loockas napisał(a):Przez okres gwarancyjny mam przeglądy i wymiany filtrów za free. A później czyli po dwóch latach taka usługa kosztuje 50zł i robi się ją co 15-20kkm.
Napisz gdzie tak jest szczerze nie spotkałem się jeszcze z takim gratisowym serwisem. Co do przedmówców w xedosie 6, w którym sam przejechałem 50 tyś km na gazie a auto ma teraz 120 tyś km przejechane na gazie wszystko chodzi bez najmniejszych problemów, instalacja BRC.
Moim zdaniem gaz sie sprawdzi, ale na krótkich odcinkach musisz sie liczyć z częstszym dolewaniem paliwa, przez co oszczędność spada. Dla przykładu w miom xedosie 9 2,5 V6 (wiem prawie 2 razy większa pojemność i dłużej się nagrzewa) użytkowany na krótkich odcinkach (jakieś 5 km) musiałem dolewać 8L na 350 km przejechanych. Teraz dolewam jakieś 20 L paliwa na 3 tyś km, ale jest cieplej i odcinki po 5 km zdarzają się rzadko.
Widziałem też artykuł w AŚ odnośnie malilitrażowych aut, które dobrze znoszą instalacje gazowe. Według ich wyliczeń średnia oszczędność jazdy na gazie wychodziła w granicach 0,12-0,15 gr na 1 km liczony po 3 latach i przejechaniu 60 tyś km. Silniki 1,4 i 1,6.
Lukano napisał(a):koala1985 napisał(a):Lukano, czyli sądzisz, że przy takim przebiegu diesel się opłaca czy benzyna+lpg bo już się pogubiłem?
ja za dieslem jestem dopiero jak ktoś jeździ 30 tys. rocznie w górę, no i przze to jest to 80% trasy. Do tego są silniki diesla. Mniejsze przebiegi PB+ LPg, jeszcze mniejsze PB
Ja mazdą też robię około 15 tysięcy rocznie.
AMEN