Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Paweł » 13 lut 2013, 21:01

Będąc całkowicie szczerym, czytałem to samo, ale o "Ravkach".

Mówiąc poważnie – pisać można różne rzeczy, ale jak jest/będzie naprawdę z tymi samochodami, to tego jeszcze nie wiadomo.

Wiadomo jednak na pewno, że Mazda rocznikami '97-08 splamiła swój honor i te samochody rdzewiały znacznie szybciej niż poprzedniki, nie porównując ich nawet do europejskiej konkurencji (chyba, że Opla i Forda). To samo było z pierwszą generacją RAV4, gdzie obecnie chyba nie istnieją egzemplarze z progami. W każdym razie kupując nowy samochód na pewno nie masz się czym przejmować, a utrata wartości Mazd jest wciąż najmniejsza na rynku.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Medyk » 13 lut 2013, 21:57

Dzięki za odpowiedz. No nie gdzie indziej jak własnie tu wyczytałem, że mazdy rdzewieja a CX5 po jednym dniu bez lakieru juz się zaczęła pojawiać ruda.. Ktoś znów pisał, że oparł się i ma wgniecenie.. Dlatego pytam bo dziwią mnie takie słabe blachy i ich zabezpieczenie.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 17:17
Posty: 5
Auto: VW Tiguan 2011
Mitsubishi ASX 2012

Postprzez Marianek » 14 lut 2013, 07:19

Przy obecnych procesach produkcji obojętne jaka marka będzie po zerwaniu lakieru i powłok ochronnych ruda jest natychmiast. A to co widziałeś lub słyszałeś to CX-5 po wypadku był. Gdzieś na początku tego tematu są zdjęcia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Ketut » 21 lut 2013, 21:56

Drodzy forumowicze, posiadacze Mazdy CX-5

powiedzcie mi proszę, czy Wy również spotkaliście się z podobna sytuacja przy zakupie bądź planowaniu zakupu samego nowego samochodu u dealerów Mazdy, mianowicie:
odwiedziliśmy z żoną jednego z dealerów Mazdy, ponieważ zdecydowaliśmy się na zakup CX-5
(2.0 SkyActive-G, 160KM, 6AT) w najbogatszej wersji SkyPASSION decydując się dodatkowo zapłacić za lakier metaliczny (2 500zł) oraz nawigacje Mazda Tom-Tom(2 000zł).
Całość została wyliczona na kwotę 141 900 zł.
Gdy doszliśmy w rozmowie do kwestii upustu, jakiś bonifikat, czegoś extra,w końcu kupujemy auto za ponad 140 000 zł, okazało się, że jedyny gratis na jaki możemy liczyć to dywaniki i wykładzina do bagażnika gratis. Niecałe 500 zł upustu! i ani grama więcej!
Jestem w ciężkim szoku.
Przymierzając się do wydania takiej gotówki obejrzeliśmy wiele SUV'ów i odwiedziliśmy wielu dealerów. W większość z nich była skłonna dać upust w granicach 5000 – 8000zł, a pan z Mitshubishi nawet 20% jako "zniżka dla grupy zawodowej". A Mazda? 480 zł.
Czy tylko my trafiliśmy tak pechowo, czy ktoś z Państwa również spotkał się z taka praktyka Mazdy?
Jak to wyglądało w Państwa przypadku? Może jesteście Państwo w stanie zarekomendować jakiegoś dobrego,rzetelnego i skłonnego do dialogu w negocjacjach dealera?
Bo nie wierze, ze razem z żoną jesteśmy zbyt mało asertywni bądź kiepscy w negocjacjach biznesowych.No way.

PS. abstrahując od powyższego, napisze jeszcze tylko, ze żaden ze sprzedawców-krawaciarzy Mazdy, nie zaprezentował tak niesamowicie efektownie i efektywnie możliwości samochodu swojego koncernu, jak zrobił to Pan z salonu Subaru podczas jazdy testowej. Gdyby tylko Subaru miało bardziej nowoczesny design, to kopnąłbym w 4 litery Mazde i kupił z miejsca właśnie Subaru.
Ketut
 

Postprzez Marianek » 21 lut 2013, 22:46

Chyba salon do <dupa> . Proponuje napisać maile do kilku salonów z zapytaniem o ofertę na CX-5.
Najlepiej również zaznaczyć czy i jaki przy kupnie full wersji dostanie pan rabat, czasem warto pojechać 500km do innego salonu i zaoszczędzić parę PLN. Adresy dilerów można znaleźć na stronie głównej Mazdy jak i w Googlu.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Ketut » 22 lut 2013, 00:18

Dziękuje za odpowiedzi.

Dobrze wiedzieć, ze jedziemy na tym samym "wózku" chociaż to akurat w tej sytuacji jest bardzo smutne.
Ale cóż począć, heyslawek masz 100% racji, skoro dealer Mazdy ma świadomość, że takie auto długo u niego na parkingu nie postoi i znajdzie kupca szybciej niż później.
Uprzedzę, że nie oczekujemy szampana powitalnego, czy ptasiego mleczka od dealera, ale po obserwacji i pierwszych doświadczeniach z Mazda, teraz po zakupie CX-5 będę oczekiwał znacznie, znacznie więcej od nich.
Jeśli tylko ten samochód nie spełni moich oczekiwań, albo w późniejszym czasie sam serwis, to mając na uwadze podejście do Klienta i ich "olewczy" stosunek, już więcej nie wydam choćby 1 zł na ich produkty.
Po prostu kupie 2 szt Subaru albo dołożę więcej na wymarzonego Evoque'a ;)
Ketut
 

Postprzez heyslawek » 22 lut 2013, 00:49

Mimo wszystko trzeba przyznać że za wyposażenie w SKYPASSION a jest ono jakby nie patrzeć bardzo bogate płaci się na prawdę rozsądne pieniążki.
Porównywałem z innymi i w porównywalnej konfiguracji nie ma sobie równych
Owszem ktoś powie że 160KM to za mało. Wcześniej jeździłem mocniejszymi i jakoś mi to nie przeszkadza.
Ważniejsze jest dla mnie że to wolnossący benzyniak nie ma wspomagaczy typu turbina dwumasa dpf itd. Więc nie ma się co psuć :D a łańcuch rozrządu należy wyregulować po 300 tys km. <lol>
I całkiem przyjemnie się tym jeździ.
Ale jak komuś brakuje momentu obrotowego i mocy to polecam inne marki gdzie w dieslach pękają głowice a super nowoczesne jednostki benzynowe potrzebują (jak mówi instrukcja ) około 0.5 L oleju na 1000 km
Mnie wystarcza te 160KM. .....i nie muszę wozić w zapasie głowicy i zgrzewki oleju hahaha hahaha hahaha

Dopisano 22 lut 2013, 00:50:

A ja Panowie leję do mojej CX5 V-power racing 100 oktan <spoko>
różnica odczuwalna ,oczywiście na plus
Na pewno nie zaszkodzi :) <lol>
pzdr.

Dopisano 22 lut 2013, 01:21:

Mimo wszystko trzeba przyznać że za wyposażenie w SKYPASSION a jest ono jakby nie patrzeć bardzo bogate płaci się na prawdę rozsądne pieniążki.
Porównywałem z innymi i w porównywalnej konfiguracji nie ma sobie równych
Owszem ktoś powie że 160KM to za mało. Wcześniej jeździłem mocniejszymi i jakoś mi to nie przeszkadza.
Ważniejsze jest dla mnie że to wolnossący benzyniak nie ma wspomagaczy typu turbina dwumasa dpf itd. Więc nie ma się co psuć :D a łańcuch rozrządu należy wyregulować po 300 tys km. <lol>
I całkiem przyjemnie się tym jeździ.
Ale jak komuś brakuje momentu obrotowego i mocy to polecam inne marki gdzie w dieslach pękają głowice a super nowoczesne jednostki benzynowe potrzebują (jak mówi instrukcja ) około 0.5 L oleju na 1000 km
Mnie wystarcza te 160KM. .....i nie muszę wozić w zapasie głowicy i zgrzewki oleju hahaha hahaha hahaha
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 21:34
Posty: 5
Skąd: ŚWIDNICA
Auto: Mazda CX-5 SKYPASSION 2.0 4x4 160KM M/T 2012– (KE)

Postprzez polki » 22 lut 2013, 19:02

jadąc 50-70km/h jakim biegiem jechać. dlaczego nie grają głośniki te przy samej szybie przedniej.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 14:24
Posty: 17
Auto: brak

Postprzez kogut1235 » 23 lut 2013, 10:02

Ja np około 45-50 użwyam 4 bieg, w zakresie 50-60 – 5 bieg , powyżej 6 . Oczywiście tylko do jazdy ze stałą prędkościa bez przyśpieszania, gdy przyśpieszam robię redukcje. CO do głośników sprawdź ustawienia fadera w radiu.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 22:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez pers » 23 lut 2013, 10:26

czy to pomyłka czy naprawde 2,0 SkyActive-G 6AT przyspiesza o 1 s szybciej od 2,0 6MT do 100km/h
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2012, 07:20
Posty: 19
Auto: gh 2.0D 09

Postprzez piotrriv » 23 lut 2013, 12:43

Wg. testu na TVN Turbo mają ten sam czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez corky1 » 23 lut 2013, 17:04

piotrriv napisał(a):Wg. testu na TVN Turbo mają ten sam czas.


cBliższy oficjalnym danym dla automatu, czy manuala? A czy ktoś porównywał 2,0 165KM do 2,0 160KM? Testowałem ten pierwszy i w mojej ocenie zupełnie wystarczał, ale rozważam kupno wersji z tym drugim silnikiem (manual) i stąd moje pytanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez polki » 23 lut 2013, 17:34

ustawienia fadera nic nie dają, głośniki jak nie grały tak nie grają
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 14:24
Posty: 17
Auto: brak

Postprzez yaroo » 23 lut 2013, 21:34

Witam,
zastanawiam się nad zakupem mazdy. Nurtuje mnie jedno pytanie: czy można na stałe wyłączyć i-stop? Wiem, że jest przycisk wyłączenia, ale czy on wyłącza i-stop jednorazowo czy na stałe? Wydaje mi się, że częste wyłączanie i włączanie silnika, podciągając w korkach, będzie miało widoczny wpływ na przyspieszone zużywanie się wielu podzespołów. Stąd sądzę, że lepiej wydać parę złotych na benzynę niż na naprawy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 19:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 2.5 AT SkyPassion 2019 Machine Gray

Postprzez piotrriv » 24 lut 2013, 05:58

Jeśli chcesz znać moją opinię na temat wozu który planujesz kupić to możesz poczytać w dziale "Nasze Mazdy". W końcu się zebrałem... :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Marianek » 24 lut 2013, 15:29

piotrriv napisał(a):Nasze Mazdy". W końcu się zebrałem... :).

Nic dodać, tylko <spoko>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez yaroo » 24 lut 2013, 17:40

dzięki za info o Twojej Maździe, jednak nie otrzymałem odpowiedzi na swoje pytanie: czy można na stałe wyłączyć i-stop? Wiem, że jest przycisk wyłączenia, ale czy on wyłącza i-stop jednorazowo czy na stałe? Wydaje mi się, że częste wyłączanie i włączanie silnika, podciągając w korkach, będzie miało widoczny wpływ na przyspieszone zużywanie się wielu podzespołów. Stąd sądzę, że lepiej wydać parę złotych na benzynę niż na naprawy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 19:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 2.5 AT SkyPassion 2019 Machine Gray

Postprzez piotrriv » 24 lut 2013, 19:25

yaroo napisał(a):dzięki za info o Twojej Maździe, jednak nie otrzymałem odpowiedzi na swoje pytanie: czy można na stałe wyłączyć i-stop? Wiem, że jest przycisk wyłączenia, ale czy on wyłącza i-stop jednorazowo czy na stałe? Wydaje mi się, że częste wyłączanie i włączanie silnika, podciągając w korkach, będzie miało widoczny wpływ na przyspieszone zużywanie się wielu podzespołów. Stąd sądzę, że lepiej wydać parę złotych na benzynę niż na naprawy.


Rzeczywiście wyłącza się jednorazowo. Natomiast uważam, że skupiasz się nie na tym co trzeba. Niby jakie części mają się szybciej zużywać ? Rozrusznik jest specjalnie do tego skonstruowany a silnik zatrzymuję się w specjalnej pozycji by tylko lekko go rozrusznik poruszył.
Można odwrócić Twój problem i stwierdzić, że jak silnik pracuję to się bardziej zużywa :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez OldSeb » 24 lut 2013, 20:20

System i-Stop nie wykorzystuje rozrusznika tylko jakiś kompresor gdzie wykorzystywana jest energia sprężonego podczas pracy silnika gazu. Po drugie komputer sterujący podobno ma zaimplementowany jakiś zawiły algorytm, który analizuje stan naładowania akumulatora oraz technikę jazdy (częste/rzadkie, długie/krótkie postoje ) aby podjąć decyzję czy wyłączyć silnik czy nie w danej chwili.
Info od sprzedawcy podczas jazdy testowej M6 więc nie biorę odpowiedzialności za powyższe :P System jest pewnie ten sam co w CX-5.
Mądrzy urzędnicy, nawet korzystając z ułomnych przepisów, potrafią podjąć właściwe decyzje. W odwrotnej sytuacji nawet najlepsze prawo nie uchroni obywateli przed głupimi decyzjami. Ch. de Gaulle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 20:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez piotrriv » 24 lut 2013, 20:32

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto