Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Dark_Mat » 2 gru 2015, 00:56

Lepiej kupić model po czy przed liftem? Nastąpiła jakaś zmiana konstrukcji silnika, ew. wyeliminowanie wady? Który diesel jest najmniej awaryjny?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Zibi85 » 2 gru 2015, 18:22

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez Dark_Mat » 3 gru 2015, 19:29

Hm, w opisie diesel'ów po FL głównie skupiono się na DPFie. A co z awaryjnością samej jednostki napędowej? Mniej czy bardziej awaryjna względem tej sprzed FL?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Zibi85 » 3 gru 2015, 21:28

Ze względu na DPF te silniki są na pewno bardziej kłopotliwe w eksploatacji. A czy bardziej awaryjne to trudno powiedzieć, ale raczej w pod tym względem FL nic się nie zmieniło.

Nadal trzeba często sprawdzać stan smoka olejowego i czyścić go, nie przedłużać wymiany oleju, i okresowo zmieniać podkładki pod wtryskami, oraz sprawdzać poziom oleju w silniku co 500-1000km (najlepiej co 1-2 tygodnie przy takiej codziennej jeździe do pracy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez Dark_Mat » 3 gru 2015, 23:22

Czy z budżetem 15-18tys. da radę kupić małoawaryjnego, niezajechanego polifta z 2006r. z dieslem na pokładzie, czy to raczej niewykonalne?

I jeszcze jedno pytanie – dlaczego spotkanie Mazdy 6 (z dieslem) z przebiegiem powyżej 300 tys. jest praktycznie niemożliwe? Skody, Audi czy Volkswageny w ogłoszeniach prawie wszystkie dobijają do tego przebiegu. W Mazdzie przebiegi w ogłoszeniach są prawie zawsze mniejsze niż 200 tys. Skąd to się bierze? Ten silnik nie jest w stanie bezawaryjnie tyle przejechać czy o co chodzi?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez loockas » 3 gru 2015, 23:49

mat3 napisał(a):W Mazdzie przebiegi w ogłoszeniach są prawie zawsze mniejsze niż 200 tys. Skąd to się bierze?


Zobacz ile z tych ogłoszeń to ogłoszenia prywatne, a ile to cuda sprowadzone z DE. Mamy takie przebiegi o jakich marzymy. Sami doprowadziliśmy do tego, że 200kkm+ to przebieg nie do zaakceptowania i handlarze wyszli naprzeciw naszym wymaganiom. Jak to mówią cena i przebieg do negocjacji :)

A teraz wejdź sobie na jakiś portal samochodów używanych w de i sprawdź przebiegi jeszcze raz :)

Pewnie mnie ktoś tutaj zaraz pojedzie, ale patrząc na ilość ogłoszeń z DE na allegro czy otomoto, to Mazda 6 goni Passata pod względem popularności. Dodatkowo na korzyść Mazdy przemawia to, ze ogólnie jest uważana za solidne i bezawaryjne auto. Handlarze to wykorzystują jak się tylko da. No przecież taka solidna 10 letnia Mazda w dieslu z przebiegiem 160kkm w cenie poniżej ofert krajowych to życiowa okazja :)

Odpowiadając na Twoje pytanie. Mazda spokojnie zrobi 300, 400 i więcej tys km. Z resztą jak wiele innych aut, nawet francuskich :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Krzemol » 3 gru 2015, 23:51

Sporo tyle ma, a co pokazuje licznik to inna kwestia... Kiedyś na mobile.de widziałem przedlifta z Dieslem, który miał 600tys nastukane. Polift 450tys:
http://www.autoscout24.pl/oferty/mazda- ... -274830742
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez loockas » 3 gru 2015, 23:55

Krzemol1994 napisał(a):Sporo tyle ma, a co pokazuje licznik to inna kwestia...


Królowa Lawet :)

http://www.autoscout24.pl/oferty/renaul ... -239151768
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Dark_Mat » 3 gru 2015, 23:58

W sumie to mnie uspokoiliście, bo to tylko świadczy o tym, że Mazda faktycznie jest autem solidnym – tak jak głosi legenda. Z drugiej strony, w taki razie lepiej kupić u nas w kraju Mazdę za te 15-18 tys zł z przekręconym licznikiem czy może lepiej pojechać do Niemiec i stamtąd sprowadzić samochód za te 4tys. euro?
Jedno mnie nadal zastanawia – jakim cudem jest na aukcjach napisane, że oryginalny przebieg i że można to potwierdzić kontaktując się z ASO lub na podstawie dokumentów?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez loockas » 4 gru 2015, 00:06

mat3 napisał(a):Z drugiej strony, w taki razie lepiej kupić u nas w kraju Mazdę za te 15-18 tys zł z przekręconym licznikiem czy może lepiej pojechać do Niemiec i stamtąd sprowadzić samochód za te 4tys. euro?


Miałem już auta krajowe, z rąk prywatnych, od handlarzy, prosto z DE... Nie ma reguły, ale ogólnie staram się omijać handlarzy. Ostatnio najlepiej mi wychodzi zakup samochodów z ogłoszeń prywatnych i zdecydowanie taki preferuję. Problem w tym, że handlarze są cwani i coraz trudniej znaleźć takie ogłoszenie.

mat3 napisał(a):Jedno mnie nadal zastanawia – jakim cudem jest na aukcjach napisane, że oryginalny przebieg i że można to potwierdzić kontaktując się z ASO lub na podstawie dokumentów?


Bo 90% ludzi tego i tak nie sprawdzi. Po prostu uwierzy na słowo.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Dark_Mat » 5 gru 2015, 03:22

Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez slisman » 6 gru 2015, 01:01

Mnie osobiście odstrasza tablica "auto ahmadi"///ponoć od Turków i Arabów się w Niemczech nie kupuje jeśli nie chcesz kupić szrota. Oczywiście stereotyp, ale ponoć się sprawdza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez brencik » 6 gru 2015, 01:12

slisman napisał(a):Oczywiście stereotyp

To nie stereotyp tylko podstawowa zasada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Dark_Mat » 6 gru 2015, 02:29

Kurcze, szczerze mówiąc, to nawet nie zwróciłem uwagi na te tablice. Słuszne spostrzeżenie!

A co do M6 to w tym budżecie lepszy diesel czy benzyniak?
Jak wygląda benzyna 147km pod względem awaryjności? Czy w granicach 15-16 tysięcy zł. dostanę niezajechany model po lifcie z tym silnikiem?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez MrShaleck » 8 gru 2015, 18:07

mat3 napisał(a):Jak wygląda benzyna 147km pod względem awaryjności? Czy w granicach 15-16 tysięcy zł. dostanę niezajechany model po lifcie z tym silnikiem?


Diesel – jednym się sypie innym nie. Pewnie jak dbasz tak masz – mój nigdy nie zawiódł.
15-16 tys się zaczynają dopiero srednie polifty. realnie trzeba mieć ze 18-20 tys na polift benzyne zeby to był calkiem fajny egzemplarz.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Dark_Mat » 10 gru 2015, 17:19

Znalazłem bardzo ciekawe porównanie spalania benzynki i gazu: http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/i/kombi/silnik-benzynowy-2.0-mzr-147km-2005-2008/

Czy to jest w ogóle możliwe, żeby spalani było praktycznie takie samo? Zawsze sądziłem, że gazu spala się o kilka litrów więcej niż benzyny.
No i tu też pytanie – co sądzicie o zakładaniu gazu lub kupieniu samochodu z gazem na podstawie tego silnika 147km? Opłaca się czy nie bardzo? Jak z wytrzymałością silnika – zmniejsza się czy może gaz nie robi mu żadnej różnicy?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Dominator » 10 gru 2015, 17:37

Przy prawidlowo wyregulowanej instalacji, silnik spala jakies 1-2 litry wiecej niz benzyny. W tych samych warunkach pracy. Trwalosc sie nie zmniejsza, jezeli instalacja jest dobrze dobrana, zamontowana, regulowana. W tym odpowiedni serwis co ok kilkanascie kkm.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez MrShaleck » 11 gru 2015, 11:38

mat3 napisał(a):No i tu też pytanie – co sądzicie o zakładaniu gazu lub kupieniu samochodu z gazem na podstawie tego silnika 147km? Opłaca się czy nie bardzo? Jak z wytrzymałością silnika – zmniejsza się czy może gaz nie robi mu żadnej różnicy?


Przy obecnych instalacjach nie ma jakichś zauważalnych spadków wytrzymałości silnika. Zależy oczywiście ile chcesz tym autem pojeździć, bo jak max 5 lat i robisz więcej jak 10 tys km rocznie, to warto, bo Ci się zwróci instalacja dość szybko.
A spalanie tak jak kolega wyżej napisał – zależy czy instalacja dobrana, serwisowana i czy gazownik wie co robi :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Dark_Mat » 11 gru 2015, 18:09

A są jakieś minusy takiej instalacji?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez brencik » 11 gru 2015, 18:16

roxygenium napisał(a):Przy obecnych instalacjach nie ma jakichś zauważalnych spadków wytrzymałości silnika.

A co tych obecnych instalacjach jest cudownego co powoduje brak zauwazalnych skutków?
Ludzie maja auta jezdzaca na instalacjach sprzed 15 lat i nic sie z silnikami nie dzieje.
To raczej kwestia samego paliwa a nie instalacji. Nikt nie mowi ze auto z super instalacja zasilania w benzyne czy olej napedowy bedzie przez to super trwale niezaleznie od jakosci zastosowanego paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości

Moderator

Moderatorzy Moto