Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez domin1979 » 27 mar 2012, 22:06

ikea napisał(a):Przecież to w obecnych czasach najważniejszy parametr!!
Tu nie do końca, dla kogoś, kto jak ja robi 10 tys rocznie raczej nie bardzo. Dla mnie się liczy akurat:
1.Bezpieczny i mocny
2.Pojemny
3.Dobrze wyposażony
4. Oszczędny.

Więc co dla kogo ważne to akurat rzecz względna. Mazda chwali się bo wg normy im tyle wychodzi, podobnie jak inni.
A skoro już o tym mowa to w Sprimonitorze na 3804 samochody w benzynie o mocy 155-165KM średnia spalania wynosi 9,1 l. Jeżeli w Maździe będzie litr mniej, a na to wskazuję to jednak jest oszczędniejsza.
Chyba, że bezgranicznie wierzymy w prospekty reklamowe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Humerus » 28 mar 2012, 00:42

Czy sygnały dźwiękowe np. zmiany pasa ruchy można regulować jeśli chodzi o głośność?


Rozumiem że chodzi Ci o asystenta pasa ruchu :), tak można wybrać jeden z 3ch poziomów głośności i jeden z dwóch dźwięków. Jeśli włączy Ci się sygnał przy niezamierzonym zjechaniu z pasa, reaguje on na ściszanie- ale szybciej wrócisz się z pasa niż zdążysz ściszyć nie mniej da się. Sygnał nie włączy się jeśli rozmawiasz przez zestaw głośnomówiący- o zjechaniu z pasa poinformują Cię kontrolki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez ikea » 28 mar 2012, 07:26

Szanowny kolego doclublin proszę się zachowywać przyzwoicie i od głupków mnie nie wyzywać, bo mam prawo wydając swoje pieniądze brać pod uwagę swoje własne kryteria czy widzimisię, a takie Twoje stwierdzenia świadczą tylko o Twojej niedojrzałości.
Reasumując moje pieniądze moje kryteria.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 09:58
Posty: 30

Postprzez Piteremiter » 28 mar 2012, 09:27

Myślę kolego Ikea że nikt nie chciał Cie tutaj obrazić.
Po prostu większość z nas ma inny sposób doboru kryteriów oceny auta i jego przydatności.
Szczególnie gdy dotyczy to auta używanego do celów prywatnych.
Gdybym był przedsiębiorcą pewnie myślałbym podobnie jak ty tzn. jakie jest spalanie rzeczywiste i ile będzie to kosztować. Prawda jest jednak taka że większość z nas kupuje auta :
– oczami, bo są piękne i cieszy nas ich wygląd w środku i na zewnątrz
– zmysłami, bo buzia nam się cieszy jak jedzie, przyśpiesza etc
– dopiero póżniej patrzymy na to czy przy okazji jest ekonomiczne i oszczędne
Ja oceniając auto patrzę na proporcje tych powyższych składowych do spalania i dopiero wtedy oceniam czy warto ..... Podczas jazdy cx7 w benzynie (wiadomo ile potrafi spalić) uważałem że radość z jazdy warta jest każdej kropli benzyny pochłanianej przez auto. W przeciwnym wypadku kupiłbym citroena z jakimś małym "dizlem" i cieszył się że jest tanio ale gdzie t miejsce na fun ??
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 12:46
Posty: 115
Auto: CX-5 2.0 AT AWD SkyPassion
(byla Mazda 6. 2.0l. 2008 r)

Postprzez mx5 » 28 mar 2012, 10:12

Ikea, dla Ciebie idealnym rozwiązaniem wydaje się być Skoda Octavia 1.6 TDI, mało pali, ma pojemny bagażnik, a za różnicę w cenie kupisz paliwo, które wystarczy Ci na 10 -15 lat jeżdżenia.
Typowy użytkownik Mazdy raczej ma inne priorytety niż rekordowo niskie koszty eksploatacji. Po prostu celujesz chyba nie w tę markę co trzeba. A swoją drogą to spalanie na poziomie 8-9 litrów jak podają pierwsi użytkownicy na forum i tak uważam za rewelacyjne jak na tej wielkości SUVa z silnikiem benzynowym, napędem 4x4 i dodatkowo automatyczną skrzynią. Jakie auto u konkurencji w takiej konfiguracji pali mniej?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 11:03
Posty: 61

Postprzez Paweł » 28 mar 2012, 11:23

Piteremiter napisał(a):W przeciwnym wypadku kupiłbym citroena z jakimś małym "dizlem" i cieszył się że jest tanio ale gdzie t miejsce na fun

No, no. Citroen to akurat bardzo ciekawa marka. Nacisk kładzie na inne cechy, ale bez wahania powiedziałbym, że Mazda jest właśnie takim japońskim Citroenem. Zresztą mało kto dziś o tym pamięta, ale Citroeny w Japonii były sprzedawane właśnie przez sieć salonów Mazdy. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez P CX-9 » 28 mar 2012, 13:14

Tak sobie czytam Wasze opinie i dochodzę do wniosku że moja CX-9 za 150.000 zł to naprawdę była super okazja. 280 KM i automat, a spalanie prawie jak CX-5 :) 12/100 na trasie przy prędkości do 140km/h.
Może warto poczekać i jeszcze pojawi się w salonach CX-9. Choć CX-5 mi osobiście się podoba.
Kupowanie auta to bardzo indywidualna sprawa i nie powinno nas interesować że ktoś mający 4-osobową rodzinę kupuje roadstera. Tak chce i już. Najlepiej mieć dwa auta albo więcej i wtedy sprawa jest jasna do czego ma służyć każdy z samochodów. Póki co niewielu stać na taki luksus i dlatego trzeba iść na różne kompromisy przy zakupie tego jedynego.
Życzę wszystkim aby spotykały ich tylko takie problemy. Swoją drogą to wybieranie samochodu daje dużo frajdy. Bo przecież "chodzi o to aby gonić zajączka".
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez piotrriv » 28 mar 2012, 14:49

Fajne wypowiedzi i Mx-5 i Cx-9 !

W jednym rozumiem Ikeę – nikt z nas nie lubi być oszukiwany i to co robią producenci jest bardzo nie ok. i budzi wewnętrzny sprzeciw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez szatajoh » 28 mar 2012, 20:59

Nikt z nas nie lubi byc oszukiwany
OK zgadzam sie ale producenci maja wzor na test spalania tak zrobiony zeby wszystkie marki w teori mialy jednakowe standart testu na jakies tam ogolne spalanie w jednakowych sztucznyc warunkach sterowanych przez komputer
producenci zeby osiagnac najlepsze czyli najmniejsze spalanie daja auta na oponch o niskim oporze toczenia najwezsze jakie idzie zalozyc daja najrzadsze oleje i auta bez wyposarzenia takie minimum zeby jak najmniej wazylo jakie jeszcze sztuczki robia domyslcie sie sami
Przyklad
BMW X1 w wersji oszczednosciowej ekologicznej to znaczy ze ma palic wedlug testu 4.5 l ropy w tescie gazety motoryzacyjnej pali 7 l
prawda ladne przegiecie
Jak juz pisali koledzy 1.5 do 2l kazdemu autu trzeba dolozyc to jest minimum a prawde ci powie spritmonitor
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 08:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez domin1979 » 29 mar 2012, 01:05

A może jednak ten Mazdowski silnik będzie oszczędny?
http://autokult.pl/2011/12/13/10-najlep ... dlug-warda
Dotyczy Mazdy 3 ale silnik ten sam.
2-litrowy motor Skyactiv z bezpośrednim wtryskiem paliwa znany jest z kompaktu Mazdy. Redaktorów najbardziej ujęło spalanie podczas testów. Niektórym z testujących udało się spalić 6,9 l/100 km przejechanej trasy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez piotrriv » 29 mar 2012, 05:48

No to mamy pierwszą na Spritmonitorze :). Spalanie dobre !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez marcin255 » 29 mar 2012, 07:16

domin1979 napisał(a):Redaktorów najbardziej ujęło spalanie podczas testów. Niektórym z testujących udało się spalić 6,9 l/100 km przejechanej trasy.

moja tyle pali w trasie bez specjalnej troski -2.0L 160 KM 3 BK
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez szatajoh » 29 mar 2012, 07:59

Jest pierwszy wpis na Spritmonitor
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/506464.html
nie jest tak zle jak niektorzy pesymisci pisali
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 08:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez Humerus » 29 mar 2012, 11:47

po 3000km spalanie w manulau
– miasto+ dwupasmówka ;) średnie 7.8L/km
– miasto+ trasa (gdzie nie poszalejesz ale nie jedziesz jak p....a :) ) 6.8L/km
tyle w temacie.
Jak na takie gabaryty, 4x4 i benzynę dla mnie to rewelacja i tego sie trzymam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez Silo » 29 mar 2012, 12:42

Oj jak by tak moja BL-ka pokazała choć raz 6.x średnie...
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 11:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez mrys » 29 mar 2012, 12:49

Humerus napisał(a):po 3000km spalanie w manulau


Wymieniałeś już olej?
Jeśli tak, to ile ta przyjemność Cię kosztowała?
Marcin
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 02:33
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: CX-5 SkyEnergy 2WD MT

Postprzez Humerus » 29 mar 2012, 13:10

Wymieniałeś już olej?
Jeśli tak, to ile ta przyjemność Cię kosztowała?

planowałem jutro ew sobota. filtr oleju w serwisie 40zł, o cene oleju mieli się dowiedzieć wymiana w ASO 450zł . Moża tez zrobic samemu na oryginalnych częściach.

mazda przewiduje pierwszą wymianę po 20 000km, mimo wszystko wymienię chyba wcześniej
mam opory przed wlaniem polecanego przez mazdę 0W-20 supra, wydaje mi sie że te parametry nie sa na nasze temperatury ale moze sie myle.

jak pisałem:
wg instrukcji w europie oleje API SL/SM lub ACEA A3/A5 // 10W-40, 5W-30, 0W-30 // zalecane oleje: Mazda original oil 5W-30 ULTRA dla 5W-20 zalecanego brak API SL/SM/SN // 0W-20 // zalecany: Mazda original oil 0W-20 Supra

wiec wybór jest, osoba która "siedzi" w temacie poleca 5W-30 jako najbardziej odp wg właściwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez tubis85 » 29 mar 2012, 13:28

u mnie po 1000km 9,6l/100km miasto 70% trasa 30%
dynamika jazdy w skali od 1 do 5 to 3.5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 18:14
Posty: 33 (1/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda Cx5 4x4 Pb

Postprzez cheatah » 30 mar 2012, 13:25

Humerus napisał(a):wiec wybór jest, osoba która "siedzi" w temacie poleca 5W-30 jako najbardziej odp wg właściwości.


wybor wydaje sie rozsadny, tak po srodku. Wazne jesy zeby byl to olej paliwooszczedny (ACEA A5/ API SM/SL) oraz zdaje sie o niskiej lepkosci HTHS.

Ja chyba bede wlewal 0W30 albo wlasnie 5W30 Motula 8100 Eco-Nergy 5W-30 albo wlasnie 0w30.
A ty jaki planujesz zalac, mazda ultra ?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 19:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez Piteremiter » 2 kwi 2012, 09:49

Wielka prośba do kolegów aby podzielili się swoimi kolejnymi wrażeniami ......
Kilometrów pewnie Wam przybyło więc może macie jakieś nowe spostrzeżenia uwagi ?
Ja na mój egzemplarz muszę jeszcze poczekać półtora miesiąca <płacze>
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 12:46
Posty: 115
Auto: CX-5 2.0 AT AWD SkyPassion
(byla Mazda 6. 2.0l. 2008 r)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto