Kilka pytań przed zakupem mazdy 626
1, 2
Witam, na wstępie od razu przepraszam jeżeli temat jest w nieodpowiednim miejscu i proszę o przeniesienie.
Właśnie przymierzam się do zakupu mazdy 626 rocznik 1999-2001 z silnikiem 1,8-2,0l w benzynce.
Miałem już niemca, francuza a teraz myślę właśnie o japońcu ale nic o nich nie wiem poza tym, że są mało awaryjne. Chciałbym się dowiedzieć:
– w którym roku wyszła mazda po lifcie?
– dużo mazd ma tempomat, czy jest on awaryjny i jak go uruchomić i przy jakich prędkościach można go uaktywnić? Pytam bo nic nie wiem na temat tempomatu.
– na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
– czy model 626 z tych lat ma jakieś typowe usterki które się powtarzają? pytam, bo nie raz handlarz jak jest jakaś większa usterka to mówi ten typ tak ma i wmawia ci takie pierdoły.
Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.
Właśnie przymierzam się do zakupu mazdy 626 rocznik 1999-2001 z silnikiem 1,8-2,0l w benzynce.
Miałem już niemca, francuza a teraz myślę właśnie o japońcu ale nic o nich nie wiem poza tym, że są mało awaryjne. Chciałbym się dowiedzieć:
– w którym roku wyszła mazda po lifcie?
– dużo mazd ma tempomat, czy jest on awaryjny i jak go uruchomić i przy jakich prędkościach można go uaktywnić? Pytam bo nic nie wiem na temat tempomatu.
– na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
– czy model 626 z tych lat ma jakieś typowe usterki które się powtarzają? pytam, bo nie raz handlarz jak jest jakaś większa usterka to mówi ten typ tak ma i wmawia ci takie pierdoły.
Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
diablo-82 napisał(a):– w którym roku wyszła mazda po lifcie?
2000
diablo-82 napisał(a):– dużo mazd ma tempomat, czy jest on awaryjny
nie
diablo-82 napisał(a): jak go uruchomić
wciskasz przycisk tam gdzie jest wajcha od tempomatu. potem wajcha do góry i się załącza
diablo-82 napisał(a):przy jakich prędkościach można go uaktywnić?
bodajże od 50km/h
diablo-82 napisał(a):– na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
na to co w każdym samochodzie. oprócz tego gałka i kierownica wycierają się już po przebiegach nawet nieco ponad 100tyś km także jak mamy super hiper okazje jedyną taką igłę z niezniszczoną gałeczką i kierownicą i przebiegiem 150tys to pewnie auto ma 300tys i wymienioną kierownicę i gałkę
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
diablo-82 napisał(a): czy model 626 z tych lat ma jakieś typowe usterki które się powtarzają?
rdza na tylnych nadkolach i ewentualnie klapie bagażnika. czasami padają czujniki abs w tylnych kołach (świeci się kontrolka TCS OFF, ABS, ręczny). czasem GFki mają także tendencję do delikatnego ściągania w prawą stronę
co do silnikow to jesli wybierasz oszczednosc to kup 1.8. a jak chcesz troche przycisnac to kup 2.0 ale wersje 100kW bo jak kupisz tą słabszą wersję 2.0 to z biegiem czasu zacznie Ci brakować mocy.
a jeszcze takie pytanie mam, widzę że niektóre mazdy mają białe zegary a inne czarne. Czy to coś znaczy? czy tylko lifting wizualny?
a jak to jest ze skórzaną tapicerką (nigdy nie miałem) słyszałem, że jak jest to i fotele muszą być podgrzewane, czy to prawda? Przeglądam te ogłoszenia ale nigdzie nikt nie opisuje "podgrzewane fotele"
to tak pi razy drzwi to jaka jest różnica w spalaniu między 1,8 a 2,0l?
a jak to jest ze skórzaną tapicerką (nigdy nie miałem) słyszałem, że jak jest to i fotele muszą być podgrzewane, czy to prawda? Przeglądam te ogłoszenia ale nigdzie nikt nie opisuje "podgrzewane fotele"
to tak pi razy drzwi to jaka jest różnica w spalaniu między 1,8 a 2,0l?
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
diablo-82 napisał(a):widzę że niektóre mazdy mają białe zegary a inne czarne. Czy to coś znaczy? czy tylko lifting wizualny?
nie, to tylko kwestia wykończenia wnętrza.
zazwyczaj z jasnym wnętrzem były czarne zegary. a z ciemniejszym białe.
nie muszą, tylko w tyłek Ci będzie zimno w zimę jak wsiądzieszdiablo-82 napisał(a): fotele muszą być podgrzewane
diablo-82 napisał(a): jaka jest różnica w spalaniu między 1,8 a 2,0l?
na gazie kojarze ze okolo 2l. na benzynie pi razy drzwi bedzie pewnie w granicach 1-1,5l
edit:
oczywiście to nie reguła, wszystko zależy też od różnych czynników i stylu jazdy
Rzeczy o które pytasz są tak naprawdę mało istotne.
Chcesz kupić auto, które ma ponad 10 lat...więc jest wysokie prawdopodobieństwo, że kupisz wyeksploatowany samochód.
wpisz sobie na forum frazę " mazda bierze olej" albo "mazda dymi na biało"
dowiesz się wtedy, że silniki w tych mazdach FS maja tendencję do brania oleju.
nawet litr na 100 kilometrów.
A jak już to przeczytasz...to dowiedz się (również na tym forum) po czym poznać auto z taka usterką.
I to są rzeczy które powinienes wiedziec o tym modelu, które zapobiegną gwałtownemu odchudzeniu twojego portfela i ułatwią zakup niezajechanego egzemplarza.
Tempomaty, białe zegary to duperele
Chcesz kupić auto, które ma ponad 10 lat...więc jest wysokie prawdopodobieństwo, że kupisz wyeksploatowany samochód.
wpisz sobie na forum frazę " mazda bierze olej" albo "mazda dymi na biało"
dowiesz się wtedy, że silniki w tych mazdach FS maja tendencję do brania oleju.
nawet litr na 100 kilometrów.
A jak już to przeczytasz...to dowiedz się (również na tym forum) po czym poznać auto z taka usterką.
I to są rzeczy które powinienes wiedziec o tym modelu, które zapobiegną gwałtownemu odchudzeniu twojego portfela i ułatwią zakup niezajechanego egzemplarza.
Tempomaty, białe zegary to duperele
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
Nie ten dział, przenoszę do ogólnego.
Radex napisał(a):co do silnikow to jesli wybierasz oszczednosc to kup 1.8
Z tą oszczędnością to bym się kłócił. Ostatnio kobiecina naliczyła mi OC jak za 2.0 twierdząc, że przecież w dowodzie wyraźnie jest napisane 1840cm, a to już ponad 1.8


diablo-82 napisał(a):a pisałeś, że może się zdarzyć iż mazda lekko ściąga w prawo. Gdzie tkwi przyczyna i czy warto to robić?
U mnie bynajmniej delikatnie ściąga w prawo jedynie na oponach letnich, które swoją drogą mogły udać się już na zasłużoną emeryturę
Wracając do tematu, to wdzięczne autko jest, tylko trzeba trafić na odpowiedni (czyt. zadbany) egzemplarz.
Raczej spotkać niedźwiedzicę, co straciła małe, niżeli głupiego z jego głupotą. Prz 17,12


dobra, poczytałem trochę o tym dymieniu na biało i braniu oleju i wychodzi na to co ludzie piszą, że wina jest po stronie uszczelniaczy i pierścieni. Wyczytałem też, że dymienie występuje też wtedy jak za dużo oleju się w leje (ponad stan) i że lepiej wlewać tak pośrodku. Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym, ale czy poważna to sprawa z tymi uszczelniaczami i pierścieniami, duży koszt tego jest?
Gdzieś też wyczytałem, że można z tym jeździć i że nic się nie stanie poza tym, że olej będzie brać, to prawda?
P.S a jak jest padnięty ten czujnik od ABSu, to ABS działa czy nie i jaki koszt tego jest?
I jeszcze jedno ważne dla mnie pytanie, czy mazda ma system isofix dla fotelików dziecięcych?
Gdzieś też wyczytałem, że można z tym jeździć i że nic się nie stanie poza tym, że olej będzie brać, to prawda?
P.S a jak jest padnięty ten czujnik od ABSu, to ABS działa czy nie i jaki koszt tego jest?
I jeszcze jedno ważne dla mnie pytanie, czy mazda ma system isofix dla fotelików dziecięcych?
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
Bez przesady z tym braniem oleju w FS-esie! Silniki które po pewnym przebiegu biorą olej to na pewno Z5 i KF, ale nie FS! To mocna trwała konstrukcja, do remontu spokojnie pojedzie 500 tyś km, a przypadkowe wyjątki brania oleju biora się z dużego przebiegu (wiekszosc mazd 626 to kombi wół roboczy do firmy ) lub wyjątkowo niezdarnego dbania o samochód, moim zdaniem zajechać FS-a to sztuka i prędzej buda padnie niż silnik. Napisz w wątku regionalnym że chcesz zobaczyć zadbanego fs-a któregoś z forumowiczów na pewno ktoś Ci odpisze, pomoże Ci to przy późniejszych oględzinach.
Dopóki oleju jest odpowiednia ilość silnik będzie jeździł, przez padnięte czujniki ABS nie będzie chodził, koszt sprawdź na allegro, nie są wielkie.
Jeszcze raz powtórze, mazda 626 z silnikiem FS-a to bardzo mocne wytrzymałe auto, jedyna jej głowna bolączka to ruda. Jeżeli jeździsz głownie po mieście 1,8 starczy, ale jak robisz troche tras warto kupić wersje 2.0 przy czym bardziej patrz na stan auto niż na silnik
diablo-82 napisał(a):Gdzieś też wyczytałem, że można z tym jeździć i że nic się nie stanie poza tym, że olej będzie brać, to prawda?
P.S a jak jest padnięty ten czujnik od ABSu, to ABS działa czy nie i jaki koszt tego jest?
Dopóki oleju jest odpowiednia ilość silnik będzie jeździł, przez padnięte czujniki ABS nie będzie chodził, koszt sprawdź na allegro, nie są wielkie.
Jeszcze raz powtórze, mazda 626 z silnikiem FS-a to bardzo mocne wytrzymałe auto, jedyna jej głowna bolączka to ruda. Jeżeli jeździsz głownie po mieście 1,8 starczy, ale jak robisz troche tras warto kupić wersje 2.0 przy czym bardziej patrz na stan auto niż na silnik
I już kupiłem. Mazda 626 2.0 100kW z 2001r. w stanie wizualnym naprawdę dobrym. Ale jak to podczas kupna nawet ideału, zawsze jest jakieś "halo". A więc moja mazda posiada tylko jeden kluczyk z pilotem, no i z tego co wyczytałem w instrukcji to mam kluczyk z immo. Człowiek od którego kupiłem auto poinformował mnie, że nie ma problemu z dorobieniem takiego klucza, więc pytam się fachowców na forum – czy to prawda, że jakiś czarodziej w budce może dorobić mi taki klucz z immo i on będzie tak samo działał jak oryginał oraz czy jest też możliwość dorobienia drugiego pilota?
Kolejne pytanie:
zapalam światła i nie widzę kontrolki włączonych świateł na desce rozdzielczej, czy jej nie ma czy żarówka spalona? (białe zegary)
Nie wiem jaki olej jest wlany (jaki najlepiej wlać w tym przypadku?)
Kolejne pytanie:
zapalam światła i nie widzę kontrolki włączonych świateł na desce rozdzielczej, czy jej nie ma czy żarówka spalona? (białe zegary)
Nie wiem jaki olej jest wlany (jaki najlepiej wlać w tym przypadku?)
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
Gratuluje zakupu
Auto ponad 10 letnie zawsze będzie miało jakieś drobnostki do zrobienia. Dorobienie kluczyka z immo to nie problem, ale licz się z kosztem około 150 zł, tyle bynajmniej ja u siebie płaciłem jakiś miesiąc temu, warto jednak mieć przynajmniej ten drugi kluczyk w zapasie, więc nie lekceważ tego.
Co do kontrolki nie mam pojęcia, ale bardzo możliwe że nie ma kontrolki.
Olej na początek proponuje 10w40 przeważnie lałem Shell Helixa nie ma wielkiej reguły co do firmy ważne żeby nie z beczki.
ps: może przedstawisz mazde w dziale nasze mazdy
Co do kontrolki nie mam pojęcia, ale bardzo możliwe że nie ma kontrolki.
Olej na początek proponuje 10w40 przeważnie lałem Shell Helixa nie ma wielkiej reguły co do firmy ważne żeby nie z beczki.
ps: może przedstawisz mazde w dziale nasze mazdy
diablo-82 napisał(a): Mazda 626 2.0 100kW
Gratulacje i pociechy z zakupu

-
miro62
Jak najbardziej się pochwalę, tylko muszę trochę czasu mieć bo puki co to na razie sprawy organizacyjne itp.
Mam jeszcze jedno pytanie, mam zamontowany parktronic ale dziwi mnie to bo w zderzaku nie widzę czujników, gdzie one mogą być? Ogólnie jak wrzucę wsteczny to jest jeden sygnał dźwiękowy a potem jak zbliżam się do przeszkody to pika, ale jakoś to też dziwnie działa bo nie raz nie ma przeszkody a zacznie pikać po czym ustanie.
Mam też webasto i nie orientuję się jak to trochę uruchomić, tzn. sprawa wygląda tak:
Jest wyświetlacz w którym ustawiona jest godzina i jest przycisk "set" w którym to mam do ustawienia trzy czasy (coś jak trzy opcję) ale nie bardzo wiem czy w każdym ustawiam daną godzinę o której ma się uruchomić webasto, a ono się samo wyłączy później, czy ustawiam na jednej opcji start a na drugiej stop ale wtedy zostaje jedno ustawienie jeszcze wolne. Ogólnie z tym webasto to kiedyś tam sobie dojdę o co chodzi ale mam takie zasadnicze pytanie, czy dużo ciągnie Pb takie webasto i czy to aku nie rozładuje jak będzie włączone?
Mam jeszcze jedno pytanie, mam zamontowany parktronic ale dziwi mnie to bo w zderzaku nie widzę czujników, gdzie one mogą być? Ogólnie jak wrzucę wsteczny to jest jeden sygnał dźwiękowy a potem jak zbliżam się do przeszkody to pika, ale jakoś to też dziwnie działa bo nie raz nie ma przeszkody a zacznie pikać po czym ustanie.
Mam też webasto i nie orientuję się jak to trochę uruchomić, tzn. sprawa wygląda tak:
Jest wyświetlacz w którym ustawiona jest godzina i jest przycisk "set" w którym to mam do ustawienia trzy czasy (coś jak trzy opcję) ale nie bardzo wiem czy w każdym ustawiam daną godzinę o której ma się uruchomić webasto, a ono się samo wyłączy później, czy ustawiam na jednej opcji start a na drugiej stop ale wtedy zostaje jedno ustawienie jeszcze wolne. Ogólnie z tym webasto to kiedyś tam sobie dojdę o co chodzi ale mam takie zasadnicze pytanie, czy dużo ciągnie Pb takie webasto i czy to aku nie rozładuje jak będzie włączone?
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
diablo-82 napisał(a):zapalam światła i nie widzę kontrolki włączonych świateł na desce rozdzielczej, czy jej nie ma czy żarówka spalona?
Po przesiadce z auta europejskiego jest to pewien szok
Gratulacje z zakupu. Pora zmienić opis auta w opisie.
diablo-82 napisał(a):Auto: jeszcze nie mam mazdy.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości