Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez slisman » 5 lis 2015, 15:56

To zwracam honor, tak jak loockas myślałem o MK2 :P Którego produkcja również w wersji tour przedliftowej była kontynuowana po lifcie. I tak samo jak w mk1 jest to ciekawa alternatywa dla "nowinek".

Jeśli chodzi o MK1 tour (jeśli kupującemu odpowiada "wiek konstrukcji") to tak jak powiedziałeś – można dorwać coś sensownego rocznikowo i cenowo (i pewnie będzie trwalsze niż późniejsze generacje). Z tym, że znowu wtedy wkraczamy w obszar panowania diesla....i znaleźć benzynę będzie dużo ciężej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez zigu18 » 5 lis 2015, 19:46

Wow też nie wiedziałem.. Na wiosnę zmieniam auto więc to też wezmę pod uwagę :) Fajna jest Astra J ale za 5 letnia mocniejsza benzynę nie ma co bez 40 tys podchodzić ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez slisman » 6 lis 2015, 13:06

A jeśli chcesz Octavkę w benzynie (MK1), to bierz 1.8T! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Dominator » 6 lis 2015, 13:43

Reszta to woly robocze. Wspomniany powyzej, fajnie znosi zasilanie gazowe.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez slisman » 6 lis 2015, 13:49

I do tego jest trwały, podatny na mody itp.

A kończąc off top – to prawda, że M6 z zza oceanu są dużo lepiej zabezpieczone przed rudą? Tak wnoszę z tego co pisał m.in. WisniaUS...więc jakby zależało na zakupie mazdy, to chyba lepiej brać przyprowadzoną z USA (pod warunkiem, że nie jest po pożarze czy dzwonie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez macvas » 6 lis 2015, 14:09

slisman napisał(a):to prawda, że M6 zza oceanu są dużo lepiej zabezpieczone przed rudą?


Myślę, że w tej kwestii nie trzeba oka znawcy aby to stwierdzić. Swego czasu przymierzałem się do szóstki, na szczęście w porę uwiodła mnie trójka. Po jakimś czasie od przykrych doświadczeń na krajowym rynku oglądałem auta Krzyśka i Marcina i stwierdzam, że różnica jest namacalna. Zwyczajnie fabryka, która to dała na rynek US przyłożyła się bardziej.

Druga sprawa, że wersje A-spec nie grzeszą wyposażeniem i ze świeczką szukać egzemplarza nie dla purysty. :|
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Dominator » 6 lis 2015, 14:26

Klima, wspomaganie, elektryczne szyby i centralny z pilota. Wiecej nie trzeba.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez nemi » 6 lis 2015, 14:37

A czy nie dominuje tam silnik 2.3, który ma różne opinie?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez pietia82 » 6 lis 2015, 14:50

W wersi usa GG i GY były tylko silniki 2.3 i 3.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Marianek » 7 lis 2015, 15:49

slisman napisał(a):więc jakby zależało na zakupie mazdy, to chyba lepiej brać przyprowadzoną z USA (pod warunkiem, że nie jest po pożarze czy dzwonie).
takich praktycznie nie ma ;) Normalnych ekonomicznie i ze względu chociaż by na wyposazenie, ołaty nie opłaca się sprowadzać. Co do GG/GY i GH to produkowane były w stanach, nie Japan.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez brencik » 7 lis 2015, 15:56

Marianek napisał(a): nie opłaca się sprowadzać

Dlatego robi się to inaczej <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez talk_about85 » 15 lis 2015, 15:11

Pojawila sie u mnie w miescie swiezo zarejestrowana szostka w rzadko spotykanym kolorze i jadac za nia od razu rzucily mi sie w oczy 4 tlumiki czyli 2x2. Czy w jakiejs wersji silnikowej bylo to seryjne czy to jakas przerobka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Danmazda » 15 lis 2015, 15:14

Przeróbka. Nawet w MPS są dwa.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brencik » 15 lis 2015, 16:56

W tym też tłumiki są pewnie dwa tylko ktoś sobie załozył końcówki za 5zł z allegro...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Zibi85 » 15 lis 2015, 19:00

Moim zdaniem problem rdzy w Mazdach wynika z transportu drogą morską z fabryki na stary kontynent. Mazdy w USA piszecie że mają dużo mniejszy problem – ja nie doszukiwałbym się tu żadnej filozofii, one zwyczajnie nie płyną statkiem i tylko dlatego.

Uzasadnienie? Firma w której pracuje złapała jakiś czas temu kontrakt w Stanach, i dostarczaliśmy tam pewne automatyczne maszyny (wykonane w 90% z metalu) wielkości dwóch-trzech dużych lodówek. W europie stoją takie po kilka lat i nic im nie jest, a do stanów dopływały całe pordzewiałe. Nikt się tego nie spodziewał, że 2-3 tyg na statku zrobi takie spustoszenie. Musieliśmy wysyłać do stanów ekipy do odrdzewienia i ponownego malunku, a na produkcji zmienić technologię. Myślę, że właśnie transport morski decyduje o późniejszej dużej podatności Mazd na rdzewienie – w stanie fabrycznym słony morski klimat zrobi odpowiedni grunt dla rozwoju rdzy, mimo nawet ocynku i tak dalej.


A tak w temacie – jeszcze razy zapytam o wyciszenie w poliftingowej 6 GG, czy jest coś lepsze niż w przedliftach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez ZdzichuZ » 15 lis 2015, 20:53

W takim razie skoro problemem jest transport morski i ktoś chciałby sprowadzić 6 z USA to musi ją przetransportować... statkiem przez Atlantyk :D I magiczna przygoda z korozją znów się zaczyna.
ZdzichuZ
 

Postprzez brencik » 15 lis 2015, 21:48

Zibi85 napisał(a):Moim zdaniem problem rdzy w Mazdach wynika z transportu drogą morską z fabryki na stary kontynent.

Ale dziś nie 1 kwiecień...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Dark_Mat » 1 gru 2015, 02:24

Hej!
To mój pierwszy wpis na tym forum, także witam wszystkich gorąco!
Mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.

Do rzeczy. Myślę o zakupie samochodu w najbliższym czasie i bardzo spodobała mi się Mazda 6. Mój budżet to 10, w porywach do 13-14 tysięcy złotych. I mam do Was pytanie, czy Mazda 6 to dobry wybór, czy znajdzie się coś w dobrym stanie za tą cenę? Wiem, że na tym forum nie powinienem się w ogóle pytać czy Mazda to dobry wybór, bo odpowiedź jakby oczywista :D
Chodzi mi o szóstkę sprzed lub po lifcie, w wersji kombi, z silnikiem diesla. Czy z tym budżetem dostanę auto w dobrym stanie czy raczej nie za bardzo? Jak wygląda diesel w tym modelu, bo słyszałem i czytałem bardzo dużo opinii i każda inna?
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

PostTen post został usunięty przez stachan 1 gru 2015, 06:36.
Powód: Po moderacji post nieuzasadniony.

Postprzez slisman » 1 gru 2015, 10:53

mat3 napisał(a):Wiem, że na tym forum nie powinienem się w ogóle pytać czy Mazda to dobry wybór, bo odpowiedź jakby oczywista


A tu byś się zdziwił, zajrzyj do czaterii :D

mat3 napisał(a):Czy z tym budżetem dostanę auto w dobrym stanie czy raczej nie za bardzo? Jak wygląda diesel w tym modelu, bo słyszałem i czytałem bardzo dużo opinii i każda inna?


Zajrzyj też do działu giełda (plus temat w dziale "nasze mazdy"), roxygenium sprzedaje np. teraz M6 kombi w dieslu, pewna i długo w jednych rękach, do tego wszystkie bolączki diesla były robione. No i właśnie – jeśli nie kupujesz auta z pewnego źródła, to diesel może Ci popsuć trochę finanse :P A jak zadbany, to ponoć przejeżdża setki tys. km. Zobacz np. w dziale "kupuję mazdę" na ilość "chętnych" na diesla...praktycznie zero. No ale wynika to trochę na pewno ze stanu targanych do Polski samochodów. W dużym uproszczeniu – jakby ludzie nie kupowali kota w worku po najniższej cenie, to pewnie handlarze nie zwoziliby do PL najtańszych szrotów, a diesel w M6 miałby lepsze opinie.

Podsumowując – tak, dostaniesz. Z tym, że moim zdaniem jeśli idziesz w diesla, to musi być to pewne i dobrze sprawdzone auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości

Moderator

Moderatorzy Moto