jezdzilem c2 vts 128KM i yarisem 1,5 r4 111KM skoda fabia 1,9diesel 100KM oraz fiatem 1,4 84KM.
z zalet
c2 to fajny uklad hamulcowy, swietne zawieszenie, choc za betonowe, fajny uklad kierowniczy, sporo miejsca z przodu dla duzego chlopa, z tylu tez nie najgorzej. z wad to awaryjnsoc wszelaka od elektroniki po wszystko jak linki hamulca recznego amortyzatory sprzeglo wtyczki, upalane na oswietleniu itd itd. to auto ma tak 10 krotnie czestrze drobne awarie niz yaris czy punto. bardzo krotkie biegi przez co jest dosc glosno przy 140km/h bo ponad 5500obr/min. moje spalanie srednie benzyny to bylo kolo 12l/100km.
fiat punto ogolnie dosc bezawaryjny. ja mialem lpg przez co silnik padl po 15tys km ale gdyby nie to do 150tys km praktycznie zadnej awarii (poza spalaniem auta na koniec
). z wad wyjacy alternator, haczaca skrzynia biegow, jakosc toporna jak w maluchu, kierownica przez pierwsze kilometry zanim rece sie nie dostosowaly spowodowala odciski na dloniach (taki twardy plastik , nieprzyjemny), dosc glosny przy 140km/h kolo 4900obr/min. spalanie kolo 11l lpg plus 1litr pb na 100km. dosc dobre zawieszenie tylko ciut gorsze od c2 vts. fajny esp nie zwalaniajacy za bardzo na zakretach a pomagajacy w sytuacjach awaryjnych. tandetne fotele ale sporo miejsca z przodu i tylu. dosc ladna bryla przypominajaca maserati. dosc przyjemnie miekkie zawieszenie.
yaris pierwsze co sie rzucilo przy przejsciu z punto to tragiczny uklad kierowniczy. gumowaty bez czucia zadnego. po pol roku uzytkowania mniej meczy ale jednak to dosc spora wada. zawieszenie tez troche gorsze niz w punto i czuc na zakretach ze predkosci ciut nizsze. z zalet skrzynia 6biegowa co jest cudowne. przy 140km/h jest tylko 3500 obrotow przez co spalanie srednie mam neicale 8l przy tym samym stylu jazdy co punto i c2. poprzedni uzytkownik yaris mial srednie spalanie 5,9l. troche ciasniejsze wnetrze z przodu i tylu niz w punto i znacznie mniejszy bagaznik niz w punto. troche ladniejszy w srodku i lepiej wykonczony niz punto.
fabia fatalne prowadzenie i pluzenie przodu przez za duza mase silnika diesla 1,9. fatalne wstawanie turbiny przez co przy wyjsciu z luku trzeba bylo wciskac gaz 1s wczesniej praktycznie na wejsciu w zakret bo i tak nic sie nie dziala 1s lag. auto kiekspie w prowadzeniu, kiepskie hamulce, zla pozycja za kierownica jak w autobusie na krzesle, dosc komfortowe zawieszenie, niskie spalanie kolo 6,5l / 100km.
z wspomniej o
323 bg gt 1990r.
swietne zawieszenie, swietny uklad kierowniczy, swietny uklad hamulcowy bardzo progresywny, fajna skrzynia biegow, porownywalnby banan na twarzy co w c2 vts. silnik zywy zrywny cichy spalanie 9l na 100, wady gnicie podluznic kielichow