Co kupić po Maździe

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Lakcow91 » 16 gru 2012, 13:47

Test toyoty zdecydowanie na plus:)
https://www.youtube.com/watch?v=vkwdBr6QF8Q
Widziałem też test CX-5 i tam dużo lepiej sprawuje się automat od manuala, podobno świetny jest. Sporo szybszy od manuala. Nie myślałeś o nim? Osobiście gdybym miał wybór Mazda 6 vs CX-5 to bym brał CX:)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez MMM » 16 gru 2012, 16:05

Po pierwsze zawsze większy, mocniejszy silnik jest droższy więc nie ma w tym nic dziwnego. Po drugie w tym przypadku akcyza jest znacznie wyższa, a wyposażenie bogatsze więc uważam że cena jest wręcz okazyjna porównując do 2.0

Po drugie co ma silnik do lokalizacji serwisu ?


Sam pisałem w innym wątku, że różnica cenowa pomiędzy 2,0 a 2,5 działa na korzyść 2,5 bo samo wyposażenie w SkyPassion jest warte prawie tę różnicę. Chodzi o pułap cenowy i możliwości osobistego portfela. Bo zawsze można powiedzieć, żę dokładając kolejne 20 tys można mieć już coś tam a kolejne itd i robi się 200 tys. Sama cena nominalna M6 2,5 jest nieco zbyt duża jak dla mnie co nie znaczy, że nie jest atrakcyjna na tle np. konkurencji (dlatego też kusi).

Silnik nie ma nic do lokalizacji serwisu, tylko również dla mnie osobiście o wiele bardziej wygodnie jest serwisować na miejscu, a nie np brać dzień urlopu, żeby pojechać na przegląd. Owszem zakładając że serwis jest raz w roku to nie problem, ale czasem zdarza się z różnych przyczyn pojechać częściej (bo coś trzeba ustawić, bo coś pika itp), nie wspominając o np naprawie po stłuczce itp. Owszem to może być dla kogoś głupie, ale znam przykłady większych głupot.

Bądźmy poważni, 99% aut luksusowych ma skórzaną tapicerkę. Myślisz, że nie da się nimi jechać w upalne dni ? Sam w każdym aucie mam skórę i zapewniam Cię, że nie ma z tym problemów.


Wiesz,to też są Twoje subiektywne odczucia, tak jak przewaga koloru białego nad czerwonym. Tobie ne przeszkadza, są ludzie, którym to przeszkadza. Poza tym w samochodach luksusowych też jest inna jakoś skóry, jest wentylacja siedzeń. Jeździłem Mercedesem klasy S z tymi dogodnościami, BMW 7 też, owszem w ciągu roku to zupełnie nie przeszkadza. Nie byłem na wakacjach w samochodzie ze skórą, ale mogę przypuszcać (może niesusznie) jak to jest, po tym jak nagrzewa się zwykły materiał, podłokietnik, kierownica ze skóry itp.

Widziałem też test CX-5 i tam dużo lepiej sprawuje się automat od manuala, podobno świetny jest. Sporo szybszy od manuala. Nie myślałeś o nim? Osobiście gdybym miał wybór Mazda 6 vs CX-5 to bym brał CX:)


SUVa nie chcę.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Postprzez corky1 » 16 gru 2012, 21:19

Lakcow91 napisał(a):Widziałem też test CX-5 i tam dużo lepiej sprawuje się automat od manuala, podobno świetny jest. Sporo szybszy od manuala.


Z tą oceną automatu to bym nie przesadzał. Fakt, szybszy jest niż poprzedni, o niebo lepszy od wynalazków typu CVT, ale wciąż trochę mu brakuje do skrzyń dwusprzęgłowych. Jednak to czego mi najbardziej brakuje w CX-5 to brak łopatek przy kierownicy. Ten nowy silnik benzynowy ma to do siebie, że lubi wysokie obroty, co oznacza, że przy gwałtowniejszym przyspieszaniu z automatem robi się nieprzyjemnie głośno. A co do lepszych osiągów to wciąż nie wiem dlaczego benzyna z automatem jest szybsza od manuala, a z dieslem odwrotnie. Ciekawe czy ktoś robił testy porównawcze w realu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Lakcow91 » 16 gru 2012, 21:46

Oglądałem gdzieś na tvn turbo ale nie mogę tego znalezść na internecie. Test CX-5 automat vs manual. Fajny test był przy wyprzedzaniu za czym zmienił biegi to minęło sporo... a automat coś koło 4s szybciej wyprzedził:) Automat bodajże w dieslu był a manual nie pamiętam.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez miro62 » 16 gru 2012, 21:56

Lakcow91 napisał(a):Automat bodajże w dieslu był a manual nie pamiętam.

Oglądałem obie były Diesel i powiem że automat mi się podoba :D wypadł lepiej i mniej spalił ;)
miro62
 

Postprzez TOMBLA » 17 gru 2012, 09:35

miro62 napisał(a):
Lakcow91 napisał(a):Automat bodajże w dieslu był a manual nie pamiętam.

Oglądałem obie były Diesel i powiem że automat mi się podoba :D wypadł lepiej i mniej spalił ;)


obie były bordowe i w benzynie....
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez corky1 » 17 gru 2012, 10:54

Nie pamietacie moze kiedy byl ten test? I w jakim programie TVN Turbo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Lakcow91 » 17 gru 2012, 11:36

Nie pamiętam dokładnie ale z miesiąc temu. Szukałem na internecie ale nie znalazłem. Możesz poszukać na tvn player na telewizorze może znajdziesz dużego wyboru nie masz automaniak, moto-on na którymś z tym.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez nemi » 17 gru 2012, 11:40

Ja bym rozważył jeszcze to:
http://exeo-st.seat.pl/index.php?str_menu=4

Plusy:
– można wybrać silnik 200 i 211 KM
– w miarę dobra cena jak na 200 KM
– bardzo przyjemne prowadzenie, w manulau skrzynia działa jak w prowadnicach, co daje takie odczucie "sportu", aksamitne wybieranie nierówności i progów zwalniających. Naprawdę fajnie się tym jedzie.

Minusy:
– mały bagażnik
– jest to poprzedni model Audi A4, więc nie jest to nowa konstrukcja.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Lakcow91 » 17 gru 2012, 12:07

W jakimś programie motoryzacyjnym śmiali się, że w sierpniu żaden Seat się nie sprzedał...
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez nemi » 17 gru 2012, 12:15

Lakcow91 napisał(a):W jakimś programie motoryzacyjnym śmiali się, że w sierpniu żaden Seat się nie sprzedał...

Z drugiej strony we wrześniu nie sprzedał się może żaden Bentley, ale to chyba nie świadczy o tym, że to zły samochód :P.
Podałem tylko przykład auta, którym jeździłem osobiście (tylko ze słabym silnikiem), a które mi się spodobało – jak dokładnie wygląda cenowo na tle konkurencji nie wiem, bo nie rozważam aktualnie kupna żadnego auta – ani nowego, ani używanego :).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez brii » 17 gru 2012, 13:36

corky1 napisał(a):ale wciąż trochę mu brakuje do skrzyń dwusprzęgłowych.

Sugeruję kazać skrzyni dwusprzęgłowej podczas lekkiego przyśpieszania zrzucić z 6 na 4 i zobaczyć jakie to one są szybkie albo ogólnie spróbować z cywilną dwusprzęgłową skrzynią przejechać się po jakimś torze ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MMM » 15 lut 2013, 19:30

Ostatnia odsłona dylematu z mojej strony, decyzja musi być do końca lutego. Już wiem, że nie stać mnie na wiele rzeczy, np na nową M6 2,5 więc trzeba trochę spuścić z tonu.
Zostały tak naprawdę 2 typy trochę nieporównywalne:
– Mazda 6 ale silnik 2,0 AT z ubiegłego rocznika, stojący w salonie od ręki
– hehehe nowa Skoda Octavia III 1,8 TSI DSG rocznik 2013

Oba auta w podobnej cenie, Skoda znacznie lepiej wyposażona, na plus dla niej także wymiary (z mojego punktu widzenia – nie chcę zbyt dużego i szerokiego auta – poza tym Octa III minimalnie różni się wymiarami od aktualnej M6 GG). Jedyny poważny minus to image plus ewentualne ryzyko jednostki z turbodoładowaniem.
Plusy Skody to osiągi silnika na poziomie 2,5 M6 spalanie, elastyczność, wyposażenie, jakby przeliczyć na punkty wyposażenie, możliwości to "cena za punkt" jest korzystniejsza w OIII. Jeszcze poczekam ok tygodnia jak się pojawi Skoda w salonie, żeby organoleptycznie pomacać i podejmę decyzję.
Minusy OIII czyli plusy M6 są bardziej niemierzalne z zakresu wyglądu, image, przynależności klasowej i ... brzmi jak z czasów rewolucji październikowej ;)
Jakieś sugestie?
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Postprzez Myjk » 15 lut 2013, 21:10

Ejże, skoro rozważasz nową M6 i O3, to przecież za niższą cenę niż M6 i z lepszym wyposażeniem masz Superba2. Mam dokładnie taki sam dylemat jak Ty, też do końca lutego niby chciałem zmienić. Co, już wiem, się nie uda, bo produkcja auta pode mnie będzie trwać 6 tygodni. Więc się już nie będę śpieszyć, bo to co stoi na stoku pode mnie to albo benzyna z manualem (chcę tylko AT), albo diesel z DSG (chcę tylko TFSI), a i mają lifting S2 zrobić i upodobnić do nowej Octavii -- co mnie cieszy, bo obecne reflektory przednie mnie irytują. :P W każdym razie w salonie koło mnie mi zaproponowali ściągnięcie Superba kombi zeszłego rocznika z całkiem sensownym (aczkolwiek słabszym niż mam teraz w M6) wyposażeniem za... 78 tys. brutto. Nie wiem jak O3, ale O2 pomimo że auto teoretycznie z niższej półki niż M6 daje się spokojnie porównać. Stąd też ostatnio wpadła mi też myśl na O3. ;)

Aha, TFSI po 2011 już nie ma się co bać. Dopracowali w końcu te jednostki, zresztą 1.8 i 2.0 poza braniem oleju nie sprawiały więcej kłopotów.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez maselek » 15 lut 2013, 21:28

Myjk napisał(a):Aha, TFSI po 2011 już nie ma się co bać. Dopracowali w końcu te jednostki, zresztą 1.8 i 2.0 poza braniem oleju nie sprawiały więcej kłopotów.


Oj sprawiały, sprawiały i to nie małe 1.8 miał kłopoty z napinaczami rozrządu, które niby poprawiono po 2010 roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez MMM » 16 lut 2013, 00:18

Myjk widziałem Twój temat i Superb kombi jest jak najbardziej OK. Miałem go na weekend 1,8 TSI DSG. Ma dla mnie tylko 2 wady – za chwilę (dopiero na jesień) będzie lifting, a ja lubię raczej nowości, inny woli sprawdzone modele. Poza tym jest jeszcze dłuższy niż M6. Ale z jazd próbnych Superba wspominam bardzo dobrze.
Acha a jeśli w grę wchodzi auto podemonstracyjne, to u mnie w Pile w Skodzie mają chyba jeszcze Superba Elegance 1,8 TSI DSG, sprawdź na otomoto.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Postprzez Myjk » 16 lut 2013, 11:41

@maselek, z mojego śledztwa wynika, że problemy z napinaczami były w 1.4 a nie w 1.8 / 2.0 -- ale fakt jest taki, że to poprawili i ten problem obecnie nie obowiązuje.

@MMM, Elegance ma za mało elegance w sobie ;) Chcę mieć wentylowany tyłek i szybę grzaną -- o napaleniu się n dach panoramiczny nie wspomnę. ;) Po za tym zdziwiłem się, że porównujesz M6 do O3, bo to inna półka cenowa -- choć przejechałem 2x1000 km w O2 i byłem w szoku, bo przesiadając się do M6, która poza wygodniejszymi skórzanymi kanapami, jechała strasznie siermiężnie (było głośniej nie tylko od silnika, ale i od zawieszenia). :/
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Mateusz L » 16 lut 2013, 16:05

A Mercedes R, albo E? Przynajmniej napęd ma na właściwe koła...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez radzi89 » 16 lut 2013, 16:57

Trochę inna kwota :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Mateusz L » 16 lut 2013, 18:36

O masz, myślałem, że to dalszy ciąg wyboru kapelusza dla Myjka :D Nazwa tematu podobna, Myjk pisał,a ja nie ogarnąłem nawet, że to MMM założył podobny temat :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości

Moderator

Moderatorzy Moto