Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez zielony110 » 21 mar 2012, 14:52

cheatah napisał(a):Zakladam ze montazysta w momencie montazu przepina odpowiednie kabelki z lamp zamontowanych standardowo do nowo zainstalowanych diodowych lamp. Albo moga Ci sie swiecic 2 pary jak wolisz.

i wszystko jasne.
Dzieki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez ikea » 21 mar 2012, 15:06

W tej klasie, a już na pewno za tą cenę LED powinien być w cenie, a nie za dopłatą ok. 2 tys. zł, że dali ciała to mało powiedziane.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 10:58
Posty: 30

Postprzez glowasiek » 21 mar 2012, 15:39

dokladnie :| kazda marka produkuje teraz fury z diodowymi swiatlami dziennymi a ci taka fuszerke robia :(
Dobrze chociaz te ORI dzienne swiatla swieca ? czy wyglada to raczej jak wlaczone psotojowki, a jedyna roznica sa mocniejsze zarowki ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez ikea » 21 mar 2012, 16:58

Mam pytanie do zielony110 – czy w UK Mazda CX-5 jest z szyberdachem? Widziałem recencję z USA i tam jest taka warsja.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 10:58
Posty: 30

Postprzez zielony110 » 21 mar 2012, 17:13

ikea napisał(a):Mam pytanie do zielony110 – czy w UK Mazda CX-5 jest z szyberdachem?

Ta ktora ja testowalem byla bez.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez ikea » 21 mar 2012, 17:33

Mi chodzi o to czy w sprzedaży jest dostępna z szyberdachem, bo w Polsce nie ma takiej wersji, jest jak pisałem w USA.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 10:58
Posty: 30

Postprzez piotrriv » 21 mar 2012, 18:14

Pogadaj z dealerem. Ściągnie Ci wersję niemiecką (za szyber dopłacisz 750 ojro), tyle, że nie będziesz miał dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych. Żaden CX-5 w wersji skandynawskiej nie ma i na razie nie będzie miał szyberdachu bo tak ktoś z góry dogadał się z japońcami. Tak samo jak masz zestaw naprawczy zamiast zapasowego koła, które na niektórych rynkach występuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez tubis85 » 23 mar 2012, 20:24

Przejechałem już trochę tym autem mogę podzielić się kolejnymi uwagami a więc:

na plus – xenony świecą naprawdę mocno mam wrażenie że aż za mocno dla tych co jada naprzeciwko
– spalanie jest oki dociera się teraz jest średnia 8,8l więc na takie auto to rewelacja
-i-stop powoli się przyzwyczajam ale ciężko mi się przyzwyczaić


na minus – wyciszenie przy prędkości 120 up słabe tu mazda mogłaby się uczyć np od Audi a3 którym jeździłem wcześniej tam przy 150 było jeszcze znośnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 19:14
Posty: 33 (1/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda Cx5 4x4 Pb

Postprzez zielony110 » 23 mar 2012, 23:41

ikea napisał(a):czy w UK Mazda CX-5 jest z szyberdachem?

Bylem dzisiaj w ASO aby sie dowiedziec i wszystkie CX-5 w UK beda bez szyberdachow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez piotrriv » 24 mar 2012, 08:04

Kurcze jak też wyraźnie słyszałem na jeździe testowej fakt, że po przekroczeniu 4k obrotów zrobiła się nagle głośna. Tubiś mówi to samo. Ma automat jak na testowej. Humerus chwali wyciszenie a posiada w manualu – może manual jest cichszy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez cheatah » 24 mar 2012, 13:46

Humerus napisał(a):Dowiedziałem się że cx5 jeździ na 0 w20, co wydaje się dziwne ze względu że ma słabe parametry smarowania w wyższych (czytaj normalnych letnich) temperaturach.


Na pierwszy rzut oka, faktycznie dziwne, ale po glebszym zastanowieniu wydaje sie rozsadne. Oleje 0w20 stosowane sa w nowych silnikach japonskich (mazda, toyota, honda) ze wzgledu na zmniejszone tarcie, szczegolnie na zimnym silniku, co wplywa na oszczesdnosci na paliwie. Zmniejszone obciazenia to rowniez wieksza moc.
Olej tez jest bardziej plynny, przez co szybciej dociera do miejsc smarowania – zapewne ze wzgledu na i-stop.

Z ciekawostek to oleje 0w20 stosowane sa w sporcie na kwalifikacjach, gdzie obciazenia silnika sa duze, ale krotkotrwale.

BTW Humerus, wiesz jakiej firmy olej Mazda leje?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 20:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez Humerus » 24 mar 2012, 13:48

Mazda oryginal oil supra 0w-20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 22:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez Piteremiter » 24 mar 2012, 14:18

Witajcie
To mój pierwszy post więc chciałem wszystkich przywitać.
Przeglądam od pewnego czasu wątek o cx-5 gdyż pod koniec maja rownież stanę sie jej posiadaczem.
Jeśli można to kilka uwag :
– jeździłem na jeździe próbnej benzyna w automacie i podobnie jak poprzednicy uważam ze auto przy spokojnej lightowej jeździe jest bardzo ciche i elastycznie reaguje na dotyk pedału gazu, przy mocniejszym depnieciu powyżej 4 tys dostaje sie do kabiny pomruk silnika ale w mojej ocenie dźwięk ten jest bardzo fajny i w żadnym razie nie jest uciążliwy
– auto daje na prawdę wielka frajdę z jazdy, miałem okazje pojeździć wieczorem po Warszawie ponad godzinę i nie chciałem z niego wysiadac,
-wykończenie jak na Japończyków jest zaskakująco dobre i stanowi wielki przeskok chociażby do "6-ki" która jeżdżę
-ostatnio porownywalismy z kolega wyposażenie mojego przyszłego auta i x3 ktora właśnie zamówił za ponad 250 tys, długo studiował i stwierdził ze jedyna rzeczą której nie ma w passion a jest u niego jest regulowane zawieszenie, jest natomiast kilka rzeczy które są w mazdaspeed a nie ma w BMW więc myśle ze delikatne porównania tych aut z lekkim przymrużeniem oka maja sens
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 13:46
Posty: 115
Auto: CX-5 2.0 AT AWD SkyPassion
(byla Mazda 6. 2.0l. 2008 r)

Postprzez Humerus » 24 mar 2012, 15:52

wg instrukcji w europie oleje

API SL/SM lub ACEA A3/A5 // 10W-40, 5W-30, 0W-30 // zalecane oleje: Mzada original oil 5W-30 ULTRA
dla 5W-20 zalecanego brak

API SL/SM/SN // 0W-20 // zalecany: Mzada original oil 0W-20 Supra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 22:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez piotrriv » 25 mar 2012, 08:25

Właśnie widziałem zapowiedź na TVN Turbo testu CX-5. Dziś o 11-stej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez ikea » 25 mar 2012, 11:25

W automaniaku podali, że pali poza miastem jakieś 10,4 litra
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 10:58
Posty: 30

Postprzez Humerus » 25 mar 2012, 13:25

brednie podali, na jeździe testowej na automacie na niedotartym silniku godzina po mieście i gdzie się tylko dało gaz do dechy palil 9.4L.

w manualu przebieg już ponad 2200km, średnia prędkość 55km/h, spalanie 7,7 ale już go nie oszczędzam. po ok 1800km kiedy miałem fazę ekonomicznej jazdy spalanie zeszło do 6.8L ale raczej nie przekraczałem 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 22:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez Pawko_6 » 25 mar 2012, 15:14

piotrriv napisał(a):CX-5 ma światła dzienne, tyle że nie diodowe. Zwykłe żarówkowe (to te pierwsze od środka maski).

A czy to nie jest tak, że świecą światła drogowe, wysterowane chyba na ok. 20W, podobnie jak bardzo często występuje to w autach z USA lub Kanady?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez piotrriv » 25 mar 2012, 17:13

Pawko_6 napisał(a):
piotrriv napisał(a):CX-5 ma światła dzienne, tyle że nie diodowe. Zwykłe żarówkowe (to te pierwsze od środka maski).

A czy to nie jest tak, że świecą światła drogowe, wysterowane chyba na ok. 20W, podobnie jak bardzo często występuje to w autach z USA lub Kanady?


Drogowe to "długie" a tymi nie są na pewno bo to nie ksenony.

No i zgadzam się z Humerusem – Maznas autorytet... pamiętam czasy gdy pracował w Auto Motor i Sport i jakoś zawsze tak były zestawiane fury, że japońce dostawały bencki. Poza tym Mazda dała niedotarty wóz i tyle. Połowę czasu antenowego chrzanił o silniku Wankla zamiast opowiedzieć o nowych technologiach w CX-5. Wniosek dla ignoranta po obejrzeniu programu – dobry silnik bo pali 10 a nie 12 jak reszta. No super.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Pawko_6 » 25 mar 2012, 19:48

piotrriv napisał(a):Drogowe to "długie" a tymi nie są na pewno bo to nie ksenony.

Wyjaśnij tą zależność "długich" do ksenonów, bo nie rozumiem.

piotrriv napisał(a):Wniosek dla ignoranta po obejrzeniu programu – dobry silnik bo pali 10 a nie 12 jak reszta. No super.

A czego Ty więcej oczekiwałeś? Bardzo pozytywny test, wymienił chyba wszystkie zalety tej konstrukcji. Sprzedawca lepiej by tego auta nie zareklamował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: wojtass231 i 48 gości

Moderator

Moderatorzy Moto