Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)
Lepiej kupić GG. Też miałem podobną sumę na Mazdę i tak samo myślałem nad GH no ale nie dało się kupić w dobrym stanie.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 19:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Planuję kupić używaną Mazdę6 GH, silnik benzynowy. Waham się pomiędzy 1,8 a 2.0. Auto będzie prawdopodobnie z 2008 roku.
Czy możecie mi podpowiedzieć na co szczególnie zwracać uwagę przy oglądaniu auta? Oczywiście przez zakupem wezmę ją do serwisu i do lakiernika, ale zanim to zrobię, może są jakieś defekty które sam mogę wypatrzeć? Wiem już o korozji na dolnych krawędziach błotników i dolnych rantach drzwi (mam ten sam kłopot w mojej obecnej "trójce"), o kłopotliwej elektryce (ale tego nie zweryfikuję oglądając auto na szybko). Ktoś wspominał żeby zwrócić uwagę na przełączanie biegów z pierwszego na drugi. Czy coś Wam jeszcze do głowy przychodzi?
I jeszcze kwestia przebiegu. Auto pewnie będzie niestety sprowadzane. Jak najlepiej zweryfikować jego przebieg? Dzwonić do ASO w danym kraju z nadzieją, że będą mieli dane?
Czy możecie mi podpowiedzieć na co szczególnie zwracać uwagę przy oglądaniu auta? Oczywiście przez zakupem wezmę ją do serwisu i do lakiernika, ale zanim to zrobię, może są jakieś defekty które sam mogę wypatrzeć? Wiem już o korozji na dolnych krawędziach błotników i dolnych rantach drzwi (mam ten sam kłopot w mojej obecnej "trójce"), o kłopotliwej elektryce (ale tego nie zweryfikuję oglądając auto na szybko). Ktoś wspominał żeby zwrócić uwagę na przełączanie biegów z pierwszego na drugi. Czy coś Wam jeszcze do głowy przychodzi?
I jeszcze kwestia przebiegu. Auto pewnie będzie niestety sprowadzane. Jak najlepiej zweryfikować jego przebieg? Dzwonić do ASO w danym kraju z nadzieją, że będą mieli dane?
-
rafalmz
Przykro mi to piasć ale w Twoim budżecie to raczej nie realne znalezienie dobrej benzynki..
Posiadam Mazde 3 2.0 benzyna 2005 przed liftem, szukałem 6 stki . Testowałem 1.8, 2.0 automat i manual. Wszystki wypadały blado przy mojej Madzi 3. po 4 msc udało mi sie przejechać 2.5 litrową jednostką i ja kupiłem . Spalanie w mieście 2 litry wiecej niz Madzia 3 lecz w trasie przy prędkościach autostradowych miej o litr. Wszystkie jednostki beznzyna , diesel do Tirów!!!
rafalmz napisał(a):Wiem już o korozji na dolnych krawędziach błotników i dolnych rantach drzwi (mam ten sam kłopot w mojej obecnej "trójce"),
W GH tego problemu już nie ma, chyba ze była kolizja element malowany i fuszerasto zrobione.
rafalmz napisał(a):o kłopotliwej elektryce
Pierwsze słyszę, chyba ze jak wyżej masz ulepa, da sie to zweryfikować dokładnie przeglądając.
rafalmz napisał(a):Ktoś wspominał żeby zwrócić uwagę na przełączanie biegów z pierwszego na drugi.
Zgadza się, niektóre maja problemy ale jest to do rozwiązania bez większych kosztów, da się tez z tym żyć.
rafalmz napisał(a):ak najlepiej zweryfikować jego przebieg? Dzwonić do ASO w danym kraju z nadzieją, że będą mieli dane?
Każde ASO w Europie posiada dostęp do historii po vinie, oraz tu u nas na forum.
mark2806 napisał(a):Benzyna uchodzi za bezawaryjną a diesel
Diesel również nie sprawi żadnych problemów (fakty i mity jaki to on awaryjny, ale tylko w Polsce), ale jak kupisz ulepa a na taki zapewne posiadasz budżet to różnice i tak dołożysz w krótkim czasie u mechaników. Naturalnie na dieslu wtedy będziesz wieszał psy jak większość, nie widząc w tym swojej winny ze kupiłeś ulepa. Niestety taka jest prawda i prawa ekonomi. Identycznie z benzyna wymaga mniej uwagi niż diesel w GH czy GG ale jak będzie ulep to na to samo wyjdzie. Jak chcesz młodsze auto to raczej poszukaj w innej marce na pewno nie w Mazdzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
diesel do Tirów!!!
Każdy ma swoje preferencje w doborze płynów wlewanych do baku, ale zapewniam Cię, że zmieniłbyś zdanie po przejażdżce "szóstką" z silnikiem 2,2 185KM
Każdy ma swoje preferencje w doborze płynów wlewanych do baku, ale zapewniam Cię, że zmieniłbyś zdanie po przejażdżce "szóstką" z silnikiem 2,2 185KM
- Od: 29 cze 2012, 21:57
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GH
2,2 diesel 185 KM
2008/9
Prawda bardzo dobry silnik , ale specjalnej troski jak każdy silnik D
Benzyna lejesz i jedziesz , prawda trochę wolniej , ale bez niespodzianek, bez wypalania , bez innego kombinowania
W ASO na pytanie który silnik , pan pokazuje mi trzy mazdy w wersji D stojące rozgrzebane na podnośnikach, widzisz tu jakąś benzynę odparł
Benzyna lejesz i jedziesz , prawda trochę wolniej , ale bez niespodzianek, bez wypalania , bez innego kombinowania
W ASO na pytanie który silnik , pan pokazuje mi trzy mazdy w wersji D stojące rozgrzebane na podnośnikach, widzisz tu jakąś benzynę odparł
1. Czy ten silnik jest kapryśny, awaryjny?
Jak dbasz tak masz jeśli ma faktycznie 118tysi i był odpowiednio traktowany – będziesz zadowolony.
2. Czy przy tym przebiegu będę coś musiał w najbliższym czasie zmieniać: rozrząd, dwumasa, dpf...
rozrząd (co 120.000km) – poza tym podstawowa eksploatacja może wyskoczyć jak klocki czy olej z filtrem. Zawieszenie raczej powinno być jeszcze zdrowe.
3. Czy wtryski w tym modelu są trwałe (czy tu są CR czy coś innego)?
Wtryski RF8G – przy świeżych filtrach i dobrej ropie są trwałe. Polecam raz na 15.000km zastosowac produkt do czyszczenia układu wtryskowego np. FORTE ADFC,
4. Czy EGR jest problemowy?
Przy tym przebiegu powinien być nadal bezobsługowy,
5. Jakie są słabe strony tego modelu auta?
polecam lekturę forum zależy na co zwracasz uwagę i co jest dla Ciebie priorytetem.
6. Czy mazdy tracą szybko na wartości (jak Peugeoty) czy trzymają cene jak Toyoty?
Środek stawki.
7. Czy problem ze smokiem jest do usuniecia (jaki koszt)?
Podkładki+uszczelka+sylikon+ robocizna od 280PLN –>
Jak dbasz tak masz jeśli ma faktycznie 118tysi i był odpowiednio traktowany – będziesz zadowolony.
2. Czy przy tym przebiegu będę coś musiał w najbliższym czasie zmieniać: rozrząd, dwumasa, dpf...
rozrząd (co 120.000km) – poza tym podstawowa eksploatacja może wyskoczyć jak klocki czy olej z filtrem. Zawieszenie raczej powinno być jeszcze zdrowe.
3. Czy wtryski w tym modelu są trwałe (czy tu są CR czy coś innego)?
Wtryski RF8G – przy świeżych filtrach i dobrej ropie są trwałe. Polecam raz na 15.000km zastosowac produkt do czyszczenia układu wtryskowego np. FORTE ADFC,
4. Czy EGR jest problemowy?
Przy tym przebiegu powinien być nadal bezobsługowy,
5. Jakie są słabe strony tego modelu auta?
polecam lekturę forum zależy na co zwracasz uwagę i co jest dla Ciebie priorytetem.
6. Czy mazdy tracą szybko na wartości (jak Peugeoty) czy trzymają cene jak Toyoty?
Środek stawki.
7. Czy problem ze smokiem jest do usuniecia (jaki koszt)?
Podkładki+uszczelka+sylikon+ robocizna od 280PLN –>
WITAM!
wszystkich użytkowników mazdy!!:).
Przepraszam za ewentualne wpadki. (pierwszy raz na forum).
Proszę o radę.
Pragnę kupić Mazdę 6, benzyna 2,0 2008 lub 2009.
Zostałem skrytykowany (w gronie własnym:) iż za tą cenę można kupić nową kia ceed.
Co Wy sądzicie?
wszystkich użytkowników mazdy!!:).
Przepraszam za ewentualne wpadki. (pierwszy raz na forum).
Proszę o radę.
Pragnę kupić Mazdę 6, benzyna 2,0 2008 lub 2009.
Zostałem skrytykowany (w gronie własnym:) iż za tą cenę można kupić nową kia ceed.
Co Wy sądzicie?
-
andrzejsenior
Równie dobrze można i kupić Pandę na wypasie itd.
Ja zanim kupiłem GH tez brałem inne marki pod uwagę może nie KIA ale brani hultaj I30 nowy wchodził w grę. Ale jeśli szukasz używanej GH to podejrzewam ze w tym budżecie nowa KIA to będzie gola raczej
Ja zanim kupiłem GH tez brałem inne marki pod uwagę może nie KIA ale brani hultaj I30 nowy wchodził w grę. Ale jeśli szukasz używanej GH to podejrzewam ze w tym budżecie nowa KIA to będzie gola raczej
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Z benzynką żadnych kłopotów, nic się nie dzieje. Disel....... musisz mieć głęboką kieszeń w razie naprawy.
zor-ro1970 napisał(a):Disel....... musisz mieć głęboką kieszeń w razie naprawy.
Typowe z działu Fakty i mity, bez przesady.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Inna sprawa ze czesto ludzie nie traktują diesli tak jak powinni. Pałują na zimnym silniku, nie dbają o turbine, leja jakas ropę z maszyn rolniczych a później że się psuje. Ja slysze to z każdej strony.
Jedno trzeba przyznać ze benzyna jest odporniejsza na zaćmienia umysłów, ale jak się zacznie sypać to koszty takie same jak diesla. Oba silniki jak i większość aut jest takie ze jak dbasz tak masz.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Czy w Mazdach 6 GH z silnikami 2.0 147 KM, 1.8 120 KM, czyli opracowanymi we współpracy z Fordem zdarza się problem związany ze spalaniem oleju silnikowego np. w wyniku zapiekających się pierścieni tłokowych? Spojrzałem na dział M6 GG – GY i tam jest duży topik o spalaniu oleju przez Mazdy i pojawiają się też te silniki.
Tak się zastanawiam czy Mazda coś w tych silnikach poprawiała – w szczególności dla wersji GH M6.
Tak się zastanawiam czy Mazda coś w tych silnikach poprawiała – w szczególności dla wersji GH M6.
- Od: 6 lut 2014, 22:32
- Posty: 9
- Skąd: lubelskie
- Auto: Pug 207 1.6 VTI.
Po długiej nieobecności na forum znowu chciałbym zakupić Mazdę. Poprzednią (626 GE FS) jeździłem 7 lat i do tej pory wspominam z sentymentem. A teraz do konkretnie. Mam zamiar kupić Mazdę 6 w manualu w benzynie i do założenia LPG po 2008 r.
1. Na co zwrócić uwagę przed kupnem? Silnik nie ma znaczenia bo już nie muszę pierwszy ruszać spod świateł i na dodatek dwójka prawie dorosłych dzieci na pokładzie.
2. Awaryjność
3. Elektryka bo teraz jeżdżę Peugeotem 607 2.7Hdi i dzień bez jakieś zapalonej kontrolki to jak wygrana w Lotto
1. Na co zwrócić uwagę przed kupnem? Silnik nie ma znaczenia bo już nie muszę pierwszy ruszać spod świateł i na dodatek dwójka prawie dorosłych dzieci na pokładzie.
2. Awaryjność
3. Elektryka bo teraz jeżdżę Peugeotem 607 2.7Hdi i dzień bez jakieś zapalonej kontrolki to jak wygrana w Lotto
- Od: 20 maja 2004, 18:53
- Posty: 51
- Skąd: Sulejówek
- Auto: PEUGEOT 607 2,7HDI
Noszę się z zamiarem kupna 6 z 2007 roku z silnikiem 2.0 147KM,
raczej będę ją gazował, dlatego pytam, jak sprawuje się instalacja Vialle.
raczej będę ją gazował, dlatego pytam, jak sprawuje się instalacja Vialle.
-
tomasz87
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości