Strona 1 z 1

Jak powstaje cena samochodu ?

PostNapisane: 17 sie 2005, 23:46
przez GOŁY70
Na przykładzie pojazdu o wartości celnej 40k PLN, który dla końcowego odbiorcy kosztuje prawie .... 67k PLN !!

Szczegóły tu –> Miłej lektury

PostNapisane: 18 sie 2005, 14:14
przez Globy
Bylo kiedys w programie motoryzacyjnym na TVP2. Wielu dealerow przycisnelo i idzie sie dogadac "po ludzku" :D

Re: Jak powstaje cena samochodu ?

PostNapisane: 18 sie 2005, 15:32
przez Długi
GOŁY70 napisał(a):Na przykładzie pojazdu o wartości celnej 40k PLN, który dla końcowego odbiorcy kosztuje prawie .... 67k PLN !!

Szczegóły tu –> Miłej lektury

Teraz widzisz że to nie dealerzy są pazerni tylko państwo tym bardziej że ponad 10% marży na samochodzie mało kto ma.

Re: Jak powstaje cena samochodu ?

PostNapisane: 18 sie 2005, 21:57
przez GOŁY70
Długi napisał(a):Teraz widzisz że to nie dealerzy są pazerni...
A czy ja kiedykolwiek twierdziłem, że dealerzy są pazerni?
Jedyne prenetnsje jakie mogę mieć do dealerów Mazdy w PL, to to że nie potrafią się zorganizować w większą grupę która potrafiłaby sensowie rozmawiać z importerem. Nie od dzisiaj wiadomo, że ceny katalogowe są w całej EU dla picu i każdy dealer może sporo zaoferować zainteresowanemu klientowi (patrz zakup Yoshiego).
A tak to nawet nie wiadomo gdzie ten importer, ale za to wiadomo gdzie on ma polski rynek....

PostNapisane: 19 sie 2005, 06:47
przez newbie
GOŁY70 napisał(a):....ale za to wiadomo gdzie on ma polski rynek....


huhuhuhu....wiadomo :D

PostNapisane: 25 sie 2005, 19:56
przez Dyrekcja
Całe wyliczenie bazuje wprawdzie w znacznej części na właściwych przesłankach, lecz błędnych liczbach.
Marża (brutto !) dealera na poziomie 10% to w Polsce utopia.
Marza importera na poziomie 20% ( ! ) to wręcz fikcja.
I to nie z gatunku science-fiction, lecz fantasy.
Nieco wieksze są natomiast de facto podatki.
I tak akcyza przy pojemności do 2.0 to 3,1% (nie 3), a przy wiekszej pojemności silnika 13,6%.
Cło, akcyza i VAT nie są liczone od ceny producenta, lecz po doliczeniu kosztów transportu, ubezpieczenia, dokumentów itd. (czyli całkowitych kosztów poniesionych do granicy).

Co do Mazdy w Polsce – importera niet.
Tak więc jedyną możliwością jest import "na zamówienie".
Oznacza to, że w zgodzie z GVO dealer w Polsce nie ma prawa posiadać własnego składu samochodów (może mieć natomiast demo – my mamy w Krakowie aktualnie Mazdę 5 i wypożyczonego MX5; wktórtce 3 ).
Na tej podstawie może na konretne zamówienie klienta sprowadzić dla niego samochód nie łamiąc prawa unijnego (tak też to robimy).

Łączę pozdrowienia