Kilka pytań przed zakupem mazdy 626

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez diablo-82 » 13 lip 2012, 20:05

Witam, na wstępie od razu przepraszam jeżeli temat jest w nieodpowiednim miejscu i proszę o przeniesienie.

Właśnie przymierzam się do zakupu mazdy 626 rocznik 1999-2001 z silnikiem 1,8-2,0l w benzynce.
Miałem już niemca, francuza a teraz myślę właśnie o japońcu ale nic o nich nie wiem poza tym, że są mało awaryjne. Chciałbym się dowiedzieć:
– w którym roku wyszła mazda po lifcie?
– dużo mazd ma tempomat, czy jest on awaryjny i jak go uruchomić i przy jakich prędkościach można go uaktywnić? Pytam bo nic nie wiem na temat tempomatu.
– na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
– czy model 626 z tych lat ma jakieś typowe usterki które się powtarzają? pytam, bo nie raz handlarz jak jest jakaś większa usterka to mówi ten typ tak ma i wmawia ci takie pierdoły.

Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez Radex » 13 lip 2012, 21:22

diablo-82 napisał(a):– w którym roku wyszła mazda po lifcie?

2000
diablo-82 napisał(a):– dużo mazd ma tempomat, czy jest on awaryjny

nie
diablo-82 napisał(a): jak go uruchomić

wciskasz przycisk tam gdzie jest wajcha od tempomatu. potem wajcha do góry i się załącza
diablo-82 napisał(a):przy jakich prędkościach można go uaktywnić?

bodajże od 50km/h
diablo-82 napisał(a):– na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?

na to co w każdym samochodzie. oprócz tego gałka i kierownica wycierają się już po przebiegach nawet nieco ponad 100tyś km także jak mamy super hiper okazje jedyną taką igłę z niezniszczoną gałeczką i kierownicą i przebiegiem 150tys to pewnie auto ma 300tys i wymienioną kierownicę i gałkę :]
diablo-82 napisał(a): czy model 626 z tych lat ma jakieś typowe usterki które się powtarzają?

rdza na tylnych nadkolach i ewentualnie klapie bagażnika. czasami padają czujniki abs w tylnych kołach (świeci się kontrolka TCS OFF, ABS, ręczny). czasem GFki mają także tendencję do delikatnego ściągania w prawą stronę

co do silnikow to jesli wybierasz oszczednosc to kup 1.8. a jak chcesz troche przycisnac to kup 2.0 ale wersje 100kW bo jak kupisz tą słabszą wersję 2.0 to z biegiem czasu zacznie Ci brakować mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez diablo-82 » 13 lip 2012, 21:42

a jeszcze takie pytanie mam, widzę że niektóre mazdy mają białe zegary a inne czarne. Czy to coś znaczy? czy tylko lifting wizualny?
a jak to jest ze skórzaną tapicerką (nigdy nie miałem) słyszałem, że jak jest to i fotele muszą być podgrzewane, czy to prawda? Przeglądam te ogłoszenia ale nigdzie nikt nie opisuje "podgrzewane fotele"

to tak pi razy drzwi to jaka jest różnica w spalaniu między 1,8 a 2,0l?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez Radex » 13 lip 2012, 22:27

diablo-82 napisał(a):widzę że niektóre mazdy mają białe zegary a inne czarne. Czy to coś znaczy? czy tylko lifting wizualny?

nie, to tylko kwestia wykończenia wnętrza.
zazwyczaj z jasnym wnętrzem były czarne zegary. a z ciemniejszym białe.

diablo-82 napisał(a): fotele muszą być podgrzewane
nie muszą, tylko w tyłek Ci będzie zimno w zimę jak wsiądziesz :P

diablo-82 napisał(a): jaka jest różnica w spalaniu między 1,8 a 2,0l?

na gazie kojarze ze okolo 2l. na benzynie pi razy drzwi bedzie pewnie w granicach 1-1,5l
edit:
oczywiście to nie reguła, wszystko zależy też od różnych czynników i stylu jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez diablo-82 » 13 lip 2012, 22:39

a pisałeś, że może się zdarzyć iż mazda lekko ściąga w prawo. Gdzie tkwi przyczyna i czy warto to robić?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez Radex » 13 lip 2012, 22:51

raczej nic nie zrobisz bo ingerencja w zawieszenie odpada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Floyd » 13 lip 2012, 23:56

Rzeczy o które pytasz są tak naprawdę mało istotne.

Chcesz kupić auto, które ma ponad 10 lat...więc jest wysokie prawdopodobieństwo, że kupisz wyeksploatowany samochód.

wpisz sobie na forum frazę " mazda bierze olej" albo "mazda dymi na biało"

dowiesz się wtedy, że silniki w tych mazdach FS maja tendencję do brania oleju.

nawet litr na 100 kilometrów.

A jak już to przeczytasz...to dowiedz się (również na tym forum) po czym poznać auto z taka usterką.

I to są rzeczy które powinienes wiedziec o tym modelu, które zapobiegną gwałtownemu odchudzeniu twojego portfela i ułatwią zakup niezajechanego egzemplarza.

Tempomaty, białe zegary to duperele
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez siegu » 14 lip 2012, 20:17

Nie ten dział, przenoszę do ogólnego.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez prywatny » 14 lip 2012, 21:48

Radex napisał(a):co do silnikow to jesli wybierasz oszczednosc to kup 1.8

Z tą oszczędnością to bym się kłócił. Ostatnio kobiecina naliczyła mi OC jak za 2.0 twierdząc, że przecież w dowodzie wyraźnie jest napisane 1840cm, a to już ponad 1.8 <klotnia> <bicz> Ale, baby nie przegadasz. Co do spalania to tragicznej różnicy między 1.8 a 2.0 zapewne też nie ma, mam tą pierwszą opcję i żeby jechała jak opcja nr 2 to trzeba jej depnąć, a to z kolei ciągnie PLNy z konta. Także najlepiej rozglądaj się za wersją 2.0, chyba że trafisz 1.8 w super stanie, jak nie przymierzając ja :D
diablo-82 napisał(a):a pisałeś, że może się zdarzyć iż mazda lekko ściąga w prawo. Gdzie tkwi przyczyna i czy warto to robić?

U mnie bynajmniej delikatnie ściąga w prawo jedynie na oponach letnich, które swoją drogą mogły udać się już na zasłużoną emeryturę <zawstydzony> Na zimowych w dobrym stanie nie występuje ten problem.
Wracając do tematu, to wdzięczne autko jest, tylko trzeba trafić na odpowiedni (czyt. zadbany) egzemplarz.
Raczej spotkać niedźwiedzicę, co straciła małe, niżeli głupiego z jego głupotą. Prz 17,12
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 13:30
Posty: 44 (0/6)
Skąd: środkowe podlasie... a teraz południowe
Auto: GF FP
GF FS
GG L3

Postprzez diablo-82 » 15 lip 2012, 12:32

dobra, poczytałem trochę o tym dymieniu na biało i braniu oleju i wychodzi na to co ludzie piszą, że wina jest po stronie uszczelniaczy i pierścieni. Wyczytałem też, że dymienie występuje też wtedy jak za dużo oleju się w leje (ponad stan) i że lepiej wlewać tak pośrodku. Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym, ale czy poważna to sprawa z tymi uszczelniaczami i pierścieniami, duży koszt tego jest?
Gdzieś też wyczytałem, że można z tym jeździć i że nic się nie stanie poza tym, że olej będzie brać, to prawda?
P.S a jak jest padnięty ten czujnik od ABSu, to ABS działa czy nie i jaki koszt tego jest?

I jeszcze jedno ważne dla mnie pytanie, czy mazda ma system isofix dla fotelików dziecięcych?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez dadan » 15 lip 2012, 14:13

Bez przesady z tym braniem oleju w FS-esie! Silniki które po pewnym przebiegu biorą olej to na pewno Z5 i KF, ale nie FS! To mocna trwała konstrukcja, do remontu spokojnie pojedzie 500 tyś km, a przypadkowe wyjątki brania oleju biora się z dużego przebiegu (wiekszosc mazd 626 to kombi wół roboczy do firmy ) lub wyjątkowo niezdarnego dbania o samochód, moim zdaniem zajechać FS-a to sztuka i prędzej buda padnie niż silnik. Napisz w wątku regionalnym że chcesz zobaczyć zadbanego fs-a któregoś z forumowiczów na pewno ktoś Ci odpisze, pomoże Ci to przy późniejszych oględzinach.

diablo-82 napisał(a):Gdzieś też wyczytałem, że można z tym jeździć i że nic się nie stanie poza tym, że olej będzie brać, to prawda?
P.S a jak jest padnięty ten czujnik od ABSu, to ABS działa czy nie i jaki koszt tego jest?


Dopóki oleju jest odpowiednia ilość silnik będzie jeździł, przez padnięte czujniki ABS nie będzie chodził, koszt sprawdź na allegro, nie są wielkie.

Jeszcze raz powtórze, mazda 626 z silnikiem FS-a to bardzo mocne wytrzymałe auto, jedyna jej głowna bolączka to ruda. Jeżeli jeździsz głownie po mieście 1,8 starczy, ale jak robisz troche tras warto kupić wersje 2.0 przy czym bardziej patrz na stan auto niż na silnik
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez diablo-82 » 19 lip 2012, 22:48

I już kupiłem. Mazda 626 2.0 100kW z 2001r. w stanie wizualnym naprawdę dobrym. Ale jak to podczas kupna nawet ideału, zawsze jest jakieś "halo". A więc moja mazda posiada tylko jeden kluczyk z pilotem, no i z tego co wyczytałem w instrukcji to mam kluczyk z immo. Człowiek od którego kupiłem auto poinformował mnie, że nie ma problemu z dorobieniem takiego klucza, więc pytam się fachowców na forum – czy to prawda, że jakiś czarodziej w budce może dorobić mi taki klucz z immo i on będzie tak samo działał jak oryginał oraz czy jest też możliwość dorobienia drugiego pilota?
Kolejne pytanie:
zapalam światła i nie widzę kontrolki włączonych świateł na desce rozdzielczej, czy jej nie ma czy żarówka spalona? (białe zegary)
Nie wiem jaki olej jest wlany (jaki najlepiej wlać w tym przypadku?)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez dadan » 19 lip 2012, 22:56

Gratuluje zakupu :) Auto ponad 10 letnie zawsze będzie miało jakieś drobnostki do zrobienia. Dorobienie kluczyka z immo to nie problem, ale licz się z kosztem około 150 zł, tyle bynajmniej ja u siebie płaciłem jakiś miesiąc temu, warto jednak mieć przynajmniej ten drugi kluczyk w zapasie, więc nie lekceważ tego.

Co do kontrolki nie mam pojęcia, ale bardzo możliwe że nie ma kontrolki.

Olej na początek proponuje 10w40 przeważnie lałem Shell Helixa nie ma wielkiej reguły co do firmy ważne żeby nie z beczki.

ps: może przedstawisz mazde w dziale nasze mazdy :)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez miro62 » 19 lip 2012, 23:28

diablo-82 napisał(a): Mazda 626 2.0 100kW

Gratulacje i pociechy z zakupu ;) mam madzie z takim motorem i nie narzekam autko dynamiczne i jak na tą moc spalanie bp 95 nie dobija portfela. Jak by co w podpisie moim jest nick to Sobie luknij trochę tam opisane. Pozdro i przyjemności z jazdy <spoko>
miro62
 

Postprzez diablo-82 » 20 lip 2012, 10:16

Jak najbardziej się pochwalę, tylko muszę trochę czasu mieć bo puki co to na razie sprawy organizacyjne itp.
Mam jeszcze jedno pytanie, mam zamontowany parktronic ale dziwi mnie to bo w zderzaku nie widzę czujników, gdzie one mogą być? Ogólnie jak wrzucę wsteczny to jest jeden sygnał dźwiękowy a potem jak zbliżam się do przeszkody to pika, ale jakoś to też dziwnie działa bo nie raz nie ma przeszkody a zacznie pikać po czym ustanie.

Mam też webasto i nie orientuję się jak to trochę uruchomić, tzn. sprawa wygląda tak:
Jest wyświetlacz w którym ustawiona jest godzina i jest przycisk "set" w którym to mam do ustawienia trzy czasy (coś jak trzy opcję) ale nie bardzo wiem czy w każdym ustawiam daną godzinę o której ma się uruchomić webasto, a ono się samo wyłączy później, czy ustawiam na jednej opcji start a na drugiej stop ale wtedy zostaje jedno ustawienie jeszcze wolne. Ogólnie z tym webasto to kiedyś tam sobie dojdę o co chodzi ale mam takie zasadnicze pytanie, czy dużo ciągnie Pb takie webasto i czy to aku nie rozładuje jak będzie włączone?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez nemi » 20 lip 2012, 11:05

diablo-82 napisał(a):zapalam światła i nie widzę kontrolki włączonych świateł na desce rozdzielczej, czy jej nie ma czy żarówka spalona?

Po przesiadce z auta europejskiego jest to pewien szok :P. Raczej zapomnieli zamontować żaróweczkę ;).

Gratulacje z zakupu. Pora zmienić opis auta w opisie.

diablo-82 napisał(a):Auto: jeszcze nie mam mazdy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez diablo-82 » 20 lip 2012, 21:28

a co do tych kontrolek, to czy jest kontrolka ABSu? bo po przekręceniu zapłonu nigdzie jej nie widzę a sam abs działa prawidłowo.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez diablo-82 » 21 lip 2012, 19:48

No i znalazłem, była spalona żaróweczka.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez diablo-82 » 23 lip 2012, 16:57

A może mi ktoś powiedzieć czy normalne jest to, że mam tylko jedną owiewkę przy wycieraczkach? Jest ona tylko od strony kierowcy.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez Barthez » 23 lip 2012, 17:58

diablo-82 napisał(a):A może mi ktoś powiedzieć czy normalne jest to, że mam tylko jedną owiewkę przy wycieraczkach? Jest ona tylko od strony kierowcy.

tak – prawidłowo powinna być tylko jedna, ale która to nie pamiętam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto