Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez SANEONE » 8 lip 2004, 12:48

Jakie paliwo lejecie do swoich Madzi? Chodzi mi o kwestię intrukcji 626 GE, w której pojawia się stwierdzenie, iż należy lać benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 90 (według metody badawczej) spełniającą normę niemiecką DIN 51 607.
str. 48 skanu

Jaka jest różnica w pracy silnika na tych paliwach? (95 vs. 98)
a może w ogóle nie ma żadnej różnicy?

Może dla niektórych to głupie pytanie, ale ja usłyszawszy od poprzedniego właściciela, iż mam lać 95 nie zastanawiałem się nad tym i tak też czynię.

Może, ktoś miał takowe doświadczenia poparte eksperymentami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2004, 13:35
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez AleXandeR » 8 lip 2004, 12:56

Zdecydowanie 98 – ona w polskich standartach może mieć te 95 oktanów a z 95 nigdy nie wiadomo czy nie spadnie poniżej 90 :( .
Można zapłacić za tankowanie więcej ale i wydajność jest większa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2004, 21:53
Posty: 63
Skąd: Toruń
Auto: GE FP '97

Postprzez Piotrek » 8 lip 2004, 13:35

Ja leje 95.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez XsiX » 8 lip 2004, 13:45

95 z ORLEN'u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Krasnal » 8 lip 2004, 13:46

Hmmm ja też sie zastanawiałem długo co lać...... i w chwili obecnej jeżdżę na PB 95 ale tak sobie myślę że next'a zatankuje 98 i zobacze jak silniczek będzie pracował (hehe o ile on może wogóle lepiej pracować ;) 2.0 V6 <jupi> różnica na całym baku to raptem ok. 5zł ;P
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez Kruk11 » 8 lip 2004, 13:52

W trasie warto 98 w mieście nie czuć różnicy i można lać 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez Krasnal » 8 lip 2004, 13:57

Hmmmm Kruk11 jeżeli paliwo wpływa jakkolwiek na dynamikę pracy silnika to ja bym powiedział :

WŁAŚNIE ODWROTNIE !!
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez Rafal » 8 lip 2004, 13:58

Ja myśle że AleXandeR ma niestety rację, w polskich warunkach PB98 moze mieć tyle oktanów co powinna mieć PB95 i dlatego te stiwerdzenia, ze samochód lepiej jeździ, mniej pali etc., na PB98
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez Krasnal » 8 lip 2004, 14:05

hmmm przetestuje tak jak już pisałem...
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez pepeq » 8 lip 2004, 14:43

Ja juz testowałem i mój silniczek lepiej bzyka na PB98 :)
Spalanie o jakies 0,1..0,5l mniejsze po miescie (w sumie niewiele i moze to byc błąd pomiaru) ale znacznie lepiej wkręca się na obroty :D
Także odczuwalnie lepiej pracuje (bardziej płynnie) !!

pozdr!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2004, 16:15
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Auto: 323C BA

Postprzez GreG » 8 lip 2004, 14:47

pB98 a dlaczego?

chyba jedynie z przyzwyczajenia :)
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2004, 17:52
Posty: 290

Postprzez Koleś » 8 lip 2004, 15:54

ja jezdze na gazie wiec LPG
A palifko do odpalania to 95 na stacji marketowej Auchan
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez Carrrlos » 8 lip 2004, 20:36

a co mazda dedykowała do mx6, 95 oktan – prawda. no to niech tak będzie i już. odrębna sprawa to jakośc paliwa, to pewnie dlatego większosć kierowców stosując 98, myśli sobie, że skoro w Polsce paliwa nie trzymają norm to tankując 98 ma w realu 95.
ja tam leje 95 na jednej stacji Orlenu od 3 lat i nie narzekam
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Jaksa » 8 lip 2004, 20:58

ja tam leje 95 na jednej stacji
Jasne że tak. Ja tylko widzę roznicę po zatankowaniu Pb 95 na " zachodnich" stacjach . Jak ktoś pisze że na 98 oktan lepiej jezdzi to chyba jest sugestia .Moja madzia nawet więcej wciąga paliwka gdy ma 98 oktan ,sporo ludzi jednak zalewa 95Pb .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez LoB » 8 lip 2004, 21:00

gorsze stacje 98, lepsze 95
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez AleXandeR » 8 lip 2004, 21:09

LoB napisał(a):gorsze stacje 98, lepsze 95


Na gorszych to lepiej wcale nie tankować jak się nie chce do domu <tuptup>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2004, 21:53
Posty: 63
Skąd: Toruń
Auto: GE FP '97

Postprzez Jaksa » 8 lip 2004, 21:13

Na gorszych to lepiej wcale nie tankować jak się nie chce do domu
Właśnie....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez AleXandeR » 8 lip 2004, 21:25

Miałem kiedy niemiłą sytuacje z gazem. Byłem w trasie i zatankowałem na małej stacyjce gdzie gaz był tańszy o jakieś 20 groszy. A poza tym już i tak brykałem na PB wiec szkoda mi było dalej kaski tracić. Moja oszczędność kosztowała mnie dalszą jazdą max 100 km/h. Przy 80 zaczynałem czuć, że coś jest nie tak ale jeszcze trochę się bujał Escorcik. Dopiero jak wyjechałem około pół baku i dotankowałem na Shellu wróciła mu werwa. Ale strata czasu na to turlanie się była spora no i sporo strachu, że coś mi się uszkodziło. Teraz jak gdzieś jadę dalej to tylko znane lub firmowe stacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2004, 21:53
Posty: 63
Skąd: Toruń
Auto: GE FP '97

Postprzez bono70 » 8 lip 2004, 22:23

należy lać benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 90 (według metody badawczej) spełniającą normę niemiecką DIN 51 607.

Wlasnie. I ja cale 7 latek przejezdzilem mojá dawná 626 na 91 oktanowej i madzia nigdy nie protestowala. Tylko w czasie pobytu w Polsce tankowalem 95 , ale nie widzialem zadnej róznicy. W serwisie tez twierdzili ze 91 oktanowa w zupelnosci wystarczy. <usmiech>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 cze 2004, 17:00
Posty: 8
Skąd: Borken(D); Grudziadz(Pl)
Auto: Mazda6 2.0 l MZR-CD 100 kW

Postprzez Carrrlos » 8 lip 2004, 22:25

Jaksa napisał(a):
ja tam leje 95 na jednej stacji
Jasne że tak. Ja tylko widzę roznicę po zatankowaniu Pb 95 na " zachodnich" stacjach . Jak ktoś pisze że na 98 oktan lepiej jezdzi to chyba jest sugestia .Moja madzia nawet więcej wciąga paliwka gdy ma 98 oktan ,sporo ludzi jednak zalewa 95Pb .


:D taaa magia nazwy :D :D super ultra viper power plus, itd, grunt to dobrze zaiwestować kilka/naście złoty przy każdym tankowaniu :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Moto