Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez X-RAY » 25 lut 2013, 00:13

a masz jakąś propozycję?
Wpadł mi w weekend w oko Citroen C5 Tourer, większość jest tak wyposażona, że mało kto mu podskoczy. W dieslu martwi mnie tylko FAP (czyli nasz DPF). Podobno coś trzeba dolewać do tankowania, że się wypalał w niższej temperaturze. Chociaż sam diesel 2.0 HDI podobno jest udany. Co myślicie na temat C5?
Pozdrawiam,
X-RAY
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2009, 15:52
Posty: 33
Auto: M6 GH 2.2 MZR-CD 163KM

Postprzez polak900 » 25 lut 2013, 01:09

X-RAY napisał(a):a masz jakąś propozycję?
Wpadł mi w weekend w oko Citroen C5 Tourer, większość jest tak wyposażona, że mało kto mu podskoczy. W dieslu martwi mnie tylko FAP (czyli nasz DPF). Podobno coś trzeba dolewać do tankowania, że się wypalał w niższej temperaturze. Chociaż sam diesel 2.0 HDI podobno jest udany. Co myślicie na temat C5?


Mogę napisać tylko tyle, że to jest bardzo udane auto
Znajomy ma i nie ma z nim najmniejszych problemów
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Sebal » 25 lut 2013, 08:25

X-RAY napisał(a):Podobno coś trzeba dolewać do tankowania

Raczej nie do " tankowania". Pod maską jest specjalny zbiorniczek, który się uzupełnia i to chyba tylko serwis da rade. Robi się to na przeglądzie tylko, ale nie wiem czy na każdym czy co drugi np.
Sam samochód jest bardzo fajny i komfortowy. Mnie sie podoba. Podobno nawet nie taki awaryjny jak się sądzi. Na pewno pod względem gabarytów wnętrza jest mniejszy od M6. Za to wrażenie komfortu i jakości wewnątrz jest lepsze niż w M6
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Bartek_p » 2 mar 2013, 15:39

Przede wszystkim, zastanowił bym się nad sensem wyłączenia poduszki pasażera. MA to sen tylko wtedy gdy wozimy dziecko tyłem do kierunku jazdy. Jeśli dziecko jedzie tak jak dorosły , czyli przodem do kierunku jazdy, wyłączenie poduszki nic nie daje, a wręcz , może zaszkodzić.
Dziecko musi mieć przynajmniej 150 cm wzrostu, inaczej musi mieć poddupnik.
Bartek_p
 

Postprzez Eclipse » 10 mar 2013, 18:24

Witam
Jestem tutaj nowy...
Jestem na Kupnie Mazdy 6 od 2008-tylko mam pytanie jakie silniki sa najmniej awaryjne ??
Z tego co czytalem to nie polecaja 2,0 disel a wlasnie z tym silnikiem jest najwiecej ofert...
i bezynowy 1,8... a mam wlasnie okazje kupic z silnikiem 2,0 lub 1,8...
Eclipse
 

Postprzez Kretowy » 10 mar 2013, 21:08

A co niby zaś złego w klekociku?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez Sebal » 10 mar 2013, 21:26

Jaką benzynę nie kupisz to będzie bezawaryjna (o ile nie jest po zderzeniu z pociągiem). Silnik 1,8 moim zdaniem jest trochę za słaby na ten samochód, ale do spokojnej jazdy wystarcza. Trzeba pamiętać , że benzynowe silniki mazdy nie należą do wyjątkowo oszczędnych. Co do diesli to najlepiej byłoby kupować silnik 2,2 a nie 2,0. Jest lepszy i na łańcuchu. Generalnie diesle cierpią na te same przypadłości co diesle innych marek tylko rzadziej. Diesle mazdy nie lubią nieprawidłowej obsługi serwisowej. Jeżeli ktoś nie dbał o ten samochód to będzie skarbonka.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez dyzioo » 11 mar 2013, 15:40

4 lata miałem silnik diesla 2.0 w GY (ale to ten sam silnik co w GH (różnica w osprzęcie)– miałem auto poliftowe).
jedyne co w diselku musisz uważać.. to filtr DPF...;) reszta to... no właśnie... nie ma reszty... heh...

pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez polak900 » 11 mar 2013, 22:22

Tylko 2.0 pb <faja> lub 2,2 D <spoko>

Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tempest2010 » 12 mar 2013, 14:14

Nie wiem jak benzyna, ale diesel wg mnie za dużo pali po mieście. Za dużo jak na tę klasę. Poza tym wad nie stwierdziłem. Dpf, odpukać, działa ok.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 14:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez polak900 » 12 mar 2013, 14:29

Tempest2010 napisał(a):Nie wiem jak benzyna, ale diesel wg mnie za dużo pali po mieście. Za dużo jak na tę klasę. Poza tym wad nie stwierdziłem. Dpf, odpukać, działa ok.


Pali po mieście więcej, bo ma DPF ? <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Marianek » 12 mar 2013, 15:22

O lol kto pisał ten artykuł ? Wady wymienione jeszcze nie spotkane , zwłaszcza ruda na karoserii, drzwiach i klapie. Silnik ze smokiem ma kłopoty na własne życzenie itd. Chyba ze auto kupione okazyjnie w PL to problemy będzie mieć i to nie tylko ten. Znajomy z pracy GH od nowości 2.0 ma już 120k przejechane, rozrząd po wymianie do dnia dzisiejszego problemów brak. Czy bedzie2.0 czy 2.2 w zależności jak będzie zadbany tak będzie działał.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 12 mar 2013, 15:39

Marianek napisał(a):O lol kto pisał ten artykuł ? Wady wymienione jeszcze nie spotkane , zwłaszcza ruda na karoserii, drzwiach i klapie. Silnik ze smokiem ma kłopoty na własne życzenie itd. Chyba ze auto kupione okazyjnie w PL to problemy będzie mieć i to nie tylko ten. Znajomy z pracy GH od nowości 2.0 ma już 120k przejechane, rozrząd po wymianie do dnia dzisiejszego problemów brak. Czy bedzie2.0 czy 2.2 w zależności jak będzie zadbany tak będzie działał.


Problemy spotykane, wystarczy popytać w ASO
Co do dbania o samochód pełna zgoda
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tempest2010 » 14 mar 2013, 16:23

Pali po mieście więcej, bo ma DPF ? <faja>[/quote]

To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 14:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez zielony110 » 14 mar 2013, 20:38

Marianek napisał(a):Czy bedzie2.0 czy 2.2 w zależności jak będzie zadbany tak będzie działał.

+1 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez glowasiek » 15 mar 2013, 09:14

Tempest2010 napisał(a): To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...


czy ja wiem, czy jest to sciema ekologiczna, polecam zaglebienie sie bardziej w temat i poczytanie jakie zwiazki chemiczne zostaja rowniez zatrzymane i jakze szkodliwe dla naszego zdrowia a pozniej glos teorie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Paweł » 15 mar 2013, 23:55

Ja również, przy przebiegach do 30 tys. km rocznie, wybrałbym benzynową dwulitrówkę (LF), a jeszcze lepiej najmocniejsze 2,5 litra (L5). Ewentualnie diesla 2.2 (R2), który jest zupełnie inną konstrukcją niż 2.0 D (RF) i – być może przez swoją rzadkość występowania – nie słyszy się o nim, żeby gubił części do miski olejowej... lub obok. ;)

Marianek napisał(a):O lol kto pisał ten artykuł ? Wady wymienione jeszcze nie spotkane , zwłaszcza ruda na karoserii, drzwiach i klapie.

Niestety, mimo że z GH jest dużo lepiej niż z GG/BK, to jeśli szukać w niej wad, to właśnie jakość (trwałość) powłoki lakierniczej i zabezpieczenie antykorozyjne blach pod nią są bardzo słabe – podejrzewam, że poszycie nadwozia nie jest ocynkowane. Jeśli lakier zostanie uszkodzony, to niemal na pewno wyjdzie korozja. Są też przypadki purchli w różnych miejscach – niekoniecznie tych, które zostały wskazane.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Eclipse » 17 mar 2013, 01:19

ja jednak chyba sie skusze na benzyne 1,8i..mam juz kilka egzeplarzy na oku :)

Mozecie mi powiedziec na co szczegolna uwage zwrucic podczas kupna ??
Akurat te modele co mam ogladac sa bez nawigacji :( mozna nawigacje dokupic ? widzialem na allegro ale czy bedzie pasowac ??
Eclipse
 

Postprzez Tempest2010 » 17 mar 2013, 12:38

glowasiek napisał(a):
Tempest2010 napisał(a): To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...


czy ja wiem, czy jest to sciema ekologiczna, polecam zaglebienie sie bardziej w temat i poczytanie jakie zwiazki chemiczne zostaja rowniez zatrzymane i jakze szkodliwe dla naszego zdrowia a pozniej glos teorie.


Zagłębiem się. Podtrzymuje tezę ze jest to drenowanie naszej kieszeni. Euro eko terror ma na celu nabicie kiesy producentom tzw ekotechnologii.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 14:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez polak900 » 17 mar 2013, 12:43

Eclipse napisał(a):ja jednak chyba sie skusze na benzyne 1,8i..mam juz kilka egzeplarzy na oku :)

Mozecie mi powiedziec na co szczegolna uwage zwrucic podczas kupna ??
Akurat te modele co mam ogladac sa bez nawigacji :( mozna nawigacje dokupic ? widzialem na allegro ale czy bedzie pasowac ??


Nie lepiej 2.0 pb, świetnie jeździ i jest oszczędna, przy najmniej dla mnie

Dopisano 17 mar 2013, 11:44:

Tempest2010 napisał(a):
glowasiek napisał(a):
Tempest2010 napisał(a): To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...


czy ja wiem, czy jest to sciema ekologiczna, polecam zaglebienie sie bardziej w temat i poczytanie jakie zwiazki chemiczne zostaja rowniez zatrzymane i jakze szkodliwe dla naszego zdrowia a pozniej glos teorie.


Zagłębiem się. Podtrzymuje tezę ze jest to drenowanie naszej kieszeni. Euro eko terror ma na celu nabicie kiesy producentom tzw ekotechnologii.


A ja dopiszę tak zamysł dobry, ale wykonanie beznadziejne.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Moto