Strona 1 z 1

Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 11 lut 2012, 21:28
przez Lukazie
Witam,
Mam do Was nietypowe pytanie. Chciałbym o porównanie podobnych silników w swojej klasie.
Konkretnie interesuje mnie, który silnik będzie mocniejszy (od danej prędkości), i czy Mazda zdoła "doścignąć" np. Forda Focusa, przyjmując że ma wyższy maksymalny moment obrotowy (chociaż nie wiem czy ma to jakieś znaczenie). A oto porównanie <oczy>

Mazda 626:
Silnik 1.8 / 100KM – Przy 5500tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 12,6sek
Maksymalny moment obrotowy: 152Nm
V-Max: 182km/h
Masa pojazdu: 1180KG


Ford Focus:
Silnik 1.6 / 100KM – Przy 6000tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 11,2sek
Maksymalny moment obrotowy: 143Nm
V-Max: 185km/h
Masa pojazdu: 1070KG


Opel Vectra B:
Silnik 1.6 / 101KM – Przy 6000tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 12,5sek
Maksymalny moment obrotowy: 150Nm
V-Max: 188km/h
Masa pojazdu: 1215KG



Fiat Siena:
Silnik 1.6 / 103KM – Przy 5500tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 10,2sek
Maksymalny moment obrotowy: 140Nm
V-Max: 186km/h
Masa pojazdu: 1065KG


I teraz mam pytania:
Czy moja Mazda miałaby szansę, ścigając się na długim prostym odcinku, przyjmując że jedzie ten sam kierowca, tyle samo paliwa w bakach – generalnie wszystko to samo ;) ?
Od 0-100km/h przegrywam praktycznie z każdym z w/w pojazdów, ale czy później dałbym radę kogoś doścignąć ? Co prawda mój moment obrotowy jest najwyższy z tych silników, ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie ? Proszę o ciekawe rozwinięcie tematu <spoko>

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 11 lut 2012, 21:44
przez Dominator
Ciekawe porównania, jak za starych czasów w Auto-świecie :)
Co do momentu obrotowego sprawi on że auto będzie bardziej elastyczne, i nie trzeba tak często machać skrzynią biegów.. Tam gdzie pozostałe auta będą się już krztusić na wysokim biegu i niskich obrotach, tam mazda będzie jakoś w miarę kulturalnie jeszcze pracować :) Co do tego czy kogoś dościgniesz, to zależy po jakim czasie pozostałe auta osiągają prędkości rzędu 180km/h. Nie mniej jednak jazda taka sieną z prędkością powyżej 150 to już dość odważne, jechałem 180 i strach :D Mazdą co prawda swoją czuję się dużo pewniej :) Z tej czwórki, to z vectrą można śmiało konkurować :)

PostNapisane: 12 lut 2012, 01:22
przez Jacek176
Lukazie napisał(a):Co prawda mój moment obrotowy jest najwyższy z tych silników, ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie ?

Przy wyścigach na prostej nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia. W takim przypadku liczy się jedynie stosunek mocy do masy auta, przełożenia skrzyni biegów, rozmiar kół, i w bardzo nie wielkim stopniu aerodynamika.

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 12 lut 2012, 01:43
przez gallu82
Wg. mnie przy predkościach rzedu 150-180 km?h aerodynimika nabiera juz znaczenia. vectra do pokonania :P

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 12 lut 2012, 10:49
przez Neonixos666
Czyli na ćwiartkę siena wygrywa <lol>

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 12 lut 2012, 15:33
przez Pyton162
moja byly fiat brava 1.6 103km w papierach tak oto sobie radzilo z 2.0 fsem
http://www.youtube.com/watch?v=l5CmA-S_SYc
oraz ze zdrowym kf-em
http://www.youtube.com/watch?v=n-f3EpsdAM0
i z golfem II 2.0 165km shamowane, fiat wtedy mial 125km

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... nyEutQn5PQ
jak pamietam siena jest jeszcze lzejsza od bravy wiec z mazdy zrobi co chce

PostNapisane: 13 lut 2012, 23:26
przez Lukazie
Neonixos666 napisał(a):Czyli na ćwiartkę siena wygrywa

Porażka.. <glupek2>
Zapraszam do dodawania swoich opinii na ten temat. A jesli chodzi o przyspieszenie z danej prędkości porównując np. Focusa , do Mazdy na II biegu od 35km/h – 40km/h "spód".
Z tym ,że przy Focusie chyba 3bieg będzie trzeba wrzucić już przy prędkości 90km/h, natomiast Mazdą pociągniemy do 110km/h , odrazu mówię że nie wiem czy to coś zmienia <zawstydzony>

PostNapisane: 13 lut 2012, 23:46
przez Dominator
Pyton162 napisał(a):moja byly fiat brava 1.6 103km w papierach tak oto sobie radzilo z 2.0 fsem

Takie porównanie jest miarodajne tylko wobec piszczególnych egzemplarzy, w różnym stanie technicznym i różnych kierowców. Na papierze taka brava 1.6 może cmoknąc w <dupa> FS-a :D Jeździłem brava 1.6 :) Siena to już inna sprawa, ma szanse.
Trzeba brac pod uwagę, to na jakich oponach właśnie robione są porównania,różne szerokości i wielkości kół równa się różny opór, etc :)

PostNapisane: 13 lut 2012, 23:50
przez Lukazie
Dominator napisał(a):Trzeba brac pod uwagę, to na jakich oponach właśnie robione są porównania,różne szerokości i wielkości kół równa się różny opór, etc

Tak jak pisałem wyżej, bieżemy pod uwagę że wszystko jest to samo. Tak jakby dwa modele samochodów wyjechały dzisiaj z tej samej fabryki na linię startu :)

PostNapisane: 14 lut 2012, 16:11
przez Majki88
No dobra fajnie
Ale o co ci ogólnie z tym całym tematem chodzi
Szukasz jakiegoś innego mocniejszego auta dla siebie czy co
Jeżeli chcesz się dowiedzieć które lepsze to się ustaw na kresce i się dowiesz

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 14 lut 2012, 16:42
przez Jacek176
No dokładnie takie teoretyczne rozważania nie mają sensu bo z reguły sie nie sprawdzają.
W teorii moja Madzia nie miałaby szans z większością aut, które bez problemu objechała ;)

PostNapisane: 14 lut 2012, 17:44
przez check.
Jacek176 napisał(a):Przy wyścigach na prostej nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.

dlaczego moment obrotowy nie ma znaczenia przy wyścigach na prostej ? Chyba większy moment obrotowy sprawia że samochód mniej "puchnie" przy wyższych prędkościach.

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 14 lut 2012, 17:54
przez Neonixos666
zależy też od przebiegu momentu obrotowego.

PostNapisane: 14 lut 2012, 22:41
przez Jacek176
check. napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Przy wyścigach na prostej nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.

dlaczego moment obrotowy nie ma znaczenia przy wyścigach na prostej ? Chyba większy moment obrotowy sprawia że samochód mniej "puchnie" przy wyższych prędkościach.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "puchnie"
Może źle się wyraziłem.
Bo przecież moc to jest moemnt obrotowy pomnoży przez obroty oraz jakis tam współczynnik. Może Piwo tu wpadnie i da nam wykład ;)
Chodziło mi o to, że wartość max. momentu obrotowego, która z regułu znajduje się w zakresie średnich obrotów, nie ma znaczenia dla przyspieszenia na prostej jeśli mamy odpowiednio zestopniowaną skrzynię biegów i zmieniamy biegi w odpowiednim momencie. Liczy się tylko moc max. Ja np. ścigając sie nigdy nie trafiam w zakres obrotów, w którym mam max. moment obrotowy.

PostNapisane: 14 lut 2012, 23:56
przez check.
Ogólnie to się zgadzam. :)

Pisząc "puchnie" mam na myśli,że przy wyższych prędkościach powiedzmy powyżej 100km/h samochód z silnikiem, który dysponuje małym momentem obrotowym wyraźnie coraz ciężej ma się dalej rozpędzać i dużo bardziej odczuwa masę samochodu. Np. silnik Hondy B16 160KM i 150Nm w jakiś tam Civic'u czy CRX który waży z 900kg ogólnie daje rade chociaż powyżej 140km/h już wyraźnie słabnie (o ile nie ratujemy się jakąś skrzynią biegów z mega krótki biegami) ale jakby włożyć ten silnik z momentem 150Nm do jakiegoś Accord'a który waży z 1300kg to moim zdaniem byłaby tragedia pomimo 160KM.
Powiedzmy w wyścigu Accord B16 160KM 150Nm i Accord H23 160KM 200Nm to ten drugi będzie szybszy zakładając te same przełożenia skrzyni,masę :) Czy się mylę ? ;)

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 15 lut 2012, 11:21
przez piwo
i tak i nie :)
mowmy tylko o cwierc mili.
zalzomy 2 samochody roznica sie tylko charakterystyka mocy (skrzynie wagi i inne podzespoly takie same)
1 samochod niuton maks 200,moc pewnie kolo 150km:
1000-150nm
2000- 200nm
3000-190nm
4000-180nm
5000-170nm
6000-160nm
7000-150nm

2 samochod 170nm, moc maks kolo 150km:
1000-150nm
2000- 160nm
3000-170nm
4000-170nm
5000-170nm
6000-160nm
7000-150nm

oba auta na cwiartke przyjada w tym samym czasie ze wzgledu na fakt ze przyspieszamy w zakresie 5000-7000 (pomijajac jedynke gdzie obroty moga byc ciut nizsze, ale trakcji tam nie ma wiec pomijalne)

i wniosek ze moment szczytowy nie jest wazny.wazny jest moment w gornym zakresie obrotow. jak auto mam wysoki moment obrotowy przed odcinka to jest wymiatacz w swojej klasie.

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 15 lut 2012, 11:35
przez Jacek176
check. napisał(a):Powiedzmy w wyścigu Accord B16 160KM 150Nm i Accord H23 160KM 200Nm to ten drugi będzie szybszy zakładając te same przełożenia skrzyni,masę :) Czy się mylę ? ;)

Wszystko zależy jakie będą przełożenia skrzyni biegów. Jeśli byłyby krótkie, dobrane do silnika B16,to ten wiekszy moment nic nie pomoże bo silnik nawet nie wejdzie w ten zakres obrotów i moim zdaniem powinny iść równo albo nawet ten 1.6 byłby szybszy ze względu na niższą masę silnika ;)
Ale jeśli zapakujemy do abu aut skrzynie z długimi przełożeniami to faktycznie ten z wiekszym momentem może wygrać bo po zmianie biegu obroty silnika będa tak spadać, że ten silnik z małym momentem przestenie wtedy jechać.

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 11 wrz 2012, 17:24
przez mateo2244
Swoją drogą (trzymając sie nadal tematu) dlaczego ten silnik mazdy 626 czyli 1.8 ma taką małą moc? Zaleznie od roku produkcji GF'ki (1.8) miały 90 i 101 KM. Gdzie porównując np do Opla vectry z 2002 który przy pojemności 1.8 ma 122KM i 167 NM. Skąd ta różnica ??

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 25 gru 2012, 18:13
przez Hubix
Porównując pojemnościowo no to niestety Mazda z 1,8 100PS wypada blado przy konkurencji.

Re: Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

PostNapisane: 11 sty 2013, 04:10
przez Rafał_
Przenoszę do "Moto". Porównanie silników różnych marek nie pasuje do działu "tuning mechaniczny" :| .