Strona 1 z 5

PostNapisane: 10 lut 2012, 13:41
przez Ralf58
Wybaczcie pytanie laikowi :)
ale czy nie byłoby możliwości wsadzenia do halogenu w lampie żarówki dwuwłóknowej, która mogłaby robić w zależności od potrzeb za halogen i światło do jazdy dziennej?

Re: Światła do jazdy dziennej.

PostNapisane: 10 lut 2012, 15:30
przez gg6
Odpowiedziałem koledze Ralf58 na PW,
niby jak na lampie nie ma magicznych literek RL to wszystko co byś nie dołożył będzie niezgodne z przepisami, ale przykład z życia, miałem BeMkę gdzie za dzienne robiły światła długie, fabryczne rozwiązanie polegające na ściemnianiu o połowę, więc skoro BMW tak może to może innych też nie będą trzepać ?

PostNapisane: 10 lut 2012, 17:39
przez Ralf58
A czy zamiast żarówki dwuwłóknowej jest inna możliwość ściemnienia halogenu tak, żeby dawał efektywnie te 21W?

Re: Światła do jazdy dziennej.

PostNapisane: 10 lut 2012, 17:48
przez gg6
A czy zamiast żarówki dwuwłóknowej jest inna możliwość ściemnienia halogenu tak, żeby dawał efektywnie te 21W?


W Beemce było to zrobione przez PWM sterowany z LCM.

Re: Światła do jazdy dziennej.

PostNapisane: 17 lut 2012, 17:06
przez valyga32
A nie prosciej jezdzic na mijania niz bawic sie w takie bzdury? ehhh

PostNapisane: 18 lut 2012, 14:58
przez Ralf58
Szkoda ksenony męczyć non stop.

Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

PostNapisane: 18 lut 2012, 16:57
przez goran
Czesc. Podchodzilem do tematu jakis czas temu.. Slyszalem duzo komentarzy od tzw. "znawcow", ze zamontowanie tych swiatel to oszczednosc okolo 1litra/100km.Inna sprawa to slyszalem opiniei:mniej obciazony jest akumulator,jest lepiej doladowany,ogolnie oszczednosc akumulatora.Bylem juz bliski wyboru i montarzu ale przeczytalem n/w artykul. Od poczatku minusem dla mnie bylo oszpecenie auta tymi LEDami, no ale oszczednosci...Generalnie zrezygnowalem z zakladania tego typu oswietlenia. W podsufitce(bagazniku), drzwiach, i jako podswietlenie tablicy rejestracyjnej zamontowalem LEDy.Dla mnie ma to sens poniewaz, po otwarciu zamkow, wlacza sie oswietlenie kabiny,drzwi.Wiadomo mozna to wylaczyc ale w zimie gdy jest ciemno mija sie to z celem.Standartowe oswietlenie ciagnie troche pradu, a gdy sie trzyma auto pod chmurka na mrozie to kazdy "wacik" jest cenny....Koszty dobrych LEDow z zalozeniem to okolo od 250-300zl i wiecej. Niniejszy artykul wedlug mnie opisuje pseudo oszczednosc paliwa i "lepsze"doladowanie akumulatora, o ktorych tak czesto sie slyszy. Wedlug mnie najbardziej takie oswietlenie zachwalaja osoby, ktore to montuja. Inna sprawa jest to, ze wedlug przeczytanych przeze mnie artykulow, oswietlenie tego typu nie rozprasza kierowcy i jest ,mniej "kolizyjne" niz standartowe, jest to na pewno duzy plus.Podsumowujac moja zona, gdy sie dowiedziala, ze rezygnuje z LEDow, byla bardzo zadowolona, jak stwierdzila LEDy sa brzydkie <serduszka>
A oto link:
http://www.elektroonline.pl/forum/watek ... _LED,grupy

Re: Światła do jazdy dziennej.

PostNapisane: 18 lut 2012, 21:40
przez dobrzyn22
ciekawe rozważania w powyższym linku,ale znalazłem błąd :P chodzi o obliczenia:
spalanie ok. 10 l/100km + 2,72% = 10,0027 litra.

powinno być raczej 10,27 ;) ,więc całe dalsze obliczenia tego pana można sobie.. <dupa> (wiadomo) :P

PS.
Od poczatku minusem dla mnie bylo oszpecenie auta tymi LEDami
Dla Ciebie oszpecenie-dla mnie wręcz przeciwnie-dobrze zamontowane wyglądają jak wyposażenie fabryczne i zdecydowanie nie mają nic wspólnego ze "szmelcwagenami po wieśtuningu" ;)

Wedlug mnie najbardziej takie oswietlenie zachwalaja osoby, ktore to montuja

skoro zamontowali i nie narzekają,to pewnie że będą zachwalali-ja się przyłączam <spoko>

U mnie wygląda to tak:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=118212&hilit=drl

PZDR

PostNapisane: 19 lut 2012, 00:40
przez mnieteczek
valyga32 napisał(a):A nie prosciej jezdzic na mijania niz bawic sie w takie bzdury? ehhh

Dokładnie jak mówisz,a jeszcze lepiej zamontować moduł swiateł szwedzkich i mamy spokój.

Ralf58 napisał(a):Szkoda ksenony męczyć non stop.


<lol> to proponuję nie tankowac samochodu tylko go pchać bo szkoda silnika <spoko>

Re: Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

PostNapisane: 19 lut 2012, 02:35
przez dobrzyn22
wydzieliłem część postów do nowego wątku...proszę tutaj kontynuować rozważania pt."Czy warto montować światła do jazdy dziennej"??

Wątek przenoszę do działu ogólnego.

Re: Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

PostNapisane: 19 lut 2012, 14:43
przez marcin255
Moim zdaniem warto , mniej sie aku zużywa , alternator ( dalej paski i jego łożysko ) , mniej żarówek do wymiany , wolniej się wypalają xenony , generalnie jeśli całe oświetlenie auta bierze ok 120 W a ledy 20 W to nie ma o czym dyskutować .
ps. o tym , że oświetlenie do jazdy dziennej ( prawidłowo zamontowane i odp. jakościowo a nie ledy za 30 zł. z a....)
jego białe zimne światło jest lepiej widoczne niż żarówki 55 W – celowo nie wspomnę

Re: Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

PostNapisane: 19 lut 2012, 14:59
przez dobrzyn22
A tu:http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/swiatla-do-jazdy-dziennej-halogeny-led-czy-ksenony-poradnik
ciekawy artykuł o ledach jako dzienne ;)

a tu: krótki cytat:

"...Według danych Komisji Europejskiej z lipca roku 2006, zastosowanie odpowiednich świateł LED do jazdy dziennej pozwala obniżyć ilość wypadków drogowych od 3% do 5%..." ;)

Re: Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

PostNapisane: 19 lut 2012, 15:26
przez marcin255
Nie ma co puszczać oka nawet jakby było 0.01 % i tak warto bo to życie lub zdrowie czyjeś .

Re: Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

PostNapisane: 19 lut 2012, 16:31
przez some1
Za to z tyłu jesteś gorzej widoczny.

Zwłaszcza, że niektórzy zapominają, że w warunkach ograniczonej widoczności powinni przejść na światła mijania, nawet w dzień.

dobrzyn22 napisał(a):"...Według danych Komisji Europejskiej z lipca roku 2006, zastosowanie odpowiednich świateł LED do jazdy dziennej pozwala obniżyć ilość wypadków drogowych od 3% do 5%..."


To jest źle sformułowane, bo nie chodzi o światła LED ani nawet o światła do jazdy dziennej, tylko o używanie świateł w dzień (dedykowanych lub mijania).

PostNapisane: 19 lut 2012, 17:13
przez Barthez
Ralf58 napisał(a):Szkoda ksenony męczyć non stop.

hahaha
dobre – zwłaszcza, że ksenon jest duuużo bardziej żywotny niż żarówki żarnikowe a druga sprawa że zużycie energii to 35W zamiast 55 ;)

marcin255 napisał(a): nawet jakby było 0.01 % i tak warto bo to życie lub zdrowie czyjeś

możesz rozwinąć myśl? bo nie bardzo rozumiem jak się mają światła dzienne do życia i zdrowia...

some1 napisał(a):Za to z tyłu jesteś gorzej widoczny.

przeważnie tył samochodu porusza się w tą samą stronę co jadący za nim więc czasu na "zauważenie" jest sporo więcej.

Tak nadmienię tylko że na tej szerokości geograficznej w niewielu krajach jest obowiązek jeżdżenia na światłach w dzień, a w wypadkach i tak przodujemy

PostNapisane: 19 lut 2012, 17:37
przez marcin255
dobrzyn22 napisał(a):
a tu: krótki cytat:

"...Według danych Komisji Europejskiej z lipca roku 2006, zastosowanie odpowiednich świateł LED do jazdy dziennej pozwala obniżyć ilość wypadków drogowych od 3% do 5%..." ;)


co tu rozwijać ?

PostNapisane: 19 lut 2012, 17:58
przez some1
A to:
some1 napisał(a):To jest źle sformułowane, bo nie chodzi o światła LED ani nawet o światła do jazdy dziennej, tylko o używanie świateł w dzień (dedykowanych lub mijania).



Barthez napisał(a):przeważnie tył samochodu porusza się w tą samą stronę co jadący za nim więc czasu na "zauważenie" jest sporo więcej.


Za to przeważnie znajduje się na tym samym pasie, co jadący za nim ;)

PostNapisane: 19 lut 2012, 19:24
przez Barthez
marcin255 napisał(a): zastosowanie odpowiednich świateł LED do jazdy dziennej pozwala obniżyć ilość wypadków drogowych od 3% do 5%..."

w porównaniu do czego??? do świateł halogenowych, HID czy braku świateł? i w jakich krajach?

gdzie jeszcze w europie oprócz Skandynawii i Rosji jeździ się na światłach cały rok?

some1 napisał(a):Za to przeważnie znajduje się na tym samym pasie, co jadący za nim ;)

i co z tego wynika? z jaką różnicą prędkości zbliżasz się przeważnie do poprzedzającego Cię samochodu?
(w dzień przy dobrej widoczności)
Ja przeważnie widzę najpierw samochód (jego tył) a na światła to zwracam podczas hamowania (światła stop) i manewrów (migacze) :P

Przypomnę tylko że światła pozycyjne tylne mają 5W i są pod czerwonym odblaskowym kloszem co w słoneczny dzień zasadniczo zwiększa widoczność <lol>

PostNapisane: 19 lut 2012, 19:26
przez grabu122
some1 napisał(a):Za to z tyłu jesteś gorzej widoczny.

Akurat w dzień, w warunkach normalnej przejrzystości powietrza nie ma to znaczenia, a nawet działa na korzyść, bo zapalające się światła stopu, lepiej rzucają się w oczy ;)

Gorzej gdy ktoś za bardzo do serca weźmie sobie to oszczędzanie: akumulatora, alternatora, pasków, ksenonów, paliwa :P i mimo pochmurnego, "ciemnego" poranka i paprzącego deszczu, lub śnieżnej "zadymki" jakoś nie pomyśli, że może wypadałoby jechać na światłach mijania.

Re: Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

PostNapisane: 19 lut 2012, 19:33
przez dobrzyn22
some1 napisał(a): To jest źle sformułowane, bo nie chodzi o światła LED ani nawet o światła do jazdy dziennej, tylko o używanie świateł w dzień (dedykowanych lub mijania).

no i tu możesz się mylić-może chodzić właśnie o światła led ze względu na ich dużo większą jasność i kontrast ;)

gdzie jeszcze w europie oprócz Skandynawii i Rosji jeździ się na światłach cały rok?

znalazłem dane tylko z 2006 r i już wtedy światła takie obowiązywały w 20 krajach Europy...

Jako ciekawostkę dodam,że w Grecji jest zakazane używanie świateł do jazdy dziennej :P

PS.Tutaj znalazłem ciekawy artykuł,przede wszystkim dla przeciwników jazdy na światłach w dzień:
http://www.biznesforum.pl/debata-o-swiatlach-vt34739.html