Co kupić po Maździe
Test toyoty zdecydowanie na plus:)
https://www.youtube.com/watch?v=vkwdBr6QF8Q
Widziałem też test CX-5 i tam dużo lepiej sprawuje się automat od manuala, podobno świetny jest. Sporo szybszy od manuala. Nie myślałeś o nim? Osobiście gdybym miał wybór Mazda 6 vs CX-5 to bym brał CX:)
https://www.youtube.com/watch?v=vkwdBr6QF8Q
Widziałem też test CX-5 i tam dużo lepiej sprawuje się automat od manuala, podobno świetny jest. Sporo szybszy od manuala. Nie myślałeś o nim? Osobiście gdybym miał wybór Mazda 6 vs CX-5 to bym brał CX:)
- Od: 26 paź 2012, 11:30
- Posty: 179
- Skąd: Radom
- Auto: Honda
Po pierwsze zawsze większy, mocniejszy silnik jest droższy więc nie ma w tym nic dziwnego. Po drugie w tym przypadku akcyza jest znacznie wyższa, a wyposażenie bogatsze więc uważam że cena jest wręcz okazyjna porównując do 2.0
Po drugie co ma silnik do lokalizacji serwisu ?
Sam pisałem w innym wątku, że różnica cenowa pomiędzy 2,0 a 2,5 działa na korzyść 2,5 bo samo wyposażenie w SkyPassion jest warte prawie tę różnicę. Chodzi o pułap cenowy i możliwości osobistego portfela. Bo zawsze można powiedzieć, żę dokładając kolejne 20 tys można mieć już coś tam a kolejne itd i robi się 200 tys. Sama cena nominalna M6 2,5 jest nieco zbyt duża jak dla mnie co nie znaczy, że nie jest atrakcyjna na tle np. konkurencji (dlatego też kusi).
Silnik nie ma nic do lokalizacji serwisu, tylko również dla mnie osobiście o wiele bardziej wygodnie jest serwisować na miejscu, a nie np brać dzień urlopu, żeby pojechać na przegląd. Owszem zakładając że serwis jest raz w roku to nie problem, ale czasem zdarza się z różnych przyczyn pojechać częściej (bo coś trzeba ustawić, bo coś pika itp), nie wspominając o np naprawie po stłuczce itp. Owszem to może być dla kogoś głupie, ale znam przykłady większych głupot.
Bądźmy poważni, 99% aut luksusowych ma skórzaną tapicerkę. Myślisz, że nie da się nimi jechać w upalne dni ? Sam w każdym aucie mam skórę i zapewniam Cię, że nie ma z tym problemów.
Wiesz,to też są Twoje subiektywne odczucia, tak jak przewaga koloru białego nad czerwonym. Tobie ne przeszkadza, są ludzie, którym to przeszkadza. Poza tym w samochodach luksusowych też jest inna jakoś skóry, jest wentylacja siedzeń. Jeździłem Mercedesem klasy S z tymi dogodnościami, BMW 7 też, owszem w ciągu roku to zupełnie nie przeszkadza. Nie byłem na wakacjach w samochodzie ze skórą, ale mogę przypuszcać (może niesusznie) jak to jest, po tym jak nagrzewa się zwykły materiał, podłokietnik, kierownica ze skóry itp.
Widziałem też test CX-5 i tam dużo lepiej sprawuje się automat od manuala, podobno świetny jest. Sporo szybszy od manuala. Nie myślałeś o nim? Osobiście gdybym miał wybór Mazda 6 vs CX-5 to bym brał CX:)
SUVa nie chcę.
- Od: 5 sie 2005, 08:21
- Posty: 61
- Skąd: Piła
- Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi
Lakcow91 napisał(a):Widziałem też test CX-5 i tam dużo lepiej sprawuje się automat od manuala, podobno świetny jest. Sporo szybszy od manuala.
Z tą oceną automatu to bym nie przesadzał. Fakt, szybszy jest niż poprzedni, o niebo lepszy od wynalazków typu CVT, ale wciąż trochę mu brakuje do skrzyń dwusprzęgłowych. Jednak to czego mi najbardziej brakuje w CX-5 to brak łopatek przy kierownicy. Ten nowy silnik benzynowy ma to do siebie, że lubi wysokie obroty, co oznacza, że przy gwałtowniejszym przyspieszaniu z automatem robi się nieprzyjemnie głośno. A co do lepszych osiągów to wciąż nie wiem dlaczego benzyna z automatem jest szybsza od manuala, a z dieslem odwrotnie. Ciekawe czy ktoś robił testy porównawcze w realu.
Oglądałem gdzieś na tvn turbo ale nie mogę tego znalezść na internecie. Test CX-5 automat vs manual. Fajny test był przy wyprzedzaniu za czym zmienił biegi to minęło sporo... a automat coś koło 4s szybciej wyprzedził:) Automat bodajże w dieslu był a manual nie pamiętam.
- Od: 26 paź 2012, 11:30
- Posty: 179
- Skąd: Radom
- Auto: Honda
Lakcow91 napisał(a):Automat bodajże w dieslu był a manual nie pamiętam.
Oglądałem obie były Diesel i powiem że automat mi się podoba wypadł lepiej i mniej spalił
-
miro62
Ja bym rozważył jeszcze to:
http://exeo-st.seat.pl/index.php?str_menu=4
Plusy:
– można wybrać silnik 200 i 211 KM
– w miarę dobra cena jak na 200 KM
– bardzo przyjemne prowadzenie, w manulau skrzynia działa jak w prowadnicach, co daje takie odczucie "sportu", aksamitne wybieranie nierówności i progów zwalniających. Naprawdę fajnie się tym jedzie.
Minusy:
– mały bagażnik
– jest to poprzedni model Audi A4, więc nie jest to nowa konstrukcja.
http://exeo-st.seat.pl/index.php?str_menu=4
Plusy:
– można wybrać silnik 200 i 211 KM
– w miarę dobra cena jak na 200 KM
– bardzo przyjemne prowadzenie, w manulau skrzynia działa jak w prowadnicach, co daje takie odczucie "sportu", aksamitne wybieranie nierówności i progów zwalniających. Naprawdę fajnie się tym jedzie.
Minusy:
– mały bagażnik
– jest to poprzedni model Audi A4, więc nie jest to nowa konstrukcja.
Lakcow91 napisał(a):W jakimś programie motoryzacyjnym śmiali się, że w sierpniu żaden Seat się nie sprzedał...
Z drugiej strony we wrześniu nie sprzedał się może żaden Bentley, ale to chyba nie świadczy o tym, że to zły samochód .
Podałem tylko przykład auta, którym jeździłem osobiście (tylko ze słabym silnikiem), a które mi się spodobało – jak dokładnie wygląda cenowo na tle konkurencji nie wiem, bo nie rozważam aktualnie kupna żadnego auta – ani nowego, ani używanego .
corky1 napisał(a):ale wciąż trochę mu brakuje do skrzyń dwusprzęgłowych.
Sugeruję kazać skrzyni dwusprzęgłowej podczas lekkiego przyśpieszania zrzucić z 6 na 4 i zobaczyć jakie to one są szybkie albo ogólnie spróbować z cywilną dwusprzęgłową skrzynią przejechać się po jakimś torze
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ostatnia odsłona dylematu z mojej strony, decyzja musi być do końca lutego. Już wiem, że nie stać mnie na wiele rzeczy, np na nową M6 2,5 więc trzeba trochę spuścić z tonu.
Zostały tak naprawdę 2 typy trochę nieporównywalne:
– Mazda 6 ale silnik 2,0 AT z ubiegłego rocznika, stojący w salonie od ręki
– hehehe nowa Skoda Octavia III 1,8 TSI DSG rocznik 2013
Oba auta w podobnej cenie, Skoda znacznie lepiej wyposażona, na plus dla niej także wymiary (z mojego punktu widzenia – nie chcę zbyt dużego i szerokiego auta – poza tym Octa III minimalnie różni się wymiarami od aktualnej M6 GG). Jedyny poważny minus to image plus ewentualne ryzyko jednostki z turbodoładowaniem.
Plusy Skody to osiągi silnika na poziomie 2,5 M6 spalanie, elastyczność, wyposażenie, jakby przeliczyć na punkty wyposażenie, możliwości to "cena za punkt" jest korzystniejsza w OIII. Jeszcze poczekam ok tygodnia jak się pojawi Skoda w salonie, żeby organoleptycznie pomacać i podejmę decyzję.
Minusy OIII czyli plusy M6 są bardziej niemierzalne z zakresu wyglądu, image, przynależności klasowej i ... brzmi jak z czasów rewolucji październikowej
Jakieś sugestie?
Zostały tak naprawdę 2 typy trochę nieporównywalne:
– Mazda 6 ale silnik 2,0 AT z ubiegłego rocznika, stojący w salonie od ręki
– hehehe nowa Skoda Octavia III 1,8 TSI DSG rocznik 2013
Oba auta w podobnej cenie, Skoda znacznie lepiej wyposażona, na plus dla niej także wymiary (z mojego punktu widzenia – nie chcę zbyt dużego i szerokiego auta – poza tym Octa III minimalnie różni się wymiarami od aktualnej M6 GG). Jedyny poważny minus to image plus ewentualne ryzyko jednostki z turbodoładowaniem.
Plusy Skody to osiągi silnika na poziomie 2,5 M6 spalanie, elastyczność, wyposażenie, jakby przeliczyć na punkty wyposażenie, możliwości to "cena za punkt" jest korzystniejsza w OIII. Jeszcze poczekam ok tygodnia jak się pojawi Skoda w salonie, żeby organoleptycznie pomacać i podejmę decyzję.
Minusy OIII czyli plusy M6 są bardziej niemierzalne z zakresu wyglądu, image, przynależności klasowej i ... brzmi jak z czasów rewolucji październikowej
Jakieś sugestie?
- Od: 5 sie 2005, 08:21
- Posty: 61
- Skąd: Piła
- Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi
Ejże, skoro rozważasz nową M6 i O3, to przecież za niższą cenę niż M6 i z lepszym wyposażeniem masz Superba2. Mam dokładnie taki sam dylemat jak Ty, też do końca lutego niby chciałem zmienić. Co, już wiem, się nie uda, bo produkcja auta pode mnie będzie trwać 6 tygodni. Więc się już nie będę śpieszyć, bo to co stoi na stoku pode mnie to albo benzyna z manualem (chcę tylko AT), albo diesel z DSG (chcę tylko TFSI), a i mają lifting S2 zrobić i upodobnić do nowej Octavii -- co mnie cieszy, bo obecne reflektory przednie mnie irytują. W każdym razie w salonie koło mnie mi zaproponowali ściągnięcie Superba kombi zeszłego rocznika z całkiem sensownym (aczkolwiek słabszym niż mam teraz w M6) wyposażeniem za... 78 tys. brutto. Nie wiem jak O3, ale O2 pomimo że auto teoretycznie z niższej półki niż M6 daje się spokojnie porównać. Stąd też ostatnio wpadła mi też myśl na O3.
Aha, TFSI po 2011 już nie ma się co bać. Dopracowali w końcu te jednostki, zresztą 1.8 i 2.0 poza braniem oleju nie sprawiały więcej kłopotów.
Aha, TFSI po 2011 już nie ma się co bać. Dopracowali w końcu te jednostki, zresztą 1.8 i 2.0 poza braniem oleju nie sprawiały więcej kłopotów.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Aha, TFSI po 2011 już nie ma się co bać. Dopracowali w końcu te jednostki, zresztą 1.8 i 2.0 poza braniem oleju nie sprawiały więcej kłopotów.
Oj sprawiały, sprawiały i to nie małe 1.8 miał kłopoty z napinaczami rozrządu, które niby poprawiono po 2010 roku.
Myjk widziałem Twój temat i Superb kombi jest jak najbardziej OK. Miałem go na weekend 1,8 TSI DSG. Ma dla mnie tylko 2 wady – za chwilę (dopiero na jesień) będzie lifting, a ja lubię raczej nowości, inny woli sprawdzone modele. Poza tym jest jeszcze dłuższy niż M6. Ale z jazd próbnych Superba wspominam bardzo dobrze.
Acha a jeśli w grę wchodzi auto podemonstracyjne, to u mnie w Pile w Skodzie mają chyba jeszcze Superba Elegance 1,8 TSI DSG, sprawdź na otomoto.
Acha a jeśli w grę wchodzi auto podemonstracyjne, to u mnie w Pile w Skodzie mają chyba jeszcze Superba Elegance 1,8 TSI DSG, sprawdź na otomoto.
- Od: 5 sie 2005, 08:21
- Posty: 61
- Skąd: Piła
- Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi
@maselek, z mojego śledztwa wynika, że problemy z napinaczami były w 1.4 a nie w 1.8 / 2.0 -- ale fakt jest taki, że to poprawili i ten problem obecnie nie obowiązuje.
@MMM, Elegance ma za mało elegance w sobie Chcę mieć wentylowany tyłek i szybę grzaną -- o napaleniu się n dach panoramiczny nie wspomnę. Po za tym zdziwiłem się, że porównujesz M6 do O3, bo to inna półka cenowa -- choć przejechałem 2x1000 km w O2 i byłem w szoku, bo przesiadając się do M6, która poza wygodniejszymi skórzanymi kanapami, jechała strasznie siermiężnie (było głośniej nie tylko od silnika, ale i od zawieszenia). :/
@MMM, Elegance ma za mało elegance w sobie Chcę mieć wentylowany tyłek i szybę grzaną -- o napaleniu się n dach panoramiczny nie wspomnę. Po za tym zdziwiłem się, że porównujesz M6 do O3, bo to inna półka cenowa -- choć przejechałem 2x1000 km w O2 i byłem w szoku, bo przesiadając się do M6, która poza wygodniejszymi skórzanymi kanapami, jechała strasznie siermiężnie (było głośniej nie tylko od silnika, ale i od zawieszenia). :/
Pozdor Myjk
Trochę inna kwota
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości