Nadejście i zakup nowej szóstki – Mazda6 GJ (2012)
Na chwile obecna wiadomo, ze produkcja sie zaczela
"The first vehicle to come off the line was a Mazda6 wagon built to European specifications and powered by the SKYACTIV-G 2.0 gasoline engine."
zrodlo: http://www.mazda.com/publicity/release/ ... link_id=nr
UPDATE
Nie wiem na ile to prawda, ale na rynek amerykanski szykowana bedzie Mazda 6 z 2,2 Litrowym SkyActive-em i dwiema turbinami
"The first vehicle to come off the line was a Mazda6 wagon built to European specifications and powered by the SKYACTIV-G 2.0 gasoline engine."
zrodlo: http://www.mazda.com/publicity/release/ ... link_id=nr
UPDATE
Nie wiem na ile to prawda, ale na rynek amerykanski szykowana bedzie Mazda 6 z 2,2 Litrowym SkyActive-em i dwiema turbinami
corky1 napisał(a):Gdzies w necie znalazlem informacje, ze zrobia 2,5 w technologii Skyactiv z moca ok. 175KM. Silnik ma byc montowany w nowej 6 i CX-5.
Osobiście powątpiewam w sens takiego rozwiązania. Nie jeździłem żadnym skajaktiwem, ale jeśli 2.0 ma mieć 165 KM, to jaka będzie różnica? Nie wiem, nie wiem.
Natomiast nabywając GH byłem naówczas zainteresowany silnikiem 2,5. Niestety nie było nawet możliwości przetestowania go. Rozmawiałem z 3 ASO – u siebie w Olsztynie, Białymstoku i Gdańsku. Żaden salon nie miał go na pokładzie. To skłania chyba do wniosku, że zainteresowanie, a co za tym idzie sprzedaż tej wersji oszałamiająca nie była. (nie wiem, ile jest tego na forum – 3?) Poczytałem sobie różne opinie i zdecydowanie przeważał ogólny zawód nad niewielką różnicę "w możliwościach" dzielącą tę wersję od 2.0 (którą ostatecznie kupiłem).
Do czego zmierzam? Ano do tego, że moim zdaniem Mazda strzela sobie trochę w kolano, sama sobie tworząc niszę, przy czym – co najistotniejsze – jest to nisza według mnie bezsensowna. Bo sensowna byłaby (o mojej wymarzonej spalarni benzyny typu V6 już nie wspomnę) taka, jak np. MPS w pierwszej "szóstce". Czyli wiadomo mniej więcej po co to kupujemy – bo chcemy 'odczuwalnie' więcej/mocniej
A takie 2,5 o 10, czy 15 koni mocniejsze – po co to komu w ogóle? Wziąwszy dodatkowo pod uwagę 'odczuwalną' różnicę w cenie?
Krótko kończąc: bez-sen-su.
Ostatnio edytowano 2 sie 2012, 18:01 przez bartosz51, łącznie edytowano 1 raz
Oficjalna notka donosi, że dzisiaj z taśmy produkcyjnej w Hofu zjechał pierwszy egzemplarz nowej Mazdy6. Jest to dwulitrowe, benzynowe kombi w specyfikacji europejskiej. Ależ tempo.
http://www.mazdaspeed.pl/aktualnosci/20 ... ej-mazdy6/
http://www.mazdaspeed.pl/aktualnosci/20 ... ej-mazdy6/
the right man in the wrong place...
zielony110 napisał(a):Nie wiem na ile to prawda, ale na rynek amerykanski szykowana bedzie Mazda 6 z 2,2 Litrowym SkyActive-em i dwiema turbinami
No na pewno, bo przecież jest to silnik SH – ten sam, który jest już wsadzany do CX-5.
the right man in the wrong place...
Tomek6 napisał(a):zielony110 napisał(a):Nie wiem na ile to prawda, ale na rynek amerykanski szykowana bedzie Mazda 6 z 2,2 Litrowym SkyActive-em i dwiema turbinami
To prawda Czytałem już z kilku źródeł podobne informację. Nigdzie tylko wzmianki o mocy...
jezeli jest tak, jak pisze Pawel to 2,2 w CX-5 maja 150 lub 175 koni
http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... y6,1828195
Już zaczęli ją robić
Już zaczęli ją robić
- Od: 16 lut 2011, 22:00
- Posty: 68
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic
Okrągłe światła z tyłu? Łada faka? Chyba że to puszczenie oka w stronę fanów VW .
Ogólnie – miał być hit, wyszedł
Ogólnie – miał być hit, wyszedł
- Od: 30 mar 2012, 10:48
- Posty: 39
- Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)
Ja natomiast czuję, że nowa "szóstka" znajdzie wielu nabywców zachwyconych jej charakterem i nie będą to dotychczasowi klienci "skody". Oby tylko szybko udało się zwiększyć paletę silników, bo z dwoma jednostkami nie będzie to dobrze wyglądało.
P.S. Kiedyż to VW miało okrągłe światła? Może był u nich taki krótki epizod, ale nie kojarzę .
P.S. Kiedyż to VW miało okrągłe światła? Może był u nich taki krótki epizod, ale nie kojarzę .
the right man in the wrong place...
Czy sam przód patrząc z profilu nie przypomina Wam......... tego? http://www.jazdamiejska.pl/foto/zdjecia ... mw_3_2.jpg
Tak czy inaczej, wygląda nieźle
Nie wiem jak 2.2 benzyna będzie jeździło ale 2.0 w CX-5 szału nie robi – miałem do czynienia z wersja A/T i AWD.
Takie auto musi mieć minimum 200KM aby dawało frajdę z jazdy która w końcu szła by w parze z hamulcami i prowadzeniem. Dobrze ktoś napisał wyżej pierwsza generacja i MPS – to było to moim zdaniem mimo drobnych wpadek... ciężko będzie im powtórzyć "wow" klientów z roku 2002r kiedy narodziło się hasło zoom-zoom, wtedy pod salony Mazdy podjeżdżały Alfy
Tak czy inaczej, wygląda nieźle
Nie wiem jak 2.2 benzyna będzie jeździło ale 2.0 w CX-5 szału nie robi – miałem do czynienia z wersja A/T i AWD.
Takie auto musi mieć minimum 200KM aby dawało frajdę z jazdy która w końcu szła by w parze z hamulcami i prowadzeniem. Dobrze ktoś napisał wyżej pierwsza generacja i MPS – to było to moim zdaniem mimo drobnych wpadek... ciężko będzie im powtórzyć "wow" klientów z roku 2002r kiedy narodziło się hasło zoom-zoom, wtedy pod salony Mazdy podjeżdżały Alfy
Riki napisał(a):Czy sam przód patrząc z profilu nie przypomina Wam......... tego?
Nie, bo Mazda tę koncepcję uformowania przedniej części nadwozia zaczęła proponować już w okolicach 2007 roku (Kabura, Ryuga, Furai, Kazamai).
Riki napisał(a):2.0 w CX-5 szału nie robi
No właśnie, trochę ponad 80 KM z litra, elastyczność, naprawdę niskie zużycia paliwa – jednym słowem świetny silnik... ale chciałoby się do tego samochodu włożyć coś przynajmniej o połowę mocniejszego. Mazda niestety nie daje obecnie takiej opcji nawet za dopłatą. Brakuje też możliwości pójścia w drugą stronę. Jeśli komuś zupełnie nie zależy na osiągach, a spodobało się nadwozie, to nie dostanie wyraźnie tańszej wersji z czymś w rodzaju dychawicznego 1.6, kiedy u innych producentów jest to możliwe.
Mam nadzieję, że wraz z nową szóstką doczekamy się czegoś pomiędzy już istniejącymi SKYACTIV-G 1.3 i 2.0, a przede wszystkim 2.0T w kilku wersjach mocy. Oczywiście także Diesla poniżej 2 litrów – dostosowanego specjalnie do pokrętnego myślenia naszych rodzimych ustawodawców.
P.S. No i oczywiście 16X... Choć sam już nie wiem, czy jeszcze w niego wierzyć.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):P.S. Kiedyż to VW miało okrągłe światła? Może był u nich taki krótki epizod, ale nie kojarzę .
Np. Passat 2004 – 2009, Golf 2004-2008 i tak dalej....
PS
Poza tym, pewne treści trzeba czytać pomiędzy wierszami...
- Od: 30 mar 2012, 10:48
- Posty: 39
- Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)
Paweł napisał(a):Nie, bo Mazda tę koncepcję uformowania przedniej części nadwozia zaczęła proponować już w okolicach 2007 roku
Nie bardzo rozumiem? to nie ma znaczenia kto co i kiedy, moim zdaniem są podobne a to, że BMW ma klasę wiadomo od zawsze.
Paweł napisał(a):naprawdę niskie zużycia paliwa
Ponad 12l w mieście – tyle pokazywał komputer kiedy wychodziłem z auta, normalne spalanie. Jak ktoś chce jeździć totalnie ekonomicznie to być może (nie wiem bo zbyt krótko miałem z nim styczność) motor ten mało spali ale czy ten model nastraja do takiej jazdy? mnie nie. Przysłowiową dychę spali w mieście, nie ma innej opcji.
P.S
16X – to było by ciekawe...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości