Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Sebal » 17 mar 2013, 16:27

polak900 napisał(a):A ja dopiszę tak zamysł dobry, ale wykonanie beznadziejne

Dlatego w 2,2 diesel poprawiono DPF i nie ma już z nim problemów. CX-7 diesel przejeździłem ponad 100 tys. km (zanim mi go ukradziono ;( ) i nie miałem kompletnie żadnych problemów. Nic nie musiałem dopalać czy wcześniej jeździć na wymianę oleju.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez polak900 » 17 mar 2013, 19:27

Sebal napisał(a):
polak900 napisał(a):A ja dopiszę tak zamysł dobry, ale wykonanie beznadziejne

Dlatego w 2,2 diesel poprawiono DPF i nie ma już z nim problemów. CX-7 diesel przejeździłem ponad 100 tys. km (zanim mi go ukradziono ;( ) i nie miałem kompletnie żadnych problemów. Nic nie musiałem dopalać czy wcześniej jeździć na wymianę oleju.


Tu się zgodzę, ale z nim też są problemy. Ostatnio w ASO będąć na przeglądzie pewna pani zjechała na lawecie 2.2 D z zatartym silnikiem
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tempest2010 » 17 mar 2013, 20:13

Mój Dpf na razie tylko raz wymagał regeneracji. Ale najchętniej bym go wywalił ...
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 13:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez Sebal » 17 mar 2013, 22:23

polak900 napisał(a):Tu się zgodzę, ale z nim też są problemy. Ostatnio w ASO będąć na przeglądzie pewna pani zjechała na lawecie 2.2 D z zatartym silnikiem

I tu niestety ja również się z Tobą zgodze. Wiem o tym. Silniki 2,2 np. mają również problem z podkładkami pod wtryskami. Generalnie jest kwestia prawidłowego serwisowania i reagowania szybkiego na każdą usterkę.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Marianek » 18 mar 2013, 08:40

Paweł napisał(a): Są też przypadki purchli w różnych miejscach – niekoniecznie tych, które zostały wskazane.


Widziałem już sporo GH i póki co u żadnej nie widziałem rudej na karoserii, na pewno nie w miejscach wskazanych przez autora artykułu. W miejscach które wskazał pojawiały się ale w GG/GY i myślę ze autor/dziennikarz pomylił modele. Słabość lakieru niestety jest bo widzę po swojej już obicia od kamyków, naszczepcie nie do blachy.

Sebal napisał(a):Generalnie jest kwestia prawidłowego serwisowania i reagowania szybkiego na każdą usterkę.

Dokładnie, czy będzie to 2.0 czy 2.2 jak zadbasz tak będziesz miał i niema co ukrywać większość poważniejszych usterek jest z naszej winy, identycznie z DPF jeśli stworzy problemy to w 95% z naszej winy i niewiedzy.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mmarcis4 » 19 mar 2013, 21:35

Marianek napisał(a): Wady wymienione jeszcze nie spotkane , zwłaszcza ruda na karoserii, drzwiach i klapie.


Kolego co masz dokładnie na myśli? Czy w innych miejscach np: pod podłagą rdza już sie pojawia??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 15:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez glowasiek » 20 mar 2013, 09:34

ano pojawia sie w niektorych miejscach – ale ten temat jest o SILNIKU a nie o rdzy !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez grande_vittorio » 27 mar 2013, 14:57

Jeżdżę przedliftingową M6 GH z silnikiem 2,2 diesel 185 KM w wersji top sport.

Z czystym sumieniem mogę polecić tę wersję silnikową – auto jest dynamiczne, dosyć oszczędne i przede wszystkim bezawaryjne (co prawda przejechałem dopiero 65 tys. km, ale samochody innych marek, którymi jeździłem, miewały usterki przy sporo mniejszych przebiegach).

Wersją z silnikiem diesla 2,0 jechałem tylko raz i przyznam się, że bardzo brakowało mi mocy i przyspieszenia (chociaż pewnie można przywyknąć).
Początkujący
 
Od: 29 cze 2012, 21:57
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH
2,2 diesel 185 KM
2008/9

Postprzez Grzegorz K » 1 kwi 2013, 13:47

To silnik 2.2 w dieslu nie pojawił się dopiero po lifcie ??

Wg AUTOŚWIATa najlepszy silnik w M6 GH to 2.0 benzyna, własnych obserwacji brak :|
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Marianek » 1 kwi 2013, 14:01

Grzegorz K napisał(a):To silnik 2.2 w dieslu nie pojawił się dopiero po lifcie

Byl od samego początku, tylko ze zwiększoną mocą, po lifcie dołożyli ze zniżoną mocą ale to ten sam silnik.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 1 kwi 2013, 19:22

Grzegorz K napisał(a):To silnik 2.2 w dieslu nie pojawił się dopiero po lifcie ??

Wg AUTOŚWIATa najlepszy silnik w M6 GH to 2.0 benzyna, własnych obserwacji brak :|


Właśnie, najmniej absorbujący silnik.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Sebal » 1 kwi 2013, 19:48

Wszystkie benzyny mazdy to bardzo udane konstrukcje i bezproblemowe. Diesle jak to diesle. Wszystkie niezależnie od marki mają w mniejszym lub większym stopniu te same problemy. 2,2 mazdy to udana konstrukcja, na pewno dużo lepsza od 2,0 MZR-CD. Nie ma problemów z DPF (chyba że na własne życzenie), jest na łańcuchu (ale była akacja serwisowa dotycząca łańcuchów), turbiny są naprawdę długowieczne (zresztą w 2,0 także), wtryski ok. Problem, o którym wiem może dotyczyć podkładek pod wtryskami jak w 2,0. Konieczna po prostu jest odpowiednia profilaktyka.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez luki01 » 5 kwi 2013, 14:58

Witam Serdecznie wszystkich kolegów i koleżanki.
Przymierzam się do zakupu mazdy 6 z lat 2009 – 2010. Moje przeloty to ok 30k rocznie, trochę miasta trochę trasy. I mam dylemat. Wybór padł na benzynkę z uwagi na to że diesel jest dobry jak jest nowy a jak się zacznie coś sypać to koszta są znaczne. A druga kwestia to znalezienie dobrego diesla z rozsądnym przebiegiem graniczy z cudem. Zapewne przyznacie rację że benzynowe motory można kupić raz że taniej a dwa mają niższe przebiegi. I teraz mam dylemat bo nie wiem co wybrać. 2.0 czy 2.5. Zdaję sobie sprawie że 2.5 pali więcej tylko nie wiem ile więcej. Boję się że 2.0 może być za słaby. Obecnie jeżdżę autem które do setki ciągnie w 10s i obawiam się że kupując mazdę 2.0 przesiądę się ze złego na jeszcze gorsze (w sensie przyśpieszenia). A z drugiej strony obawiam się spalania w mieście podchodzącego do 15l bo i takie opinie słyszę na temat dużych silników. Każdy mi mówi że po co mi taki silnik, że będę musiał cysternę za sobą ciągać itd. Ale znowu 2.0 jest za słaby na taką budę i weź tu człowieku bądź mądrym. Poza tym widzę że 2.0 jest o wiele ciężej znaleźć niż 2.5. Bardzo proszę o pomoc w dokonaniu wyboru. Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam.
luki01
 

Postprzez Marianek » 5 kwi 2013, 15:10

Przenoszę do działu modelowego GH. Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Sebal » 6 kwi 2013, 20:53

2,5 nie ma jakiś spektakularnie lepszych osiągów od 2,0. Oczywiście są lepsze, ale wydaje mi się że 2,0 w zupelności wystarczy. Ani jeden ani drugi nie jest modelem sportowym. Ja bym był za wersją 2,0.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez luki01 » 6 kwi 2013, 21:32

Też właśnie rozważałem ale co ciekawe, 2.0 jest o wiele ciężej znaleźć niż 2.5. Nie wiem czemu. Czyżby były mniej popularne?
luki01
 

Postprzez polak900 » 7 kwi 2013, 15:34

Myślę, że są to silniki bardzo mało awaryjne i wystarczające do codzennej jazdy, osiągi 2.5l są nieco większe ale spalanie jest już zdecydowanie za wysokie
Nie opłaca się w ogólnym rozrachunku
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez luki01 » 7 kwi 2013, 16:27

Zgadza się. Silniki mazdy uważam naprawdę za genialne. Dobre silniki ma również honda ale hondę skreśliłem z uwagi na wykonanie wnętrza. Mazda jest o wiele lepiej pod tym względem dopracowana, plastiki choć twarde to spasowane świetnie czego nie mogę powiedzieć o hondzie. Tam już jakość wykonania pozostawia sporo do życzenia. Cóż, w takim razie będę szukał czegoś z motorem 2.0 bo faktycznie 2.5 może mi sporo spalać i tego się głównie obawiam a że jeżdżę sporo to tego paliwa by szło.
luki01
 

Postprzez Norbert73 » 19 maja 2013, 00:49

polak900 napisał(a):Myślę, że są to silniki bardzo mało awaryjne i wystarczające do codzennej jazdy, osiągi 2.5l są nieco większe ale spalanie jest już zdecydowanie za wysokie
Nie opłaca się w ogólnym rozrachunku


dyzioo napisał(a):Podroz do Danii i z Danii 1400km..... srednie spalanie 8,6......... przy 117km/h (na tempomacie 120, GPS 117) spalanie 6,9-7,4..........przy 180km/h 11,5-12......

Pozdro600
Norbert73 napisał(a):Witam.
Anglia-Polska 1700kilometrow srednie spalanie 8.5 litra przy sredniej predkosci 110 km/h
2.5l benzyna sedan. trzy osoby plus bagaz
Osobiscie jestem zadowolony.Moja Carisma z 1.8l benzyna w automacie spalila mi tyle samo.
Pozdrawiam.

Cytat z innego forum
akurat tankowania to sobie prowadzę w excelu

jeśli chodzi o spalanie w miescie (korki, v srednia 22 km/h) to u mnie zazwyczaj oscyluje to okolicy 10-10,5 l/100km
max tej zimy to 11,7, najpewniej przez to, że często skrobałem szyby przy odpalonym aucie.

z kolei autostrada to 7,8 przy płynnej jeździe w okolicach 130 km/h.
wynik powtórzony 2-krotnie. jakies 250kg obciążenia ( ludzie+bagaże)
przy cięższej nodze i jeździe 140-150 km/h było 8,4.
(brakuje mi 6 biegu)

jeśli chodzi o spalanie w miescie (korki, v srednia 22 km/h) to u mnie zazwyczaj oscyluje to okolicy 10-10,5 l/100km
max tej zimy to 11,7, najpewniej przez to, że często skrobałem szyby przy odpalonym aucie .
Koniec cytatu :)


Mi przy jezdzie 50/50 autostrada i miasto pokazuje 8.8l/100km w tym ze miasto naprawde kotkie odcinki. Dlatego nie wydaje mi sie ze jest az tak duza roznica w spalaniu ,a zapas mocy jest naprawde duzy i ja tym sie kierowalem .
Po przejechaniu 5000km. nie moge wyglaszac jakis opini ale jestem naprawde zadowolony z samochodu .
Mazda6 GH SL 2.5L Benzyna Dla rodziny :)
Seat Leon 1.6 8V Do pracy i jestem zadowolony :)
Renault Clio 1.2 16v QS5 Dla zony :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2013, 13:32
Posty: 19
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 SL Sedan GH
2.5 l. Benzyna
Grudzien 2007

Postprzez janow » 23 maja 2013, 18:43

luki01 napisał(a):Też właśnie rozważałem ale co ciekawe, 2.0 jest o wiele ciężej znaleźć niż 2.5. Nie wiem czemu. Czyżby były mniej popularne?


A jesteś pewny, że te 2.5 które widziałeś to nie głownie wersja z USA? Ja Szukałem 2.0 lub 2.5 (jakikolwiek używany diesel to prędzej czy później same problemy). Trafiła się europejska 2.5 Sport z LPG i przebiegiem 60kkm, której właściciela namówiłem na sprzedaż :) . Może i przepłaciłem ale warto było. Jeśli nie chcesz diesla, a chcesz jednocześnie moc i tanie-spalanie, to polecam taką opcję. 13-14 L gazu w mieście to taniej od diesla.

A co do osiągów. Już kiedyś napisałem, że głowy nie urywa, ale jak na japończyka ma przyzwoity moment na dole (z pojemności, a jakże) i genialnie szybko się wkręca gdy trzeba mocy.

PS: Gdybym dziś kupował to bym rozważał jeszcze wersję z USA 3.7 V6 + (LPG)... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 16:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto