Strona 1 z 1

Mazda serii 1 z Polski?

PostNapisane: 8 sie 2012, 19:35
przez rafals

PostNapisane: 8 sie 2012, 23:05
przez Paweł
Co prawda Mazda w poszukiwaniu zysków poprzez pozbycie się ceł i ominięcie niekorzystnego kursu jena skupiła się na tworzeniu i rozbudowie fabryk w Meksyku, wschodniej Rosji i krajach Oceanii, ale łatwe sięgniecie po europejski rynek, gdzie trafia blisko 30% całej produkcji, na pewno jest rozważane. Produkcję małej Mazdy wraz z europejskim kooperantem w jego fabrykach można więc uznać za prawdopodobną i wartą rozważenia, a jest o co walczyć, bo aktualna generacja "dwójki" jest na drugim miejscu u Mazdy jeśli chodzi o ilość sprzedawanych egzemplarzy.

Nie pasuje mi to jednak do koncepcji skyactiv... Taka decyzja oznaczałaby poświęcenie modelu, bo jak rozumiem efekt współpracy opierałby się o włoską technologię? Chyba, że usprawiedliwieniem byłoby uznanie tego posunięcia za kontynuację polityki produkcji małej Mazdy we współpracy z Fordem. W każdym razie średnio mnie ten pomysł przekonuje, choć chciałbym, żeby europejska Mazda była robiona właśnie u nas.

PostNapisane: 11 sie 2012, 22:14
przez ravo
Paweł napisał(a):choć chciałbym, żeby europejska Mazda była robiona właśnie u nas.

składał byś CV :P ?

Re: Mazda serii 1 z Polski?

PostNapisane: 11 sie 2012, 22:19
przez Dominator
Na nowe mnie nie stać, więc wolę żeby mazda powstawała tylko i wyłącznie w Japonii :)
miejsc pracy i tak u nas nie przybędzie ;)

PostNapisane: 12 sie 2012, 05:22
przez Marianek
Dominator napisał(a):Na nowe mnie nie stać, więc wolę żeby mazda powstawała tylko i wyłącznie w Japonii :)
miejsc pracy i tak u nas nie przybędzie ;)

Niestety ale jak tak dalej będzie to i Mazdy może już nie będzie,zabije ja konkurencja z Korei na rynku.

PostNapisane: 5 paź 2012, 23:50
przez KMBak
Marianek napisał(a):
Dominator napisał(a):Na nowe mnie nie stać, więc wolę żeby mazda powstawała tylko i wyłącznie w Japonii :)
miejsc pracy i tak u nas nie przybędzie ;)

Niestety ale jak tak dalej będzie to i Mazdy może już nie będzie,zabije ja konkurencja z Korei na rynku.


To prawda... Tym bardziej, że z roku na rok koreańskie auta robią postępy i doganiają konkurencję stylistyką i jakością. Przy tym mają bardzo agresywny marketing i politykę sprzedażową, a to przekłada się na większy popyt.

W ostatnim zestawieniu najmniej awaryjnych marek (nie pamiętam gazety) z 25 producentów piewrsze 5 miejsc to Japonia i Korea. Na pierwszym Mazda, ale 3-cie już Hyundai a 5-te KIA. Może do rzeczywistości jeszcze troche brakuje, ale takie zestawienia działają na Klientów. Europejskie marki Premium (Mercedes, Audi, BMW) dopiero w drugiej piątce.

Choć też bym wolał by Mazda była made in Japan (only). :]