Honda v Mazda

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez bartek_bart » 4 gru 2012, 22:18

Witam

Od ponad 5 lat nie jestem posiadaczem mazdy ( obecnie Honda accord ) ale ze względów na powiększoną rodzinę będę chyba zmuszony zamienić mojego accorda na coś większego. Chodzi mi po głowie jakiś mini van z opcją 7 osobową. Zawsze podobała mi się mazda 5 i teraz jest to mój główny faworyt. Również od ponad 5 lat mam dieslu stąd myślałem o 5 w diesle ale niestety problemy z dpf i wszystkie z tym związane sprawy przekreślają ten silnik. Pozostaje więc benzyna w wersji 2 litry. Interesuje mnie wersja sport bo jest ładniejsza niż ts2 lub furano ( to chyba specjalna edycja dostępna w UK ). Czytałem trochę opinii na polskich jak i angielskich stronach i trochę przeraża mnie problem ze zdzieraniem opon ( kupowanie nowych co 10tyś km to lekka porażka tym bardziej na tył ). Czytałem również opinie o problemach z mechanizmem przesuwanych drzwi i o tym że naprawa jest droga.

Czy są jeszcze jakieś znane problemy w tym modelu które występują dość często?? Na co zwracać uwagę przy kupnie??

Pozdrawiam Bartek ( może znowu powrócę do grona mazdowiczów <oczko> )
Ostatnio edytowano 4 gru 2012, 22:23 przez bartek_bart, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Wojtek » 4 gru 2012, 22:23

bartek_bart napisał(a):trochę przeraża mnie problem ze zdzieraniem opon ( kupowanie nowych co 10tyś km to lekka porażka tym bardziej na tył ).

poczytaj dzial... masz tam tanie rozwiazanie w/w problemu ;)

bartek_bart napisał(a):Czy są jeszcze jakieś znane problemy w tym modelu które występują dość często?

czytaj dzial... caly jest eksploatacyjny...
do tego Opinie o modelu i na deser zapraszam do dzialu: Nasze Mazdy – M5
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartek_bart » 4 gru 2012, 22:30

Wojtek napisał(a):poczytaj dzial... masz tam tanie rozwiazanie w/w problemu ;)


Na pewno będę czytał dział w miarę możliwości jednak na to potrzeba troszkę czasu... :D
Czasami zastanawiam się czemu Honda nie ma jakiegoś vana pokroju "5" i do tego silnik i-ctdi i byłaby super furka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Wojtek » 4 gru 2012, 22:34

bartek_bart napisał(a):Na pewno będę czytał dział w miarę możliwości jednak na to potrzeba troszkę czasu... :D

przestan... wszystkie aktywne watki masz na pierwszej stronie... hahaha

wlacznie z tym:
Geometria kół w M5 – Problem ze znacznym zużyciem (ścinaniem) opon na tylnej osi.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Koenig » 7 gru 2012, 16:53

bartek_bart napisał(a):Czasami zastanawiam się czemu Honda nie ma jakiegoś vana pokroju "5" i do tego silnik i-ctdi i byłaby super furka


Honda ma jakies vany, np FRV czy Odyssey lub Shuttle. Ale nie znam tych aut, nie wiem jakie tam są silniki.
Ale i tak M5 ładniejsza :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 15:38
Posty: 10
Skąd: małopolska

Postprzez bartek_bart » 9 gru 2012, 01:33

Koenig napisał(a):
bartek_bart napisał(a):Czasami zastanawiam się czemu Honda nie ma jakiegoś vana pokroju "5" i do tego silnik i-ctdi i byłaby super furka


Honda ma jakies vany, np FRV czy Odyssey lub Shuttle. Ale nie znam tych aut, nie wiem jakie tam są silniki.
Ale i tak M5 ładniejsza :)


Frv to nie van... jak dla mnie to osobówka z upchniętymi 3 fotelami w pierwszym rzędzie, Odyssey lub Shuttle dawno nie sprzedawane na rynku europejskim także najmłodsze z nich mają od 12-15 lat czyli przestarzałe dziadki :D W tej chwili Honda nie oferuje nic pokroju M5 na rynku europejskim :( Pewnie, że M5 ładniejsza dlatego z silnikiem 2,2 i-ctdi byłoby to super auto jednak Honda nikomu nie dostarcza swojego silnika... ( a jest to jeden z najlepszych diesli na rynku i nie pisze tego dlatego, że go mam bo wszędzie można znaleźć bardzo dobre opinie o tym silniku. Jest praktycznie bezproblemowy na łańcuchu bez dpf i innych wynalazków a i tak spełnia normę euro 4 i w UK jest niski Tax na niego ) Chciałbym M5 w dieslu ale nie mazdy... Jak słyszę że z powodu dpf auto może stanąć na drodze to już to dyskwalifikuje ten silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez jarku007 » 12 gru 2012, 01:06

bartek_bart napisał(a):Jak słyszę że z powodu dpf auto może stanąć na drodze to już to dyskwalifikuje ten silnik
Kolego – prawidłowo eksploatowany silnik mzr-cd z dpf nie będzie dawał problemów użytkownikowi to 1 – a 2 to to że silnik hondy diesla w niczym nie jest lepszy od diesla mazdy – tylko się nie sprzeczaj bo w rodzinie mam CRV 2008 w dieslu i wiem jak " to " jeździ – moim zdaniem Mazdy silnik lepszy .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez iwi » 12 gru 2012, 09:37

bartek_bart napisał(a):Jak słyszę że z powodu dpf auto może stanąć na drodze to już to dyskwalifikuje ten silnik

Poza tym to nie staje na drodze tylko wchodzi w tryb serwisowy (mniejsza moc, ale i tak można jechać – przejechałem tak z Torunia do Krakowa :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez brencik » 12 gru 2012, 12:11

iwi napisał(a):wchodzi w tryb serwisowy

Chyba awaryjny,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez iwi » 12 gru 2012, 17:21

brencik napisał(a):Chyba awaryjny,
– Masz racje – ale i tak wiedziałeś o co chodzi :)

Wczoraj zauważyłem na swojej nowiutkiej kostce plamy spod samochodu.
Odwiedziłem dzisiaj Serwis no i niestety 120zł za ekspertyzę że Dogrzewacz silnika przecieka (Webasto) z jakiegoś otworu technologicznego.
Nie wiem jak u Was ale rocznik 2006 jest coś pechowy.
W serwisie koszt wymiany około 4000zł.

Podjechałem do serwisu klimatyzacji i niestety nie naprawiają WEBASTA od Mazdy

Podjechałem do lokalnego serwisu i powiedzieli, żebym poszukał na alledrogo bo nie spotkali się żeby ktoś to naprawiał, ale na odchodnym powiedzieli że dodatkowo mam wyciek na wale rozrządu.
Przed wakacjami wymieniałem rozrząd za parę tys zł i po 15kkm znowu ta sama robota.
Albo Wy koledzy macie szczęście albo nie piszecie o swoich troskach związanych z tą piękną Marką.
Samochód rewelacyjny, ale płacić po kilka tysięcy zł co pół roku to trochę przesada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez bartek_bart » 12 gru 2012, 23:01

jarku007 napisał(a):
bartek_bart napisał(a):Jak słyszę że z powodu dpf auto może stanąć na drodze to już to dyskwalifikuje ten silnik
Kolego – prawidłowo eksploatowany silnik mzr-cd z dpf nie będzie dawał problemów użytkownikowi to 1 – a 2 to to że silnik hondy diesla w niczym nie jest lepszy od diesla mazdy – tylko się nie sprzeczaj bo w rodzinie mam CRV 2008 w dieslu i wiem jak " to " jeździ – moim zdaniem Mazdy silnik lepszy .


domyslałem się, że taka będzie reakcja... no cóż widać że każdy chwali to co ma... ale trzeba być obiektywnym. Mam tego diesla 2 lata i wymieniam tylko olej. mam znajomych którzy go użytkowują i nikt nie narzeka. Jak dla mnie i-ctdi jest lepszy choćby na brak problemowego dpf. A w czym według Ciebie diesel mazdy jest lepszy od hondy?? Podaj jakieś powody a nie subiektywną ocenę. Znajomi, którzy mieli mazdy w dieslu zgodnie twierdzili albo 2,0 bez dpf który występował w M6 przed liftem albo nowy 2,2. To, że u Ciebie w rodzinie ktoś ma problemy jeszcze o niczym nie świadczy. Zawsze może się zdarzyć bardziej problemowy model ale ich odsetek jest znacznie mniejszy. Bezproblemowy diesel to taki który jeździ nie tylko na dłuższych trasach ale i taki który jeździ tylko w koło "komina"

Proponuję poczytać opinię użytkowników na zagranicznych forach. Polecam parkers.co.uk czy choćby opinie, które są na auto trader uk. Dużo negatywnych odnośnie diesla 2.0 mazdy a odnosnie hondy wręcz przeciwnie. Zresztą na tutejszym forum też nie brakuje tematów odnośnie problemów z dpf

P.s poszę wyjaśnij mi " Jak to jeździ " bo chyba nie wiem <rotfl> Może czegoś się dowiem... przygotuję się na możliwe problemy których nie mam i o których nie słyszałem... według mnie i nie tylko jeździ bardzo dobrze i co najważniejsze całkowicie bezproblemowo <diabełek>

Dopisano 12 gru 2012 22:09:

iwi napisał(a):
bartek_bart napisał(a):Jak słyszę że z powodu dpf auto może stanąć na drodze to już to dyskwalifikuje ten silnik

Poza tym to nie staje na drodze tylko wchodzi w tryb serwisowy (mniejsza moc, ale i tak można jechać – przejechałem tak z Torunia do Krakowa :) )


hehe a jakie to ma znaczenie?? nie wyobrażam sobie sytuacji gdy jadę np w trasę o 2tyś km ( z uk do Polski ) z małymi dziećmi na pokładzie i auto wchodzi w tryb awaryjny... i co mam tak jechać całą trasę?? takie sytuacje nie powinny mieć miejsca... Nawet klekotami tdi od vw robiłem takie trasy dziesiątki razy i nigdy nie zawiodły. Ponownie polecam poczytac zagraniczne strony na których nie brakuje rozżalonych ludzi którym auta staneły i jedynie laweta do dilera na czyszczenie lub wymiane dpfu..

jak dla mnie ten silnik nie wchodzi w grę, jeśli kupie m5 to jedynie w benzynie. mniej problemowe

Dopisano 12 gru 2012 23:49:

iwi napisał(a):Przed wakacjami wymieniałem rozrząd za parę tys zł i po 15kkm znowu ta sama robota.
Albo Wy koledzy macie szczęście albo nie piszecie o swoich troskach związanych z tą piękną Marką.
Samochód rewelacyjny, ale płacić po kilka tysięcy zł co pół roku to trochę przesada.


No i sam widzisz jak jest... a kolego wyżej twierdzi że to diesel hondy jest do pupy a tu takie wydatki i problemy u mazdy. Rozrząd w i-ctdi na łancuchu więc nie ma takich problemów. Kolejny obiektywny powód dla którego śmiem twierdzić że to lepszy silnik.

Niestety ale wielu nie pisze o problemach robiąc dobrą minę do złej gry, poniekąd dlatego czytam opinie na zagranicznych forach. ( szczególnie angole są szczerzy )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez iwi » 13 gru 2012, 02:25

Jeśli chcesz kupić HONDE to kup, to forum jest dla miłośników i użytkowników MAZDY.
Silnik chodzi jak złotko, zapala na dotyk rozpędza prawie 2t samochód błyskawicznie – ogólnie bajka
A to że cieknie to inna sprawa – niezwiązana z silnikiem tylko z pechowym modelem no i dla mnie nierozwiązywalna.
Simeringi robi parę firm na świecie i raczej tego nie robi ani Mazda ani Honda – jak trafisz na feralny model to tak już masz.
Znajdź mi Hondę 7 miejscową z rozsuwanymi drzwiami to może w przyszłości wymienię się :)
a tak będę naprawiał do skutku bo na razie autko mi się podoba i nic tego nie zmieni.

Dopisano 13 gru 2012, 01:31:

bartek_bart napisał(a):Rozrząd w i-ctdi na łańcuchu więc nie ma takich problemów.

a co tutaj ma łańcuch do wycieków.


bartek_bart napisał(a):nie wyobrażam sobie sytuacji gdy jadę np w trasę o 2tyś km ( z uk do Polski ) z małymi dziećmi na pokładzie i auto wchodzi w tryb awaryjny...

a czy Ty kiedykolwiek jechałeś na takim trybie że się wypowiadasz? Silnik jest mniej dynamiczny, ale i tak do 140km/h na autostradzie idzie – jeździsz z dziećmi to więcej nie potrzebujesz jechać dla swojego i naszego bezpieczeństwa.

Kolego kup sobie Hondę i idź na forum Hondy lub kup Mazdę z silnikiem benzynowym i ciesz się nowym zakupem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez bartek_bart » 13 gru 2012, 02:43

iwi napisał(a):Jeśli chcesz kupić HONDE to kup, to forum jest dla miłośników i użytkowników MAZDY.


czemu mam wrażenie,że ludzie nie czytają tego co się pisze...?
Honde mam i druga nie jest mi potrzebna... A, że chce kupić większe auto i M5 mi się podoba to tu zagladam. To, że ten diesel mi nie pasuje nie znaczy, że nie lubię Mazdy. Jakbyś zwrócił uwagę to już kiedyś miałem Mazde i wspominam miło choć nie była bezproblemowa.

Dopisano 13 gru 2012 1:44:

iwi napisał(a):Znajdź mi Hondę 7 miejscową z rozsuwanymi drzwiami to może w przyszłości wymienię się :)
a tak będę naprawiał do skutku bo na razie autko mi się podoba i nic tego nie zmieni.


Jak już pisałem wyżej takowej w chwili obecnej Honda nie oferuje toteż Mazda jest na celowniku

Dopisano 13 gru 2012 1:45:

iwi napisał(a): bartek_bart napisał(a):Rozrząd w i-ctdi na łańcuchu więc nie ma takich problemów.


a co tutaj ma łańcuch do wycieków.


Chodziło mi o to , że nie trzeba wymieniać rozrządu a wiec nie ma problemu a i kaska w kieszeni

Dopisano 13 gru 2012 1:47:

iwi napisał(a):a czy Ty kiedykolwiek jechałeś na takim trybie że się wypowiadasz? Silnik jest mniej dynamiczny, ale i tak do 140km/h na autostradzie idzie – jeździsz z dziećmi to więcej nie potrzebujesz jechać dla swojego i naszego bezpieczeństwa.


Na szczęscie nie jechałem bo żadne dotychczasowe auta nie robiły mi takich psikusów :D zresztą to raczej żaden komfort psychiczny jeśli taka sytuacja zdarzy się na poczatku długiej podróży a trzeba jechać dalej

Dopisano 13 gru 2012 1:50:

iwi napisał(a):Kolego kup sobie Hondę i idź na forum Hondy lub kup Mazdę z silnikiem benzynowym i ciesz się nowym zakupem.


Nie potrzebnie mnożysz takie wpisy a wystarczyłoby przeczytać to co pisze. Na forum Hondy jestem od dawna jako posiadacz Hondy jak również na tym jako były posiadacz Mazdy i być może przyszły

p.s myślę , że czas zakończyć rozmowę na ten temat bo brniemy do nikąd. Jesli ktoś jest zadowolony to dobrze ja się zraziłem jeszcze przed zakupem więc sobie odpuszcam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez jarku007 » 13 gru 2012, 03:03

bartek_bart napisał(a):jak dla mnie ten silnik nie wchodzi w grę, jeśli kupie m5 to jedynie w benzynie. mniej problemowe
    tu mamy sedno sprawy – nie ma co się rozpisywać nad dywagacjami kolegi ...
    niechcę Diesla – nie kupuje
    niestać mnie na naprawy – nie kupuję
    boję się o DPF – nie kupuję
    itd itd
    kupuję benzynę – i jest git
bartek_bart napisał(a): widać że każdy chwali to co ma... ale trzeba być obiektywnym. Mam tego diesla 2 lata
    Jeśli chodzi o obiektywizm ...
    to Hondami jeżdze od " zawsze " -czyli od 1 szej połowy lat 90' , a Mazdę mam pierwszą w życiu ...
    Można powiedzieć że Hondę to znam praktycznie na wylot...
bartek_bart napisał(a):P.s poszę wyjaśnij mi " Jak to jeździ " bo chyba nie wiem <rotfl> Może czegoś się dowiem... przygotuję się na możliwe problemy których nie mam i o których nie słyszałem...
    jeździ bardzo dobrze , w końcu sam brata namawiałem do kupna CRV z Dieslem ( nowa salon Archer Kraków )
    a o usterkach Ci nie powiem bo ma dopiero naleciane 40k
    bartek_bart napisał(a):a kolego wyżej twierdzi że to diesel hondy jest do [tiiit
    czy ja napisałem że jest do <dupa> ?
    bartek_bart napisał(a):a tu takie wydatki i problemy u mazdy. Rozrząd w i-ctdi na łancuchu więc nie ma takich problemów. Kolejny obiektywny powód dla którego śmiem twierdzić że to lepszy silnik.
    Jeszcze raz napiszę :
    niestać mnie – to nie kupuję i koniec

    Wracając do wyjasienia :
    Mazda5 kontra CRV oba z dieslem 2.0 143 kontra 2.2 140
    Moje subiektywne odczucia :
    Mazda się szybciej zbiera się w mieście i na autostradzie – sprawdzone w drodze na wakacje , dynamiczniej pokonuje zakręty .
    Praca i dźwięk silnika na tym samym poziomie
    Moim zdaniem to że niektórzy mają problemy z DPF to nie znaczy że wszyscy go mają
    dlatego nie skreślaj Diesla Mazdy.
    A to że Honda ma łańcuch rozrządu – jest mało istotne – chyba że ktoś liczy jak Szkot
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez bartek_bart » 13 gru 2012, 03:17

jarku007 napisał(a): tu mamy sedno sprawy – nie ma co się rozpisywać nad dywagacjami kolegi ...
niechcę Diesla – nie kupuje
niestać mnie na naprawy – nie kupuję
boję się o DPF – nie kupuję
itd itd

kupuję benzynę – i jest git


w woli wyjaśnienia chciałbym diesla bo nimi jeżdżę od 6 lat
czy stać czy nie to już osobista kwestia
tak boję się o dpf ( z jego pomocą i tak mazda produkuje więcej co2 niż i-ctdi bez )

Dopisano 13 gru 2012 2:20:

jarku007 napisał(a):Jeśli chodzi o obiektywizm ...
to Hondami jeżdze od " zawsze " -czyli od 1 szej połowy lat 90' , a Mazdę mam pierwszą w życiu ...
Można powiedzieć że Hondę to znam praktycznie na wylot...


nie twierdzę , że nie ale to chyba bardziej masz doświadczenie z benzyniakami bo pierwszy diesel honda wprowadziła w 2003r

Dopisano 13 gru 2012 2:24:

jarku007 napisał(a): bartek_bart napisał(a):a tu takie wydatki i problemy u mazdy. Rozrząd w i-ctdi na łancuchu więc nie ma takich problemów. Kolejny obiektywny powód dla którego śmiem twierdzić że to lepszy silnik.

Jeszcze raz napiszę :
niestać mnie – to nie kupuję i koniec


ja kupując auto patrzę na to żeby było bezproblemowe i koszty utrzymania jak najniższe... są przyjemniejsze rzeczy na które można wydać zamiast pakować w auto w naprawy.

Dopisano 13 gru 2012 2:29:

jarku007 napisał(a):A to że Honda ma łańcuch rozrządu – jest mało istotne – chyba że ktoś liczy jak Szkot


to jest istotne bo jeśli ktoś ma duże przeloty w km to pozwala zaoszczędzić. Tak jak pisałem wyżej można ja wydać inaczej. A to że jakiś producent buduje silnik na łańcuchu to chwała jemu. Skoro można to po co pakować pasek.

Dopisano 13 gru 2012 2:37:

jarku007 napisał(a):Mazda się szybciej zbiera się w mieście i na autostradzie


w róznych autach różnie się odczuwa prędkość. Jeśli nie zmierzone to cięzko powiedzieć. To co piszesz jest ciekawe bo M5 ma gorsze przyspieszenie od crv no chyba ze mówisz o wersji 6 biegowej to na tym samym poziomie są
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez jarku007 » 13 gru 2012, 11:48

bartek_bart napisał(a):tak boję się o dpf
    Fakt DPF to badziewie wymyślone przez pseudo ekologów by szkodzić użytkownikom aut – ale można z tym żyć w zgodzie jeśli wiemy jak .
    To tak dla info , w Hondach też montują już DPF.
    bartek_bart napisał(a):są przyjemniejsze rzeczy na które można wydać zamiast pakować w auto w naprawy.
    O czym kolega pisze – bo nie bardzo kumam ?!!!
    chyba że o tym że „ktoś-łoś” kupuje Mazde z przebiegem realnym 300k , cofniętym na sławne 120-140k – a potem HALLO HELP – DPF ,Webasto itd itd
    a często ten „łoś” nawet nie spojrzy w instrukcję obsługi – bo po co ?
    Ludzie jeźdzą Mazdami ( i nie tylko ) z DPFnawet nie mając pojęcia o tym wynalazku i nie mają żadnych problemów z tym ustrojstwem . Poprostu troszeczkę wiedzy technicznej , obycia z instrukcją a i nawet Daewo Tico można 300k bez problemów zrobić ( jak mój sąsiad ) . Weź sobie Kolo zobacz ranking testów długodystansowych 100k – auto bilda – a nie pierdziel głupot że ten silnik się psuję . Jak ktoś jest zlewuś z obsługi to i nawet Merca załatwi na cacy.
bartek_bart napisał(a):ale to chyba bardziej masz doświadczenie z benzyniakami
    Tak to prawda , obecnie już mam 6 Honde ... i następna też będzie Honda – only benzyna <spoko>
    A Mazdę kupiliśmy bo Honda nie miała fajnego Vana 7msc z Dieslem w ofercie a nie chciałem jeździć jak inni Corollą Verso .
    bartek_bart napisał(a):w rożnych autach różnie się odczuwa prędkość. Jeśli nie zmierzone to cięzko powiedzieć. To co piszesz jest ciekawe bo M5 ma gorsze przyspieszenie od crv no chyba ze mówisz o wersji 6 biegowej to na tym samym poziomie są
    Widzę że kolega nie jest przygotowany do tematu.
    Śmiem twierdzić że nie miałeś nawet okazji się przejechać jakąkolwiek Mazdą 5 mzr-cd – bo byś wiedział że w Dieslu są tylko 6gear. Pewnie opierasz się na danych katalogowych – a to błąd. Przejedź się Sam – a potem pisz !! !!.
    Ja mam okazję przebywać na codzień z jednym i drugim – i wiem co pisze.
    Silnik Hondy jest OK – ale akurat bardziej dynamiczny jest silnik Mazdy .
    Jeszcze jeden ważny aspekt dla Ciebie ( i nie tylko )
    Na autostradzie przy prędkościach 120-160 km/h
    Mazda5 spala niewiele ponad 7L/ 100km a CRV prawie 9L

    ale to tak na marginesie i nie zrozum mnie źle – ale wydaje mnie się że szukasz kwadratowych jaj.
    Wesołych Świąt !! !!


    Z mojej strony to OT – finito .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez bartek_bart » 13 gru 2012, 15:49

jarku007 napisał(a):To tak dla info , w Hondach też montują już DPF.


wiem o tym montują go do drugiej generacji swojego diesla czyli i-detec

Dopisano 13 gru 2012 14:51:

jarku007 napisał(a):O czym kolega pisze – bo nie bardzo kumam ?!!!


choćby kolega iwi wyzej pisał o problemach, zresztą jest ich dużo również na tym forum

Dopisano 13 gru 2012 14:53:

jarku007 napisał(a):Ludzie jeźdzą Mazdami ( i nie tylko ) z DPFnawet nie mając pojęcia o tym wynalazku i nie mają żadnych problemów z tym ustrojstwem .


a to ciekawe skoro przy mazdowskim dpfie trzeba kontrolować czesto poziom oleju bo rośnie i olej może być do wymiany już po kilku tyś km

Dopisano 13 gru 2012 15:00:

jarku007 napisał(a):Widzę że kolega nie jest przygotowany do tematu.
Śmiem twierdzić że nie miałeś nawet okazji się przejechać jakąkolwiek Mazdą 5 mzr-cd – bo byś wiedział że w Dieslu są tylko 6gear. Pewnie opierasz się na danych katalogowych – a to błąd. Przejedź się Sam – a potem pisz !! !!.


miałem okazje prowadzić M5 ale w benzynie. rzeczywiście może mi się pomyliło z benzyną bo tam były 5 i 6 biegowe skrzynie. Ponadto kolega miał M6 w dieslu ( 136KM ) i tam była skrzynia 5 to też mogło wprowadzić mnie w błąd. Tak masz rację , że opieram się na danych katalogowych bo innej opcji nie mam. W sumie jak będę miał okazję to to sprawdzę bo owy wyżej wymieniony kolega twierdził , że jechał swoją mazdą 240km/h na autostradzie na prostym odcinku podczas gdy dane katalogowe mówią że auto jedzie ok 200km/h więc może mazda strasznie zaniża dane...

Dopisano 13 gru 2012 15:03:

jarku007 napisał(a):ale to tak na marginesie i nie zrozum mnie źle – ale wydaje mnie się że szukasz kwadratowych jaj.
Wesołych Świąt !! !!


a są takie?? :D poprostu tu zajrzałem spytałem , wyraziłem swoją opinię ale zostało to odebrane jak atak na najwyzsze świętości a potem już się posypało.

Rownież życzę Wesołych i odłączam się od rozmowy bo nie ma sensu tego dłuzej ciągnąć w nieskończoność. Jak kupię jakąs Mazde 5 to się pochwalę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Krzemol » 14 gru 2012, 01:55

iwi napisał(a):Albo Wy koledzy macie szczęście albo nie piszecie o swoich troskach związanych z tą piękną Marką.
Samochód rewelacyjny, ale płacić po kilka tysięcy zł co pół roku to trochę przesada.

Dwa lata od zakupu – rozrząd, amortyzatory z tyłu, klocki hamulcowe, raz wypalanie DPF w serwisie, 2x olej. Więcej grzechów nie pamiętam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez naiLo » 14 gru 2012, 11:38

Ponad rok użytkowania – turbina, amortyzatory z przodu, 3 komplety gum stabilizatora, 2razy olej.
Zero problemów z DPF mimo że auto jeździ prawie cały czas po Krakowie !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez jarku007 » 14 gru 2012, 16:51

bartek_bart napisał(a):zostało to odebrane jak atak na najwyzsze świętości
    Nie , nie to nie tak Kolego !!
    Daleko mi do tego by być Mazdo Maniakiem
    Bardziej można powiedzieć że jestem Hondo Maniak

    Mazda 5 nie jest autem wolnym od wad ( a jest takie które ich nie ma ? )
    Najbardziej denerwuje mnie w niej np:
    słabiutki lakier podatny na zarysowania
    słabej jakości materiały we wnętrzu
    brak nawiewów w 2 i 3 rzędzie ( wersja oczywiście EU ) <co?>
    nie wspominając o jednym tylko podłokietniku z przodu <lol>
    itp pierdoły

    Jeśli chodzi o silnik Diesla z DPF to jest inna kwestia .
    W obecnych czasach gdy ekolodzy są „ pierwsi po Bogu” możemy zapomnieć o niepsujących się , trwałych i ekonomicznych DIESLACH . Dotyczy to wszystkich producentów a nie tylko Mazdę . Z tym pożal się Boże rozwiązaniem da się żyć i trzeba nauczyć się tak postępować by nie dostarczał on ( DPF ) nam problemów . Można go także obejść – wywalić ale jak to będzie z trwałością silnika na dłuższą metę – kto to wie ? .
    Teraz to nawet chodzą słuchy o zamiarze wprowadzenia rozwiązań typu FAP/DPF w benzyniakach ( to się dopiero będzie działo <lol> )

    Dlatego po 4 latach eksploatacji M5 z Dieslem powiem tak.
    Silnik jest naprawdę super – tylko trzeba o niego dbać ( tylko olej Dexelia DPF, podkładki , smok )
    a będzie jeździł i jeździł . W Niemczech jeżdżą nawet na Taxówkach M5 z Dieslami – a nie kulają się tylko po autostradach !! !!

    Oczywiście mogę się od powyższego stwierdzenia mylić
    bo co tam – mam przeleciane obecnie tylko niecałe 60 tyś km .
bartek_bart napisał(a):kolega twierdził , że jechał swoją mazdą 240km/h na autostradzie
    Niewierz nigdy kobiecie – sorry koledze :)
    Liczniki owszem przekłamują in + ale nie bagatela 20 % <ok>
    Maksymalnie jechałem M5 licznikowo 200 km/h ( w/g gps-u Garmina 194 km/h )
    i jeszcze by poszła więcej – tylko drogi brakło <lol> a na drugą taką odwago/głupotę już się nie zdecydowałem <glupek2> ( w/g danych vmax M5 z 143KM/360Nm – to 197 km/h )
    Wesołych Świąt
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości

Moderator

Moderatorzy Moto