Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez glx » 22 maja 2014, 21:15

fomicz napisał(a):
glx napisał(a):– jak wygląda sprawa domykania szyb z kluczyka?

Chyba nie ma w ogóle ale nie jestem pewny.

No to bardzo zła informacja. Teraz parkuje auto pod domem, zamykam z pilota ale szyby i szyberdach są uchylone. Na wieczór siedząc w domu przytrzymuje przycisk zamykania i wszystkie szyby się zamykają.

– czy CX-5 ma wskaźnik temperatury silnika?

Nie. Jest tylko kontrolka temperatury.

To też jest dziwne. Tak mam w 15letnim Seicento.

W B6 sedan pojemność to ~520-530 l. Chyba, że nie masz koła zapasowego, to wtedy doliczają to co jest pod podłogą stąd to Twoje 565, gdyby bagażnik miał taką pojemność byłby bezkonkurencyjny.
Ja przesiadłem się z B6 (cały czas posiadam Passata).
Mieściliśmy się w Passacie, mieścimy się w CX5. |Bagażnik jest troszkę płytszy, więc czasami mam problem z bardzo dużymi walizkami. Jak poukłada się trochę lepiej to wchodzi to samo.
Z układaniem poza roletę uważałbym – CX5 nie ma siatki rozdzielającej przedział pasażerski.

Dzięki za poprawkę w sprawie pojemności bagażnika w Passacie. Oczywiście mam pełnowymiarowe koło w bagażniku. Co do ładowania powyżej rolety to widziałem, że można kupić taką kratkę uniwersalną rozdzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej.

Wielokrotnie pisałem- to czego mi brakuje (lub minusy) w CX5:
– gorsze przyspieszenie niż Passat B6 2.0 DSG (mój ma chipa na ~160 KM) mimo podobnej mocy.

Ja tez mam 2.0 TDi ale oryginalny 170KM w DSG. Jeździ się świetnie.

– brak systemu autohold przy skrzyni automatycznej (fajna rzecz w Passacie)

Fakt że przydatne, ale używam rzadko. Wkurza mnie delikatne szarpnięcie podczas ruszania gdy włączony jest AutoHold.

– brak regulacji fotela pasażera (teraz podobno już jest)
– brak kratek wentylacyjnych na tylną kanapę (przy dłużej jeździe auto się dobrze schładza ale początkowo jest gorąco)

Tego to całkowicie nie rozumiem. Po prostu chcieli przyoszczędzić kosztem wygody klienta czy jak?

– nieporównywalne spalanie tych dwóch aut :)

Noo, SUV to większy klocek. Wg spritmonitor średnia dla Diesla z AT to 7,5l/100km. Teraz w Passacie moja średnia z 1700km to 6,2l (50% miasto/ 50% trasa).

Poza tym autem jeździ się dobrze, fajnie się prowadzi i trzyma drogi.

Pomimo, że CX-5 bardzo mi się podoba to te kilka drobiazgów psuje mi ogólne wrażenie. Byłem w salonie 2 tygodnie temui przymierzałem się do niego – bardzo spodobała mi się pozycja za kierownica i wyprofilowanie foteli. Ja bym dorzucił jeszcze do tego auta elektryczna klapę bagażnika i jakieś światła LED do jazdy dziennej w standardzie – najlepiej zintegrowane z lampami, bo te co można dokupić są baaardzo nisko.
Pójdę jeszcze raz pooglądać i umówić się na jazdę próbną. Obadamy co moja druga połówka powie na to auto. SUV na rynku jest dużo, ale CX-5 jest chyba najładniejsza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2014, 21:35
Posty: 14
Skąd: skądinąd
Auto: Mazda CX-5
2.2D AT 175KM AWD

Mini Cooper R56
122KM

Postprzez jimi180 » 22 maja 2014, 21:29

BorF, statek już przypłynął dealer dzwonił że samochody mają być dostarczone do salonu ok 24 maja termin odbioru osób które zamawialy auto ok marca kwietnia jest.do 10 czerwca więc koniec maja początek czerwca mazdy powinny być do odbioru:)
Początkujący
 
Od: 12 maja 2014, 13:45
Posty: 12

Postprzez Pabloss » 22 maja 2014, 21:52

Jestem po jeździe próbnej i co tu mowić wąchania sie pomiędzy CRV i CX-5. Technicznie jestem za mazdą, wizualnie szczególnie w środku za hondą. Jeżeli chodzi o jazdę to wydaje mi sie ze podobnie. Mazdą mogłem trochę bardziej poszaleć na jeździe próbnej, ale odczucia i tu i tu podobne. Zobaczymy jak wyjdzie z cena – pewnie ona będzie miałem wpływ na decyzje. Na razie sprawdzam i czytam wszystko co wpadnie mi w ręce o tych modelach.

Przepraszam trochę nie na temat odnośnie przeglądów. Proszę o przeniesienie.
Pozdrowienia Pabloss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez BorF » 23 maja 2014, 10:41

Bardzo dziękuję za szczegółowe informacje Walszyn, dowiedziałem się od Ciebie więcej niż od dealer'a u którego kupuję samochód...
W sumie to interesujące Jimi180 , zamawiałem samochód 20 lutego, a trafi do mnie razem z zamówieniami marcowymi i kwietniowymi, ostatnia data dostawy do sprzedawcy to 5 czerwiec, a potencjalna data odbioru ( mojego ) to 9-10, a ciśnienie rośnie.....
BorF
 

Postprzez jimi180 » 23 maja 2014, 15:14

No to tak jak Ci napisałem:) chodzi o to że nie ma większego znaczenia czy zamówisz w lutym marcu czy kwietniu bo samochody przyplywaja cyklicznie. Oczywiście istnieje takie coś że zamówisz za późno to wtedy mogą nie zdarzyć Ci złożyć więc łapiesz się na kolejną turę dostawy i czekasz kolejne 5 miesięcy:)
Początkujący
 
Od: 12 maja 2014, 13:45
Posty: 12

Postprzez skunk » 24 maja 2014, 20:03

Witam wszystkich,

Odbieram auto z Mazda Łódź i wg rozmów z handlowcem termin odbioru to okolice połowy lipca 2014. Na umowie przedwstępnej (zaliczkowej) mam termin – początek sierpnia.

Na ile warte są słowa handlowca? Bo oczywiście chciałbym już nowym autkiem pojechać w lipcu na wakacje, ale umowa wskazuje na termin sierpniowy i jako realista tego się trzymam.

I teraz pytanie do osób, które już odebrały ten zaj..sty samochód.
Jak to u was wyglądało z terminem odbioru "uzgodnionego telefonicznie" a tego z umowy?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 19:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda CX 5 SkyMotion+Comfort 2.0 SKYACTIV-G 2.0 165KM

Postprzez karol.m » 31 maja 2014, 01:51

Witam wszystkich szczęśliwych (mam nadzieję) posiadaczy CX-5.

Jesteśmy z żoną po jeździe próbnej wersją 4x4 w benzynie MT i i praktycznie skłaniamy się ku temu, żeby kupić naszą CX-5 w wersji skyPassion. Co prawda wstępnie planowaliśmy kupić wersję Energy, ale po doliczeniu kamery i nawigacji, różnica pomiędzy obydwoma wersjami zaczyna być niewielka.

Jedyną z rzeczy, której się obawiam są skórzane siedzenia. Przyznam, że nigdy wcześniej nie miałem auta ze skórzaną tapicerką i za bardzo nie wiem "z czym to się je".
Czy osoby, które na co dzień jeżdżą w skórzanych fotelach mogły by się wypowiedzieć w temacie?
Zastanawiam się, jak dobrze są wentylowane tego typu fotele, jak z komfortem przy dłuższych podróżach (5-10 godzin)?
Jak się przedstawia czyszczenie takiej tapicerki, gdy np. dziecko czy pijany kolega naświni?
Czy ktoś z szanownych ma auto w wersji off-white? Jak szybko taka tapicerka zamienia się z off-white na off-szaro-brudna (zakładając oczywiście normalne użytkowanie a nie wypady do ogrodniczego po 10 worków ziemi <oczko> )?
Czy są do tej tapicerki jakieś skuteczne mleczka/płyny, które wzmacniają jej odporność na łapanie brudu?

Inna sprawa to klimatyzacja. W trakcie jazdy testowej zagadałem sprzedawcę o brak tylnych nawiewów i otrzymałem odpowiedź, że wyloty na tył są ale pod przednimi fotelami... Niestety po skończonej jeździe zapomniałem pod fotele zajrzeć. Czy ktoś z forowiczów mógłby te rewelacje potwierdzić/zdementować?

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Karol
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 23:48
Posty: 10
Auto: CX-5 AWD, 2014, 2.0G, manual

Postprzez piotrriv » 31 maja 2014, 09:53

Nawiewy pod siedzeniami są.

Skóra sprawuje się bardzo dobrze. Robimy długie trasy i żadnych problemów z tym nie ma.

Skóry nie czyściłem po zabrudzeniach bo takowych nie było, natomiast skórę nawilżam i konserwuję dwoma różnymi mleczkami. Po dwóch latach jak nowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez glx » 2 cze 2014, 14:31

A może ktoś mi powiedzieć, jak wygląda sprawa z wymianą oleju w skrzyni automatycznej?
Co ile trzeba wymieniać? jaki jest tego mniej więcej koszt?
Szukałem ale jakoś nie mogę znaleźć takiej informacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2014, 21:35
Posty: 14
Skąd: skądinąd
Auto: Mazda CX-5
2.2D AT 175KM AWD

Mini Cooper R56
122KM

Postprzez Paweł » 3 cze 2014, 17:37

Tutaj toczy się dyskusja o oleju w skrzyni: viewtopic.php?f=505&t=168397
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez karol.m » 4 cze 2014, 12:30

piotrriv, dziękuję za odpowiedź.

Z innej beczki: czy ktoś badał już temat kupowania mazdy u sąsiadów w Czechach?
Dla porównania, czeska wersja Revolution, czyli odpowiadająca polskiej Passion, kosztuje 119tyś PLN (786800CZK), gdzie Passion w tej samej konfiguracji, w Polsce kosztuje 136200 PLN.

Przy takiej różnicy na prawdę poważnie biorę pod uwagę wypad do Czech po samochód...
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 23:48
Posty: 10
Auto: CX-5 AWD, 2014, 2.0G, manual

Postprzez jaketherake » 4 cze 2014, 16:21

Była o takiej opcji już kiedyś rozmowa w dziale BM: nowe auta w CZ są faktycznie tańsze, ale zakup u dealera i sprowadzenie do Polski to nie taka prosta sprawa. W świetle przepisów prawa staje się Pan wówczas dealerem, czyli musi dopełnić formalności, które są niezbędne przy wprowadzeniu środka lokomocji do ruchu: homologacje, itp...
W praktyce prościej będzie zapytać u dealerów Mazdy, czy nie zechcieliby sprowadzić na zamówienie auta z CZ. W dziale BM jedna osoba tak zrobiła (w PL nie ma dokładnego odpowiednika Revolution dla 3 BM) i to się nawet opłaciło, chociaż nie tak bardzo, gdyby móc zakupić bezpośrednio w salonie CZ.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 19:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez karol.m » 5 cze 2014, 19:40

Muszę przyznać, że z tą homologacją mnie Pan trochę zaskoczył... Dotąd żyłem w świętym przekonaniu, że auta uzyskują homologacje europejską ważną w całej Unii Europejskiej – dlatego też (w teorii) wydział komunikacji nie może odmówić rejestracji "anglika", jeżeli wersja LHD tego samego modelu ma homologację na Europę.
Na szczęście w moim przypadku auto będzie docelowo zarejestrowane we Francji, a dla władz francuskich wystarczy, że auto przyjechało z Czech na własnych kołach z ważnymi tablicami wywozowymi (zgodnie z założeniem, że skoro wydział komunikacji w innym kraju w UE dopuścił nowe auto do ruchu, to znaczy, że wszystko z nim ok).
W każdym razie jutro dogrywam z dealerem z Ostrawy szczegóły zamówienia i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pod koniec sierpnia powinienem zostać szczęśliwym posiadaczem CX_5 :)
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 23:48
Posty: 10
Auto: CX-5 AWD, 2014, 2.0G, manual

Postprzez fomicz » 6 cze 2014, 11:55

Homologacji nie potrzeba, bo auto zostało zakupione i zarejestrowane w innym kraju UE. Dealerem też nie będziesz ale u nas chyba jest jakiś problem podatkowy. Za auto poniżej 6 miesięcy i 5 tys. km od dopuszczenia do ruchu płaci się dodatkowo chyba VAT.
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 13:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez karol.m » 7 cze 2014, 10:13

VAT niestety trzeba zapłacić i powinno się to zrobić w kraju, w którym rejestruje się auto na stałe.

Ja tez bym nie kombinował z importowaniem auta z innego kraju, gdyby nie fakt, że odpowiednik passion we Francji kosztuje 30tyś euro netto (a tylko z passion oferowany jest tam silnik benzynowy).
W PL cena netto to 26,5tyś euro a za 3,5tyś euro warto się przejechać parę kilometrów :) Na moje szczęście dealer, z którym o samochodzie rozmawiałem, stwierdził, że ma informację, że nie może mi wystawić faktury VAT 0% i jeśli chcę kupić auto, to tyko płacąc kwotę brutto.

W związku z tym zacząłem szukać gdzie indziej i skończyło się na tym, że wczoraj podpisałem umowę w Czechach. Termin odbioru auta mam na drugą połowę sierpnia. Cena netto (bez akcesoriów): 610000CZK.
Zapis na fakturze "Auto zostanie wywiezione z CR co umożliwia sprzedanie go w cenie netto" oraz kserokopia czeskiego tymczasowego dowodu rejestracyjnego z adnotacją "tablice rejestracyjne wywozowe" to wszystko, czego potrzebuje dealer, żeby wydać mi auto bez VAT.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 23:48
Posty: 10
Auto: CX-5 AWD, 2014, 2.0G, manual

Postprzez Waikiki » 7 cze 2014, 11:29

Dokładnie tak jak pisze przedmówca, homologację (świadectwo) powinien dostarczyć dealer z Czech. Do zarejestrowania potrzebne będzie jeszcze potwierdzenie zapłaty akcyzy (3,1 lub 18,6 proc. zależnie od pojemności silnika) oraz opłaty recyklingowej (500 pln). No i oczywiście odprowadzenie VATu w PL. Moze tez byc konieczne dostarczenie tłumaczenia przysieglego dokumentów w języku obcym). I jeszcze opłata za kartę pojazdu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 11:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez fomicz » 9 cze 2014, 14:55

Karol czyli ile zaoszczędzisz po zapłacie wszystkich opłat w PL?
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 13:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez karol.m » 10 cze 2014, 21:46

Fomicz, je nie będę rejestrowal auta w Polsce, tylko we Francji i w porównaniu z tamtejszymi cenami, to zaoszczędzę ok 7tyś euro.

Z tego, co na szybko policzyłem, to jesli kupować w CZ po cenach katalogowych, to w porónaniu z cenami w PL można zaoszczędzić ok 10tyś PLN (już po uwzględnieniu opłat w PL i kosztów rejestracji tymczasowej w CZ). Ja dodatkowo dostałem 40tyś CZK upustu od ceny katalogowej, co daje dodatkowe 5-6tyś PLN (które i tak wydałem na akcesoria, więc dealerowi i tak się opłacało).


EDIT:
Nie wiem, czy dokładnie w tym wątku, ale ktoś pytał o skana instrukcji obługi CX-5:
manual (590stron !!) – http://idn.tweddle.com/media/mazda/ba56 ... on1_OM.pdf
krótki przewodnik – http://idn.tweddle.com/media/mazda/241d ... n1_QRG.pdf


http://www.mazda.cz/financovani-a-servi ... a-manualy/ – są też manuale do 3-ki i 6-tki.
Mogą się komuś przydać na długie zimowe wieczory :)
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 23:48
Posty: 10
Auto: CX-5 AWD, 2014, 2.0G, manual

Postprzez arturber » 19 cze 2014, 19:02

Od dzis jestem szczesliwym ( mam nadzieje ) posiadaczem Mazdy CX5 mam nadzieje ze bede tak samo zadowolony jak z mojej Mazdy 5 :–)
Początkujący
 
Od: 30 sie 2010, 17:25
Posty: 11

Postprzez glx » 21 cze 2014, 06:30

Ha, to ja ja też się pochwalę!

Od wczoraj jestem posiadaczem CX-5 2.2D 175KM AWD w wersji Sports-Line (odpowiednik SkyPassion w PL) i kolorze biały metalic. Kilka wrażeń z wczorajszej przejażdżki od salonu gdzie kupiliśmy auto do domu. Ogólnie zrobiliśmy 720km, w tym 620 po autostradach. W dużej części na autostradzie ograniczenie do 120-130kmh lub zwężenie z powodu robót drogowych. Komputer pokazał średnie spalanie 7.3l/100 także jest dobrze.

Kilka spostrzeżeń na szybko:

– auto prowadzi się bardzo przyjemnie, świetny widok na zewnątrz
– baaaaaaaaaaardzo wygodne fotele
– gdzieś na forum ktoś narzekał na kiepską, cienką skórę – moim zdaniem skóra jest gruba i sprawia wrażenie dobrej jakości.
– przy prędkościach którymi wczoraj jechałem nie zauważyłem aby było głośno, jest porównywalnie do mojego drugiego auta VW Passata z 2007 roku
– drżenie lusterek nadal występuje – delikatne ale jest. Gdybym wcześniej na forum o nim nie wyczytał to chyba bym tego nie zauważył.
– skrzynia automatyczna – działa bardzo przyjemnie i szybko. Miałem obawy jak wypadnie w porównaniu ze skrzynią DSG którą mam w drugim aucie, ale zupełnie niepotrzebnie.
– automatyczne wycieraczki działają bardzo sprawnie i szybko reagują na natężenie opadów. W drugim aucie mam tak że jak przestanie padać to wycieraczki nie reagują zwolnieniem swojej pracy tylko trzymają tempo ścierania przez długi czas co mnie doprowadzało do szału.
– mi będzie doskwierał brak drugiego miejsca na napój w konsoli środkowej – Mazda mogła już jakoś bardziej się postarać i jakoś to tam upchnąć.
– nawigacja TomTom – nie wiem jak działa w PL, ale w DE sprawdziła się świetnie. Do tego TomTom Live który świetnie ściąga informacje o aktualnej sytuacji na drodze.
– ekran dotykowy faktycznie działa trochę oporniej niż w dzisiejszych telefonach. Nie reaguje na muśnięcie palcem tylko trzeba lekko go nacisnąć by zareagował. Moim zdaniem nie dyskwalifikuje to w żadnym stopniu jego użyteczności.
– system audio BOSE z 9 głośnikami gra bardzo bardzo przyzwoicie, ale na razie "pupy" mi nie urwał. Z drugiej strony auto to nie kino czy sala koncertowa.

To na tyle. Na pewno będę na forum wrzucał czasami swoje "3 grosze" dotyczące CX-5. Jeśli ktoś ma jakieś pytanie to proszę pytać, może uda mi się udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2014, 21:35
Posty: 14
Skąd: skądinąd
Auto: Mazda CX-5
2.2D AT 175KM AWD

Mini Cooper R56
122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Moto