Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)
zapraszam do lektury:
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolcz ... 2007-gggy/
oraz mój post tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=32825&start=40
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolcz ... 2007-gggy/
oraz mój post tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=32825&start=40
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Ze względu na DPF te silniki są na pewno bardziej kłopotliwe w eksploatacji. A czy bardziej awaryjne to trudno powiedzieć, ale raczej w pod tym względem FL nic się nie zmieniło.
Nadal trzeba często sprawdzać stan smoka olejowego i czyścić go, nie przedłużać wymiany oleju, i okresowo zmieniać podkładki pod wtryskami, oraz sprawdzać poziom oleju w silniku co 500-1000km (najlepiej co 1-2 tygodnie przy takiej codziennej jeździe do pracy).
Nadal trzeba często sprawdzać stan smoka olejowego i czyścić go, nie przedłużać wymiany oleju, i okresowo zmieniać podkładki pod wtryskami, oraz sprawdzać poziom oleju w silniku co 500-1000km (najlepiej co 1-2 tygodnie przy takiej codziennej jeździe do pracy).
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Czy z budżetem 15-18tys. da radę kupić małoawaryjnego, niezajechanego polifta z 2006r. z dieslem na pokładzie, czy to raczej niewykonalne?
I jeszcze jedno pytanie – dlaczego spotkanie Mazdy 6 (z dieslem) z przebiegiem powyżej 300 tys. jest praktycznie niemożliwe? Skody, Audi czy Volkswageny w ogłoszeniach prawie wszystkie dobijają do tego przebiegu. W Mazdzie przebiegi w ogłoszeniach są prawie zawsze mniejsze niż 200 tys. Skąd to się bierze? Ten silnik nie jest w stanie bezawaryjnie tyle przejechać czy o co chodzi?
I jeszcze jedno pytanie – dlaczego spotkanie Mazdy 6 (z dieslem) z przebiegiem powyżej 300 tys. jest praktycznie niemożliwe? Skody, Audi czy Volkswageny w ogłoszeniach prawie wszystkie dobijają do tego przebiegu. W Mazdzie przebiegi w ogłoszeniach są prawie zawsze mniejsze niż 200 tys. Skąd to się bierze? Ten silnik nie jest w stanie bezawaryjnie tyle przejechać czy o co chodzi?
mat3 napisał(a):W Mazdzie przebiegi w ogłoszeniach są prawie zawsze mniejsze niż 200 tys. Skąd to się bierze?
Zobacz ile z tych ogłoszeń to ogłoszenia prywatne, a ile to cuda sprowadzone z DE. Mamy takie przebiegi o jakich marzymy. Sami doprowadziliśmy do tego, że 200kkm+ to przebieg nie do zaakceptowania i handlarze wyszli naprzeciw naszym wymaganiom. Jak to mówią cena i przebieg do negocjacji
A teraz wejdź sobie na jakiś portal samochodów używanych w de i sprawdź przebiegi jeszcze raz
Pewnie mnie ktoś tutaj zaraz pojedzie, ale patrząc na ilość ogłoszeń z DE na allegro czy otomoto, to Mazda 6 goni Passata pod względem popularności. Dodatkowo na korzyść Mazdy przemawia to, ze ogólnie jest uważana za solidne i bezawaryjne auto. Handlarze to wykorzystują jak się tylko da. No przecież taka solidna 10 letnia Mazda w dieslu z przebiegiem 160kkm w cenie poniżej ofert krajowych to życiowa okazja
Odpowiadając na Twoje pytanie. Mazda spokojnie zrobi 300, 400 i więcej tys km. Z resztą jak wiele innych aut, nawet francuskich
Sporo tyle ma, a co pokazuje licznik to inna kwestia... Kiedyś na mobile.de widziałem przedlifta z Dieslem, który miał 600tys nastukane. Polift 450tys:
http://www.autoscout24.pl/oferty/mazda- ... -274830742
http://www.autoscout24.pl/oferty/mazda- ... -274830742
W sumie to mnie uspokoiliście, bo to tylko świadczy o tym, że Mazda faktycznie jest autem solidnym – tak jak głosi legenda. Z drugiej strony, w taki razie lepiej kupić u nas w kraju Mazdę za te 15-18 tys zł z przekręconym licznikiem czy może lepiej pojechać do Niemiec i stamtąd sprowadzić samochód za te 4tys. euro?
Jedno mnie nadal zastanawia – jakim cudem jest na aukcjach napisane, że oryginalny przebieg i że można to potwierdzić kontaktując się z ASO lub na podstawie dokumentów?
Jedno mnie nadal zastanawia – jakim cudem jest na aukcjach napisane, że oryginalny przebieg i że można to potwierdzić kontaktując się z ASO lub na podstawie dokumentów?
mat3 napisał(a):Z drugiej strony, w taki razie lepiej kupić u nas w kraju Mazdę za te 15-18 tys zł z przekręconym licznikiem czy może lepiej pojechać do Niemiec i stamtąd sprowadzić samochód za te 4tys. euro?
Miałem już auta krajowe, z rąk prywatnych, od handlarzy, prosto z DE... Nie ma reguły, ale ogólnie staram się omijać handlarzy. Ostatnio najlepiej mi wychodzi zakup samochodów z ogłoszeń prywatnych i zdecydowanie taki preferuję. Problem w tym, że handlarze są cwani i coraz trudniej znaleźć takie ogłoszenie.
mat3 napisał(a):Jedno mnie nadal zastanawia – jakim cudem jest na aukcjach napisane, że oryginalny przebieg i że można to potwierdzić kontaktując się z ASO lub na podstawie dokumentów?
Bo 90% ludzi tego i tak nie sprawdzi. Po prostu uwierzy na słowo.
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mazda-6-Sport-Kombi-2.0-CD-DPF-Klima-Xenon/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:16800%3B7%3B,frn:01-2006,frx:12-2007,prx:4001,ful:diesel,vcg:estatecar,elw:true,ehs:true,crc:true,obc:true/pg:vipcar/218189057.html#
Czy np. taka oferta jest w miarę wiarygodna?
Dobra, a inaczej – czy za tą cenę dostanę dobrą M6 w benzynie?
Czy np. taka oferta jest w miarę wiarygodna?
Dobra, a inaczej – czy za tą cenę dostanę dobrą M6 w benzynie?
Kurcze, szczerze mówiąc, to nawet nie zwróciłem uwagi na te tablice. Słuszne spostrzeżenie!
A co do M6 to w tym budżecie lepszy diesel czy benzyniak?
Jak wygląda benzyna 147km pod względem awaryjności? Czy w granicach 15-16 tysięcy zł. dostanę niezajechany model po lifcie z tym silnikiem?
A co do M6 to w tym budżecie lepszy diesel czy benzyniak?
Jak wygląda benzyna 147km pod względem awaryjności? Czy w granicach 15-16 tysięcy zł. dostanę niezajechany model po lifcie z tym silnikiem?
mat3 napisał(a):Jak wygląda benzyna 147km pod względem awaryjności? Czy w granicach 15-16 tysięcy zł. dostanę niezajechany model po lifcie z tym silnikiem?
Diesel – jednym się sypie innym nie. Pewnie jak dbasz tak masz – mój nigdy nie zawiódł.
15-16 tys się zaczynają dopiero srednie polifty. realnie trzeba mieć ze 18-20 tys na polift benzyne zeby to był calkiem fajny egzemplarz.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Znalazłem bardzo ciekawe porównanie spalania benzynki i gazu: http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/i/kombi/silnik-benzynowy-2.0-mzr-147km-2005-2008/
Czy to jest w ogóle możliwe, żeby spalani było praktycznie takie samo? Zawsze sądziłem, że gazu spala się o kilka litrów więcej niż benzyny.
No i tu też pytanie – co sądzicie o zakładaniu gazu lub kupieniu samochodu z gazem na podstawie tego silnika 147km? Opłaca się czy nie bardzo? Jak z wytrzymałością silnika – zmniejsza się czy może gaz nie robi mu żadnej różnicy?
Czy to jest w ogóle możliwe, żeby spalani było praktycznie takie samo? Zawsze sądziłem, że gazu spala się o kilka litrów więcej niż benzyny.
No i tu też pytanie – co sądzicie o zakładaniu gazu lub kupieniu samochodu z gazem na podstawie tego silnika 147km? Opłaca się czy nie bardzo? Jak z wytrzymałością silnika – zmniejsza się czy może gaz nie robi mu żadnej różnicy?
Przy prawidlowo wyregulowanej instalacji, silnik spala jakies 1-2 litry wiecej niz benzyny. W tych samych warunkach pracy. Trwalosc sie nie zmniejsza, jezeli instalacja jest dobrze dobrana, zamontowana, regulowana. W tym odpowiedni serwis co ok kilkanascie kkm.
mat3 napisał(a):No i tu też pytanie – co sądzicie o zakładaniu gazu lub kupieniu samochodu z gazem na podstawie tego silnika 147km? Opłaca się czy nie bardzo? Jak z wytrzymałością silnika – zmniejsza się czy może gaz nie robi mu żadnej różnicy?
Przy obecnych instalacjach nie ma jakichś zauważalnych spadków wytrzymałości silnika. Zależy oczywiście ile chcesz tym autem pojeździć, bo jak max 5 lat i robisz więcej jak 10 tys km rocznie, to warto, bo Ci się zwróci instalacja dość szybko.
A spalanie tak jak kolega wyżej napisał – zależy czy instalacja dobrana, serwisowana i czy gazownik wie co robi
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
roxygenium napisał(a):Przy obecnych instalacjach nie ma jakichś zauważalnych spadków wytrzymałości silnika.
A co tych obecnych instalacjach jest cudownego co powoduje brak zauwazalnych skutków?
Ludzie maja auta jezdzaca na instalacjach sprzed 15 lat i nic sie z silnikami nie dzieje.
To raczej kwestia samego paliwa a nie instalacji. Nikt nie mowi ze auto z super instalacja zasilania w benzyne czy olej napedowy bedzie przez to super trwale niezaleznie od jakosci zastosowanego paliwa.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości