Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)
Jesteś świadomy problemów z korozją?
Zakładam, że kupując nie trafisz na minę...
Benzyniak jest pancerny, zmieniasz płyny i cieszysz się bez awaryjną eksploatacją.
Z ropniakiem już tak kolorowo nie jest. Wszystko zaczyna się od podkładek pod wtryskiwaczami, które przepuszczają spaliny do oleju. W misie robi się szlam, który zatyka sitko w smoku. Spada ciśnienie oleju i silnik powoli się zaciera. Kupując używkę nie wiesz w jakim stanie jest smok i ewentualnie jak długo jest przytkany. Po za tym to jak to w dieslu: DPF, dwumasa, turbo, wtryskiwacze. Diesel Mazdy przy benzynie to silnik specjalnej troski.
Napisałeś, że szukasz auta z 2007 roku, ale w tym roku była pierwsza i już bodajże druga generacja. Której szukasz?
Zakładam, że kupując nie trafisz na minę...
Benzyniak jest pancerny, zmieniasz płyny i cieszysz się bez awaryjną eksploatacją.
Z ropniakiem już tak kolorowo nie jest. Wszystko zaczyna się od podkładek pod wtryskiwaczami, które przepuszczają spaliny do oleju. W misie robi się szlam, który zatyka sitko w smoku. Spada ciśnienie oleju i silnik powoli się zaciera. Kupując używkę nie wiesz w jakim stanie jest smok i ewentualnie jak długo jest przytkany. Po za tym to jak to w dieslu: DPF, dwumasa, turbo, wtryskiwacze. Diesel Mazdy przy benzynie to silnik specjalnej troski.
Napisałeś, że szukasz auta z 2007 roku, ale w tym roku była pierwsza i już bodajże druga generacja. Której szukasz?
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
witam , to auto 1 generacji , przyjechal z dani , mialem okazje zrobic jazde probną i nic specjalnego nie zauwazylem , auto ma kopa , stosunkowo cichy , ogniska rdzy byly juz lepione w dani i powiem szczerze wyglada to calkiem niezle , apropo podkladek ...jak je sprawdzic , czy wogole da sie czy raczej wychodzi to w trakcie auto naprawde zadbane , ...sam nie wiem troche łapy mi sie trzesa przedc zakupem
- Od: 25 mar 2019, 18:16
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2007 2.0 diesel
Witam
Jeżeli chodzi o diesel-a, bo się nie określiłeś i wnioskuję, bo pytasz o podkładki. Przy zakupie używ. nie ufffffffamy tylko sprawdzamy podstawa VIN tu polecam Marianka. Podkładtki wymienić, smok wyczyścić. Powodzenia
Jeżeli chodzi o diesel-a, bo się nie określiłeś i wnioskuję, bo pytasz o podkładki. Przy zakupie używ. nie ufffffffamy tylko sprawdzamy podstawa VIN tu polecam Marianka. Podkładtki wymienić, smok wyczyścić. Powodzenia
Ostatnio edytowano 28 mar 2019, 18:29 przez Madziol, łącznie edytowano 1 raz
Przemo Malinowski napisał(a):stosunkowo cichy
Mazda 6 gg/gy i stosunkowo cichy???
Hmm 10min w aucie 140 na liczniku szału nie było ale glowa tez nie bolala od hałasu ;–)
- Od: 25 mar 2019, 18:16
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2007 2.0 diesel
[quote="Przemo Malinowski"]Hmm 10min w aucie 140 na liczniku szału nie było ale glowa tez nie bolala od hałasu ;–)[/quoj
Jeśli porównamy do poloneza czy tez dużego fiata to jest lepiej ,ale generalnie to najgorzej wygłuszony samochód tego segmentu z tamtych lat,a i starsze są lepiej wyciszone.
Jeśli porównamy do poloneza czy tez dużego fiata to jest lepiej ,ale generalnie to najgorzej wygłuszony samochód tego segmentu z tamtych lat,a i starsze są lepiej wyciszone.
Czyli co? Kupić? Nie kupić? Jutro prawdopodobnie zostanę właścicielem 6tki 2007 2.0 ropa, miesięcznie trochę ponad 1000km do pokonania (tylko praca) plus to co w weekend, obym nie żałował ;–)
- Od: 25 mar 2019, 18:16
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2007 2.0 diesel
Witam
Nie odradzam Ci zakupu klekota. Sam tłukę od 20-stu paru. Też 30/70 miasto. Nie znam DPF-a z GG, jak się wypala pytaj w działach GG. Ja z centrum do domu na działkę mam 13km na tempo 3-bieg ok 60km/h ok 2500 obrotów, jak złapie wypalanie to na pewno skończy na powrocie. Instrukcja mówi ok 15 min przy min 40km/h i min 2000 obrotów i tak jest. Przed zakupem straszyli diesel nie do miasta nie prawda i nie prawda, że nie wolno przerwać procedury. W ogóle się tym nie przejmuje, przerwana to zakończy po następnym odpaleniu. Wyobraź sobie, że jedziesz do kina, do lekarza nie wiem do pracy i dopadło Cię wypalanie rozumiem, że nie realizujesz swoich planów tylko mówisz swojej dziewczynie czy żonie, żeby poszła sama, ą ty wyskoczysz na obwodnicę na 15 min. Ha ha ha !
Powtarzam nie zapalaj się spisz na kartce co sprawdzić i jak. Weź ze sobą kolegę który zachowa zimna głowę i w/g kartki punkt po punkcie odhaczy pozycje. Przy najmniej w dłuższym czasie nabijesz postów na forum.
PZDR
Nie odradzam Ci zakupu klekota. Sam tłukę od 20-stu paru. Też 30/70 miasto. Nie znam DPF-a z GG, jak się wypala pytaj w działach GG. Ja z centrum do domu na działkę mam 13km na tempo 3-bieg ok 60km/h ok 2500 obrotów, jak złapie wypalanie to na pewno skończy na powrocie. Instrukcja mówi ok 15 min przy min 40km/h i min 2000 obrotów i tak jest. Przed zakupem straszyli diesel nie do miasta nie prawda i nie prawda, że nie wolno przerwać procedury. W ogóle się tym nie przejmuje, przerwana to zakończy po następnym odpaleniu. Wyobraź sobie, że jedziesz do kina, do lekarza nie wiem do pracy i dopadło Cię wypalanie rozumiem, że nie realizujesz swoich planów tylko mówisz swojej dziewczynie czy żonie, żeby poszła sama, ą ty wyskoczysz na obwodnicę na 15 min. Ha ha ha !
Powtarzam nie zapalaj się spisz na kartce co sprawdzić i jak. Weź ze sobą kolegę który zachowa zimna głowę i w/g kartki punkt po punkcie odhaczy pozycje. Przy najmniej w dłuższym czasie nabijesz postów na forum.
PZDR
Witajcie,
przymierzam się niebawem do zakupu Mazdy 6 z 2011,2012 roku. Zaczynam się rozglądać za wersjami i przydałaby się opinia Wasza . Szukam silnika benzynowego np. 1.8 lub 2.0. Który polecacie bardziej, na co zwracać uwagę przed zakupem? Z góry dziękuję
przymierzam się niebawem do zakupu Mazdy 6 z 2011,2012 roku. Zaczynam się rozglądać za wersjami i przydałaby się opinia Wasza . Szukam silnika benzynowego np. 1.8 lub 2.0. Który polecacie bardziej, na co zwracać uwagę przed zakupem? Z góry dziękuję
- Od: 2 cze 2009, 16:48
- Posty: 4
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323Fb BA, rok 1996,1,5 16V
1.8 trochę słaby do tej budy chyba, że nie zależy Ci na dynamice. 2.0 155km z bezpośrednim wtryskiem albo 2.5 170km z pośrednim (nadaje się do LPG).
- Od: 20 lis 2010, 23:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Cześć, myślę nad kupnem starej Mazdy 6 z 2012.
2.2 diesel 163km
Kombi
Manual
Aż 307.000km przejechane i tu pytanie:
Czy warto? Koszt 16 tys zł.
Auta jeszcze nie oglądałem. Na co zwrócić szczególnie uwagę podczas oglądania samochodu i podczas jazdy próbnej? Nie zależy mi na karoserii tylko na sprawach technicznych. Gdzie szukać wad?
Nigdy nie interesowałem się dieslami jak i Mazdami, w tym temacie jestem zielony a muszę szybko kupić jakiegoś diesla. Na oku mam jeszcze Citroena C4 (200k km), Kie RIO (200k) i Huindaya i30 (170k ) przebiegi w nawiasach.
Auto serwisowane regularnie.
Bardzo proszę o obiektywną poradę.
2.2 diesel 163km
Kombi
Manual
Aż 307.000km przejechane i tu pytanie:
Czy warto? Koszt 16 tys zł.
Auta jeszcze nie oglądałem. Na co zwrócić szczególnie uwagę podczas oglądania samochodu i podczas jazdy próbnej? Nie zależy mi na karoserii tylko na sprawach technicznych. Gdzie szukać wad?
Nigdy nie interesowałem się dieslami jak i Mazdami, w tym temacie jestem zielony a muszę szybko kupić jakiegoś diesla. Na oku mam jeszcze Citroena C4 (200k km), Kie RIO (200k) i Huindaya i30 (170k ) przebiegi w nawiasach.
Auto serwisowane regularnie.
Bardzo proszę o obiektywną poradę.
- Od: 3 gru 2019, 20:08
- Posty: 5
ten Hyundai I30 to 1.6 115 ?
To w takim razie brałbym i30 bo silnik jest bez koła 2M oraz DPF
Nie wiem jak był serwisowany ten 2.2 ale przy 300 tyś zdarzyć się może wszystko
Nie wiem jak był serwisowany ten 2.2 ale przy 300 tyś zdarzyć się może wszystko
2M to dwumasowe koło zamachowe . Jeśli chcesz diesla a nie masz o nim zielonego pojęcie to polecam ten 1.6 w i30 jest dość bezproblemowy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości