Strona 1 z 16

Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

PostNapisane: 8 lip 2004, 12:48
przez SANEONE
Jakie paliwo lejecie do swoich Madzi? Chodzi mi o kwestię intrukcji 626 GE, w której pojawia się stwierdzenie, iż należy lać benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 90 (według metody badawczej) spełniającą normę niemiecką DIN 51 607.
str. 48 skanu

Jaka jest różnica w pracy silnika na tych paliwach? (95 vs. 98)
a może w ogóle nie ma żadnej różnicy?

Może dla niektórych to głupie pytanie, ale ja usłyszawszy od poprzedniego właściciela, iż mam lać 95 nie zastanawiałem się nad tym i tak też czynię.

Może, ktoś miał takowe doświadczenia poparte eksperymentami.

PostNapisane: 8 lip 2004, 12:56
przez AleXandeR
Zdecydowanie 98 – ona w polskich standartach może mieć te 95 oktanów a z 95 nigdy nie wiadomo czy nie spadnie poniżej 90 :( .
Można zapłacić za tankowanie więcej ale i wydajność jest większa.

PostNapisane: 8 lip 2004, 13:35
przez Piotrek
Ja leje 95.

PostNapisane: 8 lip 2004, 13:45
przez XsiX
95 z ORLEN'u

PostNapisane: 8 lip 2004, 13:46
przez Krasnal
Hmmm ja też sie zastanawiałem długo co lać...... i w chwili obecnej jeżdżę na PB 95 ale tak sobie myślę że next'a zatankuje 98 i zobacze jak silniczek będzie pracował (hehe o ile on może wogóle lepiej pracować ;) 2.0 V6 <jupi> różnica na całym baku to raptem ok. 5zł ;P

PostNapisane: 8 lip 2004, 13:52
przez Kruk11
W trasie warto 98 w mieście nie czuć różnicy i można lać 95

PostNapisane: 8 lip 2004, 13:57
przez Krasnal
Hmmmm Kruk11 jeżeli paliwo wpływa jakkolwiek na dynamikę pracy silnika to ja bym powiedział :

WŁAŚNIE ODWROTNIE !!

PostNapisane: 8 lip 2004, 13:58
przez Rafal
Ja myśle że AleXandeR ma niestety rację, w polskich warunkach PB98 moze mieć tyle oktanów co powinna mieć PB95 i dlatego te stiwerdzenia, ze samochód lepiej jeździ, mniej pali etc., na PB98

PostNapisane: 8 lip 2004, 14:05
przez Krasnal
hmmm przetestuje tak jak już pisałem...

PostNapisane: 8 lip 2004, 14:43
przez pepeq
Ja juz testowałem i mój silniczek lepiej bzyka na PB98 :)
Spalanie o jakies 0,1..0,5l mniejsze po miescie (w sumie niewiele i moze to byc błąd pomiaru) ale znacznie lepiej wkręca się na obroty :D
Także odczuwalnie lepiej pracuje (bardziej płynnie) !!

pozdr!

PostNapisane: 8 lip 2004, 14:47
przez GreG
pB98 a dlaczego?

chyba jedynie z przyzwyczajenia :)

PostNapisane: 8 lip 2004, 15:54
przez Koleś
ja jezdze na gazie wiec LPG
A palifko do odpalania to 95 na stacji marketowej Auchan

PostNapisane: 8 lip 2004, 20:36
przez Carrrlos
a co mazda dedykowała do mx6, 95 oktan – prawda. no to niech tak będzie i już. odrębna sprawa to jakośc paliwa, to pewnie dlatego większosć kierowców stosując 98, myśli sobie, że skoro w Polsce paliwa nie trzymają norm to tankując 98 ma w realu 95.
ja tam leje 95 na jednej stacji Orlenu od 3 lat i nie narzekam

PostNapisane: 8 lip 2004, 20:58
przez Jaksa
ja tam leje 95 na jednej stacji
Jasne że tak. Ja tylko widzę roznicę po zatankowaniu Pb 95 na " zachodnich" stacjach . Jak ktoś pisze że na 98 oktan lepiej jezdzi to chyba jest sugestia .Moja madzia nawet więcej wciąga paliwka gdy ma 98 oktan ,sporo ludzi jednak zalewa 95Pb .

PostNapisane: 8 lip 2004, 21:00
przez LoB
gorsze stacje 98, lepsze 95

PostNapisane: 8 lip 2004, 21:09
przez AleXandeR
LoB napisał(a):gorsze stacje 98, lepsze 95


Na gorszych to lepiej wcale nie tankować jak się nie chce do domu <tuptup>

PostNapisane: 8 lip 2004, 21:13
przez Jaksa
Na gorszych to lepiej wcale nie tankować jak się nie chce do domu
Właśnie....

PostNapisane: 8 lip 2004, 21:25
przez AleXandeR
Miałem kiedy niemiłą sytuacje z gazem. Byłem w trasie i zatankowałem na małej stacyjce gdzie gaz był tańszy o jakieś 20 groszy. A poza tym już i tak brykałem na PB wiec szkoda mi było dalej kaski tracić. Moja oszczędność kosztowała mnie dalszą jazdą max 100 km/h. Przy 80 zaczynałem czuć, że coś jest nie tak ale jeszcze trochę się bujał Escorcik. Dopiero jak wyjechałem około pół baku i dotankowałem na Shellu wróciła mu werwa. Ale strata czasu na to turlanie się była spora no i sporo strachu, że coś mi się uszkodziło. Teraz jak gdzieś jadę dalej to tylko znane lub firmowe stacje.

PostNapisane: 8 lip 2004, 22:23
przez bono70
należy lać benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 90 (według metody badawczej) spełniającą normę niemiecką DIN 51 607.

Wlasnie. I ja cale 7 latek przejezdzilem mojá dawná 626 na 91 oktanowej i madzia nigdy nie protestowala. Tylko w czasie pobytu w Polsce tankowalem 95 , ale nie widzialem zadnej róznicy. W serwisie tez twierdzili ze 91 oktanowa w zupelnosci wystarczy. <usmiech>

PostNapisane: 8 lip 2004, 22:25
przez Carrrlos
Jaksa napisał(a):
ja tam leje 95 na jednej stacji
Jasne że tak. Ja tylko widzę roznicę po zatankowaniu Pb 95 na " zachodnich" stacjach . Jak ktoś pisze że na 98 oktan lepiej jezdzi to chyba jest sugestia .Moja madzia nawet więcej wciąga paliwka gdy ma 98 oktan ,sporo ludzi jednak zalewa 95Pb .


:D taaa magia nazwy :D :D super ultra viper power plus, itd, grunt to dobrze zaiwestować kilka/naście złoty przy każdym tankowaniu :D