roznica podczas jazdy nie jest wyczuwalna ,moze przy b. wysokich predkosciach ,ale tego nie mialem jak sprawdzic.Katalogowo roznica w przyspieszeniu do 100km/h wynosi chyba 0.5 sec i ile dobrze pamietam.

Co do akcji serwisowej w sprawie lancucha ,nie wiedzialem o tym wiec sie nie wypowiem :)

Jaki silnik wybrać

PostNapisane: 11 maja 2014, 17:42
przez kicek83
Witam mam zamiar sobie sprawić Mazdę 6 (po 2008 roku) interesuje mnie tylko benzyna może ktoś doradzić czy się skupić na 1.8 czy lepiej wybrać 2.0.

Re: Jaki silnik wybrać

PostNapisane: 11 maja 2014, 19:26
przez makovic
Moja prywatna opinia jest taka że zawsze lepiej silnik z większą pojemnością. Różnica w spalaniu niewielka a frajda zawsze większa.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka