Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez zadra » 22 gru 2015, 11:40

A co tych obecnych instalacjach jest cudownego co powoduje brak zauwazalnych skutków?

W obecnych instalacjach możliwe jest zachowanie właściwej proporcji paliwa do powietrza bez względu na obciążenie i prędkość obrotową.
W instalacjach I i II gen (oraz III ale to białe kruki) proporcje zachowane były tylko w pewnym zakresie obrotów/obciążeniu a poza nimi było albo zbyt ubogo albo bogato.
Chyba tylko blos jako-tako spełniał swoją rolę, ale nie wdrożyłem się w blosa na tyle,żeby być wyrocznią.

Inną sprawą jest to,że auta jeżdżące na generacjach I i II (czyli te wyprodukowane powiedzmy na początku lat 90-ych) wywodzą się konstrukcyjnie z końca lat 70-ych, początku 80-ych, więc gdy je tworzono to brano pod uwagę stosowanie paliwa o znacznie innym składzie niż obecne paliwa.
Moja prywatna teoria mówi,że przede wszystkim z tego względu ich odporność na spalanie lpg była wyższa.
również ilość zastosowanej elektryki(bo elektronika wchodziła trochę później ;) ) była znacznie mniejsza i nie wyskakiwał Ci żaden check, bo go nie było... dopiero gdy silnik zaczynał pracować na mniejszej ilości cylindrów niż posiadał nominalnie, dławił się, gasł lub w ogóle nie odpalał trzeba było szukać przyczyny.

Aktualnie odrobinę inna mieszanka paliwa niż zakładana przez komputer powoduje zapalenie się lampki informacyjnej, a czasami przejście w stan pracy awaryjnej więc instalacje gazowe dążą w swej pracy do idealnego zastąpienia benzyny paliwem alternatywnym w całym zakresie pracy silnika.

ale elaborat mi wyszedł.. ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Krzemol » 22 gru 2015, 13:10

muunek napisał(a):nie wyskakiwał Ci żaden check, bo go nie było...

Mi w Swifcie Checka wywaliło, jak miałem wybitnie za ubogo na 1gen :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez dzux » 22 gru 2015, 22:32

Moim zdaniem dużo zależy też od stylu jazdy jeżeli ktoś jeździe agresywnie taki silnik mniej przejedzie na lpg od tego co jeździ spokojnie. Wystarczy poczytac o tym silniku na innych forach jak to im brakuje kompresji na danym cylindrze lub zawory ma podparte, a wystarczyło tylko regularnie robic przeglad silnika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez brencik » 22 gru 2015, 22:49

dzux napisał(a): wystarczyło tylko regularnie robic przeglad silnika

Czyli co rok otwierac głowice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez zadra » 22 gru 2015, 23:27

raczej kapę zaworową po zakładanym przebiegu w celu kontroli luzow zaworowych,oraz standardowa kontrrola/wymiana oleju i filtrów.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dzux » 23 gru 2015, 15:43

brencik napisał(a):
dzux napisał(a): wystarczyło tylko regularnie robic przeglad silnika

Czyli co rok otwierac głowice?

Brencik wiesz ale musiałes troche pocisnąć więc tłumacze , przedewszystkim kontrola luzu zaworowego co 20tys, na lpg, jeżeli jest potrzeba kontrola cisnienia na cylidrach która duźo nam mówi, sprawdzenie poziomu oleju bo jak wiemy silniki mazdy z lpg szczególnie lubią olej chodz spotkałem się z tym że facet mówi że lpg pożera mu olej, okazało się że był duźy wyciek z miski olejowej. Na forum forda z podobnym silnikiem można poczytać dużo histori jak sobie ludzie na bruzdzili zatarte silniki, powypalane gniazda zaworowe ostatni hit jest gość który po zakupie samochodu zrobił 2tys km i silnik do remontu bo myślał że jak kupił auto z lpg to tylko lac i jezdzic.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez zadra » 23 gru 2015, 23:21

Nie mogę się że wszystkim zgodzić.
To nie prawda,że silniki mazd "szczególnie"lubią olej.
Ani moją poprzednia-ge z 1993r w dieslu ani aktualna 323bj z "monstrualnym" przebiegiem230 000 km nie pochłaniają oleju. Nie ma potrzeby dolewek pomiędzy wymianami,a sprawdzam często.
Lpg nie powoduje podwyższonego zużycia oleju-sprawdzilem w kilku moich poprzednich autach.
Co do kapitalki po przejechaniu 2kkm, to pechowy właściciel został wprowadzony na minę przez poprzedniego właściciela auta,który wiedział co sprzedaje..
Ja miesięcznie ppokonujęję taki dystans-sugerujesz,że muszę jakoś szczególnie i w specyficzny sposób traktować moją mazdę zasilaną lpg?
Wracając do olbrzymich ilości pochlanianego oleju przez mazdy.. Poczytaj trochę na forumach o silnikach opli,peugeotow,fordów i wolkswagenow to może wyrobisz sobie odpowiednie spójrzenie na temat zużycia oleju...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dzux » 24 gru 2015, 11:37

Muunek wiem że starsze modele mazd uchodzą za bardzo dobre, ale mówimy tu o nowszych wersjach mazd :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez e-tomek » 24 gru 2015, 14:36

Znajoma ma BJ-tkę 1.8 z 2001 roku i sporo dolewa, ale też sporo jeździ. Ostatnio trochę zaniedbała – ok. 3 miesięcy bez sprawdzania – i jej się kontrolka od oleju zapaliła <cisza> ... a na bagnecie ni śladu po oleju.
Ale silnik chodzi dobrze, wycieków nie ma, no cóż, trzeba przyjąć, że ten typ tak ma, a zrobiła w 3 lata 90000km.

Moja 3 z kolei praktycznie nie bierze oleju, ze 100ml może zleciało na bagnecie przez 7000km (przebieg 82000 km), a parę razy były trasy autostradowe i prędkości ok. 140km/h.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez piolsm » 24 gru 2015, 23:34

wtrącę swoje trzy grosze jeżeli chodzi o nowsze silniki Mazdy i Lpg
najważniejsze to właściwie ustawiona instalacja ( piszę tutaj o 4 gen) i nic więcej
styl jazdy nie ma tutaj nic do rzeczy

zawory kontrolowaliśmy 2 krotnie przez 30 tyś na Lpg nie spadły niżej nawet o setną mm
wiec tylko dobre zestrojenie instalacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez zadra » 28 gru 2015, 10:38

mówimy tu o nowszych wersjach mazd

Temat dotyczy mazdy z roczników 2002 wzwyż, więc wydaje mi się,że ogólna opinia na temat olejobrania w moim silniku z 2002r może komuś się przydać(oczywiście nie mam 626 a 323, ale technologia chyba sa podobne; jeśli jestem w błędzie, to wykasujcie moje posty.. ;) )
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Dark_Mat » 10 sty 2016, 23:11

Czy można w jakiś sposób zainstalować w M6 po lifcie doświetlanie zakrętów?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Maniekvip » 11 sty 2016, 15:42

Jedyne co mi przychodzi do głowy to moduł z aukcji internetowych ale działa on tylko wtedy gdy włączymy kierunkowskaz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Sebaa75 » 11 sty 2016, 23:37

Hello,

w podlinkowanym na poprzedniej stronie artykule o modelu "6" stoi napisane:

Kod: Zaznacz cały
 Uwaga! Wtryskiwacze Denso nie podlegają regeneracji (cena 1 szt. to 1900 zł; używane kosztują od 50 do 600 zł).


I teraz pytanie, czy technika w ostatnim czasie poszła do przodu, bo w ogłoszeniu, które mnie interesuje jest taka wzmianka:

Kod: Zaznacz cały
– regeneracja wtrysków Denso przeprowadzona w firmie Drei-Pol


Czy to jakaś ściema, regeneracja, której nie ma, albo jakiś "pic"?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez Grzyby » 13 sty 2016, 02:36

Kojarzę że się da. Ktoś nawet na forum jakiś czas temu dał fotorelację z takiej operacji.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zadra » 13 sty 2016, 09:47

Ja również o tym czytałem w jakichś artykułach.
Z tego co pamiętam to tylko jedna firm a w Polsce umiała się za to zabrać – może mieli wyłączność na podzespoły od denso?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez 626 kombi » 19 sty 2016, 21:36

Panowie, zastanawiam sie powaznie nad zakupem nowej mazdy (2004) z przebiegiem 2300 kilometrow.
Szkop juz zaakceptowal moja propozycje cenowa, zastanawiam sie natomiast nad tym jakie konsekwencje moge poniesc z uwsgi na fakt iz on przez wiele lat nie byla odpalana.
Auto nie mialo pierwszego przegladu.
Dzieki za pomoc
K
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 22:38
Posty: 12

Postprzez opelomega.2001 » 31 sty 2016, 20:58

witam
jestem tu nowy i jeszcze nie mam Mazdy I (2002-2008)ale chciałbym kupić ten samochód koniecznie w benzynie 2.0 147km kombi
chciałbym kupić ją z instalacją lub założyć ja samemu
do tej pory głównie Ople Omegi A,B,BFL, wszystkie z lpg ,ale przyszedł czas na zmianę i dużo nad tym myślałem i w końcu padło na Mazde 6 lift z powodów estetycznych i silnika który podobno dobrze znosi gaz,
martwi mnie tylko kłopot z rudą, podobno lifty mają się lepiej
mam parę pytań

proszę o wskazówki na co zwracać uwagę przy zakupie?
jak wygląda problem z rdzą?
czy auto jest drogie w eksploatacji?
czy zawieszenie oprócz rudej jest "piętą"tego auta?
czy po zainstalowaniu lpg można się spodziewać ubytków oleju?

ogólnie chciałbym się dowiedzieć jak wygląda to wszystko od kuchni dlatego zarejestrowałem się na tym forum,bo materiały z internetu to jedno a opinia użytkowników to moim zdaniem najlepsze zródło
z góry dziękuje za odpowiedzi
pozdrawiam
opelomega.2001
 

Postprzez Yoki » 31 sty 2016, 21:01

Wszystko jest już na forum nawet tematy z identycznymi pytaniami.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez zadra » 1 lut 2016, 19:57

chciałbym kupić ten samochód koniecznie w benzynie 2.0 147km kombi


Mam inne odczucia co do mazdy z lpg.
Weź pod uwagę częstotliwość regulacji luzów zaworowych i koszty z tym związane – ja wykreśliłem już większość aut japońskich i koreańskich a także olbrzymią ilość innych różnych marek ponieważ ich "nowoczesna" konstrukcja ich silników jest bardziej upierdliwa niż dawniej..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości

Moderator

Moderatorzy Moto