Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Krzemol » 14 cze 2014, 19:16

No to nie wiem, w każdym razie na naszej ośmioletniej rdzy nie uświadczysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez brencik » 14 cze 2014, 23:18

Krzemol1994 napisał(a):, w każdym razie na naszej ośmioletniej rdzy nie uświadczysz.

Na to nie, ale pod i owszem. Warto zajrzeć tam od czasu do czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez witekosw » 22 cze 2014, 11:53

Witam serdecznie chcialbym dowiedziec sie czy lepiej kupic mazde 6 2.0 diesel 143 czy tez 2.0 PB 147
czy mazdy w dieslu niesprawiaja problemu moja jazda bedzie glownie opierac sie na miescie i troche trasy a wiem ze diesel na filtr czastek :( A jesli chodzi o benzyne czy mazda w gazie nie sprawia problemu
Chcialbym rowniez sie dowiedziec o spalaniu poszczegolnych silnikow
zgory dziekuje za odpowiedz:D
witekosw
 

Postprzez Barthez » 22 cze 2014, 12:23

temat zaraz wyląduje pewnie w koszu :P a widzę że kolega odkrywa dopiero internety....

Dyskusja na temat diesel vs benzyna jest w odpowiednim temacie długim i ciekawym jak moda na sukces o wartości podobnej do debaty wyższości świąt Wielkanocy nad świętami Bożego Narodzenia (lub odwrotnie...) i ich wpływu na katastrofę smoleńską.

Z filtrem dpf da się żyć, da się go również amputować.
Spalanie sprawdź na stronce motostat.pl, wpisując interesujące cię modele a w filtrze wybierz sortowanie według ilości tankowań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Wojtek » 22 cze 2014, 12:30

nie w koszu a w watku przedzakupowym... M6 GG/GY ;)

Tapatalk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 22 cze 2014, 15:21

witekosw napisał(a):Witam serdecznie chcialbym dowiedziec sie czy lepiej kupic mazde 6 2.0 diesel 143 czy tez 2.0 PB 147

A ja bym chciał się dowiedzieć, czy Twoja klawiatura naprawdę nie posiada znaków interpunkcyjnych? A może po prostu nie chcesz z nich korzystać z lenistwa?! Tak jak z lenistwa zadajesz pytanie bez jakiegokolwiek zapoznania się z forum? Bo regulamin chyba znasz, skoro udało Ci się założyć konto?!
Jeśli się zastanawiasz " o co kaman" to jakiś moderator to Tobie pewnie wyjaśni ;)
Kup diesla, po roku będziesz wiedział czy zrobiłeś dobrze :) Zapewne poznasz swój samochód od strony, której się nie spodziewasz :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kazik123 » 25 cze 2014, 07:16

Witam kolegów, to mój 2 post proszę o opinię na temat poniższych ogłoszeń. Dziękuje

http://otomoto.pl/mazda-6-2-0-salon-pol ... 26528.html

http://otomoto.pl/mazda-6-lift-model-20 ... 58902.html
tu dziwnie niska cena?

http://allegro.pl/show_item.php?item=4359433105 trochę przekombinowane z tymi ledami, ale ktoś miał taką potrzebę.

Jeszcze raz dzięki za spojrzenie fachowym okiem, osób które już mazdę posiadają.
Kazik123
 

Postprzez nemi » 25 cze 2014, 08:09

Kazik, takie pytania kieruj w dziale viewforum.php?f=35
Masz też szansę, że ktoś już te auta oglądał lub oceniał, więc śledź tamtejsze tematy uważnie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Kazik123 » 25 cze 2014, 09:22

Dzięki za informacje, w szukajkę wrzuciłem informacje przed zakupem i tu mnie skierowało. Chyba że jest możliwość przeniesienia tematu to było by super.Bo szkoda żeby drugi taki sam tam zakładać.
Kazik123
 

Postprzez Grzesiunio » 13 lip 2014, 12:18

Witam.
Wiadomo nie od dzisiaj, że jednostki Mazdy 2.0 są wytrzymałe i nie są problematyczne w eksploatacji. Zależy jeszcze gdzie jeździsz- miasto czy trasa- i jaki styl jazdy preferujesz- dynamiczny, czy raczej spokojny.
Jak na moje odczucia, to 1.8 całkiem fajnie sobie radzi sobie z tym autkiem, ja jak najbardziej nie narzekam i nie narzekałem, mając wersję z 2002 roku. Jeżdżąc taką z motorem 2.0 uśmiech na twarzy był większy, nie powiem i pod dystrybutorem też nie było tragicznie- zaznaczam od razu, że raczej jestem kierowcą spokojnym i nie depczę od świateł do świateł.
Z czystym sumieniem mogę polecić Tobie 1.8, a jak chcesz bardziej dynamicznie jeździć, to szukaj 2.0.
Pozdrawiam :)
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez karolkrakow » 17 lip 2014, 23:05

Witam serdecznie,
Jestem na kupnie oto tej Mazdy jak w temacie. Jade Jutro na serwis zeby przegląd zrobic przed kupnem....Jednak potrzebuje doradztwa od osób, które maja pojęcie na temat tej marki...poniewaz ja nie mam zielonego pojecia...;/ czytajac te wszystkie fora na internecie mozna stwierdzić, ze po tych komentarzach niektorych ludzi auta chyba by nikt nigdy nie kupil:) takze bardzo prosze o wmiare szczerą wypowiedz. Czy części do mazdy faktycznie są bardzo drogie?? Niby niekotrzy pisza ze mazdy w dislu nie oplaca sie kupwoac czy to prawda?? Dziekuje na odpowiedz
karolkrakow
 

Postprzez Farin » 5 sie 2014, 23:56

Witam, stoję przed dylematem kupna nowego auta do 15.000zł
Waham się między Vectrą C a Mazdą 6. Gdyby nie tendencja do rdzewienia – to bez najmniejszego zastanowienia kupił bym Mazdę... Dlatego postanowiłem zapytać...

1. Jeżeli kupię Mazde 6, garażowaną, świetnie zachowaną, bez śladu rdzy czy pryszczy – to czy jest szansa po zakupie – jakoś o nią dbać, konserwować, tak, żeby nie dopadła ją rdza? Jak?

2. Jeśli kupię auto z dekilkatnymi purchlami lub auto po poprawkach blacharskich – to czy jest szansa tak ją zabezpieczyć/zabezpieczać, żeby po pozbyciu się rdzy – ta znów nie wyskakiwała?


Proszę o rzetelne opinie. Nie stać mnie, żeby wpakować się na minę i znosić spojrzenia swojej kobiety wskazującej kolejny pojawiający się rudy purchel...

Dzięki!
Farin
 

Postprzez maestro81 » 6 sie 2014, 09:40

A widziales kiedys blache auta, ktora nigdy nie rdzewieje? I ople i mazdy maja ten sam problem i kazda inna marka. Nikt kolego nie da Ci gwarancji, ze ruda sie nie pojawi... niestety ;) Kup auto, poloz konserwe, dbaj i lej paliwko... a czas pokaze czy podjales wlasciwa decyzje :) Takie jest moje zdanie w tym temacie – powodzenia
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez miro626 » 18 sie 2014, 11:38

Szanowi forumowicze

Mam oto taki dylemat. Mamy w rodzinie Mazdę 6 CITD 121km rocznik 2004 sprowadzona z Niemiec w 2007 roku z przebiegiem 120 tys. Od 7 lat w jednych rękach. Przebieg obecnie 202 tys. Dwa tygodnie temu Mazda dostała strzała w prawy tylny bok i zepchnięta na barierki tak że i lewa tylna strona też ucierpiała. Wygląda na to że PT koło wzięło na siebie całe uderzenie, pękł tam jakiś wahacz pewnie coś jeszcze. Warsztat wycenił naprawę i zapewnia że wszystko będzie ok. Nikomu nic się nie stało ale niestety brak ubezpieczenia AC powoduje że koszty naprawy są dość wysokie. Ponieważ nie chcą jej już naprawiać mam możliwość wzięcia Mazdy za grosze. Auto cenowo z naprawą i odkupieniem wyjdzie gdzieś w 2/3 ceny z alledrogo. Mazda dostała w tył także wszystkie poduszki i silnik jest ok. I tu pojawia się dylemat warto w nią inwestować gdyż ma już 10 lat i przebieg 202 tys km. Szczególnie chodzi mi o ten silnik diesla i jego przebieg (na pewno autentyczny), sporo się naczytałem na forum o SCV, podkładkach, smoku, wtryskach, panewkach itd., które właśnie gdzieś w tej okolicy powinny zacząć sprawiać problemy. Na pewno mazda ma SCV oryginalny, nie miała wymienianych jeszcze podkładek pod wtryskami, miała kontrolowany smok olejowy, sprzęgło i 2M nieruszane, zawieszenie ori tylko końcówki drążków były wymieniane, nie dymi po odkręceniu korka oleju, raczej z auta byli wszyscy zadowoleni i nie sprawiała ona problemów poza cieknącym IC (zrobione) i rdzą ale to po wypadku zrobią gdyż ranty nadkoli i progi były już przegniłe. Jeżeli chodzi o mnie to obecnie jeżdżę Mazdą 626 GF '97 ale w benzynie z LPG, przebiegi roczne 12-15 tys. Wiem że na takie przebiegi nie ma sensu kupować diesla ale sytuacja jest taka i koszty nie duże a zawsze chciałem zobaczyć jak to jest jeździć ropniakiem na co dzień no i zamieniłbym 17 letnią GF już mocno nadgryzioną czasem na jednak 7 lat młodsze auto dlatego proszę Szanownych Forumowiczów o jakieś sugestie czy warto wejść w to auto mając na uwadze przebieg silnika i fakt powypadkowej naprawy. Dziękuję.
miro626
 

Postprzez Grzyby » 18 sie 2014, 13:14

Co to znaczy 2/3 cen z allegro?
Za 7 tysięcy zł kupisz? Bo jak nie, to ja sprzedam Ci sprawny egzemplarz za 11kzł :P
Poważnie.

A w kwestii pytań o silnik – nie masz się czego obawiać. Jeżeli przebieg jest pewny, auto miało zmieniany olej co max. 15kkm na pełny syntetyk to po drobnych zabiegach "kosmetycznych" pojeździ jeszcze długo.

P.S. Dziwne że kurtyny nie poszły, sprawdziłbym czy aby na pewno układ SRS jest sprawny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez miro626 » 18 sie 2014, 15:29

Co to znaczy 2/3 cen z allegro?
Za 7 tysięcy zł kupisz? Bo jak nie, to ja sprzedam Ci sprawny egzemplarz za 11kzł :P
Poważnie.

A w kwestii pytań o silnik – nie masz się czego obawiać. Jeżeli przebieg jest pewny, auto miało zmieniany olej co max. 15kkm na pełny syntetyk to po drobnych zabiegach "kosmetycznych" pojeździ jeszcze długo.

P.S. Dziwne że kurtyny nie poszły, sprawdziłbym czy aby na pewno układ SRS jest sprawny

Koszt całkowity w przedziale 8-9 tyś. Nie było to aż tak mocne uderzenie moim zdaniem żeby poduszki strzeliły choć nie widziałem tego. Uderzający też nie był jakoś mocno rozbity a Mazdę przesunęło, lekko obróciło i zatrzymała się na przesuwnych barierkach takich co się ustawia np przy remontach drogi także lewa strona to głównie pogięta blacha także gdzieś trochę ta siła została rozproszona . Olej miała zmieniany na pewno co około 10-12 tys lub na pewno raz do roku zależy co pierwsze wypadło, nie był to Dexelia ale teraz nie pamiętam jaki (chyba któryś Mobil 5w30 ale to muszę dopytać).
Mam nadzieję że nie popłynę finansowo z tym dieslem bo czytając na forum to strach się bać :)
miro626
 

Postprzez Krzemol » 18 sie 2014, 17:30

Wystarczy dbać o bolączki tego silnika (podkładki, smok itd), nie przeciągać z rozrządem (w sumie jak wszędzie) a nic złego nie powinno się dziać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Grzyby » 18 sie 2014, 22:33

miro626 napisał(a):Koszt całkowity w przedziale 8-9 tyś.

Olałbym. Za drogo.
Grzyby napisał(a):sprzedam Ci sprawny egzemplarz za 11kzł

A nawet taniej <lol>

miro626 napisał(a):Nie było to aż tak mocne uderzenie moim zdaniem żeby poduszki strzeliły

Bez jaj – dostał z jednej, obróciło go, przywalił drugą stroną i ...nic??
Grzyby napisał(a):aby na pewno układ SRS jest sprawny

Obstawiam, że nie był sprawny przed tym dzwonem i dalej nie jest :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez polokokt » 18 sie 2014, 23:48

maestro81 napisał(a): I ople i mazdy maja ten sam problem i kazda inna marka.


Potwierdzam. Szukajać teraz auta dla zony w budżecie do 20 tys PLN, oglądałem również Asytry III i Focusy II. Ogólnie, na każdym była rdza. Na jednych bardziej na innych mniej, ale każdy ją miał. Także bardziej tu sie liczy jak o auto dbał poprzedni właściciel i/lub czy auto było garażowane, a nie opinie że te rdzewieją a te nie. W nowym aucie, może tak, ale jak mówimy o autach w małym budżecie, kilku/kilkunastoletnich to cudów nie ma. Rdzewieją.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez zigu18 » 19 sie 2014, 00:54

polokokt napisał(a):
maestro81 napisał(a): I ople i mazdy maja ten sam problem i kazda inna marka.


Potwierdzam. Szukajać teraz auta dla zony w budżecie do 20 tys PLN, oglądałem również Asytry III i Focusy II. Ogólnie, na każdym była rdza. Na jednych bardziej na innych mniej, ale każdy ją miał. Także bardziej tu sie liczy jak o auto dbał poprzedni właściciel i/lub czy auto było garażowane, a nie opinie że te rdzewieją a te nie. W nowym aucie, może tak, ale jak mówimy o autach w małym budżecie, kilku/kilkunastoletnich to cudów nie ma. Rdzewieją.

Nie siej paniki na podstawie kilku bitych egzemplarzu, Ople z tego rocznika są cynkowanie. Żeby chociaż w połowie Mazdy były tak zabezpieczone..

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Moderator

Moderatorzy Moto