Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Danmazda » 11 paź 2014, 21:48

Lepiej kupić GG. Też miałem podobną sumę na Mazdę i tak samo myślałem nad GH no ale nie dało się kupić w dobrym stanie.
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez rafalmz » 12 paź 2014, 15:29

Planuję kupić używaną Mazdę6 GH, silnik benzynowy. Waham się pomiędzy 1,8 a 2.0. Auto będzie prawdopodobnie z 2008 roku.

Czy możecie mi podpowiedzieć na co szczególnie zwracać uwagę przy oglądaniu auta? Oczywiście przez zakupem wezmę ją do serwisu i do lakiernika, ale zanim to zrobię, może są jakieś defekty które sam mogę wypatrzeć? Wiem już o korozji na dolnych krawędziach błotników i dolnych rantach drzwi (mam ten sam kłopot w mojej obecnej "trójce"), o kłopotliwej elektryce (ale tego nie zweryfikuję oglądając auto na szybko). Ktoś wspominał żeby zwrócić uwagę na przełączanie biegów z pierwszego na drugi. Czy coś Wam jeszcze do głowy przychodzi?

I jeszcze kwestia przebiegu. Auto pewnie będzie niestety sprowadzane. Jak najlepiej zweryfikować jego przebieg? Dzwonić do ASO w danym kraju z nadzieją, że będą mieli dane? :)
rafalmz
 

Postprzez STARY1977MJ » 12 paź 2014, 16:34

Przykro mi to piasć ale w Twoim budżecie to raczej nie realne znalezienie dobrej benzynki..
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 14:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez zor-ro1970 » 12 paź 2014, 17:41

Posiadam Mazde 3 2.0 benzyna 2005 przed liftem, szukałem 6 stki . Testowałem 1.8, 2.0 automat i manual. Wszystki wypadały blado przy mojej Madzi 3. po 4 msc udało mi sie przejechać 2.5 litrową jednostką i ja kupiłem . Spalanie w mieście 2 litry wiecej niz Madzia 3 lecz w trasie przy prędkościach autostradowych miej o litr. Wszystkie jednostki beznzyna , diesel do Tirów!!!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 09:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez Marianek » 12 paź 2014, 18:50

rafalmz napisał(a):Wiem już o korozji na dolnych krawędziach błotników i dolnych rantach drzwi (mam ten sam kłopot w mojej obecnej "trójce"),

W GH tego problemu już nie ma, chyba ze była kolizja element malowany i fuszerasto zrobione.
<co?>
rafalmz napisał(a):o kłopotliwej elektryce

Pierwsze słyszę, chyba ze jak wyżej masz ulepa, da sie to zweryfikować dokładnie przeglądając.
rafalmz napisał(a):Ktoś wspominał żeby zwrócić uwagę na przełączanie biegów z pierwszego na drugi.

Zgadza się, niektóre maja problemy ale jest to do rozwiązania bez większych kosztów, da się tez z tym żyć.
rafalmz napisał(a):ak najlepiej zweryfikować jego przebieg? Dzwonić do ASO w danym kraju z nadzieją, że będą mieli dane? :)

Każde ASO w Europie posiada dostęp do historii po vinie, oraz tu u nas na forum.

mark2806 napisał(a):Benzyna uchodzi za bezawaryjną a diesel ??

Diesel również nie sprawi żadnych problemów (fakty i mity jaki to on awaryjny, ale tylko w Polsce), ale jak kupisz ulepa a na taki zapewne posiadasz budżet to różnice i tak dołożysz w krótkim czasie u mechaników. Naturalnie na dieslu wtedy będziesz wieszał psy jak większość, nie widząc w tym swojej winny ze kupiłeś ulepa. Niestety taka jest prawda i prawa ekonomi. Identycznie z benzyna wymaga mniej uwagi niż diesel w GH czy GG ale jak będzie ulep to na to samo wyjdzie. Jak chcesz młodsze auto to raczej poszukaj w innej marce na pewno nie w Mazdzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez grande_vittorio » 13 paź 2014, 20:20

diesel do Tirów!!!

Każdy ma swoje preferencje w doborze płynów wlewanych do baku, ale zapewniam Cię, że zmieniłbyś zdanie po przejażdżce "szóstką" z silnikiem 2,2 185KM <ok>
Początkujący
 
Od: 29 cze 2012, 21:57
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH
2,2 diesel 185 KM
2008/9

Postprzez polak900 » 14 paź 2014, 23:01

Prawda bardzo dobry silnik , ale specjalnej troski jak każdy silnik D
Benzyna lejesz i jedziesz , prawda trochę wolniej , ale bez niespodzianek, bez wypalania , bez innego kombinowania
W ASO na pytanie który silnik , pan pokazuje mi trzy mazdy w wersji D stojące rozgrzebane na podnośnikach, widzisz tu jakąś benzynę odparł
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez m6gut » 15 paź 2014, 11:23

Witam, chcę kupić mazdę 6 2008 rok i przed transakcją kompleksowo ją sprawdzić. Proszę podajcie gdzie mogę to sensownie i FACHOWO zrobić. Mieszkam w Łodzi.
Ostatnio edytowano 15 paź 2014, 11:28 przez stachan, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 11:08
Posty: 4
Auto: mazda 6 2.0 benzyna 2010

Postprzez Riki » 15 paź 2014, 15:04

1. Czy ten silnik jest kapryśny, awaryjny?
Jak dbasz tak masz :) jeśli ma faktycznie 118tysi i był odpowiednio traktowany – będziesz zadowolony.
2. Czy przy tym przebiegu będę coś musiał w najbliższym czasie zmieniać: rozrząd, dwumasa, dpf...
rozrząd (co 120.000km) – poza tym podstawowa eksploatacja może wyskoczyć jak klocki czy olej z filtrem. Zawieszenie raczej powinno być jeszcze zdrowe.
3. Czy wtryski w tym modelu są trwałe (czy tu są CR czy coś innego)?
Wtryski RF8G – przy świeżych filtrach i dobrej ropie są trwałe. Polecam raz na 15.000km zastosowac produkt do czyszczenia układu wtryskowego np. FORTE ADFC,
4. Czy EGR jest problemowy?
Przy tym przebiegu powinien być nadal bezobsługowy,
5. Jakie są słabe strony tego modelu auta?
polecam lekturę forum :) zależy na co zwracasz uwagę i co jest dla Ciebie priorytetem.
6. Czy mazdy tracą szybko na wartości (jak Peugeoty) czy trzymają cene jak Toyoty?
Środek stawki.
7. Czy problem ze smokiem jest do usuniecia (jaki koszt)?
Podkładki+uszczelka+sylikon+ robocizna od 280PLN –>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez andrzejsenior » 18 paź 2014, 12:16

WITAM!
wszystkich użytkowników mazdy!!:).
Przepraszam za ewentualne wpadki. (pierwszy raz na forum).

Proszę o radę.
Pragnę kupić Mazdę 6, benzyna 2,0 2008 lub 2009.
Zostałem skrytykowany (w gronie własnym:) iż za tą cenę można kupić nową kia ceed.
Co Wy sądzicie?
andrzejsenior
 

Postprzez Wojtek » 18 paź 2014, 19:57

andrzejsenior napisał(a):za tą cenę

nie znamy Twojego budżetu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 18 paź 2014, 20:07

Równie dobrze można i kupić Pandę na wypasie <diabełek> itd.
Ja zanim kupiłem GH tez brałem inne marki pod uwagę może nie KIA ale brani hultaj I30 nowy wchodził w grę. Ale jeśli szukasz używanej GH to podejrzewam ze w tym budżecie nowa KIA to będzie gola raczej ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez zor-ro1970 » 21 paź 2014, 19:05

Z benzynką żadnych kłopotów, nic się nie dzieje. Disel....... musisz mieć głęboką kieszeń w razie naprawy.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 09:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez Marianek » 21 paź 2014, 19:51

zor-ro1970 napisał(a):Disel....... musisz mieć głęboką kieszeń w razie naprawy.

Typowe z działu Fakty i mity, bez przesady.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez makovic » 22 paź 2014, 10:37

Inna sprawa ze czesto ludzie nie traktują diesli tak jak powinni. Pałują na zimnym silniku, nie dbają o turbine, leja jakas ropę z maszyn rolniczych a później że się psuje. Ja slysze to z każdej strony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 11:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Marianek » 22 paź 2014, 17:25

Jedno trzeba przyznać ze benzyna jest odporniejsza na zaćmienia umysłów, ale jak się zacznie sypać to koszty takie same jak diesla. Oba silniki jak i większość aut jest takie ze jak dbasz tak masz.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez makovic » 22 paź 2014, 18:41

Owszem, jak dbasz tak masz. Ale co do kosztów to chyba nie do konca. W nowych benzynach też są już różne cuda ale w starszych benzyniakach według mnie wygląda to jednak trochę taniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 11:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez KA_pl » 30 paź 2014, 17:34

Czy w Mazdach 6 GH z silnikami 2.0 147 KM, 1.8 120 KM, czyli opracowanymi we współpracy z Fordem zdarza się problem związany ze spalaniem oleju silnikowego np. w wyniku zapiekających się pierścieni tłokowych? Spojrzałem na dział M6 GG – GY i tam jest duży topik o spalaniu oleju przez Mazdy i pojawiają się też te silniki.
Tak się zastanawiam czy Mazda coś w tych silnikach poprawiała – w szczególności dla wersji GH M6.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2014, 22:32
Posty: 9
Skąd: lubelskie
Auto: Pug 207 1.6 VTI.

Postprzez durca » 14 lis 2014, 21:03

Po długiej nieobecności na forum znowu chciałbym zakupić Mazdę. Poprzednią (626 GE FS) jeździłem 7 lat i do tej pory wspominam z sentymentem. A teraz do konkretnie. Mam zamiar kupić Mazdę 6 w manualu w benzynie i do założenia LPG po 2008 r.
1. Na co zwrócić uwagę przed kupnem? Silnik nie ma znaczenia bo już nie muszę pierwszy ruszać spod świateł i na dodatek dwójka prawie dorosłych dzieci na pokładzie.
2. Awaryjność
3. Elektryka bo teraz jeżdżę Peugeotem 607 2.7Hdi i dzień bez jakieś zapalonej kontrolki to jak wygrana w Lotto
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 18:53
Posty: 51
Skąd: Sulejówek
Auto: PEUGEOT 607 2,7HDI

Postprzez tomasz87 » 30 lis 2014, 10:47

Noszę się z zamiarem kupna 6 z 2007 roku z silnikiem 2.0 147KM,
raczej będę ją gazował, dlatego pytam, jak sprawuje się instalacja Vialle.
tomasz87
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Moto